Jó estét az uraknak .Úgy döntöttem egy kicsit ritkítom az itthoni gyűjteményt ,mert se időm se helyem nincs tovább tárolgatni pár motort. Az első "áldozat" egy 73-mas verhovina 3 . Amit tudni kell róla . Indul viszonylag könnyen ,menni vele nem próbáltam.Aki tartósan használni szeretné annak célszerű felújítania,de legalábbis egy jó erős karbantartást csinálni rajta . Nagyjából épp keze lába ,megvan rajta szinte minden .Nem patika közel sem,de egyben van. A tankot takarítani kell ,mert bele van dögölve a benzin . Úgyhogy csak a benzin csőbe öntve friss benzint indítottam el. Helyileg Kaposváron találhat .Facebookon hirdetve van ,több csoportban fent van,iletve alatta hozzászólásban egy kis videó a hangjáról .
A szürke bovdeneket megrendelem , és a kábelkivezető gumik is nagyon jók éppen ilyenekre gondoltam ,ugy hogy köszönöm az ötletet !
A 12 es ed nek tényleg szép alaojárata van , érdekes hogy néha több éves álás után is j jónak bizonyulnak a szimeringek , én is voltam igy egy 207 babettám állt vagy hat évet a hugoméknál egy fütetlen fás kamrában
és mikor elővettem , egy karburátor rendbetétele után be inditva tökéletes ala pjárata volt , még azóta is azok a szimeringek vannak benne . Ugy látszik vannak még csodák . Lehet hogy láttad már a képet az én R 12 ről-
kép a 2019 06 24 -. a 997 . számu hozzászóláson látható . Azt a motort én azzal a festéssel vettem csak a tankon lévő feliratot és a sárvédők csikozását készítettem én . A tied nek felujitása tényleg érdekes kérdés , lényegében pld a festése sem rossz ugy ahogy van , igy tényleg eredeti .
A követkető kérdésedre reagálva legalábbis egyelőre sajnos nem gondoltam továbbadni gépet .
Nem hosszu ez a video , hanem az alapossag a jellemzo mind a videon mind nalad .
Tetszik a sarvedok javitasahoz keszitett celszerszam / kaptafa / . Melesleg a zene is el van talalva ,ide illo !
No de igazad van , ez az oldal inkabb Riga sok lapja , nem is itt keszultem en ezzel a motorral kspcsolatban tanacsot kerni csak hogy most felszinre kerult a Komar igy hirtelen te toled tudtam kerdezni gyorsban . email cimem letezik ugyan de Soha nem nezek ra .
Ssjnos igy csa a Riga rulez en vagy telefonon tudok komunikalni .
A kepen lathato 1 es Komar , nem csak hogy szep de egyszeruen szemet kapraztato mukincs !
Minde porcikajan latszik a hozza ertes es a figyelmes alapossag Gratulalok !
A visszapillanto tukor hatoldala kromozva van e vagy polirozva , hogy olyan szep fenyes ? ?
Most nem tudok szamitogep kozelebe lenni igy csak telefonon latom a kepeket , s a felbontas nem a leg okesabb , nem latom tisztan , ugy latom az elso sarvedonel a bovdeneket rogzitetted , ha igen hogyan ? Mivel ?
S ha otthon vagy a Komar ban szeretnek kerdezni .
Igaz hogy elsosorban Riga im vannak de eppen most a napokban hozzajutottam egy Komar 2 es hez , salynos meg inditani ne tudtam nem volt szikra amit mar , kozben ovosoltam ,de meg ugy latom karburator problema lehet hiszen reg volt ez inditva . vagy lehet hogy tobb tenyezo is kozre jatszik
Mindenesetre szeretnem kicsit rendbe szedni . Nekem ezen vegyesen szurke es fekete szinu bovdenek vannak , gondolom eredetileg nem igy volt ,szeretnem egysegesiteni oket , kerdeznem hogy a. 2 es komar mijen szinu bovdenekkel volt ujonan ? Valamint ohol a bovdenek be mennek a lampa meletti lemez burkolatba ott annal az ovalis nyilasnal van egy gumi ami elernyedt es szakad elfele .kerdem hogy azt mivel mejik motor alkatreszevel lehet potolni ?
Ja, és szép ez a Komár! Valaha, vagy 25 éve nekem is volt, de elherdáltam. Pár éve találkoztam egyel, Debrecenben valaki ezzel járt dolgozni, nap mint nap.
A kerék nehéz ügy. Darusferi látta valahol, hogy árulnak utángyártott ráfot, küllőt lehet gyártatni hozzá, agyat szerezni meg nem túl nehéz. Ennek a megoldásnak az a hátránya, hogy magunknak kell összerakni a kereket, s pl. a centrírozás bajos lehet (Debrecenben például senki nem vállal ilyet), előnye viszont az, hogy ha már úgyis szét van szedve a kerék, az agyat egy jó esztergályossal meg lehet szabályoztatni (és kell is, mert gyári állapotában majd' mindegyik huplis).
A kipufogóról szintén Darusferi mondta, hogy valahol (Ukrajnában?) árulnak újat, hosszút, 16-osra valót.
A tirisztoros gyújtás teljesen gondozásmentes. Egyszer jól beállítod és ha csak el nem romlik valamelyik alkatrész (nem szokott), akkor soha többé nem kell foglalkoznod vele.
A tirisztoros blokk gyorsabban felpörög. Elvileg az eredeti tirisztoros hengernél alacsonyabb a maximális fordulatszám, de a gyakorlatban ez szerintem nem nagyon vehető észre. Alacsonyabb fordulatszámon gyengébb a tirisztoros blokk, de a használatban ez sem okoz semmi problémát - ha meg akarsz fordulni egy szűkebb úton, a megszakítóssal ezt simán meg tudod tenni egyesben, a tirisztorosnál meg használnod kell hozzá a kuplungot (nekem legalábbis kell).
Üdv! A sokadik megszakítós Rigám után, kedvem támadt tirisztoros projektbe kezdeni így vettem egy leharcolt Minit és egy 22-es üres vázat legoznék össze használható motorrá. Gyújtás témakörben érdeklődnék, hogy mennyire kényes a tirisztoros gyújtás, mire kell odafigyelni a bekötés és a használat során, illetve egyéb tapasztalatokra is kíváncsi vagyok.
Gratulálok az újraélesztéshez. Ezek a Rigázás legszebb pillanatai, amikor több évtizedes álom után újra beindul valami.
A motoros boltok és webshopok mind ugyanazokat a cuccokat árulják; tapasztalatom szerint nincs jelentős különbség köztük.
A Jófogáson szinte mindig árulnak Riga-cuccokat - de jellemzően nem baráti áron. A legolcsóbban még úgy úszhatja meg az ember, ha vesz egy többé-kevésbé komplett donor motort.
Veteránbörzéken kincseket lehet találni, de ott is gyakori a nyerészkedő kupec.
Több mint egy év pihentetés után ma előtoltam a VaspaRigát. Mivel tavaly nyáron sem tisztítottam ki a benzincsap ülepítő poharát, most ki akartam - de fölöslegesen tekertem szét, alig volt benne kosz.
Felfújtam a gumikat, feltöltöttem a tankot - ennyi volt a karbantartás. Első rúgásra indult. Idén 52 éves!
Gurultam vele pár kilométert, minden tökéletesen működik.
Szegeny Feri. Engem se er el hetek ota. De nyugi Feribácsi nincs gond. Szezonkezdet elott vagyok. Mihelyt a kukoricagyarba kezdek majd alltohelyembe elrohadni a napon es lesz egy halom szabadidom felfoglak hívni. Akkor mar lesz időm. 😊
Feltételezzük, hogy a gyújtás és a porlasztó rendben van (vagyis könnyen indul, üresben a gázadásra jól reagál, stb).
Én sztenderre állítva kettesbe kapcsolnám, és megnézném, hogy alapjáraton bírja-e a kereket forgatni. Ha szépen forgatja és a gázra könnyen felpörög, akkor alighanem a kuplungnál van a gubanc: amikor behúzod, a tüskés lamella hozzáérhet a kosárhoz és zár a kuplung, vagyis nem tudod csúsztatni, lefullad. Ez viszonylag gyakori hiba, rosszul kihézagolt kuplungnál.
Ha sztenderre állítva nem bírja el alapjáraton lassan forgatni a kereket, akkor valami más baj van, pl. valami szorul a blokkban, vagy a gyújtás/karbi nincs jól behangolva, esetleg kopott a henger (de úgy emlékszem, azt írtad, fúrattad).
Még nem is mondtam hogy a Riga 4 en az a Verhovina kormány igen kényelmes testhelyzetben történő vezetést tesz lehetővé . Valamint nem gondoltam volna hogy a rövid rugóutjai ellenére azon a rossz uton is nagyon szépen simán megy , a motor .