A bejáratásról annyit mondtak, amennyi a gépkönyven is van: az első 1000 km nem szabad 4000 fölött pörgetni. Eddig nem nagyon pörgettem még 4000 közelébe se, városban kényelmesen (öregurasan) nincs is rá szükség. De még alig van benne nekem km. Azért majd fokozatosan kicsit jobban terhelem.
Gratula az autóhoz, szerintem nem lehet megbánni - hacsak nem a közeljövőben hármas ikreid születnek. :-)
Gyaníthatóan igazad lehet, a gyorsulással kapcsolatban, ugyanis én több tesztautót kipróbáltam, és engem meggyőzött. szerintem a felsorolt autók közül (persze szubjektív) de a legjobb választás. Neked mit mondtak, mennyi a bejáratási km szám? Illetve azért pörgetősen járatod majd be? Értsd mondjuk egy adott fordulatszám fölé nem mész de addig azért pörgeted? Mi a helyes bejáratás? Azért kérdezem, mert novemberben jön nekem is a Sol.:)
Tippelhetek? :-)
Ford Fiesta Ghia 1.4: 1136 kg
Opel Corsa Comfort 1.2: 1035 Kg
Skoda Fabia Combi 1.2: 1175 Kg
Toyota Yaris Sol 1.3: 920 Kg
Seat Cordoba Stella 1.2: 1080 Kg
Tegnap átvettem a Yaris-t. Olyan amilyet vártam: k. jó! Én annak ellenére nem érzem büntetésnek/lomhának, hogy még nem lehetett tolni neki. Gyanitom bejáratás után le fogja gyorsulni a bátyám 1.6-os Astráját. (Ez egy 1.3-as Sol.) Persze ez nem egy Porsche GT3.
A céges kocsiainkat a Toyota szalon és szervízbe hordjuk Szegeden, a műhelyfőnököt idézve: BÜNTETÉS a yaris.
Tőle van az infó, miszerint apróbb idegesítő hibák fordulnak elő rajta már az első hetekben.
Műanyag kárpit néha igénytelenül kapkodva felszerelve, egyes részei lepotyognak, zörögnek. Kuplung!!!Szerkezet zajos. A rádiósmagnó idő előtt megadja magát vagy zörög.
Persze ezek nem minden yarisra igazak, de az átlagosnál többet visznek vissza ebből a típusból.
Bezzeg az avensis azzal semmi gond, de mocsok drága!
Más szalonokban elzavarták a vevőt, mondván: Megy az autó vagy nem? Ha megy akkor viszlát, találkozunk a kötelező szervízkor, addig is használja egészséggel, ha zavarják a zörejek, hangosítsa fel a rádiót, ha még működik!
A fentieket nem én találtam ki, és nem vagyok a yaris ellen, sőt nagyon is tetszik, nekem is rajta volt a listámon, akárcsak az ibiza és a fábia is.
Attól, hogy picike még lehet nehéz!!!
Masszív jószág tehát nehéz, négy személlyel meg egyenesen lomhává válik, tehát egyszemélyes női városbaszaladgálós kocsi és az ára megegyezik az astráéval, ezt monnyuk sosem értettem miért.
Sztem, vegyen mindenki trabantot!!!
Az büdös de legalább igénytelen, na meg ronda!
Üdv
Köszi. Közben nekem is megigérték, hogy azt is szerelik, ha az kell. Pozitív. És ráadásul olcsóbban, mint amit a márkakaereskedés mondott. (55 000 Ft beszereléssel, ÁFA-val). Sőt, megnézik a motortér zárat is és lehet majd azt is rendelni. Nekem tetszik ez a hozzáállás.
Ne haradudj, de nincs kedvem se időm lemérni centivel, talán megoszthatnád a többiekkel az adataidat ha megvannak még.
Amit tudok, hogy a Yaris-ban ülve hátul bevertem a fejem, pedig 182cm-el csak atlagosan magas vagyok. A Corsa-ban még egy bő sapkát is feltehetek. Amikor egyébként erről érdeklődtem a Fabia-nál az orr-motor topicban, senki nem panaszkodott a hátsó fejtér "hiányára".
Most már engem is érdekelne, hogy vajon mik azok az apróbb hibák amik miatt vissza kell vinni a Yarist. Ugyan Nekem is csak másfél hetes az autóm így érdemben nem tudok válaszolni, de ma délben láttam a budaörsi tescoban kiállítva egy Cordoba-t, de belül nem hiszem, hogy nagyobb hely lenne benne és szerintem csak csomagtartó méretben múlja felül a Yarist, de a Yarist nem emiatt a tulajdonsága miatt választja az ember.
Attila (afekete):
Nekem a DefendLockot ajándékba adták ugyan, de azt mondták, hogy egyébként 53eFt lenne beszereléssel együtt. (Én az érdi Toyotánál vettem)
Na, valamelyik összehasonlító topicban dögnehéz volt a Corsa, most meg "picike nagyon"... :-)
Mindenki minden hülyeséget állít szegényről.
Mihez képest picike? Van akkora mint a Fiesta és a Fabia, egy két méret paraméterben nagyobb is náluk, másban pedig kisebb vagy egyenlő, a három autó méretben kb. ugyanaz mint ezt asszem a topic elején kiveséztük rendesen. A Yaris-nal a Corsa es a Fiesta/Fabia is jelentősen nagyobb. A Cordoba meg (nem pejoratív értelemben) csak egy puttonyos Ibiza, bár piszkosul jól néz ki rajta a puttony azt meg kell hagyni. Emiatt a csomagtartója nyilvánvalóan nagyobb hisz puttunyos Corsa csak Dél-Amerikában kapható, de a belső mérete kb. ugyanaz mint a másik háromnak, hiszen az Ibiza is WV Polo padlólemez a'la Fabia...
Érdekes, nálam a Cordoba esett ki előszőr. Kényelmetlennek tünt a Yaris és a Skoda után - amúgy a Fábia belül szinte ugyanaz.
Nekem Yaris-om lesz - holnaptól - és nem halottam, hogy nagyon vissza kéne hordani.
Árakat tudok most is mondani. Ezt a Duett Kft adta. (Honlap)
Defendlock váltózár: 64 900 Ft (ÁFÁ-val, beszereléssel)
Mul-T-Lock motortérzár: 31 700 Ft (mint fent)
Az a szervíz nagyon korrekt, csak a garancia...
Ma megkérdezem a Toytát, hátha beszerelik ők is ezeket.
A topic címére, Seat Cordoba a válasz!!
Yaris nem a legjobb választás, sorozatban hordják vissza őket egyhónapos korukban, apróbb de idegesítő hibákkal, Fábia elég jó, de az alaptípus elég spártai felszereltségű, viszont nagyon megbízható jószág, Corsa meg picike nagyon, ha az asszonynak kell városbaszaladgálós kocsinak akkor megteszi, és majdnem annyiba kerül mint egy Astra, a Fiesták meg rohadt drágák a maguk kategóriájában.
Hát én ezek után messzire elkerülném az autódat :)
Ezek után Én is egondolkodtam, hogy az a motortérzár nem lehet egy rossz dolog, Ha Neked odáig jut a dolog, hogy beszerelik tájékoztatnál az árakról? Köszi előre is.
Én is Defend-Lock-ot akarok (DC 2911, pin-lock). Meg mellette egy motortér zárat. Akkor nekem a kereskedő Diamond-Lock-ot és Tytan-Dipol-t mondott. Most beszéltem vele, van nekik is Defend-Lock.
És a garancia csak akkor érvényes a kocsira, ha márkaszervíz szereli be. Lesz még benne pedálzár, házi készítésű. Meg később riasztó is. Remélem ennyi akadály mellett inkább keresnek másik autót a tolvajok.
A váltózár mellé szerintem erősen javalott a motortér zár, mert nekem a márkereskedésben berakták 2-be a Yarist. Nem tünt nehéznek. Úgy pedig elmegy városban. Amúgy azt mondták a váltózárak között nincs jelentős különbség, legfeljebb kényelemben. Ha ki kell szerelni, az cirka másfél óra aknán. Inkább a megkerülését kell megakadályozni - szerintem.
Azt mondod nem kaptál olyan váltózárat amit szerettél volna. Milyet szerettél volna? Az Én autómban lévő DefondLock-ról mi a véleményed? Elég "visszatartó erő" lehet csenés ellen?
Én kaptam az autóhoz egy DefendLock-ot, de arról szó sem volt, hogy ezzel veszítenék a garanciából mivel Toyota szakemberek rakták azt be Toyota márkaszervizbe.
Szerintem a garancia nem ugrik a váltózártól, mert azt nekem ott is szereltek volna be. De nem olyat amit szerettem volna.
Mindenesetre ma megkérdezem én is. Amúgy nekem a kocsit 10-ig kell átvenni és már 3-án megvolt. Csak a pénz nem, de remélem szerdán átvehetem.
Ez várható volt (engem is ezzel riogattak :) , hogy az akció elindultával már csak hosszú idő el teltével lehet az autóhoz hozzájutni. De a türelem remek kis autót fog teremni Neked is :)
Mondom ezt egy hét használat után. Eddig egyszer tankoltam, mentem vele majdnem 400 km-t és még van benne legalább 300 km a fed.komp. szerint. Az átlagfogyasztás 6.8-ról indult, de most már 6.0-nál járok és naponta legalább 60 km -t teszek meg vele Szhbatta és Budapest között.
Szóval eddig nagyon meg vagyok vele elégedve.:)
Először két-három hetet mondtak, de meglepetésemre már egy hé múlva jelenkeztek, hogy megvan. Nem tudom, hogy miként fog ez most változni a most hirdetett finanszíroási akció után.
Az autó egyébként homokszürke metál színű ( szvsz ebben a színben mutat legjobban :)