A Twin Peaks-ben azert eleg ertheto volt, hogy ki kivel mit miert csinal. Lehet, hogy az emlitett modon valasztotta ki, ki maradhat eletben, de aztan krealtak hozza egy jo sztorit, hogy a nezo erse, vagy legalabbis higgye azt, hogy erti, mirol van szo.
nem értelek. ez mitől belemagyarázás? ez a pletyka szerintem pont azt igazolja, amit az imént elmondtam. ha így dobálózik a főszereplők életével, akkor talán maga lynch sem tudja, mit akar ezekkel a filmekkel mondani. :] [a hangulati tényezőket jóval fontosabbnak tartja a mondanivalónál, ha a filmjeiben van egyáltalán ilyesmi.]
Ha yól emléxem, pont Tőled olvastam egy Lynch "kulisszatitkot", amin jót derültem: megkérdezte a Twin Peaks cast-ot, ki hogy szereti a pizzát, és aki ketchup-pal, az megmurdelt a sorozatban, vagy vmi ilyesmi :]
Sz'al ennyit arról, h magyarázzuk meg Lynch bácsit...
meg lehet magyarázni - én is felállítottam anno a kis teóriám -, de túl sok értelme nincs, ugyanis ahány ember, annyiféle értelmezés. mondjuk, pont ebben rejlik a lynch filmek szépsége, csak akkor van gubanc, ha ezeket a véleményeket megpróbáljuk ráerőszakolni a másikra "hülye vagy, én jobban tudom" alapon, és így tovább. az ilyen mindennapos a fórumokon, de már rég túltárgyaltuk...
kíváncsi lennék arra, te mit hozol ki egy donnie darkoból vagy egy videodrome-ból.
Kerdesem arra vonatkozott, hogy miert nem lehet a Lynch filmeket megmagyarazni. Ha pedig nem lehet megmagyarazni, hogy lehet rola beszelgetni? Nem is hogy, inkabb miert, minek? Aminek nincs ertelme, arrol mit lehet beszelni?!
Sajnos mostanaban is talalkoztam ertelmetlen filmekkel, de azota kiderult, hogy nem en vagyok a hulye, hanem tenyeg vannak olyan filmek, amiket nem lehet megmagyarazni. Eddig megneztem oket, majd probaltam egyedul, vagy segitseggel rajonni, mirol szolnak. Mostanaban inkabb egy laza gombnyomassal csatornat valtok, vagy kikapcsolom a tv-t es keresek egy jo konyvet. :-)
a csendes amerikai az piskóta... én azt nem értem, hogy a panamai szabóból miért csináltak filmet? Le Carré egy zseni. A panamai szabó zseniális ellen-kémregény. A panamai szabó címmel forgalmazott film színészei jó színészek; alkalmas lennének egy zseniális ellen-kémregény megfilmesítésére. A panamai szabóként reklámozott film rendezője nem egy rossz rendező (Excalibur!!!!). A panamai szabó címmel forgalmazott film mégis egy nagy nulla. Na ezt magyarázza meg valaki (szvsz ez megmagyarázhatatlan).
kikérem magamnak a szamurájosdit! tessék szépen utána járni a nevemnek [legegyszerűbb: egy klikk az adataimra], mielőtt ilyen, démoni személyemet sértő kijelentéseket mer hozzám vágni!
amúgy megvonom a vállam. beszélgetni lynchről? bármikor. megmagyarázni a filmjeit? soha. a csendes amerikai miatt sajnállak, szerintem elfecsérelték azt a filmet: megtoldják még fél órával, s akkor tán egyik oldalról sem kellett volna összecsapni.
[zárójelben jegyzem meg én is, hogy ha kellemetlen érzéseket keltettem benned, akkor már örvendhetek is. ez a dolgom ugyanis.]
nem szar és mögötte ott a bújtatott szándék h megismerjük topiktársunkat dorothyt megtudjuk róla pl milyen teát tud főzni, szamuráj úr meg százfekvőtámaszt csinálhatna hozzá. így sem jó??
kicsit komolyan veszed a filmeket meg az elemzés-dolgot úgylátom.. nincs ezzel baj csak mért ne lehetne beszélgetni bármely lynch filmről ugyanúgy mint a csendes amerikairól amit háromórája láttam és a legnagyobb filmélményemnek tartok régről és nemrégről. he? vagy lynch akkora művész h mindenkit kicselez és max hümmöghetsz utána, vége?
(a filmbuzizás, szételemzés felkavarja a gyomromat különben. be-szél-get-ni azajó!)
a king kong nagyon jó film. talán csak a godzilla mecha-godzilla ellen veszi fel vele a versenyt jóságban, de én néha ugyanúgy elvesztettem a fonalat mint ti a mullhóland drivenál mert a csaták közben elég nehéz követni melyik a mecha-godzilla és melyik a rendes.
a lost highway pedig nagyon jó film. ha van kedvetek összeülünk nemnálam megnézzük aztán dorothy teát főz és egész este elemzünk. deszépislenne..csakgondolom itt senkit sem érdekel a jó ötletem.
az elefántember nem titpikus línch film, habár a filmes eszközei felismerhetőek, de a sztoriban nincs semmi kavarc, egy szomorú emberi sors leírása, kicsivel több, de semmivel sem kevesebb.
házi feladat: nézd meg a mátrix újratöltve című filmet és értelmezd! :]
rám klikkeltél? nem tesz semmit, hét nap múlva találkozunk
:-)
Koszi a postast. Lassan, de felfogtam.
A Radirfejet nem fogom keresni, de ha veletlenul adjak a TV-ben, megnezem, mert tenyleg kivancsi lettem. Valoszinuleg nem vagyok eleg erett es eleg elvont Lynch-hez, de artani nem arthat. D.L. filmeket egyebkent csak ugy nezek, ha ugyis "ott van". Az elmult evekben adtak a Kek barsony es az Elefantembert, a Mulholland Drive mostansag megy az HBO-n, azt is meg fogom nezni. Mar csak azert is, hogy beirhassam egyszem topikomban, hogy mit nem ertek, es igy ne sullyedjen el! :-)
rám klikkeltél? nem tesz semmit, hét nap múlva találkozunk.
a postás kétszer csenget -> mindig uyganazt csinálja -> cora férje is újra és újra ugyanazt a rutint követi és valszeg az ágyban is önismétlő; a nőnek ebből lett elege.
érdekes, hogy jessica lange milyen sok excentrikus szerepet eljátszott már [kék ég, titus, sőt még a king kong is megemlíthető! :]
Ezt a világ legrosszabb filmjei topikban talaltam. Eleg erdekes velemeny... kezdek kivancsi lenni a filmre! :-)
"Ezért valószínűleg meg leszek perzselve, de
nekem igen-nagyon-nemtetszett az Eraserhead
(igen, az egyébként divinális Lynch apótól).
Nem tudom mi értelme volt az egésznek. Olyan,
mintha belehánynék egy lavórba és aztán büszkén
körbemutogatnám. Valahol természetesen művészet,
de értékesebb produkciókkal is el lehet múlatni
a siralomvölgyben töltött idôt, ne?"
Nem is nyilatkoztam! Csak kerdeztem...
Beszelgessunk az ertelmetlen filmcimekrol is: a minap lattam a Postas mindig ketszer csenget-et, eleg unalmasnak talaltam, konnyen felejtheto volt, de most nem ez a lenyeg, hanem a cim. Szerinted van barmi koze a cimnek a tortenethez? Az idiota magyar cimforditasokat mar megszoktam, de ennek az eredetije is ugyanez. Szoval?
Naturalista rémálom? Programozott lidércnyomás? David Lynch, a Twin Peaks, a Veszett a világ és Az elefántember rendezője fekete-fehérben forgatott első filmjében kiforrott, tudatos alkotóként lép elénk. Táncoló műcsirkék, hüllőszerű embriók és levágott fejek illusztrálják a főhős - és az alkotó - szürreális utazását a tudatalatti világába. Meghökkentő vizuális látásmód, szinte az elviselhetetlenség határáig (vagy azon is túl) fokozott ambivalens helyzetek, a lét irtózata - megannyi Lynch védjegy, egyben belépő egy szuverén alkotó összetéveszthetetlenül egyéni világába.
Biztos, hogy ez kell nekunk? :-)
Na jo, ha hozzajutok, igerem, megnezem!