Keresés

Részletes keresés

Marcellvs Creative Commons License 2021.09.29 0 0 3057

Üdv! Gondolom mindenkinek van otthon törött szívászaj csökkentő doboz. Nekem is van 2. Mivel gyárias motorokat szeretnék ezért jó lenne ha be tudnám szerelni ezeket valahogy. Ki hogyan oldotta meg, hogy esztétikus és használható is legyen? Próbálkoztam már pár dologgal, de nem igazán jöttek eddig össze hosszú távon. Szívesen fogadom ötleteiteket. 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.28 0 0 3056

Többszöri negatív tapasztalat után már eleve nem várok sokat a motoros webshopoktól, de most újra csalódnom kellett.

Hogy többnyire hulladék minőségű alkatrészt árulnak, azt még elfogadnám (bár ez is milyen abszurd!), de hogy az együttműködő készségnek nyomát sem tapasztalom, azt már alig - legfeljebb muszájból, hiszen nem tehetek/tehetünk mást, vagy tőlük vásárolunk, vagy sehonnan. 

Telefonszámuk nincs megadva a honlapjukon, az ímélre nem válaszolnak, csak ha többször (hetente) elküldöm nekik az üzenetet. A válaszímél többnyire egyetlen rosszul megfogalmazott tőmondat (semmi "Kedves Vásárló!" stb.), ráadásul legutóbb konkrétan hazugság volt, amit írtak. Pedig egyszerűen csak kérdeztem tőlük valamit, nem is reklamáltam (bár megtehettem volna, mert a legutóbbi rendelésemnél is elkavartak ezt-azt).

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 3055

Köszönöm a segítséget.

Akkor ezek szerint a "klasszikus" Simsonos plusz felömlőket készítetted, ahogy itt írják: http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=342&fokat=4&alkat=

Én a beömlő nyílás fölé tervezek plusz felömlőt vagy felömlőket - ezzel annyi a gubanc, hogy a Riga dugattyúnál az egyik (alsó?) gyűrű végei pont itt érnek össze, s ez nem eshet "lukra", tehát csak mellé, két kisebb nyílást lehet kialakítani. Vagy: a webshopokban kapható tuning szettekhez tartozó dugattyúnál elöl/oldalt van a két stift, a kipufogó nyílás két oldalán, mint a Babettánál. Sajnos külön nem rendelhető ilyen dugattyú, csak a szettben, de most próbálok egyezkedni az egyik bolttal, hátha hajlandóak lennének mégis külön küldeni párat (s az volna jó, ha nem tuning-méreteset). Mert ebben az esetben lehetne ide hátra készíteni egy jó nagy felömlőt, nem akadna be a gyűrű vége. Talán még az a megoldás is szóba jöhet, hogy a gyári dugattyún helyezem át a stiftet - de jelenleg ebben bízom a legkevésbé; mivel nem lehet neki elég mélyen előfúrni, félek, hogy kilötyögősödik.

Hogy merre irányuljon a feláramló keverék, azt még nem terveztem meg.

Én rezót nem tervezek, a plusz felömlőktől meg elvileg nem pörögne többet - de szerintem egy kicsivel magasabb max. fordulatszámot elbírna, szóval lehet, hogy nagyon kicsit fentebb reszelem. Igaz, hogy alacsonyabb fordulatszámon nem lesz ereje, de mivel röpsúlyos lenne, ez nem is számítana.

Beszéltem ma Rigás Csabival. Főtengelyből újat teszek bele, a váltója meg szerintem még menthető. Majd ha beindul (kb. jövőre érek el odáig), s valami gubanc lesz a váltóval, majd hozzá fordulok alkatrészért. 

Előzmény: Verho4 (3054)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 3054

Udv Tibi! Nos ugy van a ket plusz felomlo mint a babettan. 6os furoval furtam elo a ket plusz felomlonek,kar h nem csinaltam rola fenykepet:( de ha segit nezz meg egy 4felomlos simson henger alutest kimunkalasat mert a henger alutast ket gyari felomlo ami a blokkhoz csatlakozik abbol ill onnan inditottam a ket plusz felomlot,mondhatnam h azokbol indul,ill kimarozva a huvelyt alakitottam ki a ket felomlott. Kb.30fokos szogben az egester fele nezve,abbol az indokbol h a friss keverek ki tolja a elegett kevereket,de semmi fele kepp ne szivja ki a kipff a friss kevereket,bar ugyis megy ki valamennyi...:-) ja a ket gyari felomlo iranyan is varialtam h a henger hatoldalan a kipuff nyilassal szemben aramoljon befele az egester iranyaba! Kipff nyilas szelesitve 4mm ert de ez furat fuggo.... szivonyilas szelesit amit a tocsavar stabilan elbir,es lefele a forgatyus haz fele reszeltem,a vege egy teglalap forma. Progni szerintem a rezo miatt porog tobbet.szeriaval nem probaltam! Ja igen a kipuff oldalon az alutestbol az acel kor szukitot kivettem es szepen kuposra reszeltem,igy 28as kiomlot kaptam!! Roviden ennyi! :-) Csabi mondta h van valtoja,es fotengelye is ha erdekel,csorogj ra!!! Sok sikert es kitartast a munkahoz!!!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 3053

Üdv Verho4!

A Rigás Csabitól vásárolt Delta tuningolását tervezem. Eredetileg kartermembránt akartam rátenni, de azt látom, hogy tisztességesen csak viszonylag nagy (és drága) módon lehetne megoldani, ami az én felkészültségemet meghaladja. Marad a hengermembrán, amihez találtam egy egyszerű megoldást. Majd megmutatom, ha már lesz mit - most még csak fejben tuningolok.

Azt is tervezem, hogy készítek még egy (vagy két kisebb) felömlőt a kipufogó nyílással szemben. Gyakorlatilag a beömlő nyílást vezetem fel. Ma kimelegítettem a hüvelyt a hengerből, próbálok méretezni.

Te hogyan oldottad meg a két plusz felömlőt? Úgy, ahogy a 210-es Babetta hengernél van? Kiadta a henger alumínium falvastagsága?

Úgy emlékszem, azt mondtad, hogy csak szélesítettél a kipufogó és a felömlő nyílásokon, de felfelé nem reszeltél. De mintha azt is mondtad volna, hogy többet pörög.

A gyári orosz tuningleírást vadászom, de sajnos már nincs fent a neten.

Előzmény: Verho4 (3052)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 3052

Felvonulas Sziget csarda veteran talalkozo!! :-) Tartottuk a frontot!! :-)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 3051

Elv- és márkatársak!

Ne feledjétek, most hétvégén veterán találkozó a Tisza-szigeten.

Én sajnos nem tudok menni. Szerettem volna, de rengeteg dolgom van, nem érek rá elmenni.

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.09.10 0 0 3050

Kék Delta. Ritka es pipec. 😊

Előzmény: vermestibi2 (3049)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.09 0 0 3049

A szombati találkozón megegyeztünk Rigás Csabival, veszek tőle egy Deltát. Vasárnap érte is mentünk és hazahoztam, "kosárban".

S ha már arra jártam: segítettem összerakni Csabi Mustangjának a kuplungját.

Itthon szétkaptam a Delta blokkját; siralmasabb állapotban van, mint reméltem. Gyertya nélkül állhatott sokáig, mert csupa rozsda a henger és a főtengely. De nem baj, úgyis cseréltem volna. Készítettem képeket is, a napokban majd felteszem.

Közben lassan haladok a Komar hármassal is - megjöttek a rendelt alkatrészek, de szinte minddel van egy kis baj: vagy nem olyan, amilyennek lenni kéne, vagy hosszabb/rövidebb a bovden, vagy jobban járok, ha az eredeti, kopottat szerelem vissza.

Mindenesetre: két év kihagyás után most vasárnap börze Debrecenben!

Név helye Creative Commons License 2021.09.07 0 0 3048

Ezt így ebben a formában még nem olvastam, érdekes, hogy 208 a száma a leírás alapján "sima" 207.200-asnak hangzik gondolom tényleg csak azt jelöli, hogy mely országba szánták mivel mindegyiknek megvoltak a külön kritériumai (pl a váznyakba beütött vázszám és henger űrtartalom itthon). Annyi biztos, hogy érdekes kis átmenet a 207.100 és a magas kormányos 207.300-as közt. 

Előzmény: vermestibi2 (3044)
Név helye Creative Commons License 2021.09.07 0 0 3047

Bocsánat a lassú válaszért, a haza út szinte egy álom volt, probléma mentesen hasított a kis Babetta, köszönöm mégegyszer a meghívást, remélem minél előbb lesz megint ilyen lehetőség.

Előzmény: Verho4 (3045)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3046

Kettőnk közül nem én vagyok a gondosabb gazda. Az én Rigám lassan két éve csak annyi gondoskodást kapott, hogy egyszer-kétszer felfújtam a kerekét, meg megtankoltam.

Előzmény: Verho4 (3045)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3045

Szep kis km-ert nyomtal a rigaba ma is Tibi!! Jo gazda,jo motor!! :-) de tenyleg egy nyomorult fenykepet se csinaltam....:( de jo nap volt!!!! :-) remelem zoli is hazaert hiba nelkul!!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3044

Zoli, amiről beszéltünk: úgy látom, ez nem 208-as Babetta, hanem 207/208-as. Erről találtam adatot:

http://jawamoped.hu/dokubank/dokubank/babetta/jawa_207_208_tipusbizonyitvany_kiterjesztes.pdf

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3043

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3042

Azt vettem észre, hogy a jó találkozókon még fényképezni is elfelejtek. Így történt ez most is; csak a polgári benzinkúton készítettem két képet.

 

Mivel korán indultam és jó tempóban tudtam haladni, még nyolc óra előtt odaértem a rendezvény helyszínére. Még nem nagyon volt ott senki, én sem mentem be, hanem tovább mentem Polgárra, és itt vártam be Verho4-et és Név helye Zolit. Mint kiderült, Zoli Babettája kicsit makrancoskodott, a gyújtás kihagyogatott már Miskolctól, és nem oldotta meg a problémát a gyertyacsere. A benzinkúton megszakértettük a dolgot s átgurultunk a legközelebbi motorosboltba egy gyertyapipáért és gyújtókábelért. Végülis ez utóbbi volt a baj forrása: a színéből ítélve még az eredeti gyújtókábel lehetett rajta, s az elmúlt negyven évben elfáradt. Kábelcsere után nem volt több gond a géppel, "hasítottunk" Folyásra.

Leparkolás után úgy belemelegedtünk a beszédbe, hogy majdnem egy óra múlva jutott eszünkbe, hogy szét is kéne nézni...

Jó volt a társaság, sokan odajöttek beszélgetni meg fényképezni.

13 óra után indultam el, de még nem haza, hanem Hortobágyra. Az óra szerint ma majdnem 160 kilométert tekertem bele a Rigába (de lefelé csal, szóval legalább 180 volt az).

Név helye Creative Commons License 2021.09.04 0 0 3041

Kissé elkiabáltad nekem a dolgot, de jelentem beértem Tiszaújvárosba. 

Előzmény: Verho4 (3040)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3040

Udv Zoli. Nem lesz ott gond a technikaval!!! Lehet eled megyek es Tiszaujba a korforgonal a benzinkuton varlak!! 8:20korul ott leszek!!

Név helye Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3039

Szia! Hát nem tudom mit fog a technika engedni, de megpróbálok kb 8:30-8:35-re beérni Polgárra. Örülnék, ha sikerülne össze találkoznunk! 

Előzmény: Verho4 (3038)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3038

Udv Zoli! Vermes tibi mondta h Miskolrol jossz,babettaval mikor ersz Polgar hataraba mert mehetnenk eggyutt!!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3037

Egyedül "Név helye" Zoliról tudom, hogy jön, Miskolcról, Babettával.

Én Balmazújváros - Újszentmargita felől támadok. Hosszabb, mint a 35-ösön, de fele akkora forgalom sincs.

Majd küldök egy SMS-t, amikor átvergődtem Debrecenen; onnan még vagy két óra...

Előzmény: Verho4 (3036)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 3036

Udv Tibi! Csabi kocsival jon....valakirol tudol meg valamit h kik jonnek!? Polgarrol csak en megyek,meg Tiszaujbol a restauralt mustang. Lehet eled megyek majd! 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 3035

Én korán tervezem érkezni, 8:30 körül, és viszonylag korán indulnék is haza, a délutáni felvonulást meg ilyesmit nem várnám meg. De a részemről lényegében mindegy, alkalmazkodom a többiekhez.

Előzmény: Verho4 (3034)
Verho4 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 3034

Ki mikora tervezi az erkezest Folyasra a veteranra,szombaton!?

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 3033

Feri, neked volt igazad, a jövő héten szombaton lesz a folyási találkozó, nem vasárnap.

 

Ma Tiszaörsön voltam. Korán indultam, hatkor,  s akkora köd volt, hogy a visszaforduláson gondolkodtam. De úgy voltam vele, megyek még egy kicsit, aztán meglátjuk. Végül már annyit mentem, hogy onnan már nem akartam visszafordulni. A köd csak nyolc óra után szállt fel, s szépen kisütött a nap. Tiszaörsön keresztülmotoroztam, de nem találtam meg a rendezvényt, plakát sem volt sehol, így megálltam egy kocsmánál és útbaigazítást kértem. A motorról rögtön megállapították, hogy ez egy Riga (elég gyakran Komárnak nézik), de azt nem nagyon akarták elhinni, hogy Debrecenből jöttem vele.

Kilenc óra előtt érkeztem (lassan haladtam, mert sok helyen borzalmasak az utak, meg gyakran meg kellett állni, hogy letöröljem a lecsapódott párát a szemüvegemről), még nem sok veterán jármű volt. Azért mindenképpen plusz pontot kapnak a szervezők, hogy kis fadarabokat helyeztek el két sorban, hogy arra támasszuk ki a motorokat. A negyedik motorosként érkeztem, s az enyémen kívül volt még egy Riga, egy 11-es vagy 13-as, D-blokkos, ekkor tehát még a jelen lévő motorok fele Riga volt. Nem sokkal később befutott egy Kárpáti és egy Delta, mindkettő nagyon szép állapotban, Törökszentmiklósról jöttek. Aztán persze sok más motor is megjelent (a veteránokat jellemzően utánfutón hozták, bezzeg a Rigák lábon jöttek!), így kisebbségben maradtunk. Rigás Csabi is befutott, röstelkedett, hogy nem Rigával jött, mert el kellett hoznia másokat autóval.

Dél után indultam haza. A rendezvény még javában tartott; több veterán járművet láttam hazafelé úton, akik oda tartottak. A koncertekről, néptáncosokról meg a főzőversenyről nem készítettem képet.

A kilométeróra szerint 142 kilométert tettem meg, de valójában ennél hosszabb volt az út - a gyári 13 vagy 14 fogas lánckerék helyett 16-os van a motorban. Technikai hiba miatt egyszer kellett megállni: a döcögős úton folyton elhajlott a tükör, ezt meg kellett húzni.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 3032

Félkész termék. A neten találtam a képet.

Előzmény: Katonka Balázs (3031)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.08.27 0 0 3031

Ez meg mifele szerzet? 😊😊

Előzmény: vermestibi2 (3030)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 3030

vermestibi2 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 3029

Lehet, hogy bele kéne tenni egy harmadik lamellát. Ha a négy tüske hossza nem engedi, akkor kicserélni a tüskéket hosszabbakra. Meg persze a rugó alá alátét-gyűrűt tenni. Csak ötletelek.

Verho4 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 3028

Tobbek kozt ezert se megyek toszaorsre!!:( jo lenne a 10lo! :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!