Szerintem jól néz ki, amik nekem vannak eredetiek, pont így néznek ki. Az utángyártott lamellákon az nagyon jó, hogy ferrodol a betétanyag, de az rossz, hogy a fém részek puha anyagból vannak többnyire, gyorsan elkopnak, a láncfogak rövid időn belül "cápafogasok" lesznek.
Nálam, némi módosításokkal 4,6 kW-ig bírta a parafás lamella, igaz, ha tényleg forró volt a motor, berugáskor csúszott a kuplung.
Szóval, jól néz ki, a próba után majd írj, milyen lett.
Ugyan ez volt nálam is, megette a közepét, meg el is kezdett csúszni... Én most a klasszikus módszerrel próbálkozom. Szereztem parafa dugókat (igazi parafa, nem őrlemény, meg mindenféle kamu parafa), vágtam belőle megfelelő méretű szeleteket, amiket húzósan, de még bele lehet nyomni a helyére a szegmensekbe. Utána kifőzni, lesúlyozni majd hagyni kiszáradni. Utána esztergába méretre síkolni. (Bár a gyári lemez is üt néhány tizedet, valószínűleg már a gyártása óta.) A műhelykönyvben írt 8,0-8,2 mm-es lamella vastagság szerintem baromság, úgy túl vastag lenne, nem lehet rátenni a kuplungláncot. Nekem most kb. 7mm-esek a lamellák, így összeszerelhető és marad még néhány tized, hogy a kuplung tudjon oldani. 1-2 héten belül összerakom, aztán meglátjuk az eredményt. Azért vagyok bizakodó, hiszen régen az összes motorba ilyen parafás lamella volt beépítve (Pannónia, Csepel, Jawa, stb.), annyira csak nem lehet használhatatlan. Amúgy itt van egy jó kis leírás erről a parafázásról:
Más. Keresem a képen látható úszóház fedelet. Ahogy látszik, sikerült elhagynom az úsztatót az enyémből. Akinek van eladó sorba kérem, hogy ne tartsa magába...
Mindenhol ugyan azt a vackot gyártják. Tudom, mert rendeltem külfödről is.. Alapvetően az a probléma vele, hogy a fém lamella anyaga biliacélból van. Kikopik a belseje és emiatt kotyog az egész arról nem is beszélve, hogy fémreszelékkel teleszórja a blokkot. Nekem nem 5000 km után hanem 500 km után teljesen kuka volt. 5000 km azért elég szép teljesitmény :D nem tudom, hogyan hoztad össze. Nekem ami mondhatjuk, hogy bevállt az, az, hogy veszek parafás utángyártott kuplungot és bele teszem a gyári fémlamellába a parafabetéteket, majd jól beolajozom és egy napig ráteszek valami sik márvány lapot vagy vaslemezt. Lényeg, hogy nehéz és sik legyen. ugy összepréseli.
szaktanácsot kérnék Tőletek kuplung témában. 1966-os Ideal-lal van kuplung gondom. Hiába teszem bele a webshopokban kapható Mustang lamellát, megyek vele kb. 5000km-t és újból csúszik. Nem mondom, hogy nagyon óvatosan használom, mivel a budapesti forgalomba használom munkába járásra, így igen csak szedni kell neki a "kerekeit", hogy tudjuk tartani legalább nagyjából a forgalom tempóját, de azért ennél gondolom többet kéne bírnia.
Kinek mi a tapasztalata? Ti mit használtok? Nektek ez a lamella bevált? Vagy rendelni kéne kintről? (Jawamarkt.cz, jawaparts.com, stb.) Esetleg tudtok olyan helyet ahol tisztességes anyaggal felújítják?
Hali!Ma megrendeltem a Motojelinektől az ülést.Utólagosan minden Jawa Mustang és Pionyr tulajdonosnak áldott Karácsonyt (ünnepet!) kívánok!Eredményekben,és Jawás kilométerekben gazdag vírusmentes újesztendőt!Írjatok többet a fórumra,készüljetek a tavaszi talikra,túrákra,börzékre!Ne feledjétek:a járvány mulandó,de a segédmotorok által okozott élmény örök!
Ha szeptember óta még nem javult meg,akkor a blokk tetején,a kapcsoló alatti hírhedt kisfejű csavart kellene megnézni,mert ha valaki azt normál csavarra cserélte,úgy okozhat ilyen kapcsolási,kiugrási gondokat.Sok hibamentes kilométert kívánok.
Nagyon ráférne egy új ülés,de az csak csehországból renelhető,gyűjteni kell majd rá!A kerekeketis rendbe kell tenni,de...Ma tettem fel a keltimotorról vett új porlasztót,előtte végignéztem,de sem a benzinszint,sem az alapjárat,sem a súber nem igényelt beavatkozást(!)Pedig utángyártott,nem tudom hol készült,de jó!A vape gyújtással,és az új porlasztóval remélem,hogy megbízható lesz hosszú távon is.Ez a típus még hiányzott a gyűjteményből :) Már van jawa 21 -m,mustangom,és most már 05 -m is.550,555 még hiányzik.Kár,hogy az őszre áthelyezett Vasúttörténeti Parkos Expo-n nem volt egyáltalán Jawa motor,egy verseny Skoda coupén kívül semmilyen cseszkó gyártmány nem volt látható!Ez az idei év nem kedvez a veteránozásnak(sem).Talán jövőre ismét lesz mopedrally,mopedmetál,kiállítások,börzék,márkaklubos talik.Reménykedjünk.Minden Jawásnak áldott karácsonyt kívánok,és jobb kommentelőkedvet az újesztendőben!
Hali!Ezek a képek az új szerzeménymről az 1965-ös 05-ről készültek.Felujított blokk,bovdenek,fékek, porlasztó, sztender és vape gyujtás.Kell még új üllés. Színek:Ral 5044 Modra tyrkysova,selyemszürke.
Sziasztok! Sürgősen szükségem lenne kölcsön egy darab mustang kerékre. 2021 februar közepén visszaadom, letétet szívesen hagyok érte! Gumi nem kell, hogy legyen rajta, és állapot is teljesen mindegy. Öreg motort restaurálok, és a küllőzés februárra lesz készen, de ha addig valamit rá tudnék tenni, akkor tudnék haladni az összeszereléssel.
Ugyanitt: aki vázat keresett annak tudok adni ingyen ajándékba, érte kell csak jönni Pest megyébe!
Üdv, sziasztok! Összeraktuk a Mustangot, az a probléma hogy a sebességeket veszi, de simán jár 3ból 1be pl amit tudtommal nem szabadna neki, + a 3. sebesség mintha kiugrana néha ránt egyet de utána megy is tovább.. 5km-en ezt többször csinálja. mi lehet a megoldás illetve probléma?
Ha nincs kilyukadva az eredeti tank azt is meg lehet menteni! Forró víz és citromsav segít lemarni a rozsdát és szép tiszta felületet kapsz, ha nagyon rozsdás érdemes megismételni ezt a műveletet!
Jawa Mustanghoz keresek benzintankot. Tudnátok ez ügyben segíteni? Egyik ismerősöm fia szeretné nagypapája Mustángját életre kelteni, de sajnos csupa rozsda a belseje. Ezért kellene egy tiszta és jó állapotú tank. Köszönöm.
Az eredeti fúvóka végét levágtam, majd M3-as menetet vágtam a szárba és ahhoz csináltam különböző méretű fúvókákat, amiket lehet cserélni. A képeken talán láthatóak.
Minden tiszteletem a Tiéd! Ahhoz hogy ennyire szép legyen, nem csak sok munkaóra, hanem megszállottság is kell. Megkérdezhetem hogy használós motornak csináltad, vagy veterán találkozókra mennél vele? Mert érdemes lenne megmutatni másoknak is. Én mostanában járok ilyen összejövetelekre, de ilyent nagyon ritkán látni. Sokan megcsodálnák.
Kis segítséget szeretnék kérni. Gyárilag a Mustang fékpofán milyen vastag a betét? Utángyártott pofákban nem bízom, így inkább szeretném újrabetéteztetni a régieket.