Ma volt az Ujfeherto i talalkozo az ido kegyes volt hozzank s igy reggel egy kollegam al el indultunk .
En a Riga 4 el mentem amit nemreg ujitott fel Vermestibi egy baratjjanak ,s nehany hete hozzam kerult most teszt utjan jol vizsgazott .
Eljott meg Rigas Csabi 90 km tavolsagbol a jol bevalt vilagjaro Riga 22 vel .tobben jottek volna de a munkabol nem konnyu tavolmaradni . , nalam is rezgett a lec ,kar hogy az ilyen rendezvenyeket tobbnyire szombatra teszik , pedig Vasarnap i nap tobben tudnanak el latogatni .
Mivel az elmúlt hetek hőségét alig tudtam végigvegetálni, úgy döntöttem, hogy holnap mégsem megyek Újfehértóra. Drágább annál az életem, meg puhány vagyok. Majd legközelebb (30 fok alatt) találkozunk.
A Verhovina 6 os ra akartam tenni masik berugokart , es szembesultem vele , amit eddig nem tudtam hogy annak a ivesebb , kijebb hajlik hogy a nagyon torekeny muanyag dobozba ne erjen bele . Elore rugos karom ilyen nagyobb ivu nincs csak hatra rugosba van egy ilyen kijebb hajlo , gondoltam nem baj muszajsagbol megoldom ugy hogy a berugo ki hajlo karjat le fixaltam es igy lehet majd elore rugni , ideiglenesen . . Ekkor megint meg meg akadtam mert a teljesen uj berugokar nem megy fel a tengelyre , mintlha nem egyezne a tengelyen levo bordak al . Letezhet ? Adjatok tanacsot hol lehet ide valo berugokart beszerezni ?
A huszadikai debreceni veteránbörzével kapcsolatosan olyan hírek kaptak szárnyra, hogy nem a megszokott helyen lesz, hanem a Vekeri tónál. Próbáltam utánanézni a neten, de nem találtam erről semmilyen infót - sőt még arról sem, hogy a régi helyen egyáltalán meg lesz-e tartva.
Sajnos nem tudok okosabbat mondani, mint hogy Bármi lehet. Ha kétféle porlasztóval is ugyanazt mutatja, akkor valószínűleg nem (vagy: nem csak) az a probléma forrása. Úgy emlékszem azt írtad, fúrt henger és új dugattyú van rajta - így nem illenék teljesen lefulladnia kuplungoláskor. De tényleg bármi lehet a baj forrása, szerelési hiba, hibás vagy selejtes alkatrész, rossz beállítás...
Üdv elvtársak! Segítségeteket kérném, mégpedig nem jutok semmire egy 16-ossal kapcsolatban. Nagyon erőtlen a gép, pedig mechanikailag okés, nincs kopás sehol sem. Bivaly szikra (Terra) van ráadásul jókor is. Új szimeringek mindenhol. K35 és K60 karbival is próbálva. Egyszóval elvileg minden okés. Tünet még annyi, hogy kuplung behúzásra megfullad. Mit nézzek meg, tanácstalan vagyok már.
Huszadikán a debreceni veteránbörzére a kék, Mustang tankos motorral tervezem menni, de Újfehértóra még nemigen indulok majd el vele, mert az egy hosszabb túra, s még több finomítanivaló volna azon a motoron, amik elvégzésére nincs időm. Úgyhogy marad a VaspaRiga. Lassan egy éve nem nyúltam hozzá, ideje felébreszteni.
D e igy a felulyítással és a múlt értékeinek a megőrzésével kapcsolatban rossz látni ahogy a Lengyelek csicskái vásárolják fel a motorokat , főleg a Simsonokat és tucatjával kerülnek ki az országból . jó ezek nagyrészt Simsonok rendszeresen llátni a határon az ilyen szállitmányokat . De
Rigák al kapcsolatban is hasonló hogy egyre kevesebb példány fog fenn maradni mert a helyett hogy fel ujítanák , pedig most viszonylag lehet alkatrészeket beszerezni , jelenleg páran csinálják hogy azért szedik össze ezeket a kismotorokat hogy hülyegyerek módjára szétbarmolják és alkatrszenként üzletszerüen értékesitik . és ezt csinálják évek óta mindaddig mig lesz nekik mit szét szedni .
Biztos mindenki nézett már a Youtube-on "Full Restoration" videókat: elővesznek egy ezeréves gépet, restaurálják és mindezt lépésről lépésre rögzítik. Persze mindig meghamisítják a folyamatot: összekoszolják, megrozsdásítják a roncsot, aztán a küszködős részeket kihagyják, így hipp-hopp kész lesz a felújítás.