A tirisztoros gyújtás teljesen gondozásmentes. Egyszer jól beállítod és ha csak el nem romlik valamelyik alkatrész (nem szokott), akkor soha többé nem kell foglalkoznod vele.
A tirisztoros blokk gyorsabban felpörög. Elvileg az eredeti tirisztoros hengernél alacsonyabb a maximális fordulatszám, de a gyakorlatban ez szerintem nem nagyon vehető észre. Alacsonyabb fordulatszámon gyengébb a tirisztoros blokk, de a használatban ez sem okoz semmi problémát - ha meg akarsz fordulni egy szűkebb úton, a megszakítóssal ezt simán meg tudod tenni egyesben, a tirisztorosnál meg használnod kell hozzá a kuplungot (nekem legalábbis kell).
Üdv! A sokadik megszakítós Rigám után, kedvem támadt tirisztoros projektbe kezdeni így vettem egy leharcolt Minit és egy 22-es üres vázat legoznék össze használható motorrá. Gyújtás témakörben érdeklődnék, hogy mennyire kényes a tirisztoros gyújtás, mire kell odafigyelni a bekötés és a használat során, illetve egyéb tapasztalatokra is kíváncsi vagyok.
Gratulálok az újraélesztéshez. Ezek a Rigázás legszebb pillanatai, amikor több évtizedes álom után újra beindul valami.
A motoros boltok és webshopok mind ugyanazokat a cuccokat árulják; tapasztalatom szerint nincs jelentős különbség köztük.
A Jófogáson szinte mindig árulnak Riga-cuccokat - de jellemzően nem baráti áron. A legolcsóbban még úgy úszhatja meg az ember, ha vesz egy többé-kevésbé komplett donor motort.
Veteránbörzéken kincseket lehet találni, de ott is gyakori a nyerészkedő kupec.
Több mint egy év pihentetés után ma előtoltam a VaspaRigát. Mivel tavaly nyáron sem tisztítottam ki a benzincsap ülepítő poharát, most ki akartam - de fölöslegesen tekertem szét, alig volt benne kosz.
Felfújtam a gumikat, feltöltöttem a tankot - ennyi volt a karbantartás. Első rúgásra indult. Idén 52 éves!
Gurultam vele pár kilométert, minden tökéletesen működik.
Szegeny Feri. Engem se er el hetek ota. De nyugi Feribácsi nincs gond. Szezonkezdet elott vagyok. Mihelyt a kukoricagyarba kezdek majd alltohelyembe elrohadni a napon es lesz egy halom szabadidom felfoglak hívni. Akkor mar lesz időm. 😊
Feltételezzük, hogy a gyújtás és a porlasztó rendben van (vagyis könnyen indul, üresben a gázadásra jól reagál, stb).
Én sztenderre állítva kettesbe kapcsolnám, és megnézném, hogy alapjáraton bírja-e a kereket forgatni. Ha szépen forgatja és a gázra könnyen felpörög, akkor alighanem a kuplungnál van a gubanc: amikor behúzod, a tüskés lamella hozzáérhet a kosárhoz és zár a kuplung, vagyis nem tudod csúsztatni, lefullad. Ez viszonylag gyakori hiba, rosszul kihézagolt kuplungnál.
Ha sztenderre állítva nem bírja el alapjáraton lassan forgatni a kereket, akkor valami más baj van, pl. valami szorul a blokkban, vagy a gyújtás/karbi nincs jól behangolva, esetleg kopott a henger (de úgy emlékszem, azt írtad, fúrattad).
Még nem is mondtam hogy a Riga 4 en az a Verhovina kormány igen kényelmes testhelyzetben történő vezetést tesz lehetővé . Valamint nem gondoltam volna hogy a rövid rugóutjai ellenére azon a rossz uton is nagyon szépen simán megy , a motor .
Örülök hogy jössz , legalább ez alkalommal öszefutunk , ebben a rohanó világban máskor nem igazán jön össze .
Most hogy Szeptemberben lesz ,már valószinü nem lessz annyira meleg , Rigás Csabi biztosan mondta neked is , tervei szerint most nem motorral jön mert hozza az idős Édesapját aki munkás éveiben buszsofőr volt és és Csabi szeretne neki egy élményteli napot szerezni . Józsi a Tiszaújváros i motorosokat akik a multkor is voltak most is szivesen látnánk , addig még ha megoldható , légyszives trombitáld már össze őket .
A képeket felraknom nem a legjobban sikerült , majd még gyakorolni kel , valószinü lessz lehetőség , majd az Ikarus találkozón . Az egyik képen van az átalakitott Babetta , azon Danuvia karburátor van , de ment is vele rendesen . Az egykor tied , de most a Csabi 22 es Riga jának érdekes kalandos életutja van de ismered meséltem is neked róla . Kár hogy nem tudtál jönni ott volt számodra is a póló . De ami késik nem mulik , meg van még ,
majd legközelebb ..
Balázs had kérdezzem már hogy a Hajduság ban nincsen e olyan jó ismerősöd akinek van néhány hektár Napraforgó ja most ?