Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2003.07.17 0 0 35
Sajna nem nyaralunk, itten vagyunk, hajtás, egy nap 2 műszak. Ha a szabadságolásoknak vége, visszaáll a normális rend. De így is boldog lettem, hogy itt van álmaim "bálnája".
Előzmény: RR_ZOZY (34)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.17 0 0 34
Nem mindenki :-) "Keményen nyomom" a délutáni műszakot 22.00-ig :-)))

Ohhh RIGA-moped.....Azért a szépre is emlékezem.
Úgy '86-'87 körül hajtottuk otthon az utcánkban a kis tekerős Riga-12-est. Ötödikes voltam épp. Napi program suli után a Riga volt. Gyakran hanyagoltuk a házi feladatokat a motorozás miatt :-)) Fel hozzánk, engedély kérése motorozásra fatertól, műhelyből ki a gépet, fel sztenderre, aztán tekerés...Motorozás után a füves "pálya" végigjárása, fötrésnyomok keresése :-))
1szer sikerült a karbit beállítani annyira patentül, hogy "iszonyat erő" lett a gépben. Aztán taknyoltam vele egy becsületeset, ami után újra gyenge lett, ezután már soha nem tudtuk ugyanúgy beállítani :-)))

Ha belegondolok, mennyivel nyugisabb és biztonságosabb volt az a világ akkor....és ezzel egyáltalán nem akarom védeni a szocializmust (sőt), de lássuk be, voltak jó pontjai is.

A motorozás imádata azóta is megvan és remélem örökké elkísér. Sohsem felejtem majd, hogy anno Rigával kezdtem ezt a hóbortot!

Előzmény: Rxdns (33)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.17 0 0 33
Na, mi ez a nagy pangás? Mindenki nyaral? :(
Rezorr Creative Commons License 2003.07.12 0 0 32
Régi magyar mocikról itt egy honlap.Sajna a Berváról nincs fénykép,csak rajz,és robbantott ábrák: http://www.winston.hu/pannoniamania/hagyoman/pannoniamania/pannoniamania.html
Pedig láttam már a neten fényképet Berváról,Panniról. Sajna nem találom már meg,nem vettem fel a kedvencekhez :-( De hátha vki ismeri...
Anti.SR-125 Creative Commons License 2003.07.12 0 0 31
Üdv mindenkinek.
Rx.
Neked külön köszönöm a riga honlapot mert ott a legelső motorom képe fogad , csak az kék színű volt.
Megmondom őszintén hogy nosztalgikus látni egy több mint 30-éves motort.
Érdekessége volt annak a motoromnak hogy egyszer összetört benne a dugatyúgyűrű , amitől bemarás keletkezett a dugón , és a hengeren is , és ahelyett hogy roszabb lett volna tőle , inkább jobb lett -:))
Mégpedig azért mert ugyan romlott a sűrítése , de valahogy a gyenge kompresszió miatt , vagy talán a kopástól ?? nemtudom , de az biztos hogy ha felvette a fordúlatot 70-km -el is képes volt menni.
Általában pannóniás barátaim jöttek utánam , és mondták hogy 70-el megyek , mert az órája nem is volt addig kalibrálva.
Szerettem azt a motoromat is , mint ahogy mindegyiket , végűl is nem ő tehetett a hiányosságairól hanem a konstruktőrei , meg akik összerakták.
Képzeljétek egyszer akkoriban a kezembe kerűlt egy Berva moped -:)))
Az egy Magyaar gyártmányú kis motor volt.
Hááát ha hiszitek ha nem az a moci bár igen geműz kinézete volt , de úúúúgy szívatta az akkori 50-köbcentis motorokat , hogy csak a Simson Star tudta visszautasítani a Berva előzési szándékát -:))
Zakózot előtte a Riga , a Verhovina , a Komar , a Balkán , na még a Jawa Pionir az felvette vele a versenyt , de nem volt meggyőző fölénye.
Naszóval a Googléban találtam róla képet , ha kíváncsiak vagytok rá keresetek rá .
Ha meg valami részletesebbet tudtok róla írjátok meg.
Rx.
Az sem lenne semmi ha mondjuk egy Bervába akadnál -:))
Apukámnak volt egy Panni robogója , és annak a motorja ugyanaz mint a Berváé.
Apukám mindíg azzal dicsérte a motorját hogy különösebb nagyjavítás nélkűl ment 37.000.-kilómétert a Pannija , mikor megnyekkent végképp a kilóméterórája !!
Elmondása szerint még utána legalább 10-évig használta ami szerinte legalább anyi kilómétert ment még utána is mint mikor megállt az órája.
Naszóval mivel , Apukám nem volt hhantás természetű , de ha a fele igaz is a történetnek akkor is látszik hogy a Magyar motor sokkal igényesebben volt csinálva mint sok többi.
Lassan elköszönök mert , már későre jár itt nálam , közel fél kettő -:))
Üdv mindenkinek : Anti.
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.11 0 0 30
A legnagyobb ász megoldás a karbin a lapos súber. Hát ugye nem volt mindegy, hogy rakod be a helyére, mert volt egy ferde lapolás rajta és az nem volt mindegy hogy hogy áll. Az egyfúvókás karbiról meg ne is beszéljünk :-)))
Még a Komáron se tudod másképp betenni, csak egy pozícióban :-)))
A csúcsböhöm-otromba szovjet technika viszont nem hazuttolta meg magát. A Riga egy szép példa arra, hogy a szovjetek ha valamit saját maguk kezdtek el gyártani, az egy nagy sz*r lett kivétel nélkül, mert ugye ezek valamennyire kivételek, de hát...:

Moszkvics: Opel koppintás
Zsiguli: Fiat koppintás
Izs: DKW koppintás
Ural: BMW egy az egyben, főleg az első típusai

A nagyobb mértékű konstrukciós- és a mégnagyobb mértékű anyaghibák kiküszöbölésével jó kis motor lett volna a Riga. Úgy voltak vele, mint a magyarok a P21-es Pannóniával.

Nem akarom leszólni a rigát (főleg Anti teljesítményét olvasva) de én legfeljebb '87-ben lelkesedtem érte utoljára.

grafur Creative Commons License 2003.07.10 0 0 29
Sziasztok!

De örülök, hogy rábukkantam egy ilyen fórumra, ezt köszönhetem RXDNS-nek,mert írt a riga.ini.hu fórumjára.. :)
Na, szal minden rigás társnak ajánlom oldalamat, a http://riga.ini.hu -t, és kérnélek titeket, hogy küldjetek képeket, hogy fel lehessen tölteni a képgalériát! :)
No, meg ha valaki ismeri a riga történelmet, esetleg van tudomása olyan oldalról, ahol a riga a téma, akkor azt is szívesen várom! :))

Köszi!
Bye,
GrafUr - Riga.ini.hu webmaster

_nyunyuka Creative Commons License 2003.07.10 0 0 28
Ja igen. Csak 50 lóerőst? Csepelen ebbe halt bele egy majomrobogós. Elkötött egy Ducati 996-ost, akkora gázt húzott, mint a robeszon kell, hogy menjen is.
Előzmény: Rezorr (19)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.09 0 0 27
ÉLJEN!

RIGA.INI.HU, bejön végre, és nagyon jó honlap!!!

GeMaci Creative Commons License 2003.07.09 0 0 26
Helósztok!
Bocs, hogy a Riga fórumot ilyenekkel zaklatom, de ha valakinek lenne eladó Mini Rometje, feltétlenül írjon a premaci@freemail.hu címre!!!
Kösz!
Rxdns Creative Commons License 2003.07.09 0 0 25
Wow, ez teccik, köszi!
Robeee Creative Commons License 2003.07.09 0 0 24
Ja bocsi akarom mondani Verhovina-3as.
Robeee Creative Commons License 2003.07.09 0 0 23
Itt van pár kép az én verhovina-4 esemről, majd lesz riga-12 ről is!!
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
- Tyt - Creative Commons License 2003.07.09 0 0 22
:)

Hozok már én is egy kis fílinget... 2001 szeptemberében vettem meg a Romet KAdet M780 kismocimat, jó külső, borzalmas belső állapotban. Utólag jó kis moci az, de akkor volt vele bajom rendesen.. :) Gyakorlatilag minden elromlott ami csak tudott, és szívtam mindennel. Node, ha ment, akkor legalább jó hangos volt, mert egy üres cső volt a kipuff.. Gondolhatjátok... :) Szóval nagyon fíling volt az egész, erre csak jött a H-D feliratú Kiskőrösi Sisak :) ,meg ilyen finomságok. Ezután egyszer kipróbáltam haverom Simsonját, hááááát... :) Rögtön beleszerettem, eldöntöttem veszek egy ilyet. VÉgül lett is egy Simson S51N-em (most már S61BL (blue lights) :) , de amíg megvolt a romet, azt is használtam nosztalgiázásból. :)

Ja, én is elkalandoztam,.
Üdv
Tyt

Előzmény: Rxdns (20)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.09 0 0 21
"A Komár ezekhez képest király volt"

Köszönöm!

Előzmény: Rezorr (19)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.08 0 0 20
No igen...
Én épp azon gondolkodtam, hogy a Riga mit tud, hogy hetente megesz egy bowdent, meg egy kondit.. Az elektronikát nemigazán vágom perfekten, szóval nem mélyedtem bele, hogy mitől tudja tönkretenni a kondit, de nemhinném, hogy egy ugyanolyan kondival egy simson sokkal tovább bírta volna. lehet, hogy tényleg szarokat árultak bele. De azt, hogy megeszi a bowdent, én arra kentem, hogy szar bowdeneket árultak, rosszul vezették el őket, és nem voltak beolajozva. Szóval szerintem egy jól megcsinált Riga igenis megbízható tud lenni. Anti is Szlovákiába járt Rigával...

A mai újgazdag fiatalokon énis kitudok kicsit akadni, de csak azokon, akiknek apuka vet egy kétmillás gépet, és a picifiú nem tud motorozni, nem ismeri a kreszt, és kibaszottul fennhordja az orrát. Na az ilyeneket nagyon nem bírom. Sőt, a majomrobogósokat sem csíptem nagyon, de egy verseny után egy világ omlott össze bennem, de egy rossz világ, és lett helyette egy jobb világ :))) ugyanis egy Dioval versenyeztem (én a Szimóval voltam), és miután nagyonnehezen lehagytam, és kiguruétam egy benzinkútra, intettem neki, és ő visszaduddantott, meg intett. Ezek után teljesen máshogy gondolkodom a robogósokról, és azóta nem csak azt nézem, hogy milyen a motorja, hanem hogy milyen ember ül rajta. Egyszer egy zsír új Aprilián egy srác ült, rövidgatya, atlétatrikó, csak a feje tetejére biggyesztett sisak, nem vette fel csak a feje búbjára tette, no és a legjobb, hogy mezítláb volt. Na az ilyeneket megvetem. Ha már motorra ül, minimum hogy nem papucs, nem szandál, hanem cipő, és vegye már föl rendesen azt a sisakot... jajj, nem prédikálok tovább..

Ja, és én is nagyon örülnék egy Rigának. Egy bő hónap múlva lesz! csak költözzünk már a házba, ahol van angy garázs, mert ide a panelba nem hozhatok még motort, örülök hogy itt tarthatom a Simsont.

És Szocimotorok mindörökké!

Előzmény: Rezorr (19)
Rezorr Creative Commons License 2003.07.08 0 0 19
Így visszagondolva szerintem a drága bowdenek ma már jók lennének. Tudjátok,az akkori 11 Ft-os bowdenekkel is "csak" annyi volt a baj,hogy a cinezett végük szakadt le. Mostanában ilyet nem tapasztalni :-)
1980-ban ha jól emléxem,3200 Ft volt újonan a Riga16. Az előszőekben kifelejtettem,hogy a dombokat sosem bírta.Beköpte a gyertyát. Sőt! Olyan gyertyával a Simsonosok vígan pöfögtek,de a Riga be sem indult már,amit ő már egyszer beköpött. Nem tom az okát,ne kérdezzetek.
A lendkerék meg folyamatosan elnyírta az éket. A megszakító újkorában sem volt a helyzet magaslatán.Mindig dadogott a motor nagyobb (~4000 1/perc) :-) fordulaton. lyenkor az is segített,ha kondenzátort cseréltem,de az is,ha megszakítót,ill gyertyát. Egy darabig :-) A kondit már a blokkon kívülra szereltem hosszabb zsinórral. A jobboldali dekni egyik tartócsavarjával rögzítettem kívülről a könnyebb csere érdekében.
Ma már úgy látom a dolgokat,hogy a gyárilak ocsmányul szerelt kismotorokhoz 10-20 Ft-ért árult IGÉNYTELEN alkatrészek miatt utáltatták meg velünk a Rigákat :-(
Ha vkit érdekel,tok mondani "jókat" a JAWA 05 Musztángokról is. Nem szeretnék tovább szapulni szocimotorokat,de szerintem azoknál a Riga-Verhovina azért megbízhatóbb volt ;-)
A Komár ezekhez képest király volt,a Simson S50 meg az ÁLOM! Rigás koromban kipróbálhattam 1 Simsont,és nem tom kifejezni,mit éreztem akkor : nem hittem,hgy ennél jobb mocik létezhetnek a Földön :-) A mai világban meg már szégyen ez a kismotor :-( Már tizenévesek 50 LE-s mocikat próbálnak,és nem értik a régi fílinget :-(
Mi még akkoriban úgy tudtunk száguldozni,amit a motor ment. Ma meg úgy lehet száguldozni,amit az út bír.
Jó,elragadtattam magam,bocs. Tuti nem tom jól kifejezni magam,sorry :-(
Akkor is örülnék most egy Rigának!
Rxdns Creative Commons License 2003.07.08 0 0 18
Ezzel az a gond, hogy a hátsó telókat pótolni sok pénz, idő, utánajárás, rohangálás. Amúgy ha lesz majd Rigám, lehet hogy kell majd alktrésznek, de Kaposvár messze van... :(
Előzmény: RR_ZOZY (14)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.08 0 0 17
Sziasztok!

Látom, sokan írtok.. Ha lennék olyan szerencsés a Rigával, mint Anti, nagyon boldog lennék. Igazából egy berugókaros.lábtartós, nem pedálosnak örülnék nagyon.

Viszont az a Riga, amit kinéztem, az lehet, hogy nem is lesz az enyém.. Msot kicsit szomorkodok, mert úgy néz ki, valaki más elviszi.

Nem tudtok valami Rigát, Verhovinát, esetleg Komárt-Rometot-Babettát nagyon olcsón pest környékén? Fő darabok ne hiányozzanak, mint pl. kerék, teleszkóp, kormány, egyebek, azaz ha beindul akkor guruljon is valahogy. Szar állapt nem gond, ha a tyúkólból jön, nem gond, csak ne legyen hiányos.

SaGa Creative Commons License 2003.07.08 0 0 16
Nekem egy Verhovina-5-öm volt pár évig. Ez a berugókaros, lábtartós, hosszútankos és hosszúnyerges változat. Ketten is tudtunk rajta utazni, csak az utasnak nem volt lábtartója.
Újonan vettem, OTP hitelre...

A saját órája szerint 50 körül ment, ami nem tudom valójában mennyi volt. Elég sokat mentem vele, egy fál évig melózni is azzal jártam, ez napi ~80 km volt annó, ebből úgy 5 egy szép erdei út. Az is igaz, hogy volt olyan, hogy fél éjszaka toltam hazafele, mert arra elég volt az ereje, hogy járó motorral, világítással tolhassam, arra már nem, hogy engem is vigyen. Reggel meg berugtam, felültem rá és mehettem ahova jólesik. Fogalmam nincs, mi történt vele előző este...

A gyújtást rendszeresen piszkálni kellett, egy-egy kondi vagy megszakító párszáz km-t bírt (kb havonta kellett cserélni, utánállítani). Egyszer meg "beállt" a főtengelye. Nem szorult meg, hanem valószinúleg a hajtókar tűgörgői "összefutottak", mert fordulatonként egyszer megakadt. Picit vissza fordítottam és ment tovább. A blokk szétbontása, főtengelycsere (700 Ft volt az ercsii Centrum áruházban, ami útba esett), összerakás egy ismerős udvarán (félúton hazafele), úgy 3 óra volt, a gép saját "szerszámkészletével". Aztán 2 nap múlva mindig leállt, ha kuplungoltam. Szétszedés után kiderült, hogy egy zéger leugrott e helyéről és neki nyomta a kuplung a "sonkát" a blokk falának...

Vágül eladtam, kissé üzemképtelenül. Az egyik henger tartó tőcsavart kilőtte menet közben, majdnem beleállt a tankba alulról. Aki megvette, attól úgy egy hét múlva ellopták...

SaGa

RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.08 0 0 15
Ja és ha elfogadsz egy jótanácsot, akkor milliószor jobban jársz, ha a szocimotor-mániád inkább Jawa-mustangon, Rometon, Komáron éled ki, de te tudod! Vagy ha már Simsonos vagy, akkor inkább javaslom a régi tekerős Simson-mopedet. Tudtam is egy ilyet eladót, de azt - ha minden igaz - "locust of the dead earth", nevezetű kartárs ( aki a Simson-topicba is írogatott néha) megveszi (vagy már meg is vette, esetleg kérdezd meg tőle.

Üdv: Zoli

Előzmény: Rxdns (-)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.08 0 0 14
Hali!

Nekem van otthon (Kaposvár) egy kissé hiányos RIGA-12 mopedem (hiány: első lámpa test, hátsó telók + jelenleg üzemképtelen).Gyere, vigyed!

Bátran mondhatom, hogy a világon gyártott leges legszarabb kismotor.

Írj ide, ha érdekel:

patko.zoltan@vtelektroplast.hu

Előzmény: Rxdns (-)
Robeee Creative Commons License 2003.07.08 0 0 13
Rxdns: az nem egy Verhovina-4 es hanem valami sokal régebi majd teszek felképet holnap vagyis ma már kedd van, amúgy én pár hete lehosztam a padlásról benzin bele és pöcre indult (tényleg!!) egy pár kört mentem vele, haveroknak nagyon tetszet, aztán vissza a padlás, a bowdenek tényleg elég könnyen szakadnak de azér nem havonta, meg bízhatóság: bátyám riga 12 ese 5000km alatt csak párszor tolta, és ő nem csak városba használta aszem a leghosszab út 50km volt egyszere, az enyém csutka gázon viszi a 60km/h !!!
Anti.SR-125 Creative Commons License 2003.07.08 0 0 12
Heló Rx.
Mint látom sokan csak a rosszra emlékeznek , én azért emléxem mikor mi akkori kicsávók hajtottunk a Rigára -:))
Persze voltak akor is az egyenlőknél még egyenlőbbek , és nekik Simsonra is futotta -:))

Én teljesen megértelek.
Ismerem ezt a megszállottságot , és már látom is a jövődet.
Te szinte elkerűlhetetlen utat választottál a főként régi motor restaurátorság felé -:))
Abban azért néked is igazad van hogy 25-30-évvel ezelőtt motornak számított , és azért én simán elmentem vele Lengyelországba , Zakopánéba , és Krakkóba is , még 1973-ban.
Hozzá kell tennem hogy volt velünk szimszon Schvalbe is ,kettő , és azt kellett , szerelni útközben de a Rigákat nem -:))
Bár a szimónak sem volt komoly baja , koszos gyertya vagy ilyesmi , nem emléxem már rá olyan régen volt , csak mint lehetetlen példa maradt meg bennem -:))
Ja és a magastátrát nem kedvelte igazából a Riga , mert egyesben nem volt képes kigyorsúlni a Starry smokoveci emelkedőn -:))
Az is igaz hogy én ültem rajta az akkori 50-kilómmal , de volt még vagy 45-kiló pakk is rászerelve.
Na mindeggy ezt csak azért írtam le hogy meséljek néked a Rigák dicső napjairól is.
Üdv mindenkinek : Anti.

speedygonzi Creative Commons License 2003.07.07 0 0 11
Rx:

Hobbynak nem rossz, de csak akkor ha szeretsz szerelegteni meg szopni. Sokat fogsz vele. Amugy az a töld pl szép darab. De sok pénzed menne bele ha rendesen meg akarnád csinálni. De én nem dönthetek helyetted :)

Ja és egy régi modndás, biztos ismered:
"Riga moped drága kincs, jó ha van, de jobb ha nincs" :)
lehet hogy vana alapja.

üdv. speedy

kalvin_imarow Creative Commons License 2003.07.07 0 0 10
Szia RX nagyon vigyázz nekem egy pedálos simson schull-om volt (nem tudom jól írtam-e) de az majdnem olyan mint a riga na lényeg a lényeg vigyázz a levegő szűrővel mert tapasztalatom szerint valamiért arra elég érzékenyek üdv

kal.

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 9
Hosszas netes kutatómunkával találtam erre a képre:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ez egy Verhovina, asszem Verhovina-4, gyártottak ilyen Rigát is? Ez Riga-hány lenne, mert ugye a Riga és Verhovina számozás nem ugyanaz.

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 8
Örülök, hogy idetaláltál.

Egy ilyen Riganak örülnék, egy idő után biztos bevágnám a garázs mélyére, és csak a Szimóval foglalkoznék, de újra és újra elővenném. Ahogy írtad elég sok baja lehetett, pláne az zavar, hogy eszi a bowdeneket, manapság nem 20 ft egy bowden :( és ha ez nálam is így fog menni, akkor többet költök majd bowdenre mint benzinre. :) Rémes motor lehet, de már késő...

Én azthiszem Riga-12öt fogok venni, de még nem tudom.
A típusok hogy vannak?

A Riga-6 az a Miniriga, igaz?
Riga-12: pedálos, babettás Riga
Riga-16: lábtartós-berugókaros Riga

Ja, és tényleg csak 1:25 benzinnel hajlandó menni, az 1:40 kinyírja, vagy hülyeség és az 1:40 is jó bele?

Előzmény: Rezorr (7)
Rezorr Creative Commons License 2003.07.07 0 0 7
Hali!
Én Riga16-tal kezdtem.Figyuzz,az már lábtartós-berugókaros volt ám! :-) 1980-as kiadásu volt. 1 évet használtam,aztán az ecserin vett Simson Star blokkot tettem bele. Az 1 év alatt 4000Km-t mentem vele,de még most is él bennem az emlék,hogy 100-at sem lehett menni hiba nélkül :-) Mikor a bolt házhoz hozta,nem lehetett berugni. Mármint a mocit :-) Le volt esve a kuplungja! Nulkilométeres zsír új motornak!!!
Aztán 100-200 Km-enként szakadtak a bowdenek rajta.Főleg a gáz,és hátsófék. A porlasztó mindig eldugult.A benzincsapon újkorában nem volt szűrő. Az első villa újkora óta kotyogott,nem lehetett meghúzni.Fixre hegesztettem :-) A festéket bárhonnan(!) le lehetett kézzel húzni.Szép nagy darabokban jött le,mintha hámlana egy leégés után.Alatta rozsda volt... A hátsólámpa hetente,az első havonta égett ki. Kétszer kellett első sebesség fogaskereket+kapcsolókörmös kereket cserélni.Előszőr 2 hetes korában.Ja,a váltóbowden sem bírt sosem 1 hónapnál többet. A kuplungnál az a kis bronzhenger 500 Km-enként kopott el. A dugógyűrű eltört,és a letört darab hosszirányban beépült a dugó anyagába.Persze így már nem tömített annyira :-)A dekompresszort ki kellett iktatni,mert elengedte az összes sűrítést. Kikötöttem a bowdent,megpucoltam a fészkét a hengerfejben,jól összeszorítottam a rúgóját,aztán nem nyúltam többet hozzá.
Hirtelen ennyi,de az biztos,hogy 1 hetet sosem ment egyszerre gond nélkül. Akkor nagyon utáltam,most már csak nevetek ezen :-)
Ja,a Simson blokkal sem vált be,mert a fékpofái sosem láttak ferrodolt,csak vmi műanyag öntések voltak nulla tapadással.Megálni nem lehetett,de ha erősebben húztad-nyomtad a féket,akkor meg a bowden szakadt...
Remélem,másnak több szerencséje volt.Állítólag a 12-es masszívabb segédmotor volt.
De azért örülnék,ha lenne egy Rigám.Már csak nosztalgiából is :-)
Csá
- Tyt - Creative Commons License 2003.07.07 0 0 6
Szívesen! ( amúgy nem koppintottam a romet rulez nevét, fejből jött!)
Előzmény: Rxdns (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!