Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2021.10.14 0 0 122

Bringa (saját vagy BUBI - bocs Donkey, de a Bubi szinte ingyen van!), saját autó, néha vonat vagy metró. A villamos, busz, trolibusz nem nagyon játszik.

(Télen kipróbálos lesz valamelyik autómegosztó is!)

Egreik Creative Commons License 2021.10.10 0 0 121

Én ha tehetem inkább bringán közlekedek

Vennd51 Creative Commons License 2021.09.24 0 0 120

Csak ha elromlik

Előzmény: Nagyné B Edit (119)
Nagyné B Edit Creative Commons License 2021.09.22 -1 0 119

Ha van bringàm és müködik nem is kell metro.🤣

Előzmény: Arato45 (115)
henngergely Creative Commons License 2021.09.21 0 0 118

Bécsben, igen. A feltételek alább illetve a linken.

Előzmény: Arato45 (115)
Meggido Creative Commons License 2021.09.21 -1 0 117

Megbüntetnek.

Előzmény: Törölt nick (116)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.21 0 2 116

Hát a mozgólépcsön szerintem nem szabad vinni.

Előzmény: Arato45 (115)
Arato45 Creative Commons License 2021.09.21 0 3 115

Metron lehet vinni bringât?

Előzmény: henngergely (114)
henngergely Creative Commons License 2021.09.20 0 0 114

Munkanapokon ahogy írtad, szombat-vasárnap és ünnepnapokon egész nap lehet.

"Tudta, hogy 

  • Kerékpárját a metrón (U-Bahn) ingyenesen viheti magával?
  • csak csúcsidőn kívül megengedett?
  • villamoson és buszokon kerékpárt szállítani tilos?

Figyelje a kocsikon a kék kerékpár matricát. 

Fontos még, hogy 

- beszállóhelyenként 2 kerékpár vagy 1 kerékpár+babakocsi szállítható

- kutyával nem lehet kerékpárt is szállítani

 

Kérjük használja a lépcsőt (nem mozgó) vagy a liftet. Mozgójárda és -lépcső kerékpárral nem használható."

 

Forrás:

https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/programView.do?pageTypeId=66526&channelId=-55059&programId=82186

 

Előzmény: HarryKlein (111)
XNC Creative Commons License 2021.09.20 0 0 113

Nem bogarásztam végig ezért a topikot, de csak úgy jelzem, hogy azóta megoldották a dolgot: lehet már kerékpárbérlet matricát venni.

 

Amúgy aki hasonlóban gondolkodik, annak tudom ajánlani, hogy összecsukható kerékpárt vegyen;

azt minden további nélkül lehet szállítani.

Előzmény: hiszi a piszi (-)
**BPO-700** Creative Commons License 2008.05.09 0 0 112

8:16

2008.05.08.

Nyugati tér

HarryKlein Creative Commons License 2006.05.02 0 0 111

Nem tudjátok véletlenül a bécsi tömegközlekedési eszközökön mi a szabály? Amennyit egy német fórumból kevés némettudással leszedtem: hétköznap 9-15-ig és 18.30 után, szombaton 9 után és vasárnap egész nap lehet a metróban szállítani, valamint az S-bahn-on mindig egy félárú jegy fejében. Jól ferdítettem, vagy van jobb infótok? (http://www.rad-forum.de/showflat.php?Cat=1,2,3&Board=nocars&Number=86046&Main=85544)

 

Vagy a Wiener Linien oldalán van valami idevonatkozó információ? (Én nem leltem)

kivi Creative Commons License 2006.04.10 0 0 109
Igazságot itt nem is érdemes keresni. Én abban látom a probléma gyökerét, hogy az emberek képtelenek lemondani a vélt vagy valós jogaikról, ha a körülmények ezt mégis indokolttá teszik.
Előzmény: Törölt nick (108)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.10 0 0 108
Fogaspótló busz? Hmmm. Nem is rossz ötlet :-)


Lássuk be, ez (ismét) egy olyan kérdés ahol nincs abszolut igazság... :-)
Előzmény: kivi (107)
kivi Creative Commons License 2006.04.10 0 0 107
Akkor meg a többi utas fog panaszkodni (a te logikád szerint jogosan) mert a héven le lehet ülni (nem csak 20 embernek), és úgy utazni fél órát, a buszon viszont nem lesz hely. Tehát nem nyújtja ugyanazokat a szolgáltatásokat mint a hév.

A fogaspótló buszról mit gondolsz? A hegyre nem mehet csuklós busz, ezt a tényt vedd figyelembe.
Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.10 0 0 106
Mellesleg az, hogy én képes vagyok feldolgozni, hogy jelen fomájában nem tudja a teljes szolgáltatást nyújtani, úgy tűnik van aki nem, vagy legalábbis reménykedik :-)
Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.10 0 0 105
Végülis szerintem akár jogos is lehetne az az álláspont is, hogy nyújtsa ugyanazokat a szolgáltatásokat, mint a HÉV.
Sőt! Ha nagyon erősködni akarnék akkor most mondhatnám azt is, hogy szedjék ki (mondjuk) a buszok csukló mögötti részéből az üléseket és máris meg van oldva a teljes szolgáltatás. :-) (Mondjuk ne mindből, hanem csak minden 5.-ből.)
A forgalom meg olyan dolog, amivel nem lehet mit kezdeni, nem függ a BKV-tól.
Előzmény: kivi (104)
kivi Creative Commons License 2006.04.10 0 0 104
Ezt komolyan kérdezted? Épp te magad írtad, hogy belátható hogy a jármű adottságai folytán sokkal több kellemetlenséggel jár (a többi utas számára is) a kerékpár elhelyezése a buszon.
A hévpótló egy szükségmegoldás, szerintem nem várható el, hogy minden "hév tulajdonsággal" rendelkezzen. Ilyen alapon azt is elvárhatod tőle, hogy ugyanúgy 38 perc alatt érjen ki a Batyiról Szentendrére, mint a szerelvény.
Előzmény: Törölt nick (103)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.10 0 0 103
Egyébként, ha már betévedtem... :-)

Két hete szerettem volna kijutni Békásra, de nem volt HÉV, csak HÉV pótló busz. Valamelyik megállóban egy srác szerett volna felszállni bringával. A sofőr kiszólt neki – hangszórón keresztűl –, hogy ne száljon fel, tessék tekerni, azért gyárott a bringát... Ezt nevezem stílusnak...
Az egy más kérdés, hogy alapból elég érdekes ötletnek tartom megpróbálni felszállni a bringával buszra – még akkor is ha HÉV pótlóról van, a HÉV-re pedig szabad –; ebből a szempontból jogos(?) volt a sofőr kérése (ugye jóval kevesebb hely van egy buszon) a stílustól eltekintve. Viszont a másik oldala a dolognak pont ez, hogy a HÉV pótló miért nem nyújtja ugyanazokat a szolgáltatásokat amit a HÉV...?

Na mindegy... csak elgondolkodtam...
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.10 0 0 102
A szöszbe! Értelem szerűen csak az első mondatnek kellene dőltnek lenni. :-)
Előzmény: Törölt nick (101)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.10 0 0 101
„...Nem igaz, hogy valakinek gondot okoz egy jó bicajjal 300m szintkülönbség!”

Azért majd egyszer próbálj meg felmenni tetszőleges útvonalon egy cirka 20kg-s (síkon is hanyattesel róla) „csopperrel” aztán térjünk erre vissza. :-)

Egyébként nekem úgy tűnik nem lettek letíltva...
Előzmény: Szab_pazsit (100)
Szab_pazsit Creative Commons License 2006.04.10 0 0 100
"- A tömegközlekedés használói szinte sehol a világon nem fizetik meg a tömegközlekedés teljes költségét. A fennmaradó részt mindíg az állam vagy az önkormányzatok fizetik meg az adóbevételükből.

Na persze! Hiába ezt mondják, de a vezetők mennyit kapnak, és mire áldozzák azt? Nem hinném, hogy pont mi ránk, a mi kedvünkre csinálják a dolgot!"


Akár hiszed, akár nem, de tényleg ugy van, hogy kb. 30-40% között mozog az a rész, amit ténylegesen megfizetsz a jeggyel(már ha veszel..) a többit a költségvetés állja. De a világon sehol sem nyereséges a dolog, kb. hasonlo részben szorul állami támogatásra.

"- 3. környezetvédelem, a környezeti erőforrásokkal való takarékosság (ide értem a helytakarékosságot is).

Az Euro motoros buszok azok kevesebbmérgező gázt bocsáltanak ki, de általában régi buszok közlekednek. A helytakarékosság helyett inkább szardíniás-doboz effektus van, vagy csuklós járatokon alig 2-3 ember. Ezt mind látom, tapasztalom."


Namost szerintem az a helyzet, hogy akármilyen régi, büdös is az a busz, valószínűleg még így is kevesebb káros anyagot bocsájt ki, mintha az összes rajtaülő külön-külön autoba ülne. Ez pedig akárhogy is nézzük, de környezetkímélő.
A szardiniás-doboz effektus pedig teljesen helytakarékos, mi a gond vele? :))


Fogas ügyben lett valami változás egyébként? Betiltották végre a DH-sok ellen? Nem igaz, hogy valakinek gondot okoz egy jó bicajjal 300m szintkülönbség!
Előzmény: Labzo (69)
gaabor3 Creative Commons License 2005.04.22 0 0 99

Sziasztok

 

Még új vagyok és nem akarok a nagyok dolgába beleszolni, de mivel ési a nagy faluban élek és bringázni is szoktam úgy éreztem érint egy kicsit a téma.

 

1. A szolgáltatásért, termékért általában fizetni kell.  Ez így van a BKV-nál is, giornalista irt, hogy a kenyérért fizet, mert azért a valaki a földeken dolgozot és mi a helyzett a fogassal az magától megy fel a hegyre, nem kell vezetni.

 

2. Egy DH gépet pénzért meg lehet venni és a legtöbb nem TECSÓ gazdaságos, szóval a jegyre is lenne pénz, de a kulturát pénzért nem adják, azt vagy otthonról hozza valaki vagy nem is lesz soha.

 

3. A tiltás soha nem volt jó megoldás, elöször területet kell kijelölni, pályákat építeni, és akkor lehet majd arról beszélni, hogy merre mennyenek a DH-sok, és onnantól kezdeve büntetni is lehet, ha máshol bringáznak és zavarják a pihenöket, kirándulókat.

 

4. Labzo felvetette a biciklik buszon, villamoson... szállításának kérdését, aki mindennnap bringával jár dolgozni az két megállóért ugyse száll fel, de például hétvégén esetleg tanítási szünetben (pl: nyáron), a metrók végére lehetne rakni egy kocsit amivel bringákat is lehetne szállítani. Az is megoldás lenne ha nem mindegyikre raknának csak félóránkét menne egy ilyen. Nem a legkellemesebb Köbányáról vagy az Örsröl kitekerni Szentendrére, de még az oda vezetö HÉV-ig sem, kezdö bringás számára ez felér már egy turával.

 

Ezek nem világot megmentö gondolatok, de talán érdemes rajtuk godolkozni, de az az érzésem, hogy olyanok nem olvassák ezt az oldalt akik bármelyik kérdésben kompetensek lennénk. Sajnos itthon még nincs meg a megfelelö összefogás, érdekérvényesítö képesség a bringás társadalomban, hogy ilyen kérdésekben figyelembe vegyék a véleményét.

 

Bocs, ha nagyon eltévedtem a témától.

mrc 17 Creative Commons License 2005.01.28 0 0 98

Csá!

Ha megyünk Fogassal, mi azt szoktuk csinálni, hogy elöre gyorsan berakjuk a bringákat,  (hogy ne az ajto elött legyen és bárki leszálljon vele) és átmegyünk a személyi vagonba ugy hogy láttjuk a bringákat. A a fullfacet meg ilyeneket rejsd az ülés alá, azt ha felmutatod a bérletet nem tud mit tenni mert nem tudja hogy van bringátok. Amugy általában tömve van a fogas, szal nagyon ritkán jön ellenör. Csá

Ljimmy Creative Commons License 2004.09.17 0 0 97

 

 

Kíváncsi vagyok, most hányan fognak fanyalogni, hogy "már megint lezárták a várost, mér' nem Kecel környékén rendezik ezeket a felvonulásokat", mint ahogyan a legutóbbi félmaraton kapcsán hallhattuk...

 

Lj

Előzmény: Mr. Fuji (95)
hiszi a piszi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 96

2-3000 bringás az komoly lenne. Drukkolok, hogy így legyen. Én mindenesetre ott leszek, ha esik, ha fúj...

 

 

Előzmény: Mr. Fuji (95)
Mr. Fuji Creative Commons License 2004.09.14 0 0 95

Ide is felteszem:

 

*AUTÓMENTES NAPI BICIKLIS TÖMEGDEMONSTRÁCIÓ 2004*

    Óriási kerékpáros felvonulást rendeznek a Mobilitási hét zárónapján,
    2004.szeptember 22-én a VBB, a KEROSZ, a Környezetvédelmi
    Minisztérium, a budapesti biciklis futárszolgálatok, és más bringás
    szervezetek.

80-100 különböző egyesületet, bicikliboltot, céget, oktatási intézményt,
rádiót, civil szervezetet, környezetvédő csoportot, újságot, mulatót,
kávézót vonnak be a rendezésbe, akik saját csapatokat toboroznak majd.
Az így összeállt csoportok a saját boltjuknál, iskolájuknál, stb.
gyülekeznek és indulnak útnak, hogy *18 órakor a városligeti
Műjégpályánál* egybeolvadjanak, és így *kezdődhessen a nagy felvonulás*.

A rendezvény célja figyelemfelhívás a kerékpárral közlekedők egyre
nagyobb társadalmi súlyára, és az általuk igényelt bicikliutak,
szállítási-, és tárolási lehetőségek bővítésének szükségességére. Ezen
kívül alternatívát szeretnének felmutatni a belvárosi közlekedést egyre
jobban ellehetetlenítő autós áradattal szemben.

Az autómentes nap reggelén munkába és iskolába biciklizők
*ajándékreggelit* kapnak a budapesti hidakon.

*A felvonulás útvonala*:

/Városligeti Műjégpálya (18 óra) - Kodály Körönd - Lövölde tér - Rákóczi
út - Erzsébet híd - Attila út - Moszkva tér - Margit híd - Oktogon -
Városliget/

*A felvonulás rossz időjárás esetén is megrendezésre kerül. A várható
létszám 2-3000 fő. *

A szervezők örömmel várják további csoportok jelentkezését is.

*Információ:*

_Kürti Gábor_ Hajtás Pajtás futárszolgálat.   Tel.: 411-0333    e-mail:
kapcsolat@hajtaspajtas.hu <mailto:kapcsolat@hajtaspajtas.hu>

_Kőhalmi István_ Városi Biciklizés Barátai.  Tel.:06-30-9229052   
e-mail: info@vbb.hu <mailto:info@vbb.hu>

www.kerosz.hu <http://www.kerosz.hu/>

giornalista Creative Commons License 2004.08.26 0 0 94
Hálás köszönet a BKV-nak amiért ma egy (két...) sárgolyót (/me és a bicóm) felengedtek a csepeli HÉV-re. Én megpróbáltam viszonozni a jótettet, ám a vonaljegyeim eláztak és nem tudtam őket beledugni a gépbe, ezért sorry HÉV, de nagyon kösz
Shred Creative Commons License 2004.08.25 0 0 93
:-D
Előzmény: giornalista (92)
giornalista Creative Commons License 2004.08.25 0 0 92
Ezek barmok, f@szfejek és egyáltalán nem értek velük egyet! Nem akarom itt magamat meg Shred barátomat fényezni, de mi nem csinálunk, nem csinálnánk ilyeneket.

Kicsit bosszankodtunk ugyan, amikor a fogas nem ment végig (felújítás miatt), de nem vertünk szét semmit, hanem felültünk a bringára és feltekertünk. Az ilyen arcokkal tényleg el kellene beszélgetni valamiről.

Nem akarok álszent lenni tényleg, de ezt gondolom a témáról. Ha akarjátok, elmondom ezt egy hc dh-s fórumon is (persze álnéven ;-).

A téma szerintem nem vitatéma, mert aki normális ember és nem a rongálás miatt megy fogassal, az egyetért velem.

És egyébként is, egy Shred-klasszikus: "... a fogas yoo arc..."
Előzmény: HáBé (91)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!