Keresés

Részletes keresés

[fidelio] Pirandus Creative Commons License 2017.03.19 0 0 54

köszönöm!

Előzmény: pamag (53)
pamag Creative Commons License 2017.03.19 0 0 53

Tehát?????
???

Nem biztosítási ügynök vagyok, hanem áldozat...
Mivel mi még éppen alulról súroljuk a 70-et, tehát olyan részletesen még nem kutattam ki, melyik biztosító mennyire szemét.

 

Javaslom, gyűrd át magad jópár biztosító oldalán, mik a feltételeik. Azonkívül valamelyik biztosítós gyűjtőoldalon (pl. netrisk) próbálj próbakötést csinálni és nézd meg, mik a találatok.

 

Pár találat egy gyors keresés után:

http://eub.hu/dokumentumok/EUB2016-04ONU.pdf   - első oldalon

https://www.aegon.hu/media/dokumentumok/utasbiztositas/AUB-SZ-170130-01-Vilaglato-A4.pdf  - utolsó oldalon

https://www.groupamadirekt.hu/wps/portal/utasleiras#

 

Ez is egy gyűjtőoldal, úgy látom (személy szerint nem szoktam ezeket használni):

http://www.netbiztosito.eu/utazasi-biztositas/

Előzmény: [fidelio] Pirandus (52)
[fidelio] Pirandus Creative Commons License 2017.03.18 0 0 52

Jut eszembe: 3-4 napos európai városnézés nagyon gyakori program, sok nyugdíjas választja. Tehát?

Előzmény: pamag (50)
[fidelio] Pirandus Creative Commons License 2017.03.18 0 0 51

No, ez horror.

Előzmény: pamag (50)
pamag Creative Commons License 2017.03.18 0 0 50

Húúúú.....
A legtöbb biztosító 65 éves korig adja a normál biztosítást, egy-kettő 70-ig nézi embernek az utazót.

70 fölött sajnos kb. 100% felárra számíts :(

Előzmény: [fidelio] Pirandus (49)
[fidelio] Pirandus Creative Commons License 2017.03.18 0 0 49

72 éves személy európai városnézés: milyen biztosítás köthető?

pamag Creative Commons License 2016.08.19 0 0 48

"...hol a legérdemesebb biztosítást kötni a nyújtott szolgáltatás és a díj függvényében?..."

 

Ahol a neked legkedvezőbb ajánlatot találod.
A biztosítók különböző csomagjai eltérnek egymástól: ár, életkor, családi kedvezmény, baj esetén adott összeg és segítség, autóra is vonatkozó biztosítás,  stb. tekintetében.

Neked kell kiválasztanod, melyik áll a te körülményeidhez a legközelebb.

Ehhez bizony előbb át kell tanulmányozni a kínálatot, a sok hülyén fogalmazott leírást meg táblázatot.
(Én régebben néztem, de számomra nem jött be:) első lépésként a netrisk.hu oldalon nézd meg az összehasonlítást.
http://www.netrisk.hu/biztositas_dijszamitas/utasbiztositas/utasbiztositas.php

 

OTP kártya:

(eddig nem is néztem, de most se igazán győzött meg a leírása: adnak címet, aztán magam találjam meg külföldön... más biztosító telefonon elintéz mindent a szerelővel-szállodával-orvossal és megmondja a konkrét tennivalót... ezért kell saját magunknak választani, kinek mi a fontos)

A bank honlapján kell megnézni.

https://www.otpbank.hu/portal/hu/Biztositas

 

A Hirdetmény:

https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Bankkartyak_GB680_Asszisztencia_H_20160301.pdf

 

Nem kérdezted, de talán érdemes megemlíteni:
Az, hogy külföldön a bankautomata használatánál mennyi tranzakciós díjat számítanak föl, az a bankunktól és a kártya típusától függ, szintén előre érdemes elolvasni a saját bankunk honlapján.

 

Előzmény: totyak89 (47)
totyak89 Creative Commons License 2016.08.19 0 0 47

Köszönöm neked is a választ, igazán hasznos infó ez is.

 

Van valami tapasztalat, hogy hol a legérdemesebb biztosítást kötni a nyújtott szolgáltatás és a díj függvényében?

Illetve ez a folyószámlához kapcsolódó biztosítás felkeltette a figyelmemet. Ennek vajon hol tudok utánanézni, hogy nekem nincs-e? OTP-s vagyok.

 

Köszönöm

Előzmény: vélemény (46)
vélemény Creative Commons License 2016.08.18 0 0 46

Útitársamnak perforált a vakbele, normál vonalas számon hívtuk a biztosítót. Az nem volt ingyenes, de ahogy fél percben elmondtuk, hogy mi történt, rögtön mondták hogy visszahívnak. Ahányszor hívtuk őket, mindig ez volt.

Nekem folyószámlához kapcsolódó éves biztosításom van, ehhez is normál, vonalas szám van megadva.

pamag Creative Commons License 2016.08.18 0 0 45

Mikor keresed a neked megfelelő biztosítást, átolvasod a feltételeket meg hogy mit adnak baj esetén. Ezekben valahol fel van tüntetve (talán a kötvényen is), hogy magyar-e a telefonos ügyfélszolgálat. Valahol a szövegben kiderül.

Hogy ingyenes-e a telefon? Nem tudom. Szerencsére személy szerint nem volt rá szükségem, arra meg nem emlékszem, hogy a szövegben ez szerepel-e. ( Az ideit csak három hét múlva fogom megkötni.)

Jöhetne valaki, aki tapasztalatból tudja. 

 

Előzmény: totyak89 (44)
totyak89 Creative Commons License 2016.08.18 -1 0 44

Én sem értem miért negatívoznak le, most már hárman, de nem is érdekel. Lényeg, hogy te értelmesen válaszoltál nekem, amit köszönök.

 

Minden teljesen világos a leírtakból, kivéve az, hogy magyarul beszélnek e. Azt egészen pontosan honnan fogom megtudni a biztosítás kötése közben?

 

Illetve még egy kérdés. Ezek ingyenes számok, vagy külföldről kemény pénzeket fizetek majd, mire elmondom mi a gondom?

Előzmény: pamag (43)
pamag Creative Commons License 2016.08.16 0 0 43

Elmagyarázná valaki, mi ez a két minusz a topiktárs kérdésére???

 

Igen, interneten kiválasztod, amelyik megfelel. 5 perc alatt megkötöd. Vagy két perc alatt.

Eddig én úgy kötöttem biztosítást, hogy mindig megküldték a kötvényt emailben pár pillanat múlva. (Egyszer nem jött meg, hétvégén, és a nyomorultakat fel se lehetett hívni. Szép vitatkozás lett belőle. Úgyhogy azt javaslom, hétköznap kösd meg, hogy ha netán kell, még fel tudd hívni őket.)
Alapeset az, hogy megküldik emailben a kötvényt. A kinyomtatott kötvényt aláírod azon a helyen, amit megjelöltek rajta.

De lehet, hogy adott biztosítótársaság úgy gondolja, hogy mikor végeztél a procedúrával, a végén a képernyőn megjelenő tartalmat mentsd el és nyomtasd ki.

A kötvényen szerepel telefonszám, amit felhívhatsz baj esetén. Amíg a kötvényig eljutsz, kiderül, hogy magyarul beszélnek-e azon a számon vagy sem. Ha nem felel meg, keress másik biztosítót.

Amikor valami gondod támad, akkor azonnal fel kell hívni a biztosítót az adott telefonszámon, rendszerint ők intézkednek.
Kétféle eset létezik:

- a kinti biztosító azonnal elfogadja a biztosítást és nem kell semmit sem fizetned (de ha kapsz papírt, azt tedd el gondosan, sose tudod, kell-e később)

- a helyszínen fizetned kell, begyűjtöd az összes létező papirost és itthon bemutatod a biztosítódnak és utólag téríti meg a költségedet

 

Hogy baj esetén konkrétan hogyan működik, arról szerencsére nincsen tapasztalatom.

 

 

 

Előzmény: totyak89 (42)
totyak89 Creative Commons License 2016.08.16 -3 0 42

Sziasztok!

 

Valaki tudna felvilágosítást adni utasbiztosításokról? Olaszországba utazunk repülővel és úgy gondoljuk mindenképpen kellene az UE egészségbiztosítási kártyán felül plusz biztosítás.

 

Interneten bármelyik biztosítót kiválasztom és 5 perc alatt megkötöm a nekem tetsző biztosítást, eddig tiszta a dolog. De erről kapok valami papírt később? Esetleg nem kellene aláírnom valamit? Ha problémám adódik külföldön, akkor rögtön jelezni kell a biztosítónak, vagy elég, ha hazaérek? Egyáltalán kinek és hogyan tudom külföldről jelezni a gondomat? Probléma esetén kell kérnem kint valami igazolást, teszem azt, hogy tényleg elvesztették a csomagom, vagy tényleg kórházi ellátásra szorultam?

 

Kompletten, ha valaki elmagyarázná, azért hálás volnék.

Köszönöm

CsanHan Creative Commons License 2016.06.09 0 0 40

Kötöttetek már AXA Assistance biztosítást? Azért érdeklődöm, mert látom, hogy egy cseh cég, Inter Partner Assistance S. A. áll mögötte... Megbízhatóak?

vélemény Creative Commons License 2016.05.21 -1 0 39

Az EU kártya csak azt  az ellátást fizeti, amit a helyieknek fizet az ottani társadalombiztosítás. Amikor az útitársamnak Franciaországban perforált a vakbele, akkor a műtétet és a kórházi tartózkodás összes költségét fizette az EU kártya. Pontosabban a magyar TB átutalta a francia TB-nek.  De a hazautazása költségeit, vonatjegy a legközelebbi  reptér városáig, repülőjegy, sőt taxi Bp- hazáig, továbbá a kiutazó családtag költségeit nem fizette az EU kártya, azt a külön kötött biztosítás alapján fizette a biztosító. És persze az Eu kártya nem fizet a lopásra, csomag rongálódásra, járatkésésre stb. Szerintem kell külön biztosítás.

 

Nekem még mindig otp folyószámlám van. Sok hátránya mellett előnye az éves utasbiztosítás. Nem is éves, hanem 365 napos, Európára szólóan 6000, az egész világra szólóan 10000ft.

geodo1 Creative Commons License 2016.05.21 0 0 38

Felmész bármelyik biztosítási oldalra (biztosítás.hu, netrisk.hu) és kötsz egy neked tetszőt. Nem számít, h honnan indulsz, az a lényeg, hogy hová utazol. Az is csak eu/nem eu szinten.

Előzmény: pterocles (36)
Flower2000 Creative Commons License 2016.05.21 0 2 37

Minden ország EU tag. Nem elég az EU kártya nektek? Ingyen adják, várni se kell rá.

Előzmény: pterocles (36)
pterocles Creative Commons License 2016.05.21 -2 0 36

Jó napot!

Kíváncsi lennék, hogy a problémámra tud-e valaki megoldást.

UK-ból mennék a családommal Portugáliából nyaralni. Én Uk rezidens vagyok, a család többi tagja viszont Magyarországon lakik. Kijöttek hozzám pár hete. Innen mennénk Portugáliába együtt és ide is érkezünk majd vissza. Ők innen mennek majd tovább 1-2 hét múlva Magyarországra. Én természetesen maradok.

A magyar biztosítók nem akarnak rájuk utasbiztosítást kötni, mivel nem Magyarországról kezdődik az utazás. UK biztosítók sem akarnak, mivel nem UK rezidensek, és/vagy mert csak akkor kötnének, ha már a Magyarországról eljövés pillanatától biztosítottuk volna őket.

Ez így elég 22-es csapdájának tűnik.

Tud valaki megoldást?

Attila

Beee Fair Creative Commons License 2016.02.27 -3 0 35

Nem a biztosítási esemény típusa a lényeg. Aki az autóban hagyja a műszaki cuccait, valóban óvatlan, de ez csak egy példa volt. Mint a baleset vagy a rablás. 

 

Az Allianz átveri az utasokat a biztosítás megkötése alkalmával. Ha nem ez lenne a szándéka, teljes egészében megegyeznének egymással a kötvények.

 

Az Allianz átveri az utasokat a kárrendezés során is. Ha az utasok száma alapján fizetjük a biztosítási díjat, elvárhatjuk, hogy a biztosítási összeg is a károsult utasok száma szerint alakuljon. Az Allianz viszont nem térítette meg több utas kárát, akik megfizették a biztosítási díjat. Ez szerződésszegés.

 

A Generali ÁSZF-je még több korlátozást tartalmaz. Az Aegon feltételei viszont korrektnek tűnnek, sőt náluk az utastájékoztató is sokkal egyértelműbb, nyilván nem a félrevezetés, átverés a cél.

 

Érdemes előzetesen tájékozódni, de nem az ügyfélszolgálatokon, hanem az ÁSZF-ekből. És érdemes utánaolvasni, kit melyik biztosítótársaság hogyan vert át.

 

Előzmény: Laci_BP (34)
Laci_BP Creative Commons License 2016.02.27 0 1 34

Nem értem a problémát.  Óvatlan voltál, kár ért, cserébe mégis kaptál 100 ezret. Nagy mázlid volt az Allianz-cal, máshol szerintem semmit nem térítettek volna a autó ban hagyott cuccokért.

Előzmény: Beee Fair (33)
Beee Fair Creative Commons License 2016.02.26 -4 0 33

Nem a biztosítási esemény típusa a lényeg. A csomagok megsérülhetnek egy autóbalesetben is, vagy lehetnek a biztosítottak rablás áldozatai.

 

 

Az ALLIANZ ÁSZF-je tisztességtelen. A biztosítási díj négyszeresének megfizetése esetén nehogy már ugyanakkora legyen a biztosítási összeg, mint egy fő esetében, pusztán azért, mert egyetlen biztosítási esemény történt!

 

A kötvény egyébként szerződésnek minősül, és egy szerződéssel szemben általános elvárás, hogy annak valamennyi példánya egymással mindenben megegyezzen.

 

Odatolják az ügyfél orra alá a kötvényt, elolvassa, látja, hogy csak a sürgős szükségből igénybe vett kórházi ellátásra való utalást tartalmaz, aláírja. Odatolnak elé még egy példányt, látszólag az előzővel megegyezik, ám az apró betűs részben elrejtettek egy mondatot, miszerint az ÁSZF-et megismertették, átadták (természetesen ez nem történt meg), nem veszi észre, aláírja. Az Allianz ezt a példányt elteszi, az ügyfél meg nyugodtan hazamegy azzal a példánnyal, amely ilyen mondatot nem tartalmaz. Mi ez, ha nem átverés?

 

A Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulni pénz- és időpocsékolás. Aláírtad a kötvény mindkét példányát, mit akarsz? Az egyazon ügyletkötés alkalmával készült szerződés minden példányát el kell olvasni, nem tudtad? Egy 10 oldalas szerződés 8 példányát alaposan át kell tanulmányoznod aláírás előtt, kis buta.

Mellesleg egy olyan szervezettől várnád, hogy jogorvoslati jogod érvényesítésében segítsen, amelyik lábbal tiporja a jogaidat. Megérkezel, odaadod a személyidet, lakcímkártyádat, a biztosító jogtanácsosa dettó. Utóbbi visszakapja a jogtanácsosi igazolványát az adatok ellenőrzését követően, te a személyidet nem. 5 perc után kiderül számodra, hogy feleslegesen jöttél. Ha már ott vagy, végigcsinálod. Eltelik egy óra. Vége a meghallgatásnak, el akarsz húzni. Egy olyan meghallgatásról, amelyen egyébként a megjelenés sem kötelező (nem úgy, mint egy bírósági tárgyaláson).  Kéred a személyidet, amit az első fél percben vissza kellett volna adniuk, de nem adják, gyakorlatilag "túszul ejtették". Ez nem demokrácia. Ez a legsötétebb diktatúrákat idézi.

Előzmény: Laci_BP (32)
Laci_BP Creative Commons License 2016.02.26 0 2 32

Minden biztosítónál vannak apró betűs részek, egyik kutya másik eb, mindegyik abból él, hogy minél több díjat beszedjen és minél kevesebb kárt fizessen. 

 

Szerintem alap, hogy egy autóban nem hagyok kamerát, laptopot, meg tabletet több 100 ezer Ft értékben.

 

 

Előzmény: Beee Fair (31)
Beee Fair Creative Commons License 2016.02.25 -2 0 31

Az Allianz Hungária Zrt-nél az ügyfélpultokon elhelyezett utastájékoztatókat csak kutyások használják a kutyagumi összeszedéséhez. Másra ugyanis nem alkalmas. Az ügyintézők jelentős része pedig az ügyfeleknél is tájékozatlanabb. Ráadásul eltér egymástól a kötvény ügyfelet és biztosítót megillető példánya (de kizárólag az apró betűs rész egyharmada tekintetében), tehát az aláírást követően nem is lehet számon kérni az ügyintézőn, hogy az általános szerződési feltételeket miért nem adta át, azokról miért nem nyújtott tájékoztatást.

 

Az átverés egy család esetében a következőképpen alakul:

 

A családfő megköti az utasbiztosítást 4 főre (apa, anya, 2 gyerek). Nyugodtan elutaznak nyaralni. A biztosítás tartama alatt külföldön feltörik az autójukat, és ellopják az apa videokameráját, az anya laptopját, az egyik gyerek tabletjét, a másik gyerek okostelefonját. Az apa megteszi a feljelentést, amelyben feltüntetésre kerül valamennyi ellopott tárgy.

 

Az utastájékoztató szerint Ezüst termékszint esetében 200 000 Ft a maximális biztosítási összeg. Az utastájékoztató azt sugallja, hogy biztosítottanként ennyi (a baleset, betegség esetén fizetendő maximális összeg ugyanis egy főre vonatkozik, a poggyászbiztosítás sorban pedig nincs külön megjegyzés, csak egy összeg) . A szerződési feltételek szerint azonban biztosítási eseményenként ennyi (egy lopás egy esemény a károsult biztosítottak számától függetlenül!!!!).

 

A következő átverés az utastájékoztatóhoz képest: a szerződési feltételek szerint a biztosító kártérítési kötelezettségének felső határa valamennyi, a biztosítási eseményben érintett műszaki cikk és tartozékai vonatkozásában mindösszesen 100 000 Ft!!!!

 

Amennyiben egy strand parkolójában törik fel az autót, a maximális szolgáltatási összeg csak 40 ezer Ft!!!!


Ha az utastérből loptak (például a kesztyűtartóból), cumi, ezt az esetet ugyanis kizárta a biztosító a biztosítási események köréből!!!!

 

Azaz a család összes ellopott vagyontárgyára legfeljebb 100 000 Ft-ot fizet a biztosító, amennyiben a műszaki cikkek vásárlását igazoló, a biztosított (?) nevére szóló eredeti számlákat (!!!!) be tudják mutatni. Ajándék volt? Eszébe sem jutott számlát kérni, mert nem tudja költségként elszámolni? Már nem vonatkozik rá jótállás, ezért nem őrizte meg a nyugtát (80 000 Ft-ot nem meghaladó értékű cuccnál kegyesen beérik nyugtával is)? Bukta.

 

Ha valaki egyedül utazik, egy főre fizeti meg a biztosítást, akkor is pontosan ugyanannyi - 200 000 Ft (műszaki cikkek esetében 100 000 Ft) - a legmagasabb kifizethető biztosítási összeg, mint abban az esetben, ha az illető a családjával indul nyaralni (a szemét felelőtlen állat), és 4 főre kötnek biztosítást?

 

Hogyan alakul vajon ugyanez egy társasút esetében? Betörik a busz ablakát egy parkolóban, és elviszik több utas táskáját. Ez egy biztosítási esemény? Akkor kihúzzák egy kalapból a szerencsés nyertes nevét, akinek a kárigénye kielégítésre kerülhet? Vagy a feljelentések száma a mérvadó? A családnál maradva a 11 éves gyerek mégis hogyan tesz feljelentést idegen nyelven? A külföldi rendőrhatóság pedig türelmesen jegyzőkönyvbe foglalja a család valamennyi tagjának feljelentését külön-külön... 

 

Allianz? Felejtsék el!

spain00 Creative Commons License 2014.08.20 0 1 30

Sziasztok!

 

Kérdésem az lenne, hogy 2 vagy 3 hónapos ázsiai utazáshoz milyen utasbiztosítást érdemes kötni?

 

Köszönöm a választ!

malta9 Creative Commons License 2014.07.29 0 0 29

EU-n kívülre szeretnék utazni, azonban van egy krónikus betegségem. Nem szeretnék úgy járni, mint az a hölgy, akinek ilyen okból nem fizetett a Biztosító és nem engedték ki Brazíliából a kórházi költségek miatt. Tud valaki olyan Biztosítót ajánlani, aki ismert betegség esetén is fizet, ha külföldön aktívvá válik a betegség?

emyl Creative Commons License 2012.07.20 0 0 28

halihó

 

augusztusban repülök 4 napra moszkvába. alap utasbiztosításom van (citibankos bankkártyához kapott chartis,

a vízumhoz elvileg azt elfogadják)

olyan kérdésem lenne, hogy kiegészítő biztosítást fotóscuccokra hol lehet kötni? a legtöbb helyen a max poggyászkár-érték 200-300ezer forint könyékén van, darabonként max 50ezer forintos értékhatérig, nálam meg picit magasabb érték lesz (olyan 800e környéke)

 

ötletek?

 

előre is köszi

Butt Creative Commons License 2012.07.10 0 0 27

Elsősorban Zsike1983-nak, de mást is érdekelhet:

 

EU-kártya igénylőlap letölthető és kinyomtatható innen:

http://www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_NYOMTATVANY/ENYOMTATVANY/IG%C3%89NYL%C5%90LAP_EU_K%C3%81RTYA.PDF

http://www.oep.hu/pls/portal/url/ITEM/0B3F5F9098A4BBA5E040A8C0CB3264A1

(a 2 link közül az egyik csak jó lesz...)

 

Egyébként itt vannak az OEP honlapján a letölthető nyomtatványok:

http://www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,35358&_dad=portal&_schema=PORTAL

A Nyomtatványok biztosítottak részére menüpont alatt van nyomtatvány meghatalmazáshoz is.

 

Szerbiába nem jó az EU-kártya, de ugyanezt a nyomtatványt kell kitölteni, és ugyanott (a kormányhivatal területileg illetékes egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szervénél) kell igényelni, csak rá kell írni, hogy Szerbia. Egy papírt fog kiállítani az ügyintéző.

 

Itt az ügyfélszolgálatok listája:

http://www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,32912&_dad=portal&_schema=PORTAL

Zsike1983 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 26

Köszönöm az infókat!

pamag Creative Commons License 2012.07.06 0 0 25

Három évre adják mindenkinek (most már).

Egy-két éve nagy téma volt, akkor arról számoltak be emberek, hogy a lejárat előtt nem akartak újat adni nekik.

Hm... ha volt, és most nem tudod előadni, akkor lehet, hogy kifizettetik...? De valami papírt biztos kitöltetnek, hogy elveszett...

 

Postán - hát lehet, hogy ott is a 30 nap a hivatalos határidő, de minden ilyet hamarabb szoktak megküldeni... nézz utána a területileg illetékes eü.bizt. pénztárnál, esetleg hívd fel őket.

Előzmény: Zsike1983 (23)
fekvőrendőr Creative Commons License 2012.07.06 0 0 24

Van lejárati ideje, én három évre kaptam, de ez nem mérvadó mert szolgálati nyugdíjas voltam akkor, és a dolgozók talán rövidebb időre kapják.

Előzmény: Zsike1983 (23)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!