Keresés

Részletes keresés

HM59 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 106

Az előző kérdésedet félreértettem, ugyanis nálunk mechanikus sorompó az, amit kézzel tekernek le. Egyébként kb.10 éve szüntette be a győri AFIT az S3-as félsorompó  hajtóművek gyártását. Azóta a Műszer Automatika HSH (hidraulikus) sorompó-hajtóműveit telepítjük. Ez zavar esetén tudja a lassú felnyitást is.

 

ui. A vasúton nincs portaszolgálat az útátjárókban.

Előzmény: _nyunyuka (102)
HM59 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 105

Egy db hajtómű ára kb. 1,5millió (2db kell belőle), hozzájön még átlag 30m 14x1,5 kábel ára, plusz a szekrényben az áramköri átalakítások, és a munkadíj. Hogyan számoltál 2milliót??   Egy ideje (kb. 6-7éve), ha hozzányúlunk bármilyen okból egy sorompóhoz, az optikákat LED-es optikára cseréljük, illetve az újak már ezzel épülnek. Ezeknek lényegesen nagyobb a fényerejük, messzebbről és bármilyen irányból jól látszik. Olyan erős a fénye, hogy nem lehet nem észrevenni.  Ha jól tudom, a területünkön légyszem optikás fénysorompónál még nem történt baleset, akkor sem, ha nem volt félsorompó. 

 

Egyébként a teljesen új fél-, és fénysorompó telepítése belekerül 35millióba. Ha nincs semmilyen kábel, akkor még többe is. 

Előzmény: _nyunyuka (103)
halinorbi Creative Commons License 2006.01.21 0 0 104
"Mándoki ismertetése szerint 5000 vasúti átjáró van ma Magyarországon, ezek közül hatszázra tehető azoknak az átkelőknek a száma, ahol a fénysorompó mellett csapókar is jelzi, ha közeledik a vonat. Tájékoztatása szerint csaknem harmincmillió forintba kerül, hogy a jelzőláma mellett fizikai akadálynak tekinthető sorompót is felszereljenek."

tehát a fénysorompó már telepítve van, és a félkarúval való felszerelése kerülne 30 millióba... szerintük.
Ehhez képest a topic elején berakot valaki egy régebbi cikket, miszerint a fénysorompó kiépítése 20millió, a félkarúval való bővítés 2millió.

És azért nagyon nem mindegy, hogy 3000×30millió=90milliárd vagy 6milliárd
(most vegyük ki a képletből a fénysormpó nélküli helyeket -ahol valóban több pénz a kiépítés-, mert azok amúgy sem lehetnek olyan forgalú átjárók, hogy megérné bármiféle jelzőberendezés)

Előzmény: _nyunyuka (103)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.21 0 0 103

ugyanis ez a topic arról szólt, hogy miért kerül egy sorompó telepítése 35millába.

 

Ezt a kérdést föltettem anno a nagytopikon, scsabi (szaktekintély) válasza az volt, hogy a nyugodt álmot biztosító A4-es papírlap kerül a legtöbbe.

 

Azért egyszer megnézném egy fél+fénysorompó-telepítés részletes költségvetését, mert ha nagyon durván számolok, akkor sem kerül az egész cucc beépített műszaki értéken számolva, erősen fölfelé kerekítve 2 millánál többe.

Előzmény: halinorbi (100)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.21 0 0 102
A komplett rendszerre gondoltam. Nincs hozzá sínáramkör, sínérintő, időzítő,  és fényjelző. Nincs továbbá visszajelentve a csapórúd letörése, mert a portaszolgálat úgyis látja. Mindössze a felső és alsó végállás érzékelését használjuk.
Előzmény: HM59 (99)
halinorbi Creative Commons License 2006.01.21 0 0 101
jav: súlykolják=sulykolják
Előzmény: halinorbi (100)
halinorbi Creative Commons License 2006.01.21 0 0 100
Na, és mennyi az ára????

ugyanis ez a topic arról szólt, hogy miért kerül egy sorompó telepítése 35millába.
Ezzel a drágasággal magyarázta az állam, hogy miért nem kezdi el a tömeges telepítéseket. (ugye ez a siófoki baleset után volt)

Aztán elkezdtek jönni az okosok, hogy ez a baleset akkor is megtörtént volna ha van sorompó... (bár nemtom mennyire életszerű, hogy egy turistabusz vezetője szándékosan megrongálja a buszt... pedig ha elolvasod az utolsó 10-20hsz-t, ezt próbálta előadni a kormánypárti média, hogy megússza a sorompóépítéseket, és a mai napig is ezt súlykolják a riporterek. 88-as hsz.)

Vagyis a kormányzat álláspontja: nem kell sorompó mert drága, és a kreszt amúgy is be kell tartani, aki meg nem tartja be az megérdemli... (mintha mindenki direkt menne át a piroson. Írod: a szabálytalankodók kitörik a sorompókat: ez a tipikus példája annak, hogy a vezetők figyelmetlenek (hisz ki is kerülhetné, akkor meg minek rongálja meg a kocsiját?).. mondjuk ismertem egy kamazos sofőrt aki ezzel szórakozott, de a direkt rongálók most itt OFF))

"a kreszt be kell tartani"
az M0-áson pontosan emaitt nem csinálták meg a sávelválasztó betonelmeket. Aztán havonta termelődtek a halottak. (többek között az osztálytársam is. +4 fiatal akikkel egy buszban volt)

Akkor az volt a hivatalos kormányzati érv, hogy ugyanannyi baleset lesz a betonelemek megépítése után is, csak "más jellegű".. (vagyis fölösleges megépíteni)
Közben azért egy másik kormány csak megcsinálta, és azóta hányan is haltak meg???? Senki.

És, hogy a sormpó drága? egy év múlva kiderült, hogy10millióból meg lehet csinálni egy sorompótelepítést... 86-os hsz. (tehát harmadannyi, mint amit először hazudtak)

Előzmény: HM59 (97)
HM59 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 99
Hogy érted azt, hogy egyszerűsített, sallangok nélkűli változat? Alkatrészeket gyártanak csak, nem komplett sorompót. Ezekből az alkatrészekből aztán össze lehet szerelni.(csapórúd, csapórúd agy, állvány, külső és belső súlyok, villa, feszítésnek vonóvezeték és vezetékszabályzó, stb)
Előzmény: _nyunyuka (98)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.21 0 0 98
A mechanikus cuccot ki gyártja? Mi a Signelittől vesszük a picit_egyszerűsített, "sallangok" nélküli verziót.
Előzmény: Chapadj (92)
HM59 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 97
A KRESZ-t talán be kéne tartani!!!  Ha látod, hogy a kereszteződést nem tudod elhagyni, akkor nem hajtasz rá. (az meg teljesen mindegy, hogy útkereszteződésről vagy vasúti keresztezésről van szó)
Előzmény: halinorbi (93)
HM59 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 96

Amikor jelzőőr volt az átjárókban, nem volt tizedennyi autó sem. Következésképpen, kevesebb autós között kevesebb szabálytalankodó volt.

 

A félsorompó nem állítja meg a szabálytalan autóst!!!! Nekimegy, és letöri(mindennapos eset). Még a teljes csapórudas ún. "tekerős" sorompóknak is nagyon sokan nekimennek. Pedig most már teljes hosszában fényvisszaverő táblák vannak rajtuk. Konkrét példa erre: Kiskorpád állomási sorompó. Egyik csapórúdjának november közepén nekimentek. December 24-én mindkét csapórúdját kitörték, majd január 10-én újra kitörték az egyik rudat.

Egy méter széles betonfal kiemelkedésével talán el lehetne kerülni a vonattal való ütközést. A szabálytalankodók azonban ennek is ugyanúgy nekimennének.

 

Az utóbbi években kizárólag a HSH hidraulikus sorompó-hajtóműveket telepítjük. Ezt kizárólagosan a Műszer Automatika Kft gyártja. (egyébként meg nem lehet bármit beépíteni, meg kell felelnie bizonyos követelményeknek, és minősíttetni kell, mielőtt bármilyen új típusú berendezés beépítésre kerül)  

Az ára pedig attól függ leginkább, hogy ki építi meg.  Az anyag ára kis mértékben változik, attól függően, az adott cég hány darabot vásárol abban az évben.

Előzmény: Törölt nick (94)
HM59 Creative Commons License 2006.01.21 0 0 95
A KRESZ-t talán be kéne tartani!!!  Ha látod, hogy a kereszteződést nem tudod elhagyni, akkor nem hajtasz rá. (az meg teljesen mindegy, hogy útkereszteződésről vagy vasúti keresztezésről van szó)
Előzmény: halinorbi (93)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.14 0 0 94

Üdv!

 

Nekem csak a címben lévő 2. kérdés b...a a csörőm. "Ki hazudik?" Itt senki nem hazudik, mert ez olyan, mint a kenyér. Van ahol 89 ft., de van ahol 160 ft. Ez sok mindentől függhet. Ki gyártja, milyen anyagból, ... stb. De a biztonságot nem lehet megfizetni, tehát legyen 2 millió, vagy 10 millió, tök mindegy. Egyre megy. Azt hiszem, hogy ameddig minden átjárót nem ruháznak fel félsorómpóval, addig a tendencia csak romlani fog. Vagy nézzünk vissza a múltba: amikor jelzőőr volt az átjárokba, jóval kevesebb volt a baleset.

 

CSÁkány, by: EC24

 

Ui.: A Skodás viszont kitörhette volna a sorómpót.

halinorbi Creative Commons License 2005.08.23 0 0 93
Na! Ha ezzel akarod igazolni, hogy nincs szükség sorompóra akkor megkérdezném, hogy hogy a picsába tud valaki beragadni egy félsorompós helyre???

(persze ismerem az átjárót. Nagy forgalomban megeshet az ilyen, de ha nem lett volna ott sorompó akkor sem tudott volna hátrébb menni mert ott áll mögötte a kocsisor.)
Előzmény: Marcesz (89)
Chapadj Creative Commons License 2005.08.20 0 0 92
De később a gyártást átvette a Ganz Villamossági Művek. Jelenleg jogutódja a Ganz Transelektro gyártja a vasúti biztosítóberendezésekhez szükséges eszközöket.
Előzmény: Qqberci (63)
m61019andras Creative Commons License 2005.08.19 0 0 91
Ha jól nézem évente egy hozzászólás. :-))))))))))))))))))
Marcesz Creative Commons License 2004.06.08 0 0 89
Annak idején itt valamelyik fórumban jártattuk a pofánkat néhányan arról, hogy nem biztos, hogy a sorompó mindig jó megoldás. Remélem, most elégedett mindenki:

Szörnyethalt a vasúti átjáróban rekedt skodás
http://index.hu/politika/bulvar/vasut6134/

A modern félsorompók viszonylag könnyen törnek, csak ezt nem mindenki tudja...

Előzmény: halinorbi (88)
halinorbi Creative Commons License 2004.05.24 0 0 88
Az egyéves évforduló alkalmából megint sikerült egy "közvélemény formáló" (hazug) riportot készíteni a vörös 2-nek.(TV2)

Leadták az idegenvezető hölgy nyilatkozatát, amiben kifejti, hogy ez egy emberi mulasztás volt és ezen nem segített volna a sorompó sem.

Aha. Értem. (nyugodjanak meg a kedélyek - népnevelés TV2 módra)

Valamint a riportfilm végén eleresztettek egy félmondatot: "még a sorompó sem akadályozta meg a balesetet." (nem pontos az idézet)
Mintha lett volna sorompó.

cavinton Creative Commons License 2003.07.31 0 0 87
Es meg ezen is keresett mindenki
halinorbi Creative Commons License 2003.07.16 0 0 86

index.hu 03.07.09.

"A jelzőlámpát kiegészítő csapórudat két hónappal a 33 áldozatot követelt siófoki busztragédia után helyezték üzembe. A beruházás mintegy 10 millió forintba került. "

Plussz a sorompógyártó cég grátisz kicserélte az izzókat erősebbekre.

Nos, 35 milliósok? Mégiscsak meg lehet ezt csinálni olcsóbban is, igaz?

Qqberci Creative Commons License 2003.05.22 0 0 85
Most már biztos lényegesen jobb a helyzet, mert akkor még csak egy-két gépen volt mozdonyrádió, akkoriban kezdték/kezdtük szerelni őket a vonatbefolyásoló berendezéssel együtt, nem lehetett beszólni. A szolgálattevő végülis megtudta, mert a gép visszajött az állomásra és utána a másik irányban kellett neki szabadot adni, de addigra a váltónak már annyi volt...
Előzmény: Biovadász (84)
Biovadász Creative Commons License 2003.05.22 0 0 84
Hm... Gyakori eset, hogy csak így a szolgálattevő tudta nélkül hazaindul egy mozdony?
Előzmény: Qqberci (83)
Qqberci Creative Commons License 2003.05.22 0 0 83
Annak idején elég bevett gyakorlat volt, hogy az Északi Főműhelyből próbára kimenő gép személy személyzete valamelyik állomásnál úgy döntött, hogy "mára elég volt". Ha ilyenkor az állomáson már szabadra tették a kijáratot, akkor ki kellett menni a géppel "eltaposni a jelzőt", aztán lehetett jönni vissza. Ha a szolgálattevő nem jött rá, hogy csak a kijárati jelzőig megy a gép és esetleg váltót állított mögötte, akkor a visszajövő gép menetrendszerűen felvágta a váltót...
Előzmény: Törölt nick (81)
DGKUm Creative Commons License 2003.05.22 0 0 82
Pl. Szajol. Sok "Ha" van ott:
1994. decemberében a baleset másnapján - önkormányzati választások előtt voltunk - mindenki fogadkozott, hogy "mindent megteszünk, hogy többé ilyen ne fordulhasson elő".
A biztosítóberendezés ma is ugyanaz. Mivel 1974 húsvét vasárnap ugyanilyen okból, Szajol ugyanezen végén néhány tartály pakúra be lett öntözve a vasút bal oldalán a kertekbe, a következőig van még 11 év?!
Ja, és Újszászon sem futotta a felújításból a biztosítóberendezés cseréjére. Nagyjából ugyanolyan, mint a szajoli, a sebesség meg mostantól nőtt...
Előzmény: Törölt nick (81)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.21 0 0 81
Vannak húzós történetek.
Pl. Szajol. Sok "Ha" van ott:
-Ha nem mechanikus bizt.ber. van ott, hanem már elektronikus, akkor a felvágott váltóra nem tud vágányutat adni a forgalmista, és akkor nem kap legnagyobb alkalmazható sebességre szabadjelet a gyorsvonat sem;
--Sőt, ha elektronikus lett volna, akkor az a felvágás pillanatában azonnal visított, villogott volna;
-Ha a mechanikus bizt.ber.-en a forgalmista a szabályzatnak megfelelően ellenőrzi a váltó tényleges állapotát, akkor rájön, hogy az fel van vágva és nem engedi rá a gyorsvonatot;
-Ha a gyorsvonat előtt negyedórával tolatást végző nem vágják fel azt a váltót, illetve ha már sikerült nekik, akkor jelentik, akkor a forgalmista vélhetően eleve tud róla és nem ad rá vágányutat, stb...

A mulasztások közül akár ha csak egyet is nem követnek el, akkor nem történik katasztrófa. Persze, ezt őgy is be lehet állítani, hogy azért történt, mert "elavult" biztosítóberendezés volt Szajolon és hogy nem költenek rá eleget, stb. Az emberi mulasztást nem igazán lehet költségekkel befolyásolni, legalábbis direkte nem. Ez vonatkozik a vasúti átjárókra is.

Előzmény: DGKUm (79)
sanyi Creative Commons License 2003.05.21 0 0 80
3 vagy 30 millió? nem hinném hogy számitana...

Szamit mert nem mindegy hogy a rendelkezesre allo penzbol n vagy 10n db sorompot lehet felszerelni. Es akkor csodalkoznak ha minden lassan, vontatottan megy.

Előzmény: Ferci (77)
DGKUm Creative Commons License 2003.05.21 0 0 79
A Kelenföldi pályaudvason volt ez egyik első tengelyszámláló, ami tudta azt a csodát, hogy: bejött az állomásra egy 36 tengelyes vonat és kiment egy 37 vagy 39 tengelyes, úgy, hogy közben meg sem állt!!! közben semmi más nem történt, minthogy az érzékelő közelében a mozdony (V43) fokozatkapcsolója váltott.

A hatvanas évek derekán volt olyan vasúti baleset Magyarországon, ahol a vonat beleszaladt az előtte állóba ("vonatutólérés"), de a mozdonyvezetőt nem ítélték el, mert be tudta bizonyítani, hogy a térközbiztosító berendezés egy darab dróttal szabadra állítható volt és nem volt kizárható, hogy valaki, akár gyerek, játszott vele.

Hogy ti miket tudtok!

Előzmény: Qqberci (30)
cavinton Creative Commons License 2003.05.20 0 0 78
mondjam a szamlaszamom ahova a sokszor 27m-ot kuld?
Előzmény: Ferci (77)
Ferci Creative Commons License 2003.05.20 0 0 77
ha nem müködik a sorompo, fehér fény sincsen. elvileg ha a soför nem látja a fehéret, akkor az tilost jelent...

3 vagy 30 millió? nem hinném hogy számitana...

Előzmény: cavinton (76)
cavinton Creative Commons License 2003.05.20 0 0 76
Ma atmentunk Foton a fenysorompon. Mondom a vezetonek, Te ez nem mukodott. Ugyan mar lattam, hogy villogott a feher. Na mindegy. Mentunk tovabb. Azt hiszem Godollon lattunk ket LED-es fenysorompot. Dobbenet. Meg tobb szaz meterrol, a jobboldali tukorbol is lattam, hogy villogott a feher.
Visszafel jovet kb masfel ora mulva elertuk a foti sorompot. A baratomat kiverte a viz. Ez tenyleg nem mukodik!
Mennyibe is kerul egy felsorompo?
Mennyibe is kerul egy LED-es fenysorompo a muzeumi izzos helyett?

Ehhez nem kellenek milliok. Ehhez csak gondolkozni kellene.
Nem csak a felsorompo allitja meg az embert. Nem csak a hulye viszi a buszt a vonat ele, hanem az is aki egyszeruen faradtabban vezetve nem veszi eszre a hibas sorompot , a tilos jelzest.
c.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!