Keresés

Részletes keresés

arpm Creative Commons License 2006.07.29 0 0 130

Hogy el ne sikkadjon a topic feldobok néhány múlt heti képet.

 

Zb Creative Commons License 2006.01.11 0 0 129
Egyelőre most hiába is keresnéd a Stearmant, ősszel eltávozott repterünkről, de ne add fel a reményt, még viszontláthatjuk idén.

Üdv
Előzmény: minimoa (128)
minimoa Creative Commons License 2006.01.09 0 0 128
Hali!

Nemrég volt kinnt egy Stearmen a repülőtéren (ha jól emlékszem osztrák lajstrommal)? Még mindig ott van, vagy már hiába szeretném megnézni?
Üdv:
Mmoa
fscent Creative Commons License 2005.11.12 0 0 127

Sört mi több, ha az IFR forgalom biztonsága megkívánja, az AFIS várakoztathatja is a VFR forgalmat.

 

Szóval TIZ-ben valóban nem lehet "csak úgy" repülgetni, mint a "G"-ben.

Előzmény: GYA (118)
GYA Creative Commons License 2005.11.08 0 0 126

Vigyázok bizony!

Köszöni jól van és csókoltat.

Előzmény: Bull_ (125)
Bull_ Creative Commons License 2005.10.30 0 0 125
Ez qrva jó. :o)) (OFF: Te Ati! A hendikeppre vigyázol ugye?) Bika
Előzmény: GYA (124)
GYA Creative Commons License 2005.10.30 0 0 124

Cargo pilcsik vannak a képen.

Mesélik a srácok, hogy egy heti cuccal indulnak melóba, mert nem tudni, hogy éppen mikor merre lessz fuvar.

A képen is a társaság hívását várják, addig is campingeznek egy kicsit.

Előzmény: Bull_ (122)
pilbi Creative Commons License 2005.10.29 0 0 123

Üdv Bull!

 

Végülis mindkettő teherszállítás, alig van különbség... :)

Tisztelettel:

 

Pilbi

 

Előzmény: Bull_ (122)
Bull_ Creative Commons License 2005.10.29 0 0 122
Szasz! Jól látom, a pilcsik kikapják a csomiból a székeket, meg a konyhát, mint a kamionosok? :o))) Bika
Előzmény: pilbi (121)
pilbi Creative Commons License 2005.10.26 0 0 121

Üdv Mindenki!

 

 

Mai termésem fotóilag...

Tisztelettel:

 

Pilbi

 

 

Előzmény: pilbi (120)
pilbi Creative Commons License 2005.10.18 0 0 120

Üdv Mindenki!

 

Ma 11-kor ezt fotóztam Péren.

Tisztelettel:

 

Pilbi

 

GYA Creative Commons License 2005.10.10 0 0 119

Bocs.

Az alsó ömlesztett izé egy táblázat volt, ami az Indexnél széthullott.

 

A lényeg az lett volna belőle, hogy "F" légtérben VFR repülés részére nem szükséges a kétoldalú rádiókapcsolat.

 

 

Előzmény: GYA (118)
GYA Creative Commons License 2005.10.10 0 0 118
Sajnos nincs egyértelműen megkövetelve a rádió használat az "F" légtérben (Pér TIZ "F" osztályú). Másik topikban már értekeztünk róla, hogy nem tudom tájékoztatni a műszeres érkező gépet az egyébb forgalomról ha nem tudok róla.

 

Csak ollóztam egy-két sort:

 

14/2001 KöVIM

 

2.8.4. Rádióval fel nem szerelt légijárműveknek útvonalrepülés végrehajtása során el kell kerülniük a működő forgalmi tájékoztató körzeteket.

 

2.8.6. Ha a rendeltetési repülőtéren AFIS egység működik, a forgalmi tájékoztató körzet (TIZ) határának keresztezése előtt, vagy ilyen légtér hiányában a repülőtér forgalmi körének elérése előtt, valamennyi légijárműnek fel kell vennie a rádióösszeköttetést az AFIS egységgel.

A repülőtér megközelítését és a leszállást az AFIS egység tájékoztatásait figyelembe véve kell végrehajtani.

 

2.8.8. Ha rádióval fel nem szerelt légijármű AFIS egységgel rendelkező repülőtérre kíván repülni, repülését felszállás előtt egyeztetnie kell az AFIS egységgel (pl. telefonon).

 

 

 

osztály

Repülések
típusa

Biztosított
elkülönítés

Biztosított szolgálat

Sebességkorlátozási előírások*

Rádió-összeköttetésre
vonatkozó előírások

ATC engedély
szükségessége

F

IFR

IFR-t az IFR-től
lehetőség szerint

légiforgalmi tanácsadó szolgálat;
repüléstájékoztató szolgálat

250 kts IAS 3050 m
(10 000 láb) AMSL alatt

folyamatos kétoldalú

nem

VFR

nincs

repüléstájékoztató szolgálat

250 kts IAS 3050 m
(10 000 láb) AMSL alatt

nincs !!

nem

 

 

 

arpm Creative Commons License 2005.10.09 0 0 117
Kösz, IFR számára, folyamatos és kétoldalú, de a korekt tájékoztatáshoz tudnunk kell a többiről is.
Előzmény: B735 (116)
B735 Creative Commons License 2005.10.09 0 0 116

és folyamatos kétoldalú rádiókapcsolat előírt.

Bocs', hogy jelzem: a fenti mondatod egy kicsit pongyolára sikeredett. Pici pontosítás elférne.

Előzmény: arpm (112)
skyflirt Creative Commons License 2005.10.09 0 0 115
Igazad vala,ez szép kerek baki volt tőlem :-) Vállon is veregettem magam...
(Valóban LHPP lett volna cél,de összevissza kevertem Pérrel valmijér...)

arpm : Szívesen láttok...rádióval ha jól értelmezem.Tehát ha bejelentkezem magyarul(?) a légtérbe lépés elött,akkor repkedhetek arrafelé?Igazánbiból csak kíváncsiságból kérdem,mert nem biztos,hogy be akarnék reppenni a nagyvasak közé a kisrongyommal.De azért jó tudni ilyesmiket.

OFF : amúgy LHPP-n mi a helyzet ? Ott is van betonpálya már,de nem tudom mekkorra a forgalma.
Előzmény: Miocsó (113)
Miocsó Creative Commons License 2005.10.09 0 0 113

 

 

 

   Üdv Skyflir!

 

  Akkor nagyom el fogsz tévedni ha oda leszállsz!

 

  LHPP ugyanis Pécs-Pogány.  Kalocsáról az azért közelebb van. A péri reptér LHPR.

 

 Üdv.

Előzmény: skyflirt (111)
arpm Creative Commons License 2005.10.09 0 0 112

 

Szia skyflirt

 

Szívesen látunk. "F "osztályú légtere van a repülőtérnek ami azt jelenti, hogy műszeres forgalom is van, és folyamatos kétoldalú rádiókapcsolat előírt.

Komolyan is kell venni, mert suhognak a jet-ek.

Előzmény: skyflirt (111)
skyflirt Creative Commons License 2005.10.09 0 0 111
Üdv az uraknak

Ha már van Pérről egy topic,bátorkodom feltenni egy kérdést.Siklóernyősként gyakran járok Kalocsára repülni és többször kiírtam feladatnak LHPP-t ( megrepülni még nem sikerült... ). De : ha esetleg kiadná az idő leszállhatnék ott ? Milyen légtét tartozik a reptérhez?
pilbi Creative Commons License 2005.10.09 0 0 110

Olvasmány a PCN-ről!

 

http://www.faa.gov/arp/publications/acs/5335-5_pt1.pdf

 

Tisztelettel:

 

Pilbi

arpm Creative Commons License 2005.10.09 0 0 109

 

Szia Zoli !

 

 

A PCN 28 egy viszonyszám (Pavement Classification Number), amit az ACN-el (Aircraft Classification Number )kell összevetni ahhoz, hogy meg tudjuk állapítani, hogy leszállhat e egy gép vagy sem. A mi pályánkra például leszállhat az Airbus 319 alap konigurációva tömegkorlátozással, de pl. ikertandem futóelrendezéssel (8 kerék a főfutón)korlátozás nélkül.

Egyébként a pálya terhelhetősége magasabb, mert beipítettünk egy plusz 105 mm zúzottkő réteget, amit a PCN-be nem számolhattunk bele, mert nem teherbírás növelési, hanem fagyvédelmi céllal került beépítésre. De az anyag ott van és legelább 10-et javít a tényleges PCN-en.

Van mód arra, hogy tapasztalati úton állapítsák meg a PCN-t egy spec géppel, és a mért értéket tegyük közzé. Meg is fogom méretni, csak eddig nem volt rá pénzem.

 

Örülök hogy hallok rólad.

 

vl.

Előzmény: Bull_ (108)
Bull_ Creative Commons License 2005.10.09 0 0 108
Köszi. De buta maradtam. TWY A, A2: PCN 28/F/B/X/W-ez nekem semmit nem mond (bár lehet, hogy tanultam 29 éve) Bika
Előzmény: pilbi (107)
pilbi Creative Commons License 2005.10.09 0 0 107

Üdv Bull!

 

Lásd.:

http://www.gyor-perairport.hu/pdf/information.rtf

 

Tisztelettel:

 

Pilbi

Előzmény: Bull_ (105)
Bull_ Creative Commons License 2005.10.09 0 0 106
guruló makk= gurulónak (mielőtt a ződ megfikáz :o))
Előzmény: Bull_ (105)
Bull_ Creative Commons License 2005.10.09 0 0 105
Szasz Laci! Mi a terhelhetősége a "betonnak" + a gurulómak? Bika
Előzmény: arpm (103)
arpm Creative Commons License 2005.10.08 0 0 103

 

 

 

naFFeri !

 

 

 

 

Mivel név szerint is megszólított, és már a munkatársaimba is belemart, elhatároztam, hogy írok néhány sort. Nem is önnek, hiszen nem hiszem, hogy ismerjük egymást,meg az ilyen ostoba vagdalkozás nem is érdemel választ, bár maga a jelek szerint ismeri a nevemet.

Inkább azért, mert a maga fajtája ellen nehéz védekezni, és bennfentes látszatát keltve óriási károkat okozhat ügyeknek embereknek, mint a bulvárlapok gátlástalan újságírói. Ezt a topicot sok érdeklődő olvassa, a válaszom elsősorban nekik szól.

Gondolkodtam, hogy ki lehet maga, és arra következtetésre jutottam, hogy valószínűleg nagyon fiatal, hiszen az üzleti életben, a világ dolgaiban elég tájékozatlannak tűnik és a személyisége is fejletlen, hiszen a névtelenség mögé bújva fröcsögi sületlenségeit, véleményét nem vállalja.

Minden esetre megoszthatná velünk, hogy a nemzetgazdaság mely területén fejti ki áldásos tevékenységét, mit rakott le eddig az ország asztalára, honnan veszi a morális tőkét, hogy sok keményen és tisztességesen dolgozó ember munkájáról képességeiről ítéletet mond.

 

És most néhány szó magamról és a repülőtérről:

Valóban nem vagyok már fiatal, elmúltam 50. de egyelőre a koromnak az előnyeit érzékelem. A 33 éves repülési, és a 21 éves repülőtér vezetői tapasztalatom tett alkalmassá egy ilyen fejlesztési projekt véghezvitelére. Persze önnel ellentétben nem gondolom, hogy a bölcsek köve éppen az én zsebemben van ezért ami nem tudtam, azt megtanultam. illetve specializált szakemberekre bíztam. Ön valószínűleg el sem tudja képzelni, hogy egy fejlesztési projekt meghatározását mennyi mérlegelés, tanulmány vizsgálat előz meg. Ezeket jórészt angol és német szakemberek végezték, ők tettek javaslatot a forgalmi prognózisok adatai alapján a repülőtér 3 ütemű kiépítésére, 900, 1450, majd 1850m-es pályahosszra. Mi rögtön a közbenső ütem kiépítését céloztuk meg, bár jó darabig nem láttuk a finanszírozást. Ez, ha úgy tetszik az én döntésem volt, melyhez sikerült megnyerni a cég tulajdonos önkormányzatait annak ellenére, hogy nem látszott még tisztán a finanszírozása, így nagyon sok álmatlan északa, és gyomorfekély is hozzászámítható a repülőtér árához. Ma már elmondhatjuk, hogy a projekt méretesnek bizonyult, és végül finanszírozni is sikerült, mégpedig 95%-ban idegen tőkéből (EU és Audi) és nem a maga adó forintjaiból.

Ön valószínüleg nem tudja, hogy Győr-Pér az egyetlen magyarországi repülőtér, melynek fejlesztéséhez EU forrást és vállakozói tőkét sikerült bevonni.

Nyilván azt sem tudja, hogy végül egy éjjel nappal télen-nyáron fogadóképes repülőtér másfél kilométeres pályával, 680 m gurulóúttal, közúti kapcsolattal, vízelvezetések, fénytechnikával, kiszolgáló járműparkkal, annyi pénzből tudott megvalósulni, amennyiért ma Magyarországon az igazi „szakemberek” kb. 300 m autópályát képesek megépíteni.

A repülőtér 12 fős személyzettel mindennapi 12 órás nyitva tartással, 24 órás ügyelettel partnereink megelégedésére üzemel, a forgalom folyamatos növekedése mellett.

Nyilván azzal sincs tisztában, hogy a repülőtér ma már kötelező telephely-feltétel a befektetők számára, és körülüöttönk mindenhol a korszerű gazdaság működésének nélkülözhetetlen eleme, a fejlett logisztika nem képes nélkülözni a repülőteret.

Olyan nemzetgazdasági jelentőségi üzleti döntések fontos eleme, amiről önnek fogalma sincs, de a hasznát élvezni fogja, vagy már élvezi. Ezekkel össze sem vethetők a működés költségei.

 

Ami a fapadosokat illeti:

Vgyuri helyesen becsülte meg, kb. 5-6 milliárdos beruházás után kerülnénk tárgyalási pozícióba, akkor tudnánk minden időben fogadni és teljes körűen kiszolgálni a diszkont társaságok által használt közel 200 üléses repülőgépeket. Persze az üzemeltető létszámot is legalább tízszeresére kellene emelni. Hát ez volna az igazi bukta, mert végül egyik fapados sem jönne ide, mert egy 120 ezres város és környezete nem tudná tölteni a gépeket. Főleg a Schwechat, Pozsony és Ferihegy által meghatározott háromszög központjában.

Mit gondol miért építettek Pécsen is 1500 m-es pályát? Vajon mi az oka, hogy Szegeden 1300, Békéscsabán 1200, Nyíregyházán 1500 m lesz az új futópálya hossza?

Vagy Mezőkövesden, ahol talán 3,5 km-es futópálya áll rendelkezésre miért csak egy 1200 m-es gurulóút darab üzemeltetésén gondolkodnak, mikor akár 747-esek de talán még a 380-as Airbusz is le tudna ott szállni.

 

Tehát a fő kérdések ezek:

Honnan veszünk 5-6 milliárd forintot?

Hogyan kivel töltjük a repülőgépeket?

Miből fedezzük a várható tetemes veszteséget,

 

Ha ön tudja ezekre a választ, szívesen meghallgatnánk.

 

Ön megteheti, hogy felelőtlenül gondolkodik, és hülyeségeket beszél, de én nem, két okból:

Az egyik, hogy ebben élek, és az a dolgom, hogy értsek hozzá. A másik, hogy felelős vagyok azokért a kollégáimért, barátaimért, még a családjaikért is, akik velem együtt mindenüket odaadták, odaadják nap mint nap ezért a repülőtérért. Én ezzel a felelősséggel élek, melyet megtetéz egy dinamikusan fejlődő nemzetközi  forgalmú repülőtér, és egy milliárdos vagyonú cég irányításának felelőssége, de ezt maga már nem hiszem, hogy érti.

Végezetül azt kívánom önnek, hogy legalább egyszer az életben érezze meg azt az alkotó örömöt, amit mi éreztünk, érzünk még ma is, mert sikerült valami maradandót, valami jól működőt létrehozni, ami nélkülünk nem jött volna létre, amit végig kizárólag az én/mi akaratunk mozgatott és nagyon sok ember életminőségére van/lesz hatással.

Persze ahhoz, hogy valami  hasonlót megtapasztaljon, önnek még azt hiszem hosszú utat kell megtenni. Első lépésnek mindenesetre azt ajánlom, hogy legalább a saját véleményéért vállaljon felelőséget. Ha ez már megy, megpróbálhat kiállni ügyekért, emberekért.

Ehhez kívánok önnek sok sikert.

 

 

Vadász László

 

 

Ha van még kérdése és képes azt normális hangnemben megfogalmazni, válaszolni fogok rá.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: naFFeri (99)
Vgyuri Creative Commons License 2005.10.07 0 0 102

Szerinted aki nem tud 5 milliárd forintot leakasztani a szakmailag előre láthatóan bukott ügyre, az töketlen? Szerezd meg az 5 milliárdot, és te leszel az igazgató! Ne a lelátoról kiabálj!

 

 

Értsd meg, nemzetközi légikikötőre Magyarországnak és az üzleti repülésnek nincs többre szüksége, mint 1. A 2 regionális (kitérő) reptér státusz elkelt, és termeli a ráfizetést. Aminek helye van, az a kistérségi üzleti repülőtér, ami 30-50 személyes rendszertelen turistajáratokkal bezárólag tud gépeket fogadni. A Reggelben szereplő összes vidéki reptér (Sármellék nem tudom hogy került be Debrecen, mint kategóriatárs nélkül) ezért a szerény, de további fejlődést lehetővé tevő státuszért pedálozik, és nem a Bécs-Pozsony-Ferihegy versenybe beszállásért.

 

Minden reptérfejlesztő előtt intő példaként szerepelhet a londodni Dockland Repülőtér, ami egy elhibázott városfejlesztési terv része volt, és akkorát bukott, mint ide Lacháza. Pedig működik, jönnek mennek a gépek, de egy kizárólag a belföldi/üzleti repülésekre  hasznosítható reptér nem képes refinanszírozni egy nagy nemzetközi légikikötő infrastruktúráját.

 

 

 

 

Előzmény: naFFeri (99)
aviator_eto Creative Commons License 2005.10.07 0 0 101

Attila,

 

Kuldtem egy masik (hosszabb) mailt is de az masik, info@-s cimre ment, nem tudom megkaptad-e, abbol kis izelitot kaphatsz abbol hogy betartjak-e.

Előzmény: GYA (98)
BJani Creative Commons License 2005.10.07 0 0 100

Én ugyan csak egy egyszerű repülőmániás magyok, de azért lenne néhány kérdésem.

Te hány nyereséges repteret tudsz Magyarországon? Mert én Ferihegyen kívűl egyről sem tudok. (Lehet, hogy szegényesek az információim persze, de akkor segíts, és sorold őket.)

Egyébként az sem lenne ilyen nyereséges, ha nem ez a lenyúlás menne a monopolhelyzete miatt, és ha fordítana fejlesztésre (mint egy normális vezetésű repülőtér).

Abba belegondoltál, hogyha olyan repteret építenek, ami pl. egy 737-est-is tud fogadni, az jóval többe kerül (a te adódból épülne ugye, ne felejtsükel), és nem is biztos, hogy lenne még rá igény. Fenntartani is jóval több pénz.

Én úgy hallottam, hogy Péren a fejlesztésekbe beszállt az Audi is, tehát nem is csak a te pénzedből épült...

Ezen sztem azért gondolkodj el. Meg a hozzászólásod hangnemén is.

Előzmény: naFFeri (99)
naFFeri Creative Commons License 2005.10.07 0 0 99

Igazából választ sem érdemelne minősíthetetlen hangú, alaptalan vagdalkozásod.

Azért írok mégis, hogy megtudjam: mi indított ennek az undorító fröcskölménynek a megírására?

 

Nos, én nem kívánok veled vitázni: írd meg itt a nyilvánosság előtt és ne négyszemközt sutyimutyiban hogy mi volt az alaptalan abban amit irtam! Miben nincs igazam? Szóval a péri reptér egy olyan intézmény, aminek nagyobb a füstje mint a lángja. Mindenki mondja, mutatja a szépet, közben meg marhára nem ez a helyzet, nagyon nem! A Kisalföldet telerakjátok PR cikkekkel, hogy aztán most húdejó minden...

 

Mi volt az indíttatásom? A Reggel cikke. Az, hogy Magyarországon az összes valamire való reptér küzd a fejlődésért, küzd azért, hogy minél több légitársaság válassza őket, minél több utaznivágyó tőlük menjen el. Közben meg a Pér-Airport erősen veszteséges, és a közpénzből az ÉN pénzemből akarja eltartatni magát, csupán azért mert egy hozzá nem értő töketlen banda vezeti, akinek csak a szája jár. És mit kapok én az odapazarolt közpénzemért? Kb. PR cikkeket a Kisalföldben, mást nem.

Kérdem én, miért nincsenek menetrendszerinti fapados járatok Pérről, és miért nem úgy lett megépítve, ha már felújítottátok, hogy a normál méretü utasszállító repülők is le tudjanak szállni???  

 

Én elismerem, hogy a Vadász Úr egy jó pilóta. De ennyi és nem több, egy reptér élére gazdasági szakember kell. Ő meg maradjon meg operatív igazgatónak!

Előzmény: GYA (96)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!