Sziasztok ,sokféle gàzkazàn prospektusàt àttanulmànyoztam. Engem főleg ez a minimàlis teljesítmény aggaszt. Vajon menyit szàmíthat az hogy tud e sokàíg kis làngon égni kissebb kapacitàson vagy rövid ideig ég nagyobbon és kikapcsol? Ezen a kis teljesítmény téren egyedül az Ariston merül akàr 3kw alà, màs kazànok esetén ez a névleges minimum 5-6kw. Szerintetek ennyire jó az Ariston vagy csak markering az egéssz vagy ez valójàban nem is szàmít?
"Újra lett számolva a ház hővesztesége, az 30 kW, vagyis 32 kw-os kombi kazánt keresek."
Ez egy nagyon nagy ház lehet vagy,
nagyon rossz a hőszigetelés .. egyáltalán nincs, vékonyak a falak, a födém, rosszak az ablakok stb.
vagy rosszul számolták.
Gázkazánoknál a 2 - 10 kW hőigény tartományba majd minden ház belefér.
Más a helyzet egy vegyes tüzelésnél.
Ott a 30 kW-os kazán nagyon gyakori. De a hőigény ott is lényegesen alacsonyabb lehet.
Más egy ház hővesztesége sok sok mindentől függ.
Állandóan változik, függ a nagyságtól a hőszigetelés milyenségétől a külső hőmérsélettől sőt még a széljárástól is.
tehát a hőveszteség nem releváns adat.
Viszont van egy konkrét szám. Ez az un. hőigény, ezt mínusz 15 fokra szokták számolni , elvileg lehetne mínusz 20 fokra is.
tehát kijön egy szám, a kW -o jelent. Pl. egy közepes megfelelően hőszigetelt háznál ha kijön 5 kW az azt jelenti, hogy annál az adott háznál mínusz 15 fokon óranként 5 kW fűtési teljesítmény kell.. ennyit a hővesztesége.
A mo. -házak lakások zöme belefér a 2 - 10 kW hőigény tartományba.
Persze a kombikazánok teljesítménye ennél nagyobb mind fűtésre mind melegvízre. Általában a 24 kW mindig elmegy még melegvízre is.
Szokták aztán néha egy, még ritkábban kettőtizedes pontossággal megadni a hőigényt. Pl. így 4, 65 kW. na ez aztán az értelmetlen dolog. ott ahol minden változik, bizonyos adatok csak hozzávetőlegesek,, a kettőtizedes hőigény megadás fontoskodás.
Egy 20 éves házban tervezem a meglévő gázkazán lecserélését. A jelenlegi gázkazán a házzal egy idős, öntöttvas, nyílt égésterű. Vagyis nem a leggazdaságosabb. Újra lett számolva a ház hővesztesége, az 30 kW, vagyis 32 kw-os kombi kazánt keresek. A házban egyetlen magas hőmérsékletű fűtőkör van, ahol a fűtőkörök száma elfogadható költség mellett nem módosítható. Jelenleg dolgozik egy épületgépész tervező, és a radiátorok nagysága meg lesz növelve, viszont az egyetlen kör adottság, amit a ház szétvésése nélkül nem lehet megváltoztatni, és amit emiatt nem is szeretnék. Vagyis a radiátorrendszer átalakítása után létrejön majd egyetlen alacsonyabb vízhőmérséklettel is üzemképes fűtőkör, de kimondottan alacsony hőmérsékletű kör, mint padlófűtés nem lesz. vagyis a kondenzációt ezen az egyetlen körön kellene maximálni. Szeretnék még hozzá egy indirekt fűtésű 200-250 literes tartályt melegvízhez. Az extra igényem, ami a típusválasztást meghatározza: Azt szeretném, ha olyan vezérlésem lenne, ami a szoba beállított és tényleges hőmérsékletének különbségével szabályozná a vízhőmérsékletet. Tehát nem egy egyszerű külső hőmérsékletfüggő vízhőfok szabályozást keresek, hanem olyat, ami figyelembe veszi a szoba beállított és tényleges hőmérsékletét. Az épületben egyetlen helyen mérünk hőmérsékletet, és ezzel kéne a víz hőmérsékletét is vezérelni. Vagyis nem egy ki/be típusú vezérlést keresek, hanem egy folyamatost. A puszta külső hőmérséklettől függő vezérlést azért nem tartom optimálisnak, mert a beállított vízhőmérsékletnek nyilván támogatni kell azt is, hogy felfűtsük az épületet, pl. amikor hazaérkezünk egy hétvége után. Vagyis a vízhőmérséklet nyilván nagyobb, mint ami a hőmérséklet puszta szintentartásához kell. Ilyen esetben egy erősebben, de még nem extrém hideg napon is előfordulhat, hogy a kazán a puszta külső hőmérséklettel beállított vízhőmérséklet mellett sem tud kondenzációs űzemmódban működni, majd rendszeresen kikapcsol, mert különben túlfűtene. Egy a szobaban mért hőmérsékletkülönbség alapján ilyenkor elég lehetne a vízhőmérséklet csökkentése, vagyis ilyen (egyébként már meglehetősen magas) gázfogyasztású periódusban is fenn tudna maradni a kondenzáció, ha nincs éppen felfűtés, tehát jobb lenne a hatásfok. Magyarán olyan vezérlést szeretnék, ami a kívánt hőmérséklet elérésekor az előremenő víz hőmérsékletét csökkenti, nem pedig egyszerűen kikapcsol.(Nyilván egy tartományon belül, előbb-utóbb kifutunk a modulációs tartományból, de ezen belül működhetne így.) Mindez pedig megjelenne komfortérzet javulásként azokban a kevés számú helységekben, ahol termosztátos fej van a radiátoroknál. Nem szeretem, hogy az ilyen helységeknél elég nagy tud lenni a hőingadozás, Ha akkor nyit egy ilyen termosztátfej, amikor a fő termosztát éppen lekapcsolja a kazánt, akkor nem kezdődik el a fűtés és a helység tovább hűl. Ha csak a vízhőmérséklet lenne lelszabályozva, de maga a kazán alacsony teljesítményen működne, akkor az ilyen helységekben rögtön el tudna indulni a fűtés, és alacsonyabb lenne a hőingadozás. Van valakinek ilyen megoldással tapasztalata? Milyen kazánt és milyen vezérlést használ? Nem hiszem, hogy én találtam volna fel a spanyoviaszt, valaki már nyilván rájött, hogy így jobb hatásfokot lehetne elérni. Nem azzal van bajom, ha van külső hőmérsékletérzékelő, de meglátásom szerint ez önmagában kevés az adott korlátok melletti maximális hatásfok eléréséhez.
Közben voltam kint a kiszemelt lakásban. Megnéztem a kéményt és ki van bélelve az eladó valószínű arra gondolt, hogy kondenzációshoz nincs bélelve. Szóval valamilyen fém anyagú bélelést láttam.
Most kicsit jobban utánaolvastam a kazán témának és több helyen írják, hogy már csak kondenzációsat lehet üzembe helyezni ha új kazán kerül beépítésre. Most ha a lakásba ott áll frissen beépített de még nem beüzemelt Westen Pulsar D akkor létezik, hogy ezt nem is lehet hivatalosan beüzemelni? A lakásnak elvileg önálló kéménye van nem közös.
A lakás első emeleti, felette alatta és mellette is van fűtött lakás. A szigetelés természetesen kívülről van.
A kéménybéleléssel kapcsolatban: adott esetben ahogy írod is legyen 2-3 év amíg még jónak ítélik a kéményt utána ha bélelés következik akkor kazánt is kell cserélni vagy nem feltétlenül?
Lakásvásárlás előtt állok. Ezzel kapcsolatban a kazánnal kicsit el vagyok bizonytalanodva, bízom benne, hogy itt kapok tanácsot. Eddig egy 52nm-es 2 szobás lakásban laktunk amit most egy 82 nm-es 4 szobás lakásra készülünk leváltani. Az 52nm-es lakásban egy 2008-as junkers kombi, kondenzációs gáz-cirkó kazán volt beépítve kb 5-6 körül fizettem átalányba gázt télen nyáron 1-1 apró alkatrész szervíztől eltekintve semmi gond nem volt a rendszerrel.
Az új lakásban egy Westen Pulsar D típusú kazán került most újonnan beépítésre. Ez nem kondenzációs és a kémény sincs kibélelve amire rá van kötve. A fűtésrendszer az új helyen egy '95-ös kialakítású rendszer amely egykörös. Mindkét lakás kb 5-6 cm-es külső szigeteléssel és műanyag nyílászárókkal is fel van szerelve.
Azért írtam le a mostani fűtésrendszeremet mert jobb híján csak ehhez tudok viszonyítani.
Ezek alapján mit gondoltok milyen kb fűtésköltségre lehet számítani? (tudom senki nem jós de tuti vannak nálam tapasztaltabbak)
Mekkora probléma az, hogy nincs kibélelve egy 95-ös építésű kémény? (kéményseprő elvileg jónak ítélte)
Egykörös fűtésrendszer hatásfoka az gyengébb, kazánnal kapcsolatban milyen összefüggésekre kéne itt figyelnem?
A Westen Pulsar D típusú kazánról mit gondoltok, használ esetleg valaki ilyet hasonló körülmények között?
Hasonlóan voltam 3 éve karácsony előtt 2 héttel...
Gyors kazánvétel (Bosch 3000), meg minden cucc hozzá, szerencsére volt ismerős kivitelező, ismerős bürokráciával...
1 hét múlva volt fasza fűtés (rohadt hideg volt épp, villanyos izékkel 20eFt-ért nyomtuk az 1 hetet), rá pár hétre meg minden papír és engedély.
1 millába került tetőtérben (talán csak 2m kéménycsere kellett), de szerencsém volt, mert épp előtte adtuk el az egyik garázsunkat, el is ment rá a pénz.
Sajnos az ilyet vagy tervezni kell, vagy tartalék kell rá (esetleg jó személyi kölcsön pár nap alatt).
Egyik kollégám a kazán mellé rakatott egy jó nagy tartályt (úgy 150 l-es lehet) így a kazán nem közvetlenül a radiátorokra dolgozik, hanem előbb a tartály vizét melegíti fel. Van ennek értelme? Viszonylag modern kondenzációs kazánja (Ariston) van és nem értem, ha ez a megoldás hatékonyabb, akkor a kazángyártók miért nem propagálják?
Nálam a napokban voltak kinnt az éves készülék felülvizsgálat miatt.Mondom a csókának ha beszarik az átfolyós kéményes ariston,mi lesz utánna.? A válasz vagy most veszek még egy ugyanilyet (van még neten),vagy marad a kondenzációs új kéményrendszerrel,tervvel,engedélyekkel stb. kb milla környékén. És hogy erre ki fog ennyit előteremteni,nemtudom még.De én is a projektedet tudom csak előbb-utóbb csinálni...Szted??aristonok elég jók különben,nekem a szervizháttér lesz veszélyes,Szombathelyen nem is foglalkoznak vele. Class evo kéményes különben.Iszapleválasztót rakass fel mindenképp!! (hálás dolog).
Nem tudom tovább halogatni a dolgot, kénytelen vagyok belevágni egy kazáncsere + kéménybélelés projektbe. Az érintett lakás 110 nm, kb. 3,4 m belmagassággal. Mivel úgy is lesz csap viszonylag messze a kazántól, kissebb a gyors melegvíz jelentősége, így alapvetően átfolyósba gondolkodtunk.
A víz-gázszerelőnk az Ariston Genust és a Bosch 3000-et ajánlotta, egy másik szaki a Saunier Duvalt úgy általában.
Az hülye kérdés lenne, hogy melyik a legjobb, inkább abban kérnék véleményt, hogy ezek közül van-e valamelyikkel kapcsolatban olyan probléma, speciális nyűg, amit mérlegelni kellene (vagy ami kizárná az egyik kazánt a verenyből).
Amig reagál bud.. topiktárs, addig kezdjük azzal, hogy nagyon kissé túlzó, sőt a realitásoktól messze van.
A kérdés ez volt :
"
Valaki tudna estleg kb. árat mondani ,hogy mibe kerül egy gáz bevezetés egy épülendő új házba.
A gázcsonk a telek eljén van. "
meg ez
"És érdekelne egy jobb minőségű kazán + nyilván ami kell hozzá kémény stb, padlófűtéshez, kb. mennyibe kerülhet összesen.
Konkrét bevált típusok is jöhetnek, milyet érdemes választani stb."
tehát a gáz már a telek elején van a szolgáltatói/közösségi hozzájárulás elviekben megva.
kell a gáz csonktól a mérőig egy bizonytalan hosszúságú- nagyrészt kívül menő gázvezetés .. ez acélból... kb 100 - 150 eft a hossztól függően.
De előbb mindent meg kell terveztetni így az ilyenkor legalább 60 eft,
ha van engedélyes terv pl. egy egyszerű radiátoros fűtésre... 90 nm - re 7db megfelelően kiválasztott radiátor elég az legyen úgy 140 eft, kell a kazán egy kondis pl. 350 eft, hozzá a legegyszerűbb egy koncentrikus kémény ami biztosítja az égéslevegő be - az égéstermék ki vezetését - legyen 150 eft. Ki kell építeni a fűtést is kb. 200 eft
Ez eddig : 1150 eft. De kell még sok egyéb is, pl. megfelelő villamos csatlakozás, vill. védettség, EPH, jól szervezve egy 100 -ból kijön, üzembe helyezés, átvétel.
Tehát a 1,5 milliót súrolhatja. A padlófűtés azért drágább.