Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.14 0 0 117

Elfelejtettem: a nagykerben 1000db fölött a vörös LED darabja 15Ft..

Előzmény: _nyunyuka (115)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.14 0 0 116

A kettő nem ugyanaz, mert a győriek a mechanikusat gyártották (S3), az érdiek pedig a hidraulikusat (MA-HSH03). Nekem az utóbbihoz (annak is a butított és fordított működésű változatához, MA-HSH03/A) van szerencsém úgy 2-3 hetente. Ha javítani kell, a MÁV-os doksit használom hozzá, jókat derülök mindig, amikor akkumulátornak nevezi a gáztartályt. (Villamosmérnökként megszoktam, hogy az akkumulátorból a kisütés során nem gáz, hanem villany jön :-).

Előzmény: hamel (114)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.14 0 0 115

Nekem pont egy bizberes mondta ezt az árat (néha ír a fórumra is). Köszi a pontosítást!

 

A LED-es jelzők láthatósága azonban lényegesen jobb, mint az izzósoké, és ez fontos. Erre senki nem mondhatja, hogy belesütött a nap, nem látszott, stb.

 

Nem véletlen, hogy a hajtányainkra is LED-es optika kerül.

 

Kb. 1500Ft volt ennek a "LED-temetőnek" a legyártása. Benne 48 db spéci, nagyfényerejű piros (vörös :-) LED, kb. másfél munkaóra volt összerakni. Még nappal is jól látható. Eszméletlen erős fénye van, ráeső napfény mellett is több száz méterről észlelhető.

Itt pedig egy leállítógomb, egy LED-es izzópótlóval. Átalakítás kb. 200 Ft, egy munkaóra.

 

Ezek ismeretében, még a 97.000Ft-ot is sokallom de nagyon.

Előzmény: HM59 (113)
hamel Creative Commons License 2006.12.14 0 0 114
Mit is írtak? A csapórúd felszerelése volt ennyi, nem a fénysorompó. Az továbbra is 35-50 millió között mozog. A csapórudas mehanikát régebben a Győri AFIT és az Érdi Műszer Automatika gyártotta. A nagyhal megette a kishalat (az volt az olcsóbb) és most csak érdi van . Azok meg annyit kérnek érte amennyit akarnak. De nyitott a pálya, tessék gyártani olcsóbbat (mert lehet!) és bevizsgáltatni, minősíttetni stb... Szerintem nem az eszköz legyártása, hanem a bevezettetése a drága és ezt is beépítik a termék árába.
Előzmény: halinorbi (110)
HM59 Creative Commons License 2006.12.14 0 0 113
Egy ilyen LED-es optika nem kerül 600 ezer Ft-ba, de ezt nem is írtam. Jelenleg a színtől függően 87000-97000 Ft darabja. (Szerintem ugyan ez is sok, mint ahogy a számításaid is ezt bizonyítják.)
A MA-IFF "izzópótló" sem kerül kevesebbe, pedig abban csak 12db LED van, plusz az elektronika. Ráadásul még a külső optika is kell hozzá.
A LED-es jelzők láthatósága azonban lényegesen jobb, mint az izzósoké, és ez fontos. Erre senki nem mondhatja, hogy belesütött a nap, nem látszott, stb.
Előzmény: _nyunyuka (112)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.07 0 0 112

Mitől kerül 600 ezer Ft-ba egy ilyen nyamvadt LED-es optika?

 

Alkatrészboltban 200db nagyfényerejű piros LED 30Ft/db=6000Ft, 4 db kapcsolható sorba 12V-nál, így 50 db 1 kiloohmos ellenállás kb. 100Ft, egy gyártatott NYÁK-lap (durva fölébecslés!) 5000Ft, összeszerelés munkadíja (durva fölébecslés) 20.000Ft.

 

Kismarosra, a kisvasút bejárati jelzőjébe kellett volna, mikor megtudtuk az árát, inkább nekiálltam egyet összerakni. Igaz, a jelző csak "játék" célokra szolgál, helyi melléklet szerint érvénytelen.

Előzmény: HM59 (111)
HM59 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 111

Nem a sorompógyártó cég cserélte le grátisz az izzókat erősebbre, hanem a MÁV, és ezek már nem izzók.

A teljes optika került cserére, a hagyományos lencsék és az izzók helyére került "légyszem"(LED-es)-optika. Ez egyébként nem egyszerű csere, mert áramköri átalakítást is igényelt.

Előzmény: halinorbi (110)
halinorbi Creative Commons License 2006.12.04 0 0 110

idézném magam:

 

 

index.hu 2003.07.09.

"A jelzőlámpát kiegészítő csapórudat két hónappal a 33 áldozatot követelt siófoki busztragédia után helyezték üzembe. [b]A beruházás mintegy 10 millió forintba került.[/b] "

Plussz a sorompógyártó cég grátisz kicserélte az izzókat erősebbekre.

Nos, 35 milliósok? Mégiscsak meg lehet ezt csinálni olcsóbban is, igaz?

Előzmény: Levi12 (109)
Levi12 Creative Commons License 2006.12.02 0 0 109
Mennyi az annyi? Jó régen írtak már ebbe a topikba. Most megtörtem a jeget:D
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.22 0 0 108
Megnéztem közben az Andó Gergő-féle bizber-anyagot, ami nekünk mechanikus, az nálatok elektromechanikus :-).
Előzmény: HM59 (106)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.22 0 0 107
Köszi az infót, mi nem útátjárókba telepítjük, hanem ipari telephelyekre és egész más vezérli. (távkapcsoló, beléptető kártya stb.)
Előzmény: HM59 (106)
HM59 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 106

Az előző kérdésedet félreértettem, ugyanis nálunk mechanikus sorompó az, amit kézzel tekernek le. Egyébként kb.10 éve szüntette be a győri AFIT az S3-as félsorompó  hajtóművek gyártását. Azóta a Műszer Automatika HSH (hidraulikus) sorompó-hajtóműveit telepítjük. Ez zavar esetén tudja a lassú felnyitást is.

 

ui. A vasúton nincs portaszolgálat az útátjárókban.

Előzmény: _nyunyuka (102)
HM59 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 105

Egy db hajtómű ára kb. 1,5millió (2db kell belőle), hozzájön még átlag 30m 14x1,5 kábel ára, plusz a szekrényben az áramköri átalakítások, és a munkadíj. Hogyan számoltál 2milliót??   Egy ideje (kb. 6-7éve), ha hozzányúlunk bármilyen okból egy sorompóhoz, az optikákat LED-es optikára cseréljük, illetve az újak már ezzel épülnek. Ezeknek lényegesen nagyobb a fényerejük, messzebbről és bármilyen irányból jól látszik. Olyan erős a fénye, hogy nem lehet nem észrevenni.  Ha jól tudom, a területünkön légyszem optikás fénysorompónál még nem történt baleset, akkor sem, ha nem volt félsorompó. 

 

Egyébként a teljesen új fél-, és fénysorompó telepítése belekerül 35millióba. Ha nincs semmilyen kábel, akkor még többe is. 

Előzmény: _nyunyuka (103)
halinorbi Creative Commons License 2006.01.21 0 0 104
"Mándoki ismertetése szerint 5000 vasúti átjáró van ma Magyarországon, ezek közül hatszázra tehető azoknak az átkelőknek a száma, ahol a fénysorompó mellett csapókar is jelzi, ha közeledik a vonat. Tájékoztatása szerint csaknem harmincmillió forintba kerül, hogy a jelzőláma mellett fizikai akadálynak tekinthető sorompót is felszereljenek."

tehát a fénysorompó már telepítve van, és a félkarúval való felszerelése kerülne 30 millióba... szerintük.
Ehhez képest a topic elején berakot valaki egy régebbi cikket, miszerint a fénysorompó kiépítése 20millió, a félkarúval való bővítés 2millió.

És azért nagyon nem mindegy, hogy 3000×30millió=90milliárd vagy 6milliárd
(most vegyük ki a képletből a fénysormpó nélküli helyeket -ahol valóban több pénz a kiépítés-, mert azok amúgy sem lehetnek olyan forgalú átjárók, hogy megérné bármiféle jelzőberendezés)

Előzmény: _nyunyuka (103)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.21 0 0 103

ugyanis ez a topic arról szólt, hogy miért kerül egy sorompó telepítése 35millába.

 

Ezt a kérdést föltettem anno a nagytopikon, scsabi (szaktekintély) válasza az volt, hogy a nyugodt álmot biztosító A4-es papírlap kerül a legtöbbe.

 

Azért egyszer megnézném egy fél+fénysorompó-telepítés részletes költségvetését, mert ha nagyon durván számolok, akkor sem kerül az egész cucc beépített műszaki értéken számolva, erősen fölfelé kerekítve 2 millánál többe.

Előzmény: halinorbi (100)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.21 0 0 102
A komplett rendszerre gondoltam. Nincs hozzá sínáramkör, sínérintő, időzítő,  és fényjelző. Nincs továbbá visszajelentve a csapórúd letörése, mert a portaszolgálat úgyis látja. Mindössze a felső és alsó végállás érzékelését használjuk.
Előzmény: HM59 (99)
halinorbi Creative Commons License 2006.01.21 0 0 101
jav: súlykolják=sulykolják
Előzmény: halinorbi (100)
halinorbi Creative Commons License 2006.01.21 0 0 100
Na, és mennyi az ára????

ugyanis ez a topic arról szólt, hogy miért kerül egy sorompó telepítése 35millába.
Ezzel a drágasággal magyarázta az állam, hogy miért nem kezdi el a tömeges telepítéseket. (ugye ez a siófoki baleset után volt)

Aztán elkezdtek jönni az okosok, hogy ez a baleset akkor is megtörtént volna ha van sorompó... (bár nemtom mennyire életszerű, hogy egy turistabusz vezetője szándékosan megrongálja a buszt... pedig ha elolvasod az utolsó 10-20hsz-t, ezt próbálta előadni a kormánypárti média, hogy megússza a sorompóépítéseket, és a mai napig is ezt súlykolják a riporterek. 88-as hsz.)

Vagyis a kormányzat álláspontja: nem kell sorompó mert drága, és a kreszt amúgy is be kell tartani, aki meg nem tartja be az megérdemli... (mintha mindenki direkt menne át a piroson. Írod: a szabálytalankodók kitörik a sorompókat: ez a tipikus példája annak, hogy a vezetők figyelmetlenek (hisz ki is kerülhetné, akkor meg minek rongálja meg a kocsiját?).. mondjuk ismertem egy kamazos sofőrt aki ezzel szórakozott, de a direkt rongálók most itt OFF))

"a kreszt be kell tartani"
az M0-áson pontosan emaitt nem csinálták meg a sávelválasztó betonelmeket. Aztán havonta termelődtek a halottak. (többek között az osztálytársam is. +4 fiatal akikkel egy buszban volt)

Akkor az volt a hivatalos kormányzati érv, hogy ugyanannyi baleset lesz a betonelemek megépítése után is, csak "más jellegű".. (vagyis fölösleges megépíteni)
Közben azért egy másik kormány csak megcsinálta, és azóta hányan is haltak meg???? Senki.

És, hogy a sormpó drága? egy év múlva kiderült, hogy10millióból meg lehet csinálni egy sorompótelepítést... 86-os hsz. (tehát harmadannyi, mint amit először hazudtak)

Előzmény: HM59 (97)
HM59 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 99
Hogy érted azt, hogy egyszerűsített, sallangok nélkűli változat? Alkatrészeket gyártanak csak, nem komplett sorompót. Ezekből az alkatrészekből aztán össze lehet szerelni.(csapórúd, csapórúd agy, állvány, külső és belső súlyok, villa, feszítésnek vonóvezeték és vezetékszabályzó, stb)
Előzmény: _nyunyuka (98)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.21 0 0 98
A mechanikus cuccot ki gyártja? Mi a Signelittől vesszük a picit_egyszerűsített, "sallangok" nélküli verziót.
Előzmény: Chapadj (92)
HM59 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 97
A KRESZ-t talán be kéne tartani!!!  Ha látod, hogy a kereszteződést nem tudod elhagyni, akkor nem hajtasz rá. (az meg teljesen mindegy, hogy útkereszteződésről vagy vasúti keresztezésről van szó)
Előzmény: halinorbi (93)
HM59 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 96

Amikor jelzőőr volt az átjárókban, nem volt tizedennyi autó sem. Következésképpen, kevesebb autós között kevesebb szabálytalankodó volt.

 

A félsorompó nem állítja meg a szabálytalan autóst!!!! Nekimegy, és letöri(mindennapos eset). Még a teljes csapórudas ún. "tekerős" sorompóknak is nagyon sokan nekimennek. Pedig most már teljes hosszában fényvisszaverő táblák vannak rajtuk. Konkrét példa erre: Kiskorpád állomási sorompó. Egyik csapórúdjának november közepén nekimentek. December 24-én mindkét csapórúdját kitörték, majd január 10-én újra kitörték az egyik rudat.

Egy méter széles betonfal kiemelkedésével talán el lehetne kerülni a vonattal való ütközést. A szabálytalankodók azonban ennek is ugyanúgy nekimennének.

 

Az utóbbi években kizárólag a HSH hidraulikus sorompó-hajtóműveket telepítjük. Ezt kizárólagosan a Műszer Automatika Kft gyártja. (egyébként meg nem lehet bármit beépíteni, meg kell felelnie bizonyos követelményeknek, és minősíttetni kell, mielőtt bármilyen új típusú berendezés beépítésre kerül)  

Az ára pedig attól függ leginkább, hogy ki építi meg.  Az anyag ára kis mértékben változik, attól függően, az adott cég hány darabot vásárol abban az évben.

Előzmény: Törölt nick (94)
HM59 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 95
A KRESZ-t talán be kéne tartani!!!  Ha látod, hogy a kereszteződést nem tudod elhagyni, akkor nem hajtasz rá. (az meg teljesen mindegy, hogy útkereszteződésről vagy vasúti keresztezésről van szó)
Előzmény: halinorbi (93)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.14 0 0 94

Üdv!

 

Nekem csak a címben lévő 2. kérdés b...a a csörőm. "Ki hazudik?" Itt senki nem hazudik, mert ez olyan, mint a kenyér. Van ahol 89 ft., de van ahol 160 ft. Ez sok mindentől függhet. Ki gyártja, milyen anyagból, ... stb. De a biztonságot nem lehet megfizetni, tehát legyen 2 millió, vagy 10 millió, tök mindegy. Egyre megy. Azt hiszem, hogy ameddig minden átjárót nem ruháznak fel félsorómpóval, addig a tendencia csak romlani fog. Vagy nézzünk vissza a múltba: amikor jelzőőr volt az átjárokba, jóval kevesebb volt a baleset.

 

CSÁkány, by: EC24

 

Ui.: A Skodás viszont kitörhette volna a sorómpót.

halinorbi Creative Commons License 2005.08.23 0 0 93
Na! Ha ezzel akarod igazolni, hogy nincs szükség sorompóra akkor megkérdezném, hogy hogy a picsába tud valaki beragadni egy félsorompós helyre???

(persze ismerem az átjárót. Nagy forgalomban megeshet az ilyen, de ha nem lett volna ott sorompó akkor sem tudott volna hátrébb menni mert ott áll mögötte a kocsisor.)
Előzmény: Marcesz (89)
Chapadj Creative Commons License 2005.08.20 0 0 92
De később a gyártást átvette a Ganz Villamossági Művek. Jelenleg jogutódja a Ganz Transelektro gyártja a vasúti biztosítóberendezésekhez szükséges eszközöket.
Előzmény: Qqberci (63)
m61019andras Creative Commons License 2005.08.19 0 0 91
Ha jól nézem évente egy hozzászólás. :-))))))))))))))))))
Előzmény: Törölt nick (90)
Marcesz Creative Commons License 2004.06.08 0 0 89
Annak idején itt valamelyik fórumban jártattuk a pofánkat néhányan arról, hogy nem biztos, hogy a sorompó mindig jó megoldás. Remélem, most elégedett mindenki:

Szörnyethalt a vasúti átjáróban rekedt skodás
http://index.hu/politika/bulvar/vasut6134/

A modern félsorompók viszonylag könnyen törnek, csak ezt nem mindenki tudja...

Előzmény: halinorbi (88)
halinorbi Creative Commons License 2004.05.24 0 0 88
Az egyéves évforduló alkalmából megint sikerült egy "közvélemény formáló" (hazug) riportot készíteni a vörös 2-nek.(TV2)

Leadták az idegenvezető hölgy nyilatkozatát, amiben kifejti, hogy ez egy emberi mulasztás volt és ezen nem segített volna a sorompó sem.

Aha. Értem. (nyugodjanak meg a kedélyek - népnevelés TV2 módra)

Valamint a riportfilm végén eleresztettek egy félmondatot: "még a sorompó sem akadályozta meg a balesetet." (nem pontos az idézet)
Mintha lett volna sorompó.

cavinton Creative Commons License 2003.07.31 0 0 87
Es meg ezen is keresett mindenki

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!