Nem tudom, mennyire lenne kihasználva, ha Pesterzsébet felső HÉV állomásig. Nem
szoktam nagyon arra járni, de ott csak a HÉV megálló lenne közlel. Nagyon sokat kellene gyalogolni, a buszokhoz (a felüljárók miatt). A 3-ast még ide lehetne hozi, de a 30A-t szeintem nem.
.... Ha végre meghosszabbítják 1 megállóval a 3-as villanyóst akkor járhatna a 30A Mester-Pesterzsébet felső viszonylatban teherementesítve a B23-at...
A Benzinkútig gondoltad a hosszabítást ???
Ez is jó ötlet, de nem tudom, hogy mennyire lenne kihasználva ez a vonal.
De van nekem is egy ötletem: Ha már hosszabítunk, akkor szeintem egy nagy hurok lenne a megoldás! A végállomás az insterspar elött lenne. A gubacsi hurkotvégállomást meghagynám. ( itt lehetne pl: hibás villamost tárolni. ) Ez tehermentesitené a b23-at, és több utas választaná a 3-as villamsot is.
Nekem van egy másik öteletem. Ha végre meghosszabbítják 1 megállóval a 3-as villanyóst akkor járhatna a 30A Mester-Pesterzsébet felső viszonylatban teherementesítve a B23-at. Ennek persze csak akkor van értelme ha a Gubacsin a vágányok rendben vannak...
A pálya tényleg leromlott, de valamiféle bíztatásra ad okot, hogy elkezdték felújítani 2 éve, évente kb 100métereket, de legalább újítják. Ma már csak 2 megállónyi rész, amin 15-tel lehet menni. Valamint a Koppány utcánál lévő zsilipes lámparendszert is hülyeségnek tartom, mert valahol ugyan biztosítja az utasokat, hogy ne csapja el egy autós, amíg fel-le szállnak, de összeségében az is egy ciklussal hosszabítja a menetidőt. A 30-ason lévő jv-kről pedig annyit, hogy néhány hét múlva, valószínűleg én is ott vezetek....:-D
A 30-as villamossal alapvetően az a baj, hogy a pálya tönkrement. Én még emlékszem, hogy tizenakárhány évvel ezelőtt hamarabb Erzsébeten voltam a 30-assal, mint a 23-as busszal!!! De a járművezetők többsége is ma már béna; ott sem mennek sönt fokozatban, ahol lehetne. Van olyan sofőr, aki képes soros fokozatban végigmenni a Határ úton az (52-es) és még így is túlfut a megállón, így a barom utas, ha az első ajtót választja, a susnyásban szállhat le.
Az embereket avval is oda lehetne csalogatni a 30-asra, ha normális, komfortosabb (pl télen fűthető) járgányokkal látnánk el, pl Hannoveriekkel. Az igaz, hogy maga a 30-as 20 percenként jár, de hétköznap jár a Lurdy-ig a 30/A, ami ugyancsak 10 percenként megy, így a legforgalmasabb szakaszon máris 10 perc a követési idő. A Gubacsin tényleg szar a pálya állapota, ott valóban már sok ez a 20 perces követési idő is. Erzsébeten viszont ott az 52-es is egy darabon azon a vonalon, ami megint valamelyest enyhít a járatsűrűségen, s az is Hannoverisítve lesz (ha lesz...), s valóban rövidített útvonalon közlekedik, de sokkal ésszerűbb az ottani lakótelepen élőknek, hogy nem kell kiutazniuk 15 km/ó-s sebességgel Pacsirtára, s vissza, hogy a város felé tudjanak menni. Tehát, szerintem a 30-as vonalnál csak a Gubacsival van gond (de azzal nagyon), mind pálya, mind sűrűség szempontjából.
1. pálya állapota ( lágymányosi hidtól - 3-as végállomásig teles csere, nem
foltozgatás, javitgatás <persze tudom hogy nagyon pénzigényes... > )
2. Járatsűrűség (15-20 perc csúcsidőben is).
3. Röviditett útvonalon közlekedik.
A mester u-i végállomás nem olyan nagyon rossz, mert ott van a 4-es és a 6-os villamosok, nem kell sokat gyalogolni hozzá.
Akkor lehetne újra visszacsalogatni az embereket ide, ha új vagy normálisan felújitott vágányokon, megfelelően összehnagolt lámpákkal 50 km/h val száguldhatna a sűrűn (10 perc) közlekedő villamos.
Véleményem szerint a Ferenc körúti végállomás nem olyan szerencsétlen. sok ismerősöm használja onnét, s nem is nagyon panaszkodnak, hogy át kell szállni a 4es6osra, ha metróval mennek arra. Bár, igaz, lehetne picit jobb átszállási kapcsolata. Mindenesetre a Mester utcában a Hannoveri biztosan elfér, hogy ne legyek OFF. Legalábbis 1514-est vittem már arra:-)
Ez már többször végigbeszélődött. A V30 hibája, hogy tök párhuzamos a B23/GY23 párossal csak hosszabb menetidővel (itt tekintsünk el attól a körülménytől hogy az ország legrosszabb állapotú üzemelő villamospályálya itt van). Rásadául a Mester ulica végállomás eléggé szerencsétlen, mert csak a V4V6-ra lehet onnan átszállni, viszont pont egy megállóra van az M3 és a B12/B15/V2 és az M4 átszállási lehetőségtől. Ezért javasolják sokan a V2A-ként történő meghosszabbítását (mint ahogy a V41 működik a budai oldalon). Ez az akció egy csomó utas vonzhat át a B23/GY23 párosról a hosszabb menetidő ellenére.
"A V30 csak akkor maradhat élteben ha meghosszabbodik a V2 vonalán". Ezt most egészen pontosan hogy érted? Szerinted nem jó a 30-as végállomása a Ferenc körútnál?
Sziasztok!
Kedves Kollégák!
Inkább Szabadsághídon TW6000-es forgalmat képzelnék el,kitiltanám onnét az autókat,mivel eléggé rossz állapotban van!Innentől a sinpárokat arrébtenném egymástól,vilik így elférnek rajta!
Sziasztok!
Logoff!
"...két villamos elfér egymás mögött ) akkor ott meglehetne csinálni ..."
Nos a kérdés éppen abból a gondból indult ki hogy vannak fontos nagyforgalmú megállók ahol ezt nem lehet megcsinálni. Ilyen a V30 és V52 metszeténél található. De viszont ha mindkét járat TW lesz akkor ez nem gond.
Viszont akkor rögtön kibukik a következő baj. A V30 csak akkor maradhat élteben ha meghosszabbodik a V2 vonalán (lásd pl. VEKE koncepcipót). Viszont ha TW akkor nem fog arra a vonalra felférni a szabhídtól kezdve...
" Közben felvetődött mégegy komoly kérdés. Vajon meg lehet e oldani hogy mondjuk a TW első két ajtajánál van csak magasperon, a többinél alacsony? "
A teljesen jó megoldás az, hogy az összes ajtónál magas peron legyen. Ez természetesen nem lehet megvalósitani midegyik megállóban.
Ahol csak a TW-k járnak (PL: 3-as önálló szakasza) ott lehet magasperon.
Olyan szakaszokon ahol más villamostipus is közlekedik, ott ha megfelelő hosszú
a megáló ( két villamos elfér egymás mögött ) akkor ott meglehetne csinálni azt, hogy a megálló egyik fele magasperonos, és a másik alacsonyperonos. Úgytudom, hogy külfölfön van (vagy volt) ilyen megállóhely. Ezekbe a megállókba Igy akár 2 villamos is egszerre megállhat egy megállóban, könnyitve az átszállást.
Valami ilyesmi lenne : _______________/'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''I_
Ilyen kialakitással lehetne PL: az Élessarok, Mázsa tér, Ősz u... megállók szerintem kialakithatók.
Budára nem mehetnek a Hannoveriek, mert: - nem férnének el a Szabadság hídon. Akkor se, ha az esetleges híd felújításnál széjjel dobálnák a síneket (max, ha a híd két oldalára, de akkor lehet, hogy mivel maga a híd is keskeny, csak egy sávban mennének az autók) - nem férnének el a Lánchíd alatti aluljáróban. A Ganz még igen, mert alig szélesebb az UV-nál, míg a TW-k közel 20 cm-rrel szélesebbek a Ganz-nál. Más oka nem volna a Hannoveriek Budára való helyezése ellen szerintem. De tény, hogy már csak ilyen szintű járművekre volna szabad beruházni, nem a Ganz-okra vagy UV-kra. Az UV-k szerintem szépek, a Ganz-t könnyen lehet vezetni (bár ez az utast marhára nem érdekli), de a jövő nem ezeké.
A legjobb tudomásom szerint (Száva kocsiszínből származó infók), mivel választások vannak, azért most a levegőben függ a dolog. Ha esetleg jönnek újak, akkor a 42-es, 52-es és a 30-as vonalra kerlnének. A 30-ast pedig ezentúl a Száva adná Fradi helyett. Ha minden igaz, még van valami esély rá, hogy 20 (másik infó szerint 16) db "új" Hannoverit vegyen a BKV.
Magából a vezetőfülkéből nem lehet, mivel mielőtt az ember adná a nyitási parancsot, kikell választani, hogy melyik peron állást szeretné alkalmazni a következő megállóban. Az alapbeállítás a magas peron lenne, de itthon ugye csak alacsony peron állásnál használjuk. Nem tudom, hogy technikailag megoldható volna (szerintem mondjuk nem), hogy szelektáljuk ajtónként a peron magasságát. De hülyeség is volna véleményem szerint: ha már egyszer hozzányúlunk a megállóhoz, akkor már az egészhez nyúljunk hozzá.
Közben felvetődött mégegy komoly kérdés. Vajon meg lehet e oldani hogy mondjuk a TW első két ajtajánál van csak magasperon, a többinél alacsony? Ez ugye főleg az ajtót működtető rendszer korláta akadályozhatja (ti. csak az összes ajtót egyszerre tudja lépcsősre vagy nem lépcsősre nyitni). A megoldás előnye az lehetne hogy a kisebb forgalmú megállókban harmad akkora költséggel leheten magasperont építeni, amit akár a helyi önkormányzatok is finanszírozhatnának. Ráadásul így könnyebben megoldható a magas és alacsonyperon együttműködése...
Lámpás kereszteződésekkel a V3+M3 5db a RHÉV+V24+M3 pedig 4db számban rendelkezik. Míg a második útvonalnál nagy valószínűséggel egyiknél sem harcolható ki a villamos vezérelte lámpa, addig az első alternatívánál már most is kettőt a villamos teker, és további kettőt csont nélkül át lehet villamosra állítani. Egy darab a Soroksári kérdéses. Így a megakasztós lámpák aránya 1:4. Ez praktikusan az első alternatívánál 3 perccel rövidíti le a menetidőt az előző hozzászólásban leírtakhoz képest. Ezen túl az első útvonalon egy megálló kilőhető, és némi simogatással a 45kmh felnyomható 70kmh-ra, ugyanis a pálya kialakítása és a járművek is alkalmasak rá. Ez további 3-4 percet hozhat. A másodikon ilyet nem lehet csinálni. Így a jövőben az alternatívák 17/23/22 perc.
Ez viszont teljesen légből kapott indok. A 3-ast nem kell majd csatolni. Akárhány MXA van, csak az utasok kisebb része él majd az átszállás lehetőségével, a többség marad a HÉV-en a végállomásig.