Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2003.08.26 0 0 58
Ejj, offbrigád! Akkor én se maradok ki!

Ilyet akartam venni:

Fincsi kis naked bike, Kanuni Seyhan 301, valaha ETZ 301-nek hívták.

De ez lett belőle:

Csak Honecker-kékben.

Anti.SR-125 Creative Commons License 2003.08.26 0 0 57
Háát szó mi szó ezek a gépek már már nem is igazán Rigák -:))
Egyébbként gyönyörűek.
Én bármelyiket szívesen elfogadnám , főként ha kicsit jobb erőnlétben lennék -:))
Egyébként RX , mizújs Benőkével ?? -:))
Jó lenne már lassan összejönni megint , egy jó dumálásra.
Üdv mindenkinek : Anti.
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.08.25 0 0 56
Hali!

A NAKED vasak nekem is jobban tetszenek mint a burkolt polivinilklorid förmedvények, de igazából a NAKED sem a stílusom. Ha lesz elegendő és erre szánható pénzem, akkor valami emberes 1100 ccm-es 250 kilós cruisert vennék. Nem vagyok oda a sebességhajszolásért. Szép nyugiban max 130-al "pöfögni" PA-PA-PA-PAMMMMMMM.....hallgatni ahogy dobol alattad a 4ütem......ez való nekem!
(álmodik a nyomor....)

Üdv: Zoli

- Tyt - Creative Commons License 2003.08.24 0 0 55
:)

Akkómán Yamaha FZS1000FAZER!!!!!!

Előzmény: Rxdns (54)
Rxdns Creative Commons License 2003.08.23 0 0 54
Pfujj, csupa műanyag, NAKED BIKE MINDÖRÖKKÉ! :)
Előzmény: - Tyt - (52)
Rxdns Creative Commons License 2003.08.23 0 0 53
Na, ha már ennyire OFFok vagyunk, akkó énis.... :) jelenleg most épp Suztuki SV 650 kéne... :) Éljen a V motor! Ezelőtt a soros 4es Suzuki GFS 600 vót a kedvenc, a Bandita, de az SVnek nagyon szép a fejidoma, meg a V hengerelrendezés is jobban bejön. (SV 650S, az S a fejidom jele)

Ez a szín teljesen korrekt. :))) Imádom, ehh...


Hát nem gyönyörű?!!

Fejidom nélkül se rossz, de azzal a műszerkonzollal tuti csinálnék vmit, mert sztem elég gáz. (SV 650)


A hátsó lámpa nagyon isten, két, felfelé kicsit összetartó függőleges ledsor :) nyami! :)

Az ex, a GSF600, ebből kizárólag a fejidom nélküli tetszik.

- Tyt - Creative Commons License 2003.08.23 0 0 52
OFF

Én meg ilyet... (Aprilia AF1-Replica 125)

És itt egy rendes kép róla...


ON

Rx, bocs, hogy össze offolom a topicod, csak azért csinálom, hogy el ne süllyedjen... :)
Üdv

Előzmény: RR_ZOZY (51)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.08.15 0 0 51
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.08.15 0 0 50
Pontosan.
Előzmény: Rxdns (49)
Rxdns Creative Commons License 2003.08.15 0 0 49
Ja, gumiból 2.50/16 kell rá?
Rxdns Creative Commons License 2003.08.15 0 0 48
Éljen, tipustárs! :)

Habár az enyém még nincs nálam, azt tudom, hogy Simson karbi van rajta. Ennek a karbija milyen? Olyan mint a régi riga4eseken, meg 12eseken? Külön van az úszóház meg a tolattyú rész? És hány csavarral lehet szabályozni?
A gyujtása tényleg tirisztoros? A tirisztornak hány lába van, 3 vagy 4?
A fékek milyenek? Mekkorák a dobok? Lehet bele jó fékpofákat kapni?
Alkatrészt hol lehet kapni?

És fényképet nem tudsz róla digitális formában netre felrakni, vagy az emailemre elküldeni?

vastraktor Creative Commons License 2003.08.15 0 0 47
Szevasztok!
Egy Riga Deltám van ,és a tapasztaslatokat megosztom veletek.A moci 1989-es kiadású, én nem sokat használtam, d enem sok probléma volkt vele.Eddig kétszer hagyott ott:Egyszer kifogyott a benzin, egyszer mega sok trutymóktól eltömődött a karbi.Egyébként nagyon szép motor,szerintem szebb,mint egy Simson.A blokknak egy baja van:csak kétsebességes,így nem gyorsul jól,és sokat is fogyaszt.Ezenkívül az első teleszkópot kellet volna komolyabbra csinálni, és akkor egy tökéletes motort kaptunk volna.
Szóval szerintem igen megbízható,össze sem lehet hasonlítani megbízhatóság és igénytelenség terén pl.Jawával.A gyújtás és a karburátor npedig nagyon jó.Ennek síktolattyús a karbija (két csavarral van felfogva,nagyon príma)és a moci pöccre indul legyen szó akármilyen hidegről.
Most égettem ki a kipuffot így szebb a hangja, de a motor jó kis pörgős.Télen fel szeretném újítani, de az még odébb van.Az enyém sárga fekete írással(DELTA RMR24)és már kockalámpás,de még nincs rajta szélvédőidom.Ja kihagytam:az első villa terepen gödrökben már többször felütött.A múltkor 45-öt mértünk vele.
Anti.SR-125 Creative Commons License 2003.08.12 0 0 46
Nem semmi -:))
Tényleg jól néz ki a moci , a gazdája bizonyára szereti.
Hej ha annak idején én is ilyennel kezdtem volna , még talán az az érzésem lett volna hogy egy komoly motorom van -:))
Bár azidőtájt a 70-es években jó motornak számított az R4-es és az R12-es is.
akkortájt az volt a kor szimója -:))
Ma már külömben írtam erről ide egy jó nagy lélegzetvételű élménybeszámolót , csak mikor elküldtem lefagyott vagy mitcsinált ez a fórum , és úúúúgy elvette a kedvem hogy mégegyszer leírjam , hogy most anak kivonatos változatával bosszantalak benneteket -:))
Üdv Mindenkinek : Anti.
Rxdns Creative Commons License 2003.08.12 0 0 45
Kb. 2 hét múlva hozom el a kiszemelt példányom, ami egy Riga delta lesz, a rigák legkirályabbika, nagyon csinos motor, kicsit kissebb mint a Simson. Nézzétek, itt van két korabeli kép, persze az enyém nem ilyen állapotban lesz, az előző gazdája a roncstelepen guberálta, és én üzemképtelenül hozom el... :) Egyébként ez már nem markolatváltós, hanem rendes pedálváltós, és természetesen pedálnak már csak nyoma van, helyette lábtartó és berugókar van rajta. Ez abból a szempontból, hogy tudjuk, hogy a Riga milyen megbízható márka, hátrány, mert ezzel nem tudok hazapedálzoni, marad a rollerozás. :)

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ezt a modellt napjainkab is gyártják, csak ha jól látom más motorblokkal. Egyébként még kapott egy új lámpát idommal, és öntött fos kerekeket. Íme:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Rxdns Creative Commons License 2003.08.12 0 0 44
Kicsit lehalt mostanában a topic... :(

Hallottam, hogy két féle Riga karbi van, a kissebbik ami 2 csavaros, és van egy nagyobb ami többcsavaros. Kinek milyen van, melyiknek mi az előnye/hátránya, melyikkel megy jobban, stb? Egyáltalán hallott már valaki a két féle karbiról? Van róla valami dokumentáció?

RR_ZOZY Creative Commons License 2003.08.01 0 0 43
Én akkor is túlzásnak tartom az 1.8 millát az oldalkocsisért, meg 1.4-et a chopperért. Jaja, én is szívesen tulajdonosa lennék egy Ural-nak, de akkor inkább vennék egy romos M72-t és felújítanám. Az még alapjaiban ugyanis 100%-ig BMW! Szerintem akkor sem lenne az új árának 30-40%-a az össz felújítási költség.
Hajjaj, a MIXER tudna ám most mesélni.....
Apropó! A www.ural.hu oldal fórumán biztos vannak nálunk hozzáértőbbek!
Előzmény: Rxdns (42)
Rxdns Creative Commons License 2003.08.01 0 0 42
Van akinek minden vágya egy Ural, és van is rá pénze. Így azért egy használható motort kap, ezek az uralok már csak kinézetre ugyanazok mint a régiek, egy kicsit azért fel vannak ezek tuningolva :).
Előzmény: RR_ZOZY (41)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.08.01 0 0 41
Hali!

Hát nem semmi. Amúgy már ismertem az oldalt. Ezek komolyan gondolják? Ki az a hülye, aki 1.8 millkót ad az oldalkocsis RETRO-Uralért (be kell valljam, azért tetszik a gép). Azon 50 db lepusztult régit veszek 'oszt felújítom :-))
750 ccm, 7,8L fogyasztás, 110 km/h végsebességgel spékelve nem túl szívderítő :-)

Előzmény: _nyunyuka (40)
_nyunyuka Creative Commons License 2003.08.01 0 0 40
Hát igen...a Color Star robbant(papíros sorkimenő), rázott(orosz villanyhálózat más, földfüggetlen, nincs fázis meg nulla, a testzárlat náluk nem gond.)
Most lehet nálunk megint Uralokat kapni. Összes csapágy, simmering, tömítés, karbi(Dellorto vagy Keihin),gumik cseréje, friss olajtöltet után használható. További részletek itt.
Előzmény: RR_ZOZY (39)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.29 0 0 39
"miért is cserélték anno a Ladák meg a Daciák gyári gumijait Barumra a kocsik nullkilométeres állapotában????)"

Hát igen, de nem csak a gumikat, volt ott más is......Néha még az is csoda volt, hogy a Magyarországon forgalomba helyezett Zsiga - kis túlzással - egyáltalán hasonlított arra, mint mikor Togliattiban lejött a sorról :-)))

Nomeg az elektronikai "csúcstermékek" a "jó kis" Junoszty-tévék. Úgy kezdték a behozott Junosztokkal, hogy a belét szinte teljesen kicserélték itt nálunk a Videotonos jómunkásemberek. Gondolom csuklottak a szovjet konstruktőrök.
Persze "örök barátaink és jótevőink" ezekről a "kis" módosításokról mit sem tudhattak...

Amúgy a Rigába jó volt az a gumi, nem egy lóerőgyár az :-) Mentem vele aszfalton is, semmi gond nem volt vele, a kézikocsiba meg tök mindegy :-))

Előzmény: _nyunyuka (38)
_nyunyuka Creative Commons License 2003.07.28 0 0 38
Csak aztán a csoda gosztszabványos ruszki gumi az érdesített aszfalton is úgy csúszik, mint más a vizes keramitkockán. Igaz túlél 3 motort. (miért is cserélték anno a Ladák meg a Daciák gyári gumijait Barumra a kocsik nullkilométeres állapotában????)
Előzmény: RR_ZOZY (37)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.28 0 0 37
Hali!

Hajdani kis tekerős rigám kerekei a múlt héten kézikocsiban végezték. Kb 10-12 éve le voltak engedve a gumik, feléjük se néztem. Kiszereltem őket a roncsból, mire apám mondja, hogy pumpáljam már fel, megnézzük mennyi időt bír ki míg leereszt.....és el sem hittem, hogy - eddig - 1 hét után még mindíg csontkemény! '82-ben került még hozzánk a gép már ezzel a külsőkkel/belsőkkel. Én '86-tól nyüstöltem a haverral és gumiszerelésre tényleg nem emléxem! Arról nem is beszélve, hogy a több mint 20 éves külsőkön semmi repedés! Tehát GOSZT-szabvány RULEZ! Hiába gyerekek! Ebben bezony még nem volt CE-jel!! Ezért is bírja ilyen jól.
Akkor gondoltam ezek után rá, hogy az ETZ-mre 1 hónapja vett "fasza" kínai külső kb 5 év alatt biztosan elöregszik majd. Mocskos fogyasztói társadalom :-)))) Brrrrrrrr!!!

Rxdns Creative Commons License 2003.07.28 0 0 36
Na ne haggyuk lehalni a topicot!

Mostmár egyre közeledik az az időpont, hogy meglegyen a Riga... Akkor aztán majd írok ezerrel. :)

_nyunyuka Creative Commons License 2003.07.17 0 0 35
Sajna nem nyaralunk, itten vagyunk, hajtás, egy nap 2 műszak. Ha a szabadságolásoknak vége, visszaáll a normális rend. De így is boldog lettem, hogy itt van álmaim "bálnája".
Előzmény: RR_ZOZY (34)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.17 0 0 34
Nem mindenki :-) "Keményen nyomom" a délutáni műszakot 22.00-ig :-)))

Ohhh RIGA-moped.....Azért a szépre is emlékezem.
Úgy '86-'87 körül hajtottuk otthon az utcánkban a kis tekerős Riga-12-est. Ötödikes voltam épp. Napi program suli után a Riga volt. Gyakran hanyagoltuk a házi feladatokat a motorozás miatt :-)) Fel hozzánk, engedély kérése motorozásra fatertól, műhelyből ki a gépet, fel sztenderre, aztán tekerés...Motorozás után a füves "pálya" végigjárása, fötrésnyomok keresése :-))
1szer sikerült a karbit beállítani annyira patentül, hogy "iszonyat erő" lett a gépben. Aztán taknyoltam vele egy becsületeset, ami után újra gyenge lett, ezután már soha nem tudtuk ugyanúgy beállítani :-)))

Ha belegondolok, mennyivel nyugisabb és biztonságosabb volt az a világ akkor....és ezzel egyáltalán nem akarom védeni a szocializmust (sőt), de lássuk be, voltak jó pontjai is.

A motorozás imádata azóta is megvan és remélem örökké elkísér. Sohsem felejtem majd, hogy anno Rigával kezdtem ezt a hóbortot!

Előzmény: Rxdns (33)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.17 0 0 33
Na, mi ez a nagy pangás? Mindenki nyaral? :(
Rezorr Creative Commons License 2003.07.12 0 0 32
Régi magyar mocikról itt egy honlap.Sajna a Berváról nincs fénykép,csak rajz,és robbantott ábrák: http://www.winston.hu/pannoniamania/hagyoman/pannoniamania/pannoniamania.html
Pedig láttam már a neten fényképet Berváról,Panniról. Sajna nem találom már meg,nem vettem fel a kedvencekhez :-( De hátha vki ismeri...
Anti.SR-125 Creative Commons License 2003.07.12 0 0 31
Üdv mindenkinek.
Rx.
Neked külön köszönöm a riga honlapot mert ott a legelső motorom képe fogad , csak az kék színű volt.
Megmondom őszintén hogy nosztalgikus látni egy több mint 30-éves motort.
Érdekessége volt annak a motoromnak hogy egyszer összetört benne a dugatyúgyűrű , amitől bemarás keletkezett a dugón , és a hengeren is , és ahelyett hogy roszabb lett volna tőle , inkább jobb lett -:))
Mégpedig azért mert ugyan romlott a sűrítése , de valahogy a gyenge kompresszió miatt , vagy talán a kopástól ?? nemtudom , de az biztos hogy ha felvette a fordúlatot 70-km -el is képes volt menni.
Általában pannóniás barátaim jöttek utánam , és mondták hogy 70-el megyek , mert az órája nem is volt addig kalibrálva.
Szerettem azt a motoromat is , mint ahogy mindegyiket , végűl is nem ő tehetett a hiányosságairól hanem a konstruktőrei , meg akik összerakták.
Képzeljétek egyszer akkoriban a kezembe kerűlt egy Berva moped -:)))
Az egy Magyaar gyártmányú kis motor volt.
Hááát ha hiszitek ha nem az a moci bár igen geműz kinézete volt , de úúúúgy szívatta az akkori 50-köbcentis motorokat , hogy csak a Simson Star tudta visszautasítani a Berva előzési szándékát -:))
Zakózot előtte a Riga , a Verhovina , a Komar , a Balkán , na még a Jawa Pionir az felvette vele a versenyt , de nem volt meggyőző fölénye.
Naszóval a Googléban találtam róla képet , ha kíváncsiak vagytok rá keresetek rá .
Ha meg valami részletesebbet tudtok róla írjátok meg.
Rx.
Az sem lenne semmi ha mondjuk egy Bervába akadnál -:))
Apukámnak volt egy Panni robogója , és annak a motorja ugyanaz mint a Berváé.
Apukám mindíg azzal dicsérte a motorját hogy különösebb nagyjavítás nélkűl ment 37.000.-kilómétert a Pannija , mikor megnyekkent végképp a kilóméterórája !!
Elmondása szerint még utána legalább 10-évig használta ami szerinte legalább anyi kilómétert ment még utána is mint mikor megállt az órája.
Naszóval mivel , Apukám nem volt hhantás természetű , de ha a fele igaz is a történetnek akkor is látszik hogy a Magyar motor sokkal igényesebben volt csinálva mint sok többi.
Lassan elköszönök mert , már későre jár itt nálam , közel fél kettő -:))
Üdv mindenkinek : Anti.
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.11 0 0 30
A legnagyobb ász megoldás a karbin a lapos súber. Hát ugye nem volt mindegy, hogy rakod be a helyére, mert volt egy ferde lapolás rajta és az nem volt mindegy hogy hogy áll. Az egyfúvókás karbiról meg ne is beszéljünk :-)))
Még a Komáron se tudod másképp betenni, csak egy pozícióban :-)))
A csúcsböhöm-otromba szovjet technika viszont nem hazuttolta meg magát. A Riga egy szép példa arra, hogy a szovjetek ha valamit saját maguk kezdtek el gyártani, az egy nagy sz*r lett kivétel nélkül, mert ugye ezek valamennyire kivételek, de hát...:

Moszkvics: Opel koppintás
Zsiguli: Fiat koppintás
Izs: DKW koppintás
Ural: BMW egy az egyben, főleg az első típusai

A nagyobb mértékű konstrukciós- és a mégnagyobb mértékű anyaghibák kiküszöbölésével jó kis motor lett volna a Riga. Úgy voltak vele, mint a magyarok a P21-es Pannóniával.

Nem akarom leszólni a rigát (főleg Anti teljesítményét olvasva) de én legfeljebb '87-ben lelkesedtem érte utoljára.

grafur Creative Commons License 2003.07.10 0 0 29
Sziasztok!

De örülök, hogy rábukkantam egy ilyen fórumra, ezt köszönhetem RXDNS-nek,mert írt a riga.ini.hu fórumjára.. :)
Na, szal minden rigás társnak ajánlom oldalamat, a http://riga.ini.hu -t, és kérnélek titeket, hogy küldjetek képeket, hogy fel lehessen tölteni a képgalériát! :)
No, meg ha valaki ismeri a riga történelmet, esetleg van tudomása olyan oldalról, ahol a riga a téma, akkor azt is szívesen várom! :))

Köszi!
Bye,
GrafUr - Riga.ini.hu webmaster

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!