Egyébként én nem néztem, mert amikor elkezdődött a műsor és megláttam Juszt László disznó fejét,egyből át is kapcsoltam a NAGY Ő-re és mire visszanyomtam sajnos csak az utolsó 10 másodpercet kaptam el a Surfin Usa-bol.
Jó, akkor elmagyarázom: nincs otthon kábel tévénk és ezért nálunk csak a tv2, az rtlklub, és az m1 jön be. A reklámot tehát az m1en láttam, ebből következtettem arra, hogy az egyesen lesz.
A köpéshez valóban van némi közöm esténként, de erről többet nem nyilatkozom.
A műsorújságot ismerem, de nálunk ez 2 nap alatt megfejthetetlen módon el szokott tűnni és csak hetek múlva kerül elő, mikor már rég aktualitását vesztette.
Tessék engem sajnálni.
Nah hát akkor pontosítok. M2, 20:05 Századunk második fele (vagy micsoda),az ízelítőt elnézve nagyon színvonalas műsor lehet, a Beach Boys pedig kb 3 percig lesz látható. De azért ezt megnézzük.
Kedden asszem' 19:30-kor lesz az m1-en valami '60-as évekről szóló műsor a Juszt Lászlóval. A bemutatóban mondtak valamit a Beach boysról, úgyhogy biztos lesz benne róluk. Ha esetleg valakit érdekel, gondoltam szólok.
If everybody had a notion across the whole U.K.
Then everybody'd be fishin' 'cause it's the real fun way
You'd see `em wearin' sou'westers, big green waders too
Bushy bushy grey whiskers, trawlin' in the U.K.
You'd catch `em trawlin' at Dunbar, down in Wallasey
Sennybridge and Trecastle, Berkshire's Newbury
All over Mansfield and down Dalwhinnie way
Everybody's gone trawlin', trawlin' in the U.K.
We'll all be sailin' the route, we're gonna fish real soon
We're sewing up our nets, we can't wait till noon
We'll all be gone till mornin', we're on a voyage all day
Tell the Skipper we're trawlin', trawlin' in the U.K.
Halifax and Sheffield, Portslade-By-The-Sea
St Helens and Hunslet, Rye and New Romney
All over Loch Lomond, at Whitley Bay
Everybody's gone trawlin', trawlin' in the U.K.
a horvát svéd párhuzam tök találó, az underground terjesztőknek meg koncertszervezőknek hála a jugók eléggé képbe kerültek a nyolcvanas években, az arra turnézó noise rock, garázs rock stb zenekarok mintájára született egy csomó helyi klón, a svédeknél annyival szimpatikusabbak, hogy egyrészt nem jóléti csövesek, másrészt meg a normálisabbja nem angolul énekel, hanem a saját, elég undorító nyelvén, ami egyből kizárja a lehetőségét a komolyabb sikereknek, vagy pedig nem énekelnek sehogy, de az szerintem gyáva megalkuvás
Brr, most olvasom csak az NME lelkendező kritikáját a 20-i első - mára, bátran kijelenthetem, legendássá vált - londoni Wilson-koncertről, ha ezt előbb tudom, a szemétbe dobom a jegyemet, ez a Wilson-Radiohead párhuzam pedig az évezred botránya
Wilson, Brian : London Royal Festival Hall
Imagine, for a moment, that the pressure to follow up the epoch-defining 'OK Computer' had sent Radiohead crazy. So crazy, in fact, hat 'Kid A' became such a sprawling, ambitious and extreme record that they couldn't even finish it, let alone release it.
This, more or less, is what happened to Brian Wilson and The Beach Boys in 1967. In the wake of 1966's amazing 'Pet Sounds', the brilliant and instable Wilson, together with lyricist Van Dyke Parks, embarked on a project called 'Smile', which aimed to incorporate large chunks of American history, music, character and humour into a brief pop record. Whether he actually pulled it off has been quite hard to tell these past 37 years. Wilson's physical and mental health, and his recording career, have been in an erratic state for most of that time. And while the songs from 'Smile' that have surfaced in the interim - both legally and illegally - have been fantastic, it's been impossible to know if they'd work as a coherent whole.
Until now, that is. So here's Wilson, sat stiffly and nervously in the middle of a superb mini-orchestra. He's playing 'Smile', finally completed
and being heard in its entirety for the very first time tonight. It's rare that you can honestly say you were present at a moment of genuine historic significance. And it's rarer still that the reality of these occasions measures up to the hype.
'Smile', though, is sensational: about 45 minutes of the most head-spinningly odd and beautiful music you're ever likely to hear. There are fragile choral sections, farmyard animal noises, woodworking tools, Hawaiian war chants, and one part (called 'Mrs O'Leary's Cow') where the string section put on fireman's helmets. When it was originally recorded in 1967, the musicians wore fireman's hats, too. A sequence of fires in Los Angeles that night convinced Wilson his music started the blazes, and the tune was never released.
Somehow, he keeps his nerve tonight. It's an astonishing show, made even more so by the fact that this staggeringly ornate music was designed for the studio, not the concert hall. Would 'Smile' have changed the direction of pop if it'd been released in 1967? Probably not: most people, back then, would've shared the incomprehension and horror of Wilson's conformist bandmates in The Beach Boys. Now, though, we can handle it - and so, crucially, can Brian Wilson. Maybe Radiohead should've waited 37 years to
unveil 'Kid A', too.