Ez egy piaci fékolaj leszívó, 13000-ért vettem, de talán még olcsóbban is lehet találni nagyobb zsibi piacokon. A lényeg, hogy ez tud nyomást és vákuumot is csinálni. Ezt valahogy bele kell vezetni a forgattyús házba úgy, hogy a szívót és a kipufogót lezárod. Ezt úgy szoktam, hogy egy gumilapot beteszek a kipufogó alá, a szívótorokba pedig egy sima dugót. Ezek valamelyikén el lehet helyezni egy csőcsonkot, amire ráállsz a kézi pumpa csövével. Ha van külön impulzuscső, akkor arra is rá lehet dugni (máskülönben ezt is le kell dugózni, lehetőleg a csővel együtt, akkor azt is teszteled) De én nem így oldottam meg. Kibeleztem egy rossz gyertyát, annak a belsejébe dugtam bele a pumpa csövét, ekkor arra kell figyelni, hogy a felömlő nyitva legyen. A gyertya fém tömítését ki kell cserélni egy O-gyűrűre, ezután kézzel behajtod, és kézzel meghúzod.
A nyomást 0.8bárra kell felnyomni, a vákuumot pedug -0.3bárra. Ezek az adatok nekem a Stihl 028 gyári szerelési útmutatóban voltak, meg kell nézni, hogy a te géped gyártója mit ír elő?
Mikor a kívánt nyomást elérted, nézni kell az óra mutatóját, mozog-e? Ha mozog, esik a nyomás ereszt a forgattyús ház. A vákuum teszt a szimmering miatt kell, ha a nyomásnak ellenáll, de a vákuumot beereszti, akkor biztos, hogy szimmering baj van. Ha a nyomást is elereszti, akkor bárhol ereszthet.
Éppen az a kérdés, hogy miért van ott? mit okoz? mire jó az ilyen henger és ,mire nem?
semmilyen más kínai fűkasza hengeren nem láttam még ilyet, ez meg ugye talajfúró hengere. Rövidebb ideig tartó nagyobb nyomatékigényű igénybevétel a fűkaszához képest. csak azt nem tudom, hogy ennek miért felel meg jobban ez a henger a bemarással?
Az én tippjeim a következőek: ha a nyomás egy részét kicsit hamarabb kiengedi, gyorsabb lesz a felömlés, vagy kisebb lesz a berántót terhelő nyomaték.
észrevettem, hogy a míg a jobb kínai fűkaszákon mostanság áttértek egy alacsonyabb teljesítményű de takarékosabb hengerkialakításra ( euro 5:dupla felömlő. majdnem merőleges felömlőfenék, csökkentett szívó és kipufogó portok) addig a kínai talajfúrókon megmaradtak az eredeti kialakításnál, tehát egy csatornás felömlő, meredekebb felömlőfenék, és nagyobb portok, lényegében a piaci henger, ami ugye nem euro5, csak valamivel jobb minőséggel. erre ezzel a bemarással rátettek mégegy lapáttal? miért? hogyan működik ez a bemarás, mit csinál?
Valakinek a husqvarna 45 problemamhoz van konstruktiv javaslata, tippje?
A reszletek a hivatkozott hozzaszolasomban vannak.
Roviden: A blokk kornyeken a gyujtason (ismeretlen allapotu, de valami szikra hidegen es melegen is van) kivul nekem (laikus) minden hibatlannak tunik vagy ujra csereltem. Az alapjarat (nekem) tetszik. Egy emeltebb alapjarat viszont mar egyertelmuen rangat, nagy gaznal mely, morgos hangja lesz de jobban nem igazan porog, illetve fel-felporog mintha turaztatnam.
A masik karbi utangyartott klonja az eredetinek, H2.9/L1.5 tajeki gyari beallitassal vettem ki a dobozbol. A H barmilyen allasara lenyegeben a fentit muveli, L 0.5-0.75 korul optimalis. Hajszalra ugyanazt hozza mint az eredeti.
Mielott veszek hozza szikra/trafo tesztert, masik gyujtast, ... (mar-mar felepitek alkatreszenkent egy uj gepet) vagy szegyenszemre elviszem a pet projektem egy kisgepeshez, szivesen fogadok tippeket. Olyat is hogy van-e egzakt modja pl a fals levego lenyomozasanak. Lehet-e hogy hiaba uj a szimering de felrakaskor valami felrecsuszott. Barmi. Nem remenytelen a dolog, oviban sokat gyurmaztam, csak epp a 2T-vel nincs eleg tapasztalatom.
Ez egy Güde talajfúró hengere, a kipufogó port. Lényegében egy kínai fűkasza motor. Az a félkör keresztmetszetű bemarás a port fölött a hengerfalban mire jó?
Nem tudok rájönni. A terjeszkedés 2/3 részénél kiengedi a füstgáz egy részét, pedig akkor még végezhetne munkát.
A főtengelyről letört a berántó csészét tartó menetes csonk, így vettem meg olcsón, így a henger jó állapotban lekerült a gépről, csakhát ott az a fránya bemarás. Vajon egy fűkaszára, vagy egy rotakapa adapteres fűkaszára érdemes ezt rátenni?
Illetve ha átszerelték, azzal nem is lenne baj. Baj akkor van, ha az eladó csak úgy gondolomformán tette hozzá a lapot, láncot, a gép viszont 3/8-1,3 pico. Szomszéd meg összerakja, aztán hajrá kipróbálja. Annyira nem ért hozzá, hogy összerakásnál észrevegye, gebasz van.
Szomszédom vett egy 250-est a lófogàsról. A dobozban, külön volt a lap és a lánc és 325-1,6. Nem mertem neki feltenni rá, mert alighanem neppertől vette, az meg ki tudja milyen lapot, láncot tett a dobozba. Hátha nem rávaló. Én így ránézésre meg nem mondom, hogy rávaló-e.
Eddig semmi gond nem volt, finoman olajködös a kipufogóvég, de nincs kátrányos trutyi, belül is tiszta a henger, főtengelyen sincs elszíneződés. Pár napig erősen termelő jellegű darabolás, aztán lehet hogy fél évig be se indítom.