Bocsánat a lassú válaszért, a haza út szinte egy álom volt, probléma mentesen hasított a kis Babetta, köszönöm mégegyszer a meghívást, remélem minél előbb lesz megint ilyen lehetőség.
Kettőnk közül nem én vagyok a gondosabb gazda. Az én Rigám lassan két éve csak annyi gondoskodást kapott, hogy egyszer-kétszer felfújtam a kerekét, meg megtankoltam.
Szep kis km-ert nyomtal a rigaba ma is Tibi!! Jo gazda,jo motor!! :-) de tenyleg egy nyomorult fenykepet se csinaltam....:( de jo nap volt!!!! :-) remelem zoli is hazaert hiba nelkul!!
Azt vettem észre, hogy a jó találkozókon még fényképezni is elfelejtek. Így történt ez most is; csak a polgári benzinkúton készítettem két képet.
Mivel korán indultam és jó tempóban tudtam haladni, még nyolc óra előtt odaértem a rendezvény helyszínére. Még nem nagyon volt ott senki, én sem mentem be, hanem tovább mentem Polgárra, és itt vártam be Verho4-et és Név helye Zolit. Mint kiderült, Zoli Babettája kicsit makrancoskodott, a gyújtás kihagyogatott már Miskolctól, és nem oldotta meg a problémát a gyertyacsere. A benzinkúton megszakértettük a dolgot s átgurultunk a legközelebbi motorosboltba egy gyertyapipáért és gyújtókábelért. Végülis ez utóbbi volt a baj forrása: a színéből ítélve még az eredeti gyújtókábel lehetett rajta, s az elmúlt negyven évben elfáradt. Kábelcsere után nem volt több gond a géppel, "hasítottunk" Folyásra.
Leparkolás után úgy belemelegedtünk a beszédbe, hogy majdnem egy óra múlva jutott eszünkbe, hogy szét is kéne nézni...
Jó volt a társaság, sokan odajöttek beszélgetni meg fényképezni.
13 óra után indultam el, de még nem haza, hanem Hortobágyra. Az óra szerint ma majdnem 160 kilométert tekertem bele a Rigába (de lefelé csal, szóval legalább 180 volt az).
Udv Tibi! Csabi kocsival jon....valakirol tudol meg valamit h kik jonnek!? Polgarrol csak en megyek,meg Tiszaujbol a restauralt mustang. Lehet eled megyek majd!
Én korán tervezem érkezni, 8:30 körül, és viszonylag korán indulnék is haza, a délutáni felvonulást meg ilyesmit nem várnám meg. De a részemről lényegében mindegy, alkalmazkodom a többiekhez.
Feri, neked volt igazad, a jövő héten szombaton lesz a folyási találkozó, nem vasárnap.
Ma Tiszaörsön voltam. Korán indultam, hatkor, s akkora köd volt, hogy a visszaforduláson gondolkodtam. De úgy voltam vele, megyek még egy kicsit, aztán meglátjuk. Végül már annyit mentem, hogy onnan már nem akartam visszafordulni. A köd csak nyolc óra után szállt fel, s szépen kisütött a nap. Tiszaörsön keresztülmotoroztam, de nem találtam meg a rendezvényt, plakát sem volt sehol, így megálltam egy kocsmánál és útbaigazítást kértem. A motorról rögtön megállapították, hogy ez egy Riga (elég gyakran Komárnak nézik), de azt nem nagyon akarták elhinni, hogy Debrecenből jöttem vele.
Kilenc óra előtt érkeztem (lassan haladtam, mert sok helyen borzalmasak az utak, meg gyakran meg kellett állni, hogy letöröljem a lecsapódott párát a szemüvegemről), még nem sok veterán jármű volt. Azért mindenképpen plusz pontot kapnak a szervezők, hogy kis fadarabokat helyeztek el két sorban, hogy arra támasszuk ki a motorokat. A negyedik motorosként érkeztem, s az enyémen kívül volt még egy Riga, egy 11-es vagy 13-as, D-blokkos, ekkor tehát még a jelen lévő motorok fele Riga volt. Nem sokkal később befutott egy Kárpáti és egy Delta, mindkettő nagyon szép állapotban, Törökszentmiklósról jöttek. Aztán persze sok más motor is megjelent (a veteránokat jellemzően utánfutón hozták, bezzeg a Rigák lábon jöttek!), így kisebbségben maradtunk. Rigás Csabi is befutott, röstelkedett, hogy nem Rigával jött, mert el kellett hoznia másokat autóval.
Dél után indultam haza. A rendezvény még javában tartott; több veterán járművet láttam hazafelé úton, akik oda tartottak. A koncertekről, néptáncosokról meg a főzőversenyről nem készítettem képet.
A kilométeróra szerint 142 kilométert tettem meg, de valójában ennél hosszabb volt az út - a gyári 13 vagy 14 fogas lánckerék helyett 16-os van a motorban. Technikai hiba miatt egyszer kellett megállni: a döcögős úton folyton elhajlott a tükör, ezt meg kellett húzni.
Lehet, hogy bele kéne tenni egy harmadik lamellát. Ha a négy tüske hossza nem engedi, akkor kicserélni a tüskéket hosszabbakra. Meg persze a rugó alá alátét-gyűrűt tenni. Csak ötletelek.
Hozzápiszkáltam ma Katona Tamás Komárjához. A kondi lötyögött a helyén, valószínűleg ez okozta a motor bizonytalan járását. A kis lánckerék el van kopva, ezt is cserélni kell.