Keresés

Részletes keresés

boembike13 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 80

Egy két történelmi kérdés:

 

1). A TW-k elektronikájával valóban gond volt amikor érkeztek?

 

2). Tényleg vannak tömeges meghibásodások manapság a TW-k házatáján.

 

Főleg azért kérdezem mert utasként egyiket sem tapasztaltam....

M41 2143 Creative Commons License 2006.08.16 0 0 79

Én már dupla vagy semmi döglést is láttam, 1 üzemképes vitte a két hulladékot az örsön valahova.

2-3 éve...

Előzmény: Uezbeck (48)
boembike13 Creative Commons License 2006.06.05 0 0 78
Ha jól emléxem valami aluljáró van elképzelve a HÉV-MÁV-Buszok viszonylatban...
Előzmény: r_tamas (77)
r_tamas Creative Commons License 2006.05.31 0 0 77

Nem tudom, mennyire lenne kihasználva, ha Pesterzsébet felső HÉV állomásig. Nem

szoktam nagyon arra járni, de ott csak a HÉV megálló lenne közlel. Nagyon sokat kellene gyalogolni, a buszokhoz (a felüljárók miatt). A 3-ast még ide lehetne hozi, de a 30A-t szeintem nem.

 

Előzmény: boembike13 (76)
boembike13 Creative Commons License 2006.05.31 0 0 76

"A Benzinkútig gondoltad a hosszabítást ???"

Nem én hanem a főváros (is), és Pesterzsébet felső HÉVállomásig...

Előzmény: r_tamas (75)
r_tamas Creative Commons License 2006.05.30 0 0 75

 .... Ha végre meghosszabbítják 1 megállóval a 3-as villanyóst akkor járhatna a 30A Mester-Pesterzsébet felső viszonylatban teherementesítve a B23-at...

 

A Benzinkútig gondoltad a hosszabítást ???

Ez is jó ötlet, de nem tudom, hogy mennyire lenne kihasználva ez a vonal.

 

 

De van nekem is egy ötletem: Ha már hosszabítunk, akkor  szeintem egy nagy hurok lenne a megoldás! A végállomás az insterspar elött lenne. A gubacsi hurkotvégállomást meghagynám. ( itt lehetne pl: hibás villamost tárolni. ) Ez tehermentesitené a b23-at, és több utas választaná a 3-as villamsot is.
Előzmény: boembike13 (74)
boembike13 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 74

Nekem van egy másik öteletem. Ha végre meghosszabbítják 1 megállóval a 3-as villanyóst akkor járhatna a 30A Mester-Pesterzsébet felső viszonylatban teherementesítve a B23-at. Ennek persze csak akkor van értelme ha a Gubacsin a vágányok rendben vannak...

Előzmény: r_tamas (69)
csmg2 Creative Commons License 2006.05.07 0 0 73

Valóban, minden évben felújítanak egy kis szakaszt, de a legkritikusabb részt még mindig nem hozták rendbe (Timót u.- Határ út)

Sok sikert és türelmet kívánok a 30-ason való vezetésedhez!

Előzmény: Uezbeck (72)
Uezbeck Creative Commons License 2006.05.06 0 0 72
A pálya tényleg leromlott, de valamiféle bíztatásra ad okot, hogy elkezdték felújítani 2 éve, évente kb 100métereket, de legalább újítják. Ma már csak 2 megállónyi rész, amin 15-tel lehet menni. Valamint a Koppány utcánál lévő zsilipes lámparendszert is hülyeségnek tartom, mert valahol ugyan biztosítja az utasokat, hogy ne csapja el egy autós, amíg fel-le szállnak, de összeségében az is egy ciklussal hosszabítja a menetidőt.
A 30-ason lévő jv-kről pedig annyit, hogy néhány hét múlva, valószínűleg én is ott vezetek....:-D
Előzmény: csmg2 (71)
csmg2 Creative Commons License 2006.05.06 0 0 71
A 30-as villamossal alapvetően az a baj, hogy a pálya tönkrement. Én még emlékszem, hogy tizenakárhány évvel ezelőtt hamarabb Erzsébeten voltam a 30-assal, mint a 23-as busszal!!! De a járművezetők többsége is ma már béna; ott sem mennek sönt fokozatban, ahol lehetne. Van olyan sofőr, aki képes soros fokozatban végigmenni a Határ úton az (52-es) és még így is túlfut a megállón, így a barom utas, ha az első ajtót választja, a susnyásban szállhat le.
Uezbeck Creative Commons License 2006.05.02 0 0 70
Ez is jó ötlet!
Előzmény: r_tamas (69)
r_tamas Creative Commons License 2006.05.02 0 0 69

Az is jó megoldás lehet talán, ha a 30-as 10 percenként járna csúcsidőben, ilyenkor

a 30A nem közlekedne, tehát a Lágym. hid és a Mester u között marad a 10 perces menetidő. :-)

A 30A-t csak este közlekedtetném, csúcsidőn kívül pl 18.00-tól, amikor a 30-as már a régi menetidővel közlekedik (20 perc).

 

 

Előzmény: Uezbeck (68)
Uezbeck Creative Commons License 2006.05.01 0 0 68
Az embereket avval is oda lehetne csalogatni a 30-asra, ha normális, komfortosabb (pl télen fűthető) járgányokkal látnánk el, pl Hannoveriekkel. Az igaz, hogy maga a 30-as 20 percenként jár, de hétköznap jár a Lurdy-ig a 30/A, ami ugyancsak 10 percenként megy, így a legforgalmasabb szakaszon máris 10 perc a követési idő.
A Gubacsin tényleg szar a pálya állapota, ott valóban már sok ez a 20 perces követési idő is.
Erzsébeten viszont ott az 52-es is egy darabon azon a vonalon, ami megint valamelyest enyhít a járatsűrűségen, s az is Hannoverisítve lesz (ha lesz...), s valóban rövidített útvonalon közlekedik, de sokkal ésszerűbb az ottani lakótelepen élőknek, hogy nem kell kiutazniuk 15 km/ó-s sebességgel Pacsirtára, s vissza, hogy a város felé tudjanak menni.
Tehát, szerintem a 30-as vonalnál csak a Gubacsival van gond (de azzal nagyon), mind pálya, mind sűrűség szempontjából.
Előzmény: r_tamas (67)
r_tamas Creative Commons License 2006.05.01 0 0 67

A 30-as villamosnak hibái:

---------------------------------------

 

1. pálya állapota ( lágymányosi hidtól - 3-as végállomásig teles csere, nem

    foltozgatás, javitgatás <persze tudom hogy nagyon pénzigényes... > )

2. Járatsűrűség (15-20 perc csúcsidőben is).

3. Röviditett útvonalon közlekedik.

 

A mester u-i végállomás nem olyan nagyon rossz, mert ott van a 4-es és a 6-os villamosok, nem kell sokat gyalogolni hozzá.

 

Akkor lehetne újra visszacsalogatni az embereket ide, ha új vagy normálisan felújitott vágányokon, megfelelően összehnagolt lámpákkal 50 km/h val száguldhatna a sűrűn (10 perc) közlekedő villamos.

És erre a pályára már jöhetnének a TW-k !!! :-).

Bizotos hogy többen utaznának vele, mint a 23-al.

 

 

Előzmény: boembike13 (65)
Uezbeck Creative Commons License 2006.04.30 0 0 66
Véleményem szerint a Ferenc körúti végállomás nem olyan szerencsétlen. sok ismerősöm használja onnét, s nem is nagyon panaszkodnak, hogy át kell szállni a 4es6osra, ha metróval mennek arra. Bár, igaz, lehetne picit jobb átszállási kapcsolata.
Mindenesetre a Mester utcában a Hannoveri biztosan elfér, hogy ne legyek OFF. Legalábbis 1514-est vittem már arra:-)
Előzmény: boembike13 (65)
boembike13 Creative Commons License 2006.04.30 0 0 65
Ez már többször végigbeszélődött. A V30 hibája, hogy tök párhuzamos a B23/GY23 párossal csak hosszabb menetidővel (itt tekintsünk el attól a körülménytől hogy az ország legrosszabb állapotú üzemelő villamospályálya itt van). Rásadául a Mester ulica végállomás eléggé szerencsétlen, mert csak a V4V6-ra lehet onnan átszállni, viszont pont egy megállóra van az M3 és a B12/B15/V2 és az M4 átszállási lehetőségtől. Ezért javasolják sokan a V2A-ként történő meghosszabbítását (mint ahogy a V41 működik a budai oldalon). Ez az akció egy csomó utas vonzhat át a B23/GY23 párosról a hosszabb menetidő ellenére.
Előzmény: Uezbeck (64)
Uezbeck Creative Commons License 2006.04.29 0 0 64
"A V30 csak akkor maradhat élteben ha meghosszabbodik a V2 vonalán".
Ezt most egészen pontosan hogy érted? Szerinted nem jó a 30-as végállomása a Ferenc körútnál?
Előzmény: boembike13 (62)
Téboy1 Creative Commons License 2006.04.29 0 0 63
Sziasztok! Kedves Kollégák! Inkább Szabadsághídon TW6000-es forgalmat képzelnék el,kitiltanám onnét az autókat,mivel eléggé rossz állapotban van!Innentől a sinpárokat arrébtenném egymástól,vilik így elférnek rajta! Sziasztok! Logoff!
boembike13 Creative Commons License 2006.04.29 0 0 62

"...két villamos elfér egymás mögött ) akkor ott meglehetne csinálni ..."

Nos a kérdés éppen abból a gondból indult ki hogy vannak fontos nagyforgalmú megállók ahol ezt nem lehet megcsinálni. Ilyen a V30 és V52 metszeténél található. De viszont ha mindkét járat TW lesz akkor ez nem gond.

Viszont akkor rögtön kibukik a következő baj.  A V30 csak akkor maradhat élteben ha meghosszabbodik a V2 vonalán (lásd pl. VEKE koncepcipót). Viszont ha TW akkor nem fog arra a vonalra felférni a szabhídtól kezdve...

Előzmény: r_tamas (61)
r_tamas Creative Commons License 2006.04.28 0 0 61

" Közben felvetődött mégegy komoly kérdés. Vajon meg lehet e oldani hogy mondjuk a TW első két ajtajánál van csak magasperon, a többinél alacsony?  "

 

A teljesen jó megoldás az, hogy az összes ajtónál magas peron legyen.
Ez természetesen nem lehet megvalósitani midegyik megállóban.

Ahol csak a TW-k járnak (PL: 3-as önálló szakasza) ott lehet magasperon.

 

Olyan szakaszokon ahol más villamostipus is közlekedik, ott ha megfelelő hosszú

a megáló ( két villamos elfér egymás mögött ) akkor ott meglehetne csinálni azt,  hogy a megálló egyik fele magasperonos, és a másik alacsonyperonos. 
Úgytudom, hogy külfölfön van (vagy volt) ilyen megállóhely. Ezekbe a megállókba
Igy akár 2 villamos is egszerre megállhat egy megállóban, könnyitve az átszállást.

 

  Valami ilyesmi lenne :         _______________/'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''I_

 

Ilyen kialakitással lehetne PL: az Élessarok, Mázsa tér, Ősz u...  megállók szerintem kialakithatók.

 

 

Előzmény: boembike13 (54)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 60
Sajnálom ,na mind1,köszi ,hogy válaszoltál.
Előzmény: Uezbeck (59)
Uezbeck Creative Commons License 2006.04.18 0 0 59
Budára nem mehetnek a Hannoveriek, mert:
- nem férnének el a Szabadság hídon. Akkor se, ha az esetleges híd felújításnál széjjel dobálnák a síneket (max, ha a híd két oldalára, de akkor lehet, hogy mivel maga a híd is keskeny, csak egy sávban mennének az autók)
- nem férnének el a Lánchíd alatti aluljáróban. A Ganz még igen, mert alig szélesebb az UV-nál, míg a TW-k közel 20 cm-rrel szélesebbek a Ganz-nál.
Más oka nem volna a Hannoveriek Budára való helyezése ellen szerintem.
De tény, hogy már csak ilyen szintű járművekre volna szabad beruházni, nem a Ganz-okra vagy UV-kra.
Az UV-k szerintem szépek, a Ganz-t könnyen lehet vezetni (bár ez az utast marhára nem érdekli), de a jövő nem ezeké.
Előzmény: Airbus A320 (58)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 58

Köszi!Pedig biztam benne ,hogy a 19-esre nem ICS-k hanem TW-k kerülnek majd.Maradjanak már UV-k a 19-esen!!!

Előzmény: Uezbeck (57)
Uezbeck Creative Commons License 2006.04.18 0 0 57
A legjobb tudomásom szerint (Száva kocsiszínből származó infók), mivel választások vannak, azért most a levegőben függ a dolog.
Ha esetleg jönnek újak, akkor a 42-es, 52-es és a 30-as vonalra kerlnének. A 30-ast pedig ezentúl a Száva adná Fradi helyett.
Ha minden igaz, még van valami esély rá, hogy 20 (másik infó szerint 16) db "új" Hannoverit vegyen a BKV.
Előzmény: Airbus A320 (56)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 56
Jól hallotam ,hogy jönnek még TW-k?Ha jól hallotam akkor mennyi és mikorra jön na meg hányas vonalakra?
Uezbeck Creative Commons License 2006.04.18 0 0 55
Magából a vezetőfülkéből nem lehet, mivel mielőtt az ember adná a nyitási parancsot, kikell választani, hogy melyik peron állást szeretné alkalmazni a következő megállóban. Az alapbeállítás a magas peron lenne, de itthon ugye csak alacsony peron állásnál használjuk. Nem tudom, hogy technikailag megoldható volna (szerintem mondjuk nem), hogy szelektáljuk ajtónként a peron magasságát. De hülyeség is volna véleményem szerint: ha már egyszer hozzányúlunk a megállóhoz, akkor már az egészhez nyúljunk hozzá.
Előzmény: boembike13 (54)
boembike13 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 54
Közben felvetődött mégegy komoly kérdés. Vajon meg lehet e oldani hogy mondjuk a TW első két ajtajánál van csak magasperon, a többinél alacsony? Ez ugye főleg az ajtót működtető rendszer korláta akadályozhatja (ti. csak az összes ajtót egyszerre tudja lépcsősre vagy nem lépcsősre nyitni). A megoldás előnye az lehetne hogy a kisebb forgalmú megállókban harmad akkora költséggel leheten magasperont építeni, amit akár a helyi önkormányzatok is finanszírozhatnának. Ráadásul így könnyebben megoldható a magas és alacsonyperon együttműködése...
boembike13 Creative Commons License 2006.04.03 0 0 53
Egy apró kiegészítés mielőtt elfeljtődik:

Lámpás kereszteződésekkel a V3+M3 5db a RHÉV+V24+M3 pedig 4db számban rendelkezik. Míg a második útvonalnál nagy valószínűséggel egyiknél sem harcolható ki a villamos vezérelte lámpa, addig az első alternatívánál már most is kettőt a villamos teker, és további kettőt csont nélkül át lehet villamosra állítani. Egy darab a Soroksári kérdéses. Így a megakasztós lámpák aránya 1:4. Ez praktikusan az első alternatívánál 3 perccel rövidíti le a menetidőt az előző hozzászólásban leírtakhoz képest. Ezen túl az első útvonalon egy megálló kilőhető, és némi simogatással a 45kmh felnyomható 70kmh-ra, ugyanis a pálya kialakítása és a járművek is alkalmasak rá. Ez további 3-4 percet hozhat. A másodikon ilyet nem lehet csinálni.
Így a jövőben az alternatívák 17/23/22 perc.
Előzmény: boembike13 (52)
boembike13 Creative Commons License 2006.04.02 0 0 52

"Akárhány MXA van, csak az utasok kisebb része él majd az átszállás lehetőségével, a többség marad a HÉV-en a végállomásig."
Ezt hogy számoltad ki?

 
Nézzük az M3-ra eljutást (Pesterzsébet felső - Ferenc Kőrút megállóig):
V3+M3                    2pv+14p+1pv+6p=23p
RHÉV+V24+M3        8p+2pv+9p+1pv+3p=23p
RHÉV+V2+V6+M3    8p+2pv+6p+2pv+3p+1pv=22p
 
A harmadik alternatíva alapvető hibája hogy 3 átszállással jár, tehát rögtön kiesik.

Ha eletkintünk attól hogy a 24-es vonala két nagyforgalmú utat is keresztez lámpával akkor egyenlő idővel és átszállási számmal áll a V3-val.

Tehát a V3 az M3 felé irányuló forgalom legalább felét fogja kapni...

Előzmény: vrobee (51)
vrobee Creative Commons License 2006.04.01 0 0 51
Ez viszont teljesen légből kapott indok.
A 3-ast nem kell majd csatolni.
Akárhány MXA van, csak az utasok kisebb része él majd az átszállás lehetőségével, a többség marad a HÉV-en a végállomásig.

Előzmény: boembike13 (45)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!