Remélem még nem későn szólok. Lesz eza találkozó Kecskeméten és az érdekelne,h jön-e más is? Úgynéz ki,h én megyek a barátnőmmel vagy mással de megyek!
Te az a Daty vagy aki Szombathelyen lakik? Jól el csavartál akkor ide Borsodba mifelénk.............. A verdát én is megnéztem volna. Szeretem az egyedi megoldásokat. Na meg ha precíz...................................kész örömmámor.......... :-)
A szomszédomban is van egy ilyen komolyabb moci, mint Tiéd, szoktam is a nyálam csorgatni.
Asszem az Goldwing. A linea hogyan szerepel ennyi idő elteltével? Típus hibák, egyedi hibák, érthetetlen hibák terén érdeklődnék. Vannak neki olyanjai? Mit tapasztalsz. Jól ketyeg?
...utána vagy két perccel én is éreztem, hogy valami nem stimmel: Miért is nem látogatja a fórumot? Beugrott, hogy hiszen Te már lecserélted az Albeát Lineára!
A motorod nagyon ott van a szeren! Bár sohse volt motorom - jogsim sincs rá - de műszaki-esztétikai élményt jelentenek számomra /álmom egy Moto Guzzi California/. Azért is gurultam melléd, hogy gyönyörködjek a részletekben, meg megnézzem a márkát, típust. Nem ismertem fel /sorry/, mert egy ismerős szót olvastam a tankon - nagggyon igényesen megoldva!
Én meg - mint egy hitehagyott - egy szürke /sznoboknak ezüstmetál.../, fekete felnis Golf IV-ben ültem.
Tavaly újítottuk fel a fürdőszobát. Így kicseréltük a régi öntöttvas kádat akrilra. Igaz, speciális, kétrétegűt vettünk /ez itt nem a reklám helye/, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. De ez még így is sokkal könnyebb, mint a régi. Igazi totalcaros belsőséges fórumozóként kijelenthetem: ABBAN MÉG VÓT ANYAG! :-)))
Annak ellenére, hogy a rendőrség még nem küldött papírt az ügyről, kijelenthetem, hogy szerencsésen jártam. Ahogy írod is, ha kicsivel előrébb esik az autónak, akkor bizony a rendőrség számára - értelemszerűen - nem lenne egyértelmű az ügy, aztán hónapokig, talán tovább várhatnám az igazságügyi szakértő véleményét. Akinél szintén nincs az Abszolút Igazság Titka, így bezony lehet, hogy én húznám a rövidebbet.
Más.
Előre is leszögezem, hogy tudatában vagyok annak, hogy sohase az a rozsda okoz gondot, ami látszik, s sohase ott, ahol gondolná az ember. /Pl. előző autóm./ Már ha egyáltalán eljut az autó abba a korszakába, hogy a rozsda legyen a gondja...
Na, eljuthat. Erre magam is láttam már példát: Transitnak pár éves korában átlyukadt a lengőkarja, alig bírtuk /m.h./ leverni a márkán a szerintük normális pusztulást...
Ezekután nem érdekel, hogy hamarabb fog kapitulálni az autó az elektronikától, meg ki tudja milyen gazdaságtalan javítástól, mint a rozsdától.
Szóval mégha csak komolytalan felületi rozsda is az, ami a hátsó futóművön, illetve az első bölcsőjén látszik, inkább szolídan megcsiszoltam, zsírtalanítottam, s lekentem az elérhető helyeken fekete kalapácslakk "hemmerájtal". Legalább ott legyen metálfény rajta:-)))
A poén az volt, hogy miután szimultán bitugéllel dolgozam a házon /vésés itt, mosás, szárítás ott, kenés itt, festés ott, kenés itt, festés ott, stb./,
így a végén nem tudtam, hogy melyik fekete foltot tisztítsam a kezemen vízzel, melyiket hígítóval...
ha picivel lassabban_ mesz, akkor a polgartars fejjel beesik a hatso kerek ala, es te most a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Büntetés-végrehajtási Intézetből nem_ forumozol :)
Anyagi okok miatt sajnos sürgősen eladó egy 2005-ös Fiat Albea 1.2 16V HL típusú gépkocsi.
Az autót 2010 januárjában vásároltam euró alapú hitelre öt éves futamidőre.Van lehetőség hitel átvállalásra is (a törlesztő részletek nem magasak). Akit érdekel a kocsi, kérem, írjon nekem a bmikoca@freestart.hu email címre.
Réges-régen, meg többször is felmerült itt a fórumon, hogy lehet e, s ha igen, akkor hogy kihúzni az ülésből a fejtámlákat.
Ami - ha jól emlékszek - senkinek nem sikerült. Pedig emiatt sokkal macerásabb üléshuzatot felrakni.
Peewee33 vett egy magasságállítós, deréktámaszállítós Albea ülést. Így most már végre újra nekem is lesz napellenzőm - merthogy azt is intézett.
Ezen a helyen is köszönet neki!
Az ülést lebontotta - kissé leharcolt állapotban van - ismerve őt, igényesen fogja megreparálni.
De a lényeg, hogy így feltárult a kivehetetlen(?) fejtámla titka!
Ami nem kivehetetlen, csak tudni kell, hol kell egyszerre két helyen nagyon erősen megnyomni az ülést, hogy a pimaszul erős rugók szabad utat engedjenek a fejtámla kihúzásához.
PeeWee33-nak van türelme bíbelődni az üléssel - nekem nem annyire - de nincs fényképes hozzászólást készíteni - nekem meg erre volt türelmem.
-és van aki leszarja --már bocsánat nyers szóhasználatért, csak így lehet hatás-vadászni --
És bármennyire is tagadjuk, mind háromban gyakorlatunk van.
Elmélkedünk a közigazgatási bírság kézhezvételénél, miért ott állt, miért szavazták meg, kinek jutott eszébe egyáltalán...
Éljük az életet a közlekedésünk napi kis színeseinek írásakor...
És nem becsüljük életünk, mikor hajnal 3-kor az élettől megviselten, sietünk haza, nem gondolva a vadakra, néha saját korlátainkra --legyen szó elalvásról, túl vállalt kanyarról--.
És hogy témánál maradjak...
Valaki, akinek van tallomban, tudna mutatni fényképeket a hátsó fékről, amin látszik a betétek márkája, cikkszáma, valamint közelebbről minden fontos részlet. --nem kell így 11 körül felemelni a bal hátulját, megfosztani a keréktől, dobtól, csak ha van és megosztható-- Esetleg valaki tudja biztosan, hogy a 1.3 mjet is ugyanazt a rendszert kapta volna, valamint a facelift hozott-e itt változást, sőt a kombi is érdekelne --igaz ő már kivétel :) --?
"...kellett egy kis levezető esemény még, hogy meglegyen az íve..."
Ezen jót nevettem! :-)
"...szegény paraszt --értsd: bérből fizetésből élő, állami terheket viselő-- embernek mindig csak annyi szerencséje van, hogy életben maradjon hogy terheit letudja...de az mindig megvan..."
Nna, ez ránk pont igaz: Pl. ha van egy kis plusz - nem remélt - pénzünk, rögtön bejelentkezik - na nem az uzsorás:-) - valami váratlan kiadás.
Szóval szerencse: Megvan a saját filozófiám erre.
A szerencse egyrészt olyan, mint az ember dolga; ti. mindenkinek annyi van, amennyit a sors mért rá, meg amit keres hozzá magának...
Szóval van az alapértelmezett szerencse/tlenség, amit kikerülni nem lehet ( fal nagyságú fullllhádé tv nézésének a módja...miközben leesik az ember/asszony fejére a csillár), meg amit az ember szándékosan kísért: extrémsport , szerencsejáték, üzleti vállalkozás stb.
A másik gondolatom meg a "hangyaelmélet" :-)
Egyrészt van a hangyaboly helye - ahová születtünk, vagy a sors vetett - meg a kis hangya egyéni túrája.
Ha a hangyaboly rizikós helyen van; egy túristaút vonalában/ a történelem zajos fősodrában - Felsőzsolca a sajó mellett:-))) /, akkor az élőlény viseli annak előnyét, hátrányát; " nagy élet van a városban van látnivaló, de dugók is, meg balesetek, katasztrófák. Ez ellen elköltözéssel lehet tenni. Oda, ahol csend van, egy kies tanyán, amire kényszerleszáll egy repülő...
A kis hangya egyéni túrája, ami ugye extrémsport.
S jön a túrista - a sors, szerencse, karma, s a túrista közeledik a bolyhoz, közeledik, közeledik, s közben nézia csivitelő madarakat a fákon.
Hogy aztán rálép e a bolyra/szélére/telibe, vagy elmegy mellette, s a boy környékén mászkáló hangyára lép, vagy az ússza meg...Nna ezt nem lehet kiszámolni...sokszor kikerülni se.
Valamennyire tehát - egyéni habitustól függően - kockáztatni lehet és kell, nem csak a döntéshozóm múlik a sorsa: Szidták a Totalcar ujságíróját, mert elindult az országnak családdal egy lélekvesztővel.
szalai2010.04.26. 09:29:49 Nagyon szépen rendbe hozott autó. De tényleg. Ezenkívül semmit nem mozgat meg bennem. Ha Csikós Úr nem nagyon tudja eldönteni hogy eladja e vagy sem az csak a beleölt munkaidő, pénz miatt lehet. Egyébként el kell adni. Egy használhatatlan autó. Bele sem merek gondolni, hogy mi történne ha valaki belerongyolna előlről vagy hátulról. Annyi a családnak. Véleményem szerint felelőtlenség egy ilyen autóval elindulni családostul akárcsak 100km-et is.
misinator2010.04.26. 09:35:37@szalai: Meg a 90 lufis prémiumodba is beleszállhat a lakóhelyedtől pár méterre oldalról egy csőrös Tatra... Ez a tipikus kólapuskasültkrumpli-para. Valamennyire muszály fatalistának lenni, ha ÉLVEZNI akarod az életet! Ezzel az erővel vigyél magaddal szívgyógyszert az "eksönre", merthogy nem is hinnéd, mennnyi manus kap szívrohamot férfiúi kiteljesedése" közben:-) De tényleg.
szalai2010.04.26. 10:50:33@misinator: Azért talán az esélyek nem ugyanazok. És itt most nem az élet nem élvezéséről van szó. De lehet nektek van igazatok.
misinator2010.04.26. 11:50:25 Sétálsz az erdőben az ösvényen. Nézelődsz, ezért nem veszed észre a hangyabolyt az ösvény szélén. A kis hangyák meg cuccolnak keresztben. Rálépsz a boly szélére - na meg a konvojra. Valamelyiket eltaposod, valamelyiket nem. Ennyi a sors.Vagy - vagy. Van aki repülővel jár dolgozni minden nap /pl. Amerikában/, s nyugdíjas lesz, s persze kétszer túl van a statisztikai biztonságon, van aki életében először utazik a levegőben, oszt' jól le is zuhan vele a gép, ő meg jól meg is hal... Vagy - vagy. Van aki bagózik 90 éve, s úgy kell agyon verni, valaki Bükkszentkereszten lakik, nem cigizik, s meghal 20 évesen tüdőrákban /igen, ott beszól a hajlam/. Ennyi: Vagy - vagy. Tegyél meg ésszerűen, amit nagyjából megtehetsz /én pl.nem duhajkodok a közúton/, a többire meg ha megfeszülsz se vagy hatással... A statisztikát meg hagyjuk a biztosítási matematikusokra...
Amúgy a hozzászólásokat megkeresve láthattok Fiat Albeát, tehát ez a szösszenet NEM offtopic :-)
Jut eszembe az is fatalizmus, ha az ember Albeát vesz a pár lufijával, meg az autópályatempónál érdekes futóművével, aztán a főprofilja a pályázás lesz:-)
Huh, ez aztán a beszámoló! --tetszik a stílus és a leírás igényessége, hiába no, szép ez a magyar nyelv és aki művelni is tudja az értéket teremt-- Köszönet érte!
A mondanivaló, illetve a háttér nyomasztó jelenléte már kevésbé szívmelengető. Sajnos.
Node ez is csak egy szelet múlt lett, hála Istennek, amin most már mindenki jót derül. :)
Aztán a jövőben tényleg kicsit szorosabb barátságot kéne kialakítani Fortuna kisasszonnyal! --Én mindig azt mondom, hogy a szegény paraszt --értsd: bérből fizetésből élő, állami terheket viselő-- embernek mindig csak annyi szerencséje van, hogy életben maradjon hogy terheit letudja...de az mindig megvan--
Megdöbbenve olvastuk a veled/veletek történteket..., de igazából nagyon meg sem lepődtünk (sajnos)! :-) Nagyon örülünk, hogy nem történt semmi bajotok és a másik félnek sem, hiába ő lett volna a hibás a lelkeddel magadnak kellett volna elszámolni... Ismerlek már egy ideje, tudom mennyire jól csinálod a dolgokat az utakon, a forgalomban, de egyszerűen már nem lehet annyira defenzív a sofőr, hogy a nekirohanókat/visszaszédelgőket is belekalkulálja a potenciális veszélyforrásokba. Ha beleszámolná, akkor kb. ki sem mozdulna otthonról, mert mi van, ha...
Úgy érzem kicsit magyarázatra szorul, hogy miért is nem lepődtünk meg..., sajnos annyi izgalom történt mostanában veletek, ezért kellett egy kis levezető esemény még, hogy meglegyen az íve. Sajnos most kicsit Albi bánta, de autó tekintetében én úgy gondolkozom, hogy addig túl nagy gond nincs, amíg a fém hajlik (főleg, ha picit).
Kívánom és hiszem, hogy mostantól viszont már csak felfelé veszi a szerencsétek az irányt és csak jó dolgok történnek majd veletek!!!
Úgy 91'-92' táján Sajóládra mentem Alsózsolcán keresztül poros-koszos autóval. S Alsózsolca utolsó, keresztben levő utcája hm..., szóval beilleszkedési problémákkal küszködő(?) állampolgárok lakhelye.
Akkor még lakott területen 60 km/h volt a megengedett sebesség, de kivételesen lelassítottam, mert elég sokan éltek az út szélén közéletet. /Szó se volt még Olaszliszkáról.../
Egy gyermek kivágott a tömegből / biztos anyja óvó, féltő kezei közül.../ s neki szaladt a Nagypolákomnak. Így utólag belegondolva lehet, hogy az alakulóban levő személyiséget a kocsi vörös színe hergelhette fel...
Végiggömbörgött az oldalán, elesett, felpattant, visszaszaladt a tömegbe: kutya baja sem lett. Én a védekező manőver miatt az út közepén álltam meg.
Gond nem volt, látták a szitut, s értették is az ott levők.
Nem úgy a rendőr, aki kicsivel később mögöttem jött, s csak a szabálytalan várakozást látta, s letorkolt, hogy ne így parkoljak, majd továbbhajtott. /Rendőrségi ezerkecske megvan?/
A szülőkkel megbeszéltem, hogy nemsokára jövök visszafele, ha valami gond lenne.
Jöttem is nemsokára, kint az egész nemzetség, meg is ijedtem, hogy, na a gyerek rosszul lett!
De mosolyogva kiabálták, hogy csak azért integettek, hogy minden rendben van!
Szóval szerencsés volt az eset.
Ez a rutin s ijedelem egyik része.
A mostani esetnél a társulatával levő gyermekemért mentünk fel az Avas tetejére - az a biztos, ha mondjuk a buszon nem lesz konfliktusuk...
Akik voltak a miskolci találkozón: gyakorlatilag az avasi kilátó környékén történt az eset.
Negyvenkével csorogtunk lefele a kétszer kétsávoson. Kislányom a jobb hátsó ülésen...
Az illető / Don Lákátos de Orsós Rikárdó Lopez de Futasztán/ látszólag stabilan átment előttem - így utólag gondolom, a giroszkópja még fel-fel pörgött - én ösztönösen a felezővonalhoz húzódtam. S egy hatalmas koppanás az autón. Az agy felpörög, az időérzék módosul.
Gondolat: Rácsapott a kocsira /Népi szokás ősi társadamakban/. De hogy, hiszen háttal volt még az előbb! Fordulásból?
Jobb tükör - semmi. Középső tükör: Szárnyaló kéztartás, ez pogózik bzdmg, eljátsza, hogy elsodortam.
Bal tükör: Dupla fordulat szétnyíló kezekkel a belső sáv felé. Majd erőteljes hanyattvágódás a belső sáv közepére!
A gondolat még mindig az, hogy népi játék: Megijesszük az adófizetőt, s röhögve felpattanunk.
Pulzus van, légzés - egyenletes - van, reakció nincs, eszmélet nincs, mint írtam, még legalább 15 percig, a mentőbe helyezés után v. 5 percel tért magához(?).
Erőteljesen borszagú lehelet. /Az elektronikus szonda később még talán a nagyságrendet is számolgatta/
Rokonok(?), barátok, élménytárs. Körbeveszik, rugdossák, mint négylábú a kölykét,emelgetik fel: Ébreggyé! Ne szórakozzá!
Én közben hívom a rendőrséget, nem veszik fel; Hé , nem kéne mozgatni! A gerince is megsérülhetett! Hívom a mentőket, felveszik, elmondom az adatokat, a vélelmezett statust. /A kiérkező mentőtiszt - ismerős - szerint azért csak ragadt rám valami az eü.-ben a baktériumokon kívül.../
A rokonok felszívódtak, a környéken sétálók felszívódtak.
Az esett 22-kor történt, haza 23' 30-kor tudtunk elindulni. Ez egy sima, egyértelmű baleset: A rendőr jött rá - rutinból - arra, hogy hanyatt vágódott az autóra /Beékelődött a giroszkóp/, ezért volt ennyire gyors. Ha csak picivel gyorsabban megyek, csak mögém esik. /Észre sem veszem, elmegyek, a rokonok szerint meg lett volna cserbenhagyás.../
A bal hátsó ajtón egy ujjpercnyi horpi.
Ezzel együtt senkinek nem kívánom a csapódások hangját, a látványt a tükörben, amíg odaérek a földönfekvőhöz, az átsuhanó gondolatot, hogy meghalt.
Nem kívánom a félelmet a közelgő rokonoktól /Itt Borsodban belénk égett Olaszliszka/, a végtelenül hosszúnak tűnő perceket, amíg kiérkeznek a mentők, s rendőrök, a nézelődők firtató tekintetét. A rémületet kislányom szemében.
A procedúrát, amíg a rendőröknek letisztul a szituáció. Hozzáteszem, villámgyorsan összeállt nekik a kép, s profik voltak, korrektek.
ÁÁÁÁhhhh, nem mondod, hogy ez így? Összepiszkítják itt szegény autót... Volt nagy ijedelem, vagy már rutinos vagy? --arrafelé szerintem nem ritkák a hasonlóan szokatlan események--
Ott tartunk, hogy autóink motorjai tökéletesen kiszámítható módon adják le a teljesítményt, halkan, a hajtásláncból kiirtva az érzékelhető terhelésváltási reakciókat. Autóink egyre "bolondbiztosabbak": semmi jellegzetes - óvatosságra intő viselkedés. /Wartburg, farmotoros Skodák, de a nyugati szférában is voltak "érdekes" autók, pl. a franciák a lágy futóműveikkel stb. Na meg az ijesztgetős Albea :-)/
Nyugodtan kipróbálhatunk egy nagy teljesítményű BMW-t, Audit; csendes lesz, kényelmes, hermetikusan izolálva lészünk a külvilág behatásaitól /klíma, napfény, zaj, útminőség/.
Ez így jó, hisz így lehet fáradtság s izületprobléma /rezonancia/ mentesen hosszú távokat megtenni, akár éjszaka is, anélkül, hogy a vezetés kifárasztana.
Viszont a sebesség egy számmá válik, a sebességérzet a megengedett kétszeresénél jelentkezik, ahogy Te szemléletesen leírtad!
S bizony egyáltalán nem volt az a fajta élmény vezetni a múltkori belinkelt BMW-t, amit vártam.
Igen, gyors volt, betapadt a kanyarban, mint paliklaci, meg elnyúlt az egyenesben, mint rajkőőőnen/szintén P.L. stílusában/.
A motor gőzmozdony vehemenciájával húzott, de ennyi.
Csak az erőteljes gyorsításoknál volt hangja...úgy 5-6000 között. Maga az egész vezetés teljesen természetes volt, csak a sebességmérő mutatta, hogy ittmá' azé' nem kéne hibázni...
Aztán valamelyik nap vezettem egy kolléganőm 1.2-es kétszelepes háromajtós Puntó II-sét...
...s a gyorsítás 60-ra vigyort csalt az arcomra!
Kis "játékos", agilis, közvetlen, sprőd, nyers jószág volt, egy igazi élményautó! /Hozzá kell tenni, hogy előtte karambolos volt rendesen, így kijavítás után azért már nem volt olyan jellegtelen a kormányzása, meg a hang-, rezonanciaszigetelése se volt az eredeti.../
Na, visszaolvasva, csak leírtam ugyanazt amit Te :-)))
Az Alfa boxerben teljesen egyetértek, de a gyármányoptimalizálás korában nincs helye semilyen extravaganciának - hacsak nem találkozik a spórolás szempontjával...
Szóval agyő boxer, Wankel, De Dion-híd, transaxle hajtáslánc, léghűtés, farmotor, hátsókerékhajás, kis hengerszögű V motor /Lancia V4, VW VR6/, merev híd, s laprugó, meg szervótlan kormány kisautóban /kétféle kormánymű gyártása nagyobb költség.../, hogy markánsabb - érzékelhető - technikai csemegéket, megoldásokat említsek.
Illetve van, csak fizesd meg: Porsche, Ferrari, Corvette / ott laprugó keresztben/.
Bár élőben nem láttam/hallottam/próbáltam, de szerintem az 1 tonnához a turbós, megfelelő "ecu"val--euro normákat esetlegesen félretéve, vagy gázosítva normástul-- teljesen jó partner lehet.
És megmerem kockáztatni, hogy a szívó egy 100-200 kilót faragott panda-ban, ypsilon-ban, palio-ban, puntoban --extrák, szigetelések, meg start-stop kidobálásával nem olyan távoli a 100 kiló, igaz a 200 már kihívás, nem is kicsi...-- valahogy megoldva hogy jobban szeresse a pörgést, igazi kis élmény autó lehet, vérbeli olasz, amivel nem kell 170-et menni hogy a szél hallatán elismerően bólints, hogy csak autó ez, hanem már a napi, a 30-as korlátozás utánni gyorsítás a hihetetlen mértékű 60-ra is vigyort csalljon az arcodra.
Elsőre meglepett, hogyan is alkalmazzák ezt a motort --nem játszanak dupla vagy semmit--, hisz az 1.2 8v-t --ami már matezsálum, de közlekedni tökéletes, és ne feledjük hogy apróbb fejlesztéseket mindig kapott-- meghagyták alternatívának, aki ódzkodna a kis két hengerestől, bár azt sajnálom, hogy csak start-stop-pal és magasabb felszereltséggel kapni.
Persze, ez nem olyan mint a 20v család, ami az "elegáns erő"-t képviselte, hanem ez a "kicsi-de-játékos". Megvan benne a potenciál, hogy egy jó és érzésteli autót rakjanak köré. Jah és persze jó lenne ha sem alfában sem nagyobb modellben --lásd vw konszern 1.2 tfsi passat, superb-- nem erőltetnék, mert ami játékos az kicsi :) --most a v8, merev tengely, hátul hajt kombó az már teljesen más játék, sőt, közúton nem is igazán űzhető, ha valaki felelősségteljes--.
--Emlékszik még valaki az alfa 145-146 boxerekre? No, költség csökkentés gyanánt lehetne elfektetve két twinairt ötvözve feltámasztani azokat a szép hangokat giulietta és 159 utódokban, a komplett hengefejet, dugattyúkat meg lehetne osztani. Jó persze nem ilyen egyszerű, de szerintem nem járhatatlan út. A chryslerek és nagy fiat group modellek kedvéért meg feltámasztani az arese-i szívet, hisz még nem adták el azoknak a motoroknak a terveit szerencsére--
No messze jutottunk...
Hogy ne legyen teljesen téma idegen, karbantartás folyik, ami nem lesz olcsó, és néhány momentuma várt sem, de részleteket majd csak a legvégén...nyugtával dícsérjük a napot :)
Az én Albeámnál is előfordult, hogy a ventilátor szakadozva megy. A hiba az, hogy a jobb oldali légzsák mögött van 2 db relé (piros színű) és ennek a foglalata égett ki. Sajnos máig nem tudtam én sem újat beszerelni, mert csak kábelekkel együtt adják. Egyébként filléres 3-4 eFt lenne, de így még nem tudom.