Keresés

Részletes keresés

darusferi Creative Commons License 2021.10.26 0 0 3068

Konkretan az a kep mar nincs fenn , egyebkent Mosonszentmiklos .

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.10.26 0 0 3067

Melyik hirdetes az Feri. ? Egy engem is megszivatott. 

Előzmény: darusferi (3065)
darusferi Creative Commons License 2021.10.25 0 0 3066

Udv vermestibi !

Nem reg beszegettunk a moped gumikrol ,  hogy a Deltara mi is kellene valami jobb  , meg itt a  rulezen is elhangzott hogy Riga gumi  meretben nincs nsgy valasztek . A viszonylag elerheto aron levo Fortune most sehol nincs , Latok most egy Szlovenia ban gyartott Mitas t  250 / 16 meretben   Dunafoldvaron  a ViCZAI  KFT kinalataban .  Az ara sajnos kozel van a Nemet gumi hoz ,  hat nem tudom hogy milyen lehet minosegben . Meg hat a mintazata nem olyan Riga s .

darusferi Creative Commons License 2021.10.25 0 0 3065

Sziasztok  !

A jofogason RIga alkatreszeket kinal  ,,valaki ,, egy fel asztalnyit viszonylag olcson , esetlegesen  vigyazzatok vele .Egyik kollegammal kozosen szuksegunk lett volna ezekre , telefonos elerhetoseget nem tett fel ,ennek ellenere en ki kerestem , csak harmadszorra vette fel a telefont , kertem postazza el , erre mindenfele nevetseges indokokra hivatkozva elalt az eladasi szandekatol . Lehet hogy ezek az alkatreszek esetleg valojaban  , ...   ......... ? 

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.10.20 0 0 3064

Neztem mar en is de valamiert letettem rola. Csak nemtudom mar mi volt az ok. 

Előzmény: vermestibi2 (3063)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.10.19 0 0 3063

Elv- és márkatársak!

Lehet, hogy istenkáromlás, de: az S51-es Simson dugattyú nem jó tirisztoros Rigába?

vermestibi2 Creative Commons License 2021.10.12 0 0 3062

Hát, nem tudom. Találkoztam már olyan dugattyúval, amiben kilötyögősödött a stift. De nem esett ki, mivel zsákfurtatban volt. Ha ez kilazul, kiesik - körbeforog a gyűrű, beakad a nyílásokba a széle, széttörik, a stift meg előbb-utóbb beakad valahova. Szóval, én ebben nem bízom, ez így lutri.

De most más baj is van vele - eleve át akartam helyezni a stiftet, hogy ne hátul legyen (mert oda tervezek egy plusz felömlőt), hanem elöl, a kipufogó nyílás másik oldalánál, ahogy pl. a Babetta dugattyúnál. Ha ebből kiszedem a stiftet, akkor ott marad a luk...

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.10.12 0 0 3061

Nyugi Tibi. Mikor en 3 gyurusre alakittattam az egyik dugomat akkor eleve ugy volt a stift megoldva h atfurva kis szegfeleseg bedugva es belul lehajtva.  Teljesen jo.  Megjarta ez a Karpati, Pestet, Szolnokot, Nyiregyet. Nincs vele gond. 

Előzmény: vermestibi2 (3060)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.10.12 0 0 3060

Rendeltem dugattyút. Nem attól a bolttól, akikről legutóbb írtam. A dugattyú márkájáról nem lehetett semmit tudni.

Tegnap meg is jött. Ambika. A belsejébe belenézve ezt találtam:

Belül kilóg a gyűrű tájoló stiftje.

Kezdhetem megint a reklamálást meg a vitát a boltossal - szinte biztos, hogy fölöslegesen.

Marcellvs Creative Commons License 2021.09.30 0 0 3059

Uhh bocsánat, igazából csak a legfontosabbat hagytam ki. Arra a dobozra gondolok ami azoknál a motoroknal van amik a vazbol szívják a levegőt. Nálam a csonk résznél szinte mindegyik törött. 

Előzmény: vermestibi2 (3058)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.29 0 0 3058

Milyen dobozra gondolsz? Tudtommal kétféle doboz van, az egyik a Riga 4-eseken, Verhovina hármasokon és négyeseken volt, ami maga a légszűrő, egy damil szerű cucc van benne két lukacsos lemez közé szorítva. Ez általában ronda sárgás színű, de létezik több színben. A másik egy ehhez külsőleg (és színben is) hasonló, de üres doboz, aminek egy nagyobb kerek nyílás van a hátulján, amit egy gumicső köt össze a vázban elhelyezett légszűrővel. A 22-es és a 16-os Rigákon ilyen van, meg talán a 12-eseken is. Ennél inkább a gumicső pótlása szokott problémás lenni.

Előzmény: Marcellvs (3057)
Marcellvs Creative Commons License 2021.09.29 0 0 3057

Üdv! Gondolom mindenkinek van otthon törött szívászaj csökkentő doboz. Nekem is van 2. Mivel gyárias motorokat szeretnék ezért jó lenne ha be tudnám szerelni ezeket valahogy. Ki hogyan oldotta meg, hogy esztétikus és használható is legyen? Próbálkoztam már pár dologgal, de nem igazán jöttek eddig össze hosszú távon. Szívesen fogadom ötleteiteket. 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.28 0 0 3056

Többszöri negatív tapasztalat után már eleve nem várok sokat a motoros webshopoktól, de most újra csalódnom kellett.

Hogy többnyire hulladék minőségű alkatrészt árulnak, azt még elfogadnám (bár ez is milyen abszurd!), de hogy az együttműködő készségnek nyomát sem tapasztalom, azt már alig - legfeljebb muszájból, hiszen nem tehetek/tehetünk mást, vagy tőlük vásárolunk, vagy sehonnan. 

Telefonszámuk nincs megadva a honlapjukon, az ímélre nem válaszolnak, csak ha többször (hetente) elküldöm nekik az üzenetet. A válaszímél többnyire egyetlen rosszul megfogalmazott tőmondat (semmi "Kedves Vásárló!" stb.), ráadásul legutóbb konkrétan hazugság volt, amit írtak. Pedig egyszerűen csak kérdeztem tőlük valamit, nem is reklamáltam (bár megtehettem volna, mert a legutóbbi rendelésemnél is elkavartak ezt-azt).

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 3055

Köszönöm a segítséget.

Akkor ezek szerint a "klasszikus" Simsonos plusz felömlőket készítetted, ahogy itt írják: http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=342&fokat=4&alkat=

Én a beömlő nyílás fölé tervezek plusz felömlőt vagy felömlőket - ezzel annyi a gubanc, hogy a Riga dugattyúnál az egyik (alsó?) gyűrű végei pont itt érnek össze, s ez nem eshet "lukra", tehát csak mellé, két kisebb nyílást lehet kialakítani. Vagy: a webshopokban kapható tuning szettekhez tartozó dugattyúnál elöl/oldalt van a két stift, a kipufogó nyílás két oldalán, mint a Babettánál. Sajnos külön nem rendelhető ilyen dugattyú, csak a szettben, de most próbálok egyezkedni az egyik bolttal, hátha hajlandóak lennének mégis külön küldeni párat (s az volna jó, ha nem tuning-méreteset). Mert ebben az esetben lehetne ide hátra készíteni egy jó nagy felömlőt, nem akadna be a gyűrű vége. Talán még az a megoldás is szóba jöhet, hogy a gyári dugattyún helyezem át a stiftet - de jelenleg ebben bízom a legkevésbé; mivel nem lehet neki elég mélyen előfúrni, félek, hogy kilötyögősödik.

Hogy merre irányuljon a feláramló keverék, azt még nem terveztem meg.

Én rezót nem tervezek, a plusz felömlőktől meg elvileg nem pörögne többet - de szerintem egy kicsivel magasabb max. fordulatszámot elbírna, szóval lehet, hogy nagyon kicsit fentebb reszelem. Igaz, hogy alacsonyabb fordulatszámon nem lesz ereje, de mivel röpsúlyos lenne, ez nem is számítana.

Beszéltem ma Rigás Csabival. Főtengelyből újat teszek bele, a váltója meg szerintem még menthető. Majd ha beindul (kb. jövőre érek el odáig), s valami gubanc lesz a váltóval, majd hozzá fordulok alkatrészért. 

Előzmény: Verho4 (3054)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 3054

Udv Tibi! Nos ugy van a ket plusz felomlo mint a babettan. 6os furoval furtam elo a ket plusz felomlonek,kar h nem csinaltam rola fenykepet:( de ha segit nezz meg egy 4felomlos simson henger alutest kimunkalasat mert a henger alutast ket gyari felomlo ami a blokkhoz csatlakozik abbol ill onnan inditottam a ket plusz felomlot,mondhatnam h azokbol indul,ill kimarozva a huvelyt alakitottam ki a ket felomlott. Kb.30fokos szogben az egester fele nezve,abbol az indokbol h a friss keverek ki tolja a elegett kevereket,de semmi fele kepp ne szivja ki a kipff a friss kevereket,bar ugyis megy ki valamennyi...:-) ja a ket gyari felomlo iranyan is varialtam h a henger hatoldalan a kipuff nyilassal szemben aramoljon befele az egester iranyaba! Kipff nyilas szelesitve 4mm ert de ez furat fuggo.... szivonyilas szelesit amit a tocsavar stabilan elbir,es lefele a forgatyus haz fele reszeltem,a vege egy teglalap forma. Progni szerintem a rezo miatt porog tobbet.szeriaval nem probaltam! Ja igen a kipuff oldalon az alutestbol az acel kor szukitot kivettem es szepen kuposra reszeltem,igy 28as kiomlot kaptam!! Roviden ennyi! :-) Csabi mondta h van valtoja,es fotengelye is ha erdekel,csorogj ra!!! Sok sikert es kitartast a munkahoz!!!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 3053

Üdv Verho4!

A Rigás Csabitól vásárolt Delta tuningolását tervezem. Eredetileg kartermembránt akartam rátenni, de azt látom, hogy tisztességesen csak viszonylag nagy (és drága) módon lehetne megoldani, ami az én felkészültségemet meghaladja. Marad a hengermembrán, amihez találtam egy egyszerű megoldást. Majd megmutatom, ha már lesz mit - most még csak fejben tuningolok.

Azt is tervezem, hogy készítek még egy (vagy két kisebb) felömlőt a kipufogó nyílással szemben. Gyakorlatilag a beömlő nyílást vezetem fel. Ma kimelegítettem a hüvelyt a hengerből, próbálok méretezni.

Te hogyan oldottad meg a két plusz felömlőt? Úgy, ahogy a 210-es Babetta hengernél van? Kiadta a henger alumínium falvastagsága?

Úgy emlékszem, azt mondtad, hogy csak szélesítettél a kipufogó és a felömlő nyílásokon, de felfelé nem reszeltél. De mintha azt is mondtad volna, hogy többet pörög.

A gyári orosz tuningleírást vadászom, de sajnos már nincs fent a neten.

Előzmény: Verho4 (3052)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.19 0 1 3052

Felvonulas Sziget csarda veteran talalkozo!! :-) Tartottuk a frontot!! :-)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 3051

Elv- és márkatársak!

Ne feledjétek, most hétvégén veterán találkozó a Tisza-szigeten.

Én sajnos nem tudok menni. Szerettem volna, de rengeteg dolgom van, nem érek rá elmenni.

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.09.10 0 0 3050

Kék Delta. Ritka es pipec. 😊

Előzmény: vermestibi2 (3049)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.09 0 1 3049

A szombati találkozón megegyeztünk Rigás Csabival, veszek tőle egy Deltát. Vasárnap érte is mentünk és hazahoztam, "kosárban".

S ha már arra jártam: segítettem összerakni Csabi Mustangjának a kuplungját.

Itthon szétkaptam a Delta blokkját; siralmasabb állapotban van, mint reméltem. Gyertya nélkül állhatott sokáig, mert csupa rozsda a henger és a főtengely. De nem baj, úgyis cseréltem volna. Készítettem képeket is, a napokban majd felteszem.

Közben lassan haladok a Komar hármassal is - megjöttek a rendelt alkatrészek, de szinte minddel van egy kis baj: vagy nem olyan, amilyennek lenni kéne, vagy hosszabb/rövidebb a bovden, vagy jobban járok, ha az eredeti, kopottat szerelem vissza.

Mindenesetre: két év kihagyás után most vasárnap börze Debrecenben!

Név helye Creative Commons License 2021.09.07 0 0 3048

Ezt így ebben a formában még nem olvastam, érdekes, hogy 208 a száma a leírás alapján "sima" 207.200-asnak hangzik gondolom tényleg csak azt jelöli, hogy mely országba szánták mivel mindegyiknek megvoltak a külön kritériumai (pl a váznyakba beütött vázszám és henger űrtartalom itthon). Annyi biztos, hogy érdekes kis átmenet a 207.100 és a magas kormányos 207.300-as közt. 

Előzmény: vermestibi2 (3044)
Név helye Creative Commons License 2021.09.07 0 0 3047

Bocsánat a lassú válaszért, a haza út szinte egy álom volt, probléma mentesen hasított a kis Babetta, köszönöm mégegyszer a meghívást, remélem minél előbb lesz megint ilyen lehetőség.

Előzmény: Verho4 (3045)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3046

Kettőnk közül nem én vagyok a gondosabb gazda. Az én Rigám lassan két éve csak annyi gondoskodást kapott, hogy egyszer-kétszer felfújtam a kerekét, meg megtankoltam.

Előzmény: Verho4 (3045)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3045

Szep kis km-ert nyomtal a rigaba ma is Tibi!! Jo gazda,jo motor!! :-) de tenyleg egy nyomorult fenykepet se csinaltam....:( de jo nap volt!!!! :-) remelem zoli is hazaert hiba nelkul!!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3044

Zoli, amiről beszéltünk: úgy látom, ez nem 208-as Babetta, hanem 207/208-as. Erről találtam adatot:

http://jawamoped.hu/dokubank/dokubank/babetta/jawa_207_208_tipusbizonyitvany_kiterjesztes.pdf

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.04 0 1 3043

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3042

Azt vettem észre, hogy a jó találkozókon még fényképezni is elfelejtek. Így történt ez most is; csak a polgári benzinkúton készítettem két képet.

 

Mivel korán indultam és jó tempóban tudtam haladni, még nyolc óra előtt odaértem a rendezvény helyszínére. Még nem nagyon volt ott senki, én sem mentem be, hanem tovább mentem Polgárra, és itt vártam be Verho4-et és Név helye Zolit. Mint kiderült, Zoli Babettája kicsit makrancoskodott, a gyújtás kihagyogatott már Miskolctól, és nem oldotta meg a problémát a gyertyacsere. A benzinkúton megszakértettük a dolgot s átgurultunk a legközelebbi motorosboltba egy gyertyapipáért és gyújtókábelért. Végülis ez utóbbi volt a baj forrása: a színéből ítélve még az eredeti gyújtókábel lehetett rajta, s az elmúlt negyven évben elfáradt. Kábelcsere után nem volt több gond a géppel, "hasítottunk" Folyásra.

Leparkolás után úgy belemelegedtünk a beszédbe, hogy majdnem egy óra múlva jutott eszünkbe, hogy szét is kéne nézni...

Jó volt a társaság, sokan odajöttek beszélgetni meg fényképezni.

13 óra után indultam el, de még nem haza, hanem Hortobágyra. Az óra szerint ma majdnem 160 kilométert tekertem bele a Rigába (de lefelé csal, szóval legalább 180 volt az).

Név helye Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3041

Kissé elkiabáltad nekem a dolgot, de jelentem beértem Tiszaújvárosba. 

Előzmény: Verho4 (3040)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3040

Udv Zoli. Nem lesz ott gond a technikaval!!! Lehet eled megyek es Tiszaujba a korforgonal a benzinkuton varlak!! 8:20korul ott leszek!!

Név helye Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3039

Szia! Hát nem tudom mit fog a technika engedni, de megpróbálok kb 8:30-8:35-re beérni Polgárra. Örülnék, ha sikerülne össze találkoznunk! 

Előzmény: Verho4 (3038)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!