Keresés

Részletes keresés

G.Guszti Creative Commons License 2004.02.13 0 0 98

Egyszer már írtam, de most újra;
van egy 73-as Riga-12 motorom, amit költözés miatt eladok. Van hozzá egy csomó alkatrész, meg szervízkönyv, meg jav utmutató, pót-kerekek stb..
ha valakit érdekel, hívjon !
06309960700

üdv
Péter

Rxdns Creative Commons License 2004.01.03 0 0 97
Én nem babizok, csak szeretnék majd egy babettát is, bár újabban elmarad ez az érzés, lehet, hogy kimarad mégis...
Előzmény: majo13 (95)
Dóczi Creative Commons License 2004.01.03 0 0 96
A láncom már nekem is jópárszor leesett, de eddig csak egyszer okozott nagyobb problémát(kitépte az egyik csavart). Tegnap is leesett egyszer mikor 45-el mentem de hál' istennek nem szorult be sehova. A verhó fékjeivel nekem eddig nem volt gondom, habár mostanában a hátsófék kezd gyengülni.
Előzmény: majo13 (95)
majo13 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 95
Hali mindenkinek!
Nézegetve a fórumokat Rxdns és Dóczi ti Babettáztok is -Riga után micsoda szentségtörés ez :))- ott olvasva a nedves fék esetét, beugrott egy rigás-verhovinás fék gond. Ha erősen kopott a fékbetét, akkor a dobban a fékkar hozzáér a kerékagyhoz, ez látható, mert szépen bemarja. Ekkor érezhető a fékerő gyengülése. Nem szabad vele várni, mert a kar leesztergálja kerékcsapágyat házastól és valaki megtanul gyorsan repülni. Még egy verhovinás probléma, velem esett meg :((( sajna. Kanyarban a laza lánc leesett és beszorult a lánckerék rögzítő csavar feje és a villa közé. Hadd ne mondjam, akkorát szaltóztam, hogy landolás után nemigen kaptam levegőt. A Rigánál ez nem fordulhat elő mert ott szerencsésebb a kialakítás, a lánc nem tud megszorulni. "Laza, mint a Riga lánc", mondás ezek szerint nem véletlen, ha laza is, nem tud (vagy akar) leesni.

A fenti fékproblémát mindenki úgy oldotta meg, hogy a betét fémkupakja alá egy tízfillérest rakott be, ekkor a betét közelebb került a dobhoz.
Szerencsétlen a fékbetét egy anyagból öntött konstrukciója, mert nem lehet felújítani. Más típusoknál a ferodót legalább "áloménium"-ra ragasztották.

Üdv a Rigásoknak!

Rxdns Creative Commons License 2004.01.02 0 0 94
Nagyon szépen köszi ezt a komoly hozzaszolast!
majo13 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 93
Hali Rxdns és Rigások!

A gépem, ha jól emlékszem 77-es évjárat, gyári metál(!)zöld-arany színű. Már nem használom régóta, mert vagy kocsival, vagy gyalog, ritkán biciklivel járok. Valószínű rászánom magam, fájó szívvel megválok tőle, sajnos a tárolás is körülményes. Van hozzá tartalék alkatrészem. Van egy ismerősöm, akinek pedálos Verhója van, valószínű eladná, neki több tartalék alkatrésze van.(ez nem apróhirdetés volt)

Mire kell odafigyelni?

Most általánosnak tűnő, egyébként minden motorra vonatkozó dolgokat írok. A motor problémás működését a benzin hiánya, akadozása, a gyújtás kimaradása okozza. A benzin esetében a szűrőket kell időnként megnézni, tisztítani, egy van a benzincsapba beépítve(szét- és összeszereléskor vigyázni, mert elég vékony a gumitömítés!), másik a karburátor belépő csonkjánál. Mindkettő elég finom, meg kell fogja a szennyeződéseket. Az eltelt idő és a mostoha tárolási körülmények miatt a tank belseje rozsdásodhat(belső páralecsapódás),a lehulló darabok igen rövid idő alatt dugulást okoznak. A rozsda eltávolítása egyszerű, néhány kavicsot kell beletenni és "mixelni", ezután igénytől függően rozsdamaró, majd olajos öblögetés oldja meg átmenetileg a gondot. Lyukas tank estén, ha kicsi a lyuk forrasztással lehet "stoppolni". A környéket kicsit fémesre megcsiszolni, rézgálic oldattal megkenni, ekkor réz tapad az acélra (acélra közvetlenül nehéz forrasztani). Combos pákával, 100 W-osnál nagyobbal kell dolgozni, pébégázos kis forrasztólámpa nem biztos hogy jó, mert leszedi a festéket és mellesleg robbanhat.

A karburátor túlfolyása esetén a benzin az alatta lévő gödör egy kis furatán keresztül a blokk alján távozik. Könnyen dugul a furat és taknyos lesz a blokk felső része. Ugyanez a helyzet, ha alul rendesen távozik, szerencsétlen megoldás.

A gyújtásnál a jó gyertya, jó megszakítóhézag, jó trafó és jó kondi kell, meg természetesen a kellő időzítés.

A gyertya problémákról már írtam, a megszakítóval nem nagyon volt gondom, egyszer ha cseréltem, az érintkezőket finoman csiszolgattam ha a mégsem volt jó a gyújtás. Kondit néhányszor cseréltem, de őszintén szólva a csere után semmi változást nem tapasztaltam. Bármilyen motoré jó ami oda elfér, a kapacitása meg kell egyezzen, fejből nem tudom milyen kell. A gyújtótrafóval soha nem volt gond, nem is hallottam másoktól. Ha jól be van állítva a megszakítóhézag, akkor az előgyújtás beállítási lehetősége olyan szűk, hogy nehéz elrontani.

A kuplung lamellák túlzott motorfék- húzatás esetén lekophatnak a kuplungháznak ütközve, ezt csak egy nagyobb szétszerelés alkalmával kell megnézni, ritkán előforduló hiba.

A hajtó lánckerékre oda kell figyelni, ha túlzottan feszes a lánc, görbül a tengely, a csapágy gyorsabban kopik, a szimmering hamar megadja magát, folyik az olaj. Ennél a szimmeringnél, ha gyanúsan gyorsan kopik, meg kell nézni a lánckerék agy külső felületét -ezen csúszik a szimmering- a felületnek nagyon simának, köszörültnek kellene lenni, ha nem, finoman polírozhatjuk ( a polírozott felületnek kör keresztmetszetűnek kell lenni a végén is!).

A bowdeneket tartom legkényesebb pontnak, időnként meg kell nézni a hajlítgatásnak kitett részeken, a markolaton belül is. Ha már szakadt szálat találunk, lassan vehetünk újat, ha szorul is, irány a bolt, vagy elő a tartalék. Teljes szakadás előtt megváltozik a bowden csúszása ezt érezni lehet, először nehezebb, majd könnyebb lesz.

A gyertya betekerésénél vigyázni, ha ferdén tekerjük, a menetből gyászmenet lesz, lehet a hengerfejet perselyeztetni.


Ennyi gond után van még kedved motorozni? :)

Dóczinak:
A nagyobb lánckerék elfér, a műanyag védőlemez csavar helyének öntvényéből kell kivágni egy darabot, hogy a kerék el tudjon forogni, azt még elbírja. Így az indulás nehézkes (én 75 kg vagyok), a sebesség max. 60. A jobb gyorsulás és a hosszabb távú motorozás elmaradása miatt visszaraktam a gyárit. A motorblokkom berugókaros, típusa általában egyforma szokott lenni az orosz gépeknél (egy helyen gyártották), konkrétan S-58-as.

Üdv mindenkinek, és Boldog Újévet!

Dóczi Creative Commons License 2004.01.01 0 0 92
Na már megint eszembe jutott valami:))

Csak az, hogy BUÉK minden motoros embernek a Földön!:)

Előzmény: Dóczi (91)
Dóczi Creative Commons License 2004.01.01 0 0 91
Ja, és még az, hogy hány kg vagy? Csak azért, kérdezem, mert én 82 vagyok és a verhóm alattam ezzel a széria lánckerékkel is nehezen indul, abba meg bele se merek gondolni, hogy 17-es lánckerékkel hogy gyorsulhat...:) És nekem a topspeedem 45km/h.
Előzmény: majo13 (88)
Dóczi Creative Commons License 2004.01.01 0 0 90
Helo!
Nekem Verhovinám van és abba tuti nem férne bele 3 foggal nagyobb lánckerék. Tehát a Rigánál másképp van kialakítva a blokknak az a része? Meg hogy gyorsul olyan áttétellel?
És én is remélem, hogy sűrűn fogsz idelátogatni:)

Üdv.:Dóczi

Előzmény: majo13 (88)
Rxdns Creative Commons License 2003.12.29 0 0 89
Üdv!
Nem írtál sokat, sőőőőt :), és köszi hogy vetted a fáradtságot.
Még mindig rigázol, meg van a gép? Vagy már továbbléptél?
Melyek azok a kritikus részek, melyeket ellenőrizni kell rendszeresen?

Egyenlőre ezek a kérdések merültek fel bennem. És remélem rendszeres látogatója leszel a helynek, ami talán egyszer beindul rendesen...

Előzmény: majo13 (88)
majo13 Creative Commons License 2003.12.28 0 0 88
Üdv minden Rigásnak!
Nekem egy 16-osom van, némileg átalakítva.
Elöl 3 foggal nagyobb lánckerékkel 60-at tudtam elérni, más gyorsító trükkel nem próbálkoztam.
Féklámpát szereltem fel, jól működik, éjszaka azonban ki kell kapcsolni, mert a generátor nem bírja a világítást és a fékezést együtt.
A kisebb, egyszerűbb karburátorral soha nem volt gondom, a benzincsapnál lévő szűrő mindig jól működött. Felszereltem a nagyobb karbit is, de vele az indítás hidegben nehéz volt, a fogyasztás észrevehetően nem csökkent, a gép sem lett gyorsabb. A fúvóka cserékkel (bővítés) nem foglalkoztam.
Több ezer kilométeres motorozás tapasztalatait nehéz röviden leírni, de megpróbálom. Az orosz műszaki színvonalat akkor és azóta megismertük, azonban akadnak figyelemre méltó, (véletlenül?)jobban sikerült ketyerék is. A Riga az utóbbiak közé sorolható. Műszaki színvonala a Simsonéhoz nem hasonlítható, de a karbantartásigényesség és a szerintem megbízható üzem, az alacsony ár összességében nem mutat rossz képet. A géppel kapcsolatos mondókák abból fakadnak, hogy a trehány ember sosem nézi meg a "szerkezetet", nem törődik vele, addig hajtja amíg mozog. Sajnos ezt tapasztalom a mai nyugati autók esetében is, ha baj van, a tanult autós a márkát szidja. A Rigánál és testvérénél, a Verhovinánál is oda kell figyelni, időnként meg kell nézni a kritikus helyeket, megelőzni a nagyobb bajt, mint később bosszankodni. Akkoriban a motorosok mindig kínlódtak a gyújtógyertyákkal (melyik jobb az Isolator, vagy a PAL?), rendszerint mindegyik hamar tönkrement, mindig kellett vinni tartalékot. Aki nem vitt, szívott, vagy pedálozott. A bowden szakadás is közismert, szerintem nem motoros az, akinek nem volt menet közben váratlan szakadása.
Engem a gép még nem hagyott cserben, mindig haza tudtam vele menni.
Ha szereléssel kapcsolatos kérdés van, szívesen segítek.
Túl hosszú voltam, üdv mindenkinek!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.24 0 0 87
Minden Rigásnak Boldog Karácsonyt!!!!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.23 0 0 86
Boldog karácsonyt minden kedves rigásnak!!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.16 0 0 85
Na, gázbowdent nem lehet kapni, így hát simson bowdent buheráltam meg flexszel, így már jó a rigába. Végre, szabályosan rángathattam neki a gázt!!! Marhajó!
Rxdns Creative Commons License 2003.12.13 0 0 84
Naja... :))))

Más.

BEINDULT A RIGA!!!!! :)))))) Gázbowden még nincs hozzá, de már hozatok a nagykerből, ugyhogy csavarhúzóval tudtam csak gázt adni, és frankón felpörög, tök jól működik, alapjáraton meg addig pöfög, amig ki nem fogy a benzin. GYÖNYÖRŰ!!! Csak eszméletlen fogyasztása van, a "tank" szerepét egy 1 méteres benzincső vállalta, mert a tank még nincs kész, és jó látni, hogy egy bő gáz mellékhatásaként hogy megindul a benzin lefele. :) Kb 5 literes fogyasztása lehet... :) Kurrvajó!!

Előzmény: pinye1 (83)
Rxdns Creative Commons License 2003.12.13 0 0 82
Nincs valakinek fölös sztendere riga deltára? kényelmetlen, hogy mindig falnak kell dönteni. :)
Dóczi Creative Commons License 2003.12.04 0 0 81
Simó karbit kéne szereznem és megpróbálni:)
Előzmény: Rxdns (80)
Rxdns Creative Commons License 2003.12.04 0 0 80
Őszintén: nemtom.
Viszont az biztos, hogy át lehet ugy alakítani, hogy menjen 70el. (csatornák megmunkálása, jó karburátor (K60as karbi gagyi!!), jó kipufogó...)
Előzmény: Dóczi (79)
Dóczi Creative Commons License 2003.12.03 0 0 79
NA, igen, mindenhol megy a punnyadás, de azért Te se vmi hamar választól ám:PPP

Elvileg egy jó karburátorral, jól beállítva, jó állapotban bírnia kell ezt a 70 km/h-t

70-ET?????
Enyim jó ha viszi a 40-et nemhogy 70-et.
elölről a lánckeréknék ugyanugy lehet játszani, mint Szimónál?

Meg az enyém ha nagyon húzatom(értsd:20 fölött egyesben vagy kettesben 40 körül) akkor elkezd rezonálni, mint állat és nem is merem tovább húzatni.
Ez mért van? Csak nem lóg vmi a blokkban?

Előzmény: Rxdns (78)
Rxdns Creative Commons License 2003.12.03 0 0 78
Szerintem a gyáro végáttételezés kicsi lehet ehhez, de valszeg játszottak az áttételekkel valahol, leginkább lánckeréknél. Elvileg egy jó karburátorral, jól beállítva, jó állapotban bírnia kell ezt a 70 km/h-t, mert nem lehet sokkal gyengébb a simsonnál, és azoknál nem ritka a 70 km/h-s vagy nagyobb végsebesség.

Most frankón írtam, csak konkrét választ nem írtam. :) Az a baj, hogy én se tudom...

Az a másik baj, hogy nem igazán akarják a régi nagy Rigások felfedezni ezt a fórumot, de még a riga.ini.hu-s fórumot se nagyon. :( Pedig sokan vannak ám! Csak lehet, hogy felnőtt fejjel már annyira nem érdekli őket a téma, hogy nagyon. Pedig voltak ők is olyan bolondok, mint mi most, és igazán megérthetnének minket!

rx

Előzmény: Dóczi (77)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 77
Itt olvasgattam, hogy egyesek Rigával 70-et mentek, elhiszem, de akkor nem kéne egy kicsit sokat forognia?
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 76
Az enyém nyilván W-58 blokk a kuplung nekem is olyan.
Előzmény: Rxdns (75)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.30 0 0 75
Nemtom, nekem S-501 blokkom van. Alapjaiban tuti megegyezik...
A kuplung az olyan primkó cucc a tiéden is, hogy alul van a kar, és a deklibe van egy kis szerkezet, ami benyomja a kuplungot? Vagyis ahogy forgatod a kuplungkart, az kitol egy pöcköt, ami szétnyomja a lamellákat.
Előzmény: Dóczi (74)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 74
Rx!
A Te deltádban, ugyanolyan blokk van, mint a verhómban? jó tudom, a váltós más
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 73
A verhó bajai le vannak, írva a riga.ini.hu forumon.
Előzmény: Dóczi (72)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.30 0 0 72
Ha feszítek a bovdenen, akkor csúszik a kuplung.
Előzmény: Rxdns (71)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.29 0 0 71
Mármint nem huzza vissza rendesen a kuplungkart, de a kuplung már frankón zár? nem elég feszíteni a bowdenen? Vagy még a kuplung is csúszik?
Előzmény: Dóczi (70)
Dóczi Creative Commons License 2003.11.23 0 0 70
NA, gyártatok a verhóba gyűrűket, eztán remélem már repeszteni fog ezerrel:) csak van egy problem, hogy nem megy vissza rendesen a kuplung:( és ez nem azért baj, mert csúszik, hanem azért, mert ilyenkor a váltomarkolat is tud mozogni és szinte képtelenség 1esbe rakni:(
Ötletek?
Joceee Creative Commons License 2003.11.10 0 0 69
:DDDD
Előzmény: Rxdns (67)
Rxdns Creative Commons License 2003.11.10 0 0 68
Enyim se akar engedni, énis felfújtam. A belső ezexerint jó, de a külső vizes, kicsit sáros betonon életveszély!! Esetleg 40 fokban a 60 fokos aszfalton még jó. Én asszem gumiégetésre fogom használni. :) Aztán teszek rá jó gumit. Vagy lehet hogy a Szimón égetem majd el. Elég egyáltalán?? :) Húú, de van még Heidenau égetni való kopott gumim is... Na majd ha egyszer nem leszek lusta felrakni, akkor gyártok madmaxt ezerrel. :) (Szimóval)
Előzmény: Dóczi (65)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!