Antal Attilát akarják Bkv Vezérnek! Hát nem elág, hogy balfaszkodottaz Est taxinál meg a Nógrád Volánnál még a Bkv-t is el akarja kúrni! A pofám leszakad. És mint a híradások beszámolnak róla rendbetette a Nógrád Volánt is. Na ez az a hely amihez neki semmi köze nem volt. Viszont az előző vezérigazgatói biztos tényleg tett a cégért valamit.
Lehet benne valami!
De azért biztos nem ilyen egyszerű.
Ahogy én azokat az urakat ismerem, akinek a pénze benne van, nem szokták, feneketlen kútba dobálni!:-)
van 2 vallakozasod,ahova relative dol a penz,kb 40 milla havonta,ezt nem lehet lenyelni(bar voltak probalkozasok)errol bizny szamlat kell adni,tehat bevetel.kene adozni is,esetleg:)
de van meg egy vallalkozasod,ami "elviszi" a penzed,s maris jobban erzed magad.
a taxi4 sem tejjel-mézzel folyó ...
az est taxi diszpécserszobájában is jó nagy csendek voltak pl hétköznap estéken (pl 1,5 óra rendelés nélkül ...), de átállt kolléga szerint a taxi4 még annyi fuvart sem tudott felmutatni ... még
A Taxi4, más kategória, mert két működő taxitársaság kisöccse! / magyarul, mindháromnak ugyanaz a tulajdonosi köre:-)/
Az a gyanúm, hogy előbb mindig nekik lesz fuvarjuk, aztán a vállalkozóknak!:-(((
Hiszen ember meg nem mondja, hogy a hívás melyik telefonon jött:-(
Most nemazér, de szerintem nem normális, aki budapestre vesz 130 méregdrága autót, és felvesz alkalmazottakat taxizni...
Egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy csődbe ment, azon csodálkoztam, hogy létrejött. Akkor lett igazán nagy arcom, amikor a taxi4 is megjelent az astráival....
Mint kívülálló, csak azt látom, hogy minden sarkon áll öt taxi, én pedig -habár bp-i szinten elég jól el vagyok eresztve - csak akkor taxizom, ha a főnököm fizeti, vagy ha az életem függ tőle, ennyit a kereslet-kínálatról.
Nem azért, mert rosszak a taxisok meg stb, pusztán a magyar fizetés színvonalhoz (így a sajáthoz is) qrva drága.
2001 és 2002 nyarán főnököm számlájára összetaxiztam kábé 2x 70.000 Ft-ot, mindig vagy taxi2000 vagy főtaxit hívtam, és egy szavam sem lehetett rájuk...
mindjárt végigolvasom, csak úgy rámjött az írhatnék ...
szóval kb három, majdnem négy hetet taxisofőrködtem ennél a cégnél ... és ez volt teljes taxisofőri múltam.
tény, hogy nincs "8 órás munka fix fizetésért", mert vicces fizetések vannak és fehér holló jelleggel találkoztam csak olyan emberrel, aki egy hónapban nem 25-28 napot dolgozott ... (napi 10-12 órát)
tény, hogy azok a sofőrök, akik elég jók, megélnek más taxis cégnél is és csak a reszli, meg a kezdők maradnak az est taxinál (meg aki elissza, elfélkarúzza a pénzét folyton és évek alatt sem tud egy saját autót összerakni)
tény, hogy az est taxi képzése komolytalan (bár néhány embernek megerőltetőek a követelmények) és a vezetés ezt is sokallta ...
tény, hogy az est taxi vezetése, úgy egyben, nem ér egy kalap szamócát sem ...
tény, hogy a kezdő és nem kezdő pilóták néha olyanokat bemondtak a csövön, hogy én, mint született vidéki és pár hete taxizó lementem békába ...
tény, hogy a késő kollégát maximum másnap reggelig tiltják le az URH-ról ...
tény, hogy a cég büszke volt arra, hogy egyetlen (legdrágább) tarifával dolgoznak ...
tény, hogy két napnyi nem szolgáltatás után még arról beszéltek, hogy hátha újraindul ...
és amikor én megkérdeztem, hogy jó, de ki lesz az utas, mert a Matáv, Axelero nem fogja az ilyesmit tolerálni, akkor aszonták, hogy nincs gáz, mert a 2000 elvitte az utasokat, tehát címet nem utasítottunk vissza ...
ezt már leírtam tomajer szaktárs topicjában, azért meismétlem itt is.
amig a pl. a Budapest taxival telefonon rendelés estén(éjjel, mondjuk szerencsés esetben nincs várakozás) egy 10 km-es fuvar 300 alap+ 1390 útdíj= 1690.- ft, egy teljesen szabályosan dolgozó mezitlábasnál ugyanez 420 alap+3360.- útdíj= 3780.- teljesen szabályos keretek között, ügyeskedés stb. nélkül, addig nincsen értelme bizalomról beszélni, nem megitélhető a túlszámlázás.
Ki a Hiéna? Minden mezitlábas? mert elkéri azt az árat, az egyetelen olyan árat ami mögött számítások is vannak? Mert a többi egyszerü hasraütésre született.
Hiéna kérdés 1000.- ft/km fölött kezdődik, inkább 1500.-nál. Nincs 200 főnél több pesten. 6-8 szervezet foglalkozik a taxi ügyekkel, amíg nem kerül egy erős kézbe az engedélykiadás, ellenőrzés addig ez a 200 ember nyugodtan eldolgozgathat békében. A szakma nem tudja kivetni magából, azon kivűl, hogy ismerjük őket személyesen és a társaságok elvileg nem veszik fel őket, mi többet nem tudunk tenni értük. Egy részük napi 3000-5000 forintért bérli a helyét, bűnözők vigyáznak rájuk, + a korrupt rendőrők. Érinthetetlenek.
Azért a fix árnál, ugye a minőséggel kellene versenyezni. Azt meg hogy tudod csinálni, ha mint mondtad " kirohad alólad az autó". Kövezzetek meg, de hamár fizetek érte akkor, új és minnél nagyobb belterű autó. (Pl ezért nem izgat fel az E merci.)
Arra meg nem vennék mérget, hogy ettől helyreállna abizalom. Sinliskedni ugyanúgy lehetne, és lenne is aki megpróbálná.
Ma sem az taxizik, akinek ez megeröltető.
Lenne néhány nap hőbörgés, kicsit megtorpanna, és egy két hét után minden visszaállna a normál kerékvágásba!
És ha ez az ár FIX kötelező ár lenne, szépen lassan még több utasunk lehetne, mert sokkal jobban megbíznának bennünk!!!
Mint ebből is látszik, nem azért kap kedvezményt valaki mert xy cég dolgozója, hanem azért mert hosszabb távra utazik. Berlinben pl. 7 km-től van kedvezmény. Ott 1,5 euro kilométerenként a díj, 7 km után 1 euro. az alap 2,5 euro.
Nekem nincs cascom(mercire nem igazan kotnek bp-en),magam mosom az autom a kertben:)
Sa legfobb nem rakok felre 50 rugot uj autora,ebbol elunk,s lassan kihullik az auto alolunk.
J a nekem reszlet sincs,en keszpenzre vettem a verdat.
A legnagyobb baj,hogy az aranyok szalltak el az utobbi evekben,de nagyon.
pl.
95 ben 80 ft/km volt a viteldij,a tagdij 8000 ft/ho,az uzemanyag es a tb-re mar nem emlekszem.
2003 ban 165 ft/km a telefonos tarifa,a tagdij 37000 ft/ho,ami ugye nem tartja az aranyokat,mert
a tagdijnak 16500 ft-nak kellene lenni(ez lenne egyebkent a realis)
vagy a tarifanak kellene 370 ft/km nek lennie.
Az utobbi evek minimalber emeleserol nem is beszelve,ami biztos jo dolog(szvsz. baromsag)de sajnos a jarulek kulcsok nem valtoztak,igy egyszemlyes vallalkozo szinten horror osszeget kell befizetni,megjegyzem a semmiert,mert mindenki ismeri az eu. helyzetet magyarorszagon.
Egyebkent ezek sem jelentenenek gondot,mert minden "normalis" vallalkozo/vallalkozas mit tesz ilyenkor?
A megemelkedett koltsegeket beepiti az arkepzesbe,ti. megfizetteti a vevokkel.
Akarcsak az ua. arak valtozasat.
500/250/50
mindenhol,mindenkinek
az a kedvezmeny,hogy csekkel(hitelbe) fizethetnek az ilyen partnerek,gondolom mindenki erti mire gondolok.
Ez a 2003-as realis tarifa,s szerintem ettol senki sem menne a falnak.
Tomajer: Neked mint vállalkozónak tudnod kéne, hoyg minden az ár miatt van. Pl. Abból lehet rendes gárdát tartani, képezni meg emberszámba venni na meg navitalkos GPSt tenni a kocsiba vagy mittudomén.
A napi 12,000 milyen számokkal jön ki? (Nem a zsebedben akarok turkáálni, kiváncsi vagyok mennyi a napi megtett hasznos kilométered)
Felejtsd már el az est taxit!:-)))
Ők nem az ár miatt csődöltek be, hanem a söfőrhiány miatt!!!
Ha emberszámba vették volna a taxisofőrt, /ami ugye a te szemedben nem volt hiba:-) /akkor lett volna szakmailag elfogadható gárdája!
Így viszont minden utast elijesztettek!:-)))
Tehát visszatérve a mi problémánkra, / amit viszont a saját topicunkban már sokszor kitárgyaltunk / kb: 500.- alap, 250.- km. és 50.-perc.
de ebbe a többiek asszem igen hevesen bele fognak kötni!:-)))
Mennyi lenne szerinted az a km díj amiből egy Est taxi féle szervezet szépen megtudna élni?
Vagy az alábbi kalkulációval, ha kijön napi 13,000 Ft forgalom a rezsire, akkor Kb még 15,
000-18,000-t kellene csinálni, hogy normálisanmegéljetek. Akkor ez 400 FT/km?