Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.11.16 0 1 18948

Köszönöm.

 

Az a Sb3-as helyközi csuklós érdekes.

Egy Nagykanizsa-Zalaegerszeg járaton jól mutatna.......................:-))

 

 

Előzmény: Dante001 (18946)
EKM-765 Creative Commons License 2024.11.16 0 1 18947

Ezzel is álltunk fél-fél órákat az M3-ason vízforralás miatt. De végül másfél órával a 256-ossal utazók után hazaértünk.

https://indafoto.hu/ekm-765/image/11563649-40493358/387915

Előzmény: MCA-001 (18943)
Dante001 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 18946
Előzmény: trizs77 (18945)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 18945

Van valahol egy oldal ahol nem csak 1-1 buszukról van fotó hanem bemutatják a gyártási palettájukat, kínálatukat ?

Előzmény: MCA-001 (18944)
MCA-001 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 18944
MCA-001 Creative Commons License 2024.11.14 0 2 18943

A 80-as évek végén mi nem jártunk ilyen jól.
A szomszéd falu TSZ-es IK211-es buszával vittek bennünket osztálykirándulásra Somogyból Bp-re.

Este a Nagycirkuszban előadással zártunk.
Hazafelé a busz elkezdte forralni a hűtővizet.
20-30km megtétele után fél óra várakozás.
A busz Balatonboglárig bírta.
Ott elkezdődött az agyalás és telefonálgatás, hogy mi legyen.
Intézzenek nekünk buszt reggelre, vagy az első hajnali vonattal menjünk haza.
A vonatot választottuk és hajnali fél 5-re haza is értünk:)
Örök emlék marad:)

Előzmény: trizs77 (18942)
trizs77 Creative Commons License 2024.11.14 0 3 18942

Tegnap előtti (keddi)  történet.

 

Egyik szomszéd unokája osztály kirándulni volt.

Délelőtt ahogy kell megmászatták velük a Sümegi várat.

Lihegtek a pesti kiskamaszok mire felértek.

 

Fent a várban kicsi műsor, várnézés majd lejöttek.

Ebéd.

Gyerünk a buszhoz irány Sárvár a fürdő.

Ok.

 

Félúton a busz azt mondta nyekk.

 

Telefonálgatás.

Térképnézegetés.

Hol van (hány km-re) a legközelebbi vasúti megálló ahová a kamaszokat felmálházva el lehet baktati egy sávárra vagy a felé tartó vonathoz ?

 

Persze mivel kamaszok össze-vissza bóklásztak a busz körül.

Az ofő meg a kísérő szülők mindíg rájuk szóltak de egyre nőtt az esély, hogy valamelyik felelőtlen gyereket elütik.

 

Egyszer megállt mellettük egy üres Neoplan Starliner.

Három tengelyes.

Nem emeletes de emelt szintű.

Mérhetetlen luxus belül.

 

Felvette az osztályt és ingyen, bérmentve elvitte őket Sárvárra egészen a hotel/motel kapuijáig.

Mint kiderült Ausztriából hozott utasokat Hévízre és üresben tartott haza.

 

A kamaszok nagyon élvezték.

Áradoztak.

A szülők meg be voltak szarva, hogy az igen sok plusz felszerelésből nehogy meglovasítson egy-két gyerek pár darabot.

 

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 18941
trizs77 Creative Commons License 2024.10.18 0 1 18940

Az EUROSTAT közlekedési statisztikái mindig október elején jelennek meg.

Most jött ki a 2024-es.

Ez a tagállamok 2022-es adatait tartalmazza.

 

EU Transport in figures 2024

Sok statisztikai tábla van benne hisz közel 160 oldalas, amúgy ingyen letölthető kiadvány.

 

Az egyik  2.3.3 tábla mely a különböző közlekedési alágazatok, tagállamokon belüli  részesedését mutatja be.

 

2022-ben az egyéni eszközökkel (szgk +mkp)  a helyközi utazások - tagállamonként eltérő mértékben, 72%-93% hajtották végre.

A 72% Ausztria, a 93% pedig Litvánia.

 

Vonaton az osztrákok utaztak legtöbbet, 13,3% és az észtek a legkevesebbet, 2,3%-t.

 

Buszos utazások az EU-27 tagállamában 2022-ben:

 

1./  Málta                            17,1%

2./ Írország                         15,9%

3./ Ciprus                            15,6%

4./ Magyarország                 15,3%

5./ Románia                         14,4%

6./ Görögország                   14,3%

7./ Luxembourg                   12,9%

8./ Észtország                      12,0%

9./ Szlovákia                        12,0%

10./ Olaszország                   11,9%

11./ Lettország                     11,6%

12./ Szlovénia                      11,6%

13./ Horvátország                 11,4%

14./ Dánia                            10,8%

15./ Csehország                    10,7%

16./ Bulgária                        10,6%

17./ Belgium                          9,5%

18./ Finnország                      9,4%

19./ Spanyolország                 9,1%

20./ Lengyelország                 8,9%

21./ Svédország                     7,9%

22./ Ausztria                          7,8%

23./ Portugália                       7,5%

24./ Litvánia                          6,0%

25./ Franciaország                  4,8%

26./ Németország                   4,6%

27./ Hollandia                         2,8%.

 

Ez az EU-27 buszos erősorrendje.

 

a statisztikai tábla további 8 államról ad ki buszos adatokat, melyek nem tagjai az EU-nak.

 

Máltán és Cipruson nincs vasút.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.09.16 0 0 18939

Árvíz ide vagy oda Európa közúton továbbra is átjárható:

 

https://www.economx.hu/gazdasag/aruszallitas-ausztria-arviz-fennakadas-autopalya-fuvarozok-egyesulete.796362.html?utm_source=kilepes&utm_medium=link&utm_term=2024_09_16&utm_campaign=inda_kilepo

 

Azt mondja, hogy torlódások lehetnek még de a fő személy és árúszállítási útvonalak járhatóak.

 

Meg a német határellenőrzés miatt a gépkocsivezetők és az utasok is ellenőrizzék a személyi okmányaik érvényességét indulás előtt.

 

rezgaras Creative Commons License 2024.09.11 0 1 18938

OT

Nemrég történt, hogy a DB egy héttel az indulás előtt küldött egy SMS-t, hogy a dortmundi vonat Bécsből egy fél órával előbb fog indulni. (aztán késve érkezett, mert Passauban fél órát állt) Szóval érdemes megadni a telefonszámot a jegy rendelésnél!

Előzmény: sosiforda (18936)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18937

Köszönöm.

 

Ezt kinyomtatom és átadom neki.

65+ a hölgy.

Nem buszozik.

 

Próbáltuk rábeszélni a repülőre (1 átszállás) de ott meg azt kötötte ki, hogy Ő egyedül nem repül............:-((

 

Amúgy férje az előbb telefonált (kb. 40 perce) hogy már átlépett Hegyeshalomnál.

Ő autóval ment és jött.

 

 

Előzmény: sosiforda (18936)
sosiforda Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18936

Na, látom megelőztek :)

 

5 éve még teljes mellszélességgel a vonatot ajánlottam volna, de most már az ezen az úton megkerülhetetlen német vasút (DB) általános lezüllése miatt inkább az ONTOPIK FLIXBUS-t, ott vannak 1 átszállásos ajánlatok (pl. pozsonyi, vagy frankfurti átszállással).

 

Ha mégis vonat - egy nyugdíjasnak (tehát nem aluljáróbanszaladós kishátozsákos ifjú) én is a Bécs-Koblenz útvonalat ajánlanám, mindkét irányban elég baráti.

 

5.40 Budapest Keleti indul DACIA nemzetközi gyors (helyjegy váltható)

8.20 WIEN Hauptbahnhof érkezik

 

átszállás

 

9.13  WIEN Hauptbahnhof indul ICE 28 Dortmund felé (helyjegy váltható)

17.11 Koblenz Hauptbahnhof érkezik

 

átszállás

 

18.06  Koblenz Hauptbahnhof indul RegionalExpress

20.23 LUXEMBOURG érkezik

 

Utazás előtti napokban érdemes ellenőrízni a www.bahn.de keresőn, a héten pl. az utóbbinál vágányzár miatt át kell szállni, de pár nap múlva már ismét nem.

 

Vissza - ugyanez az útvonal:

 

7.33 LUXEMBOURG indul  REgionalExpress

9.56 Koblenz HBf.érk         

 

átszállás

 

10.48  Koblenz Hbf. ind. ICE 27 (helyjegy váltható)

18.47 Wien Hbf. érk.

 

átszállás

 

19.42 Wien Hbf. indul DACIA nemz.gyors (helyjegy váltható)

22.19 Budapest Keleti érkezik

 

Amelyik vonatokra lehet, azokra mindenképpen vegyen helyjegyet.

 

A német vasút honlapján online megvehető (és előre kinyomtatható) a jegy, ha nem akarja mobilon mutatni útközben (azt is lehet).

 

Csak összehasonlításként: a TELJESÁRÚ jegy egy útra: 265 EUR

 

A német vasútnál SPAR jegyekből van - attól függően, mennyire előre veszi - 119,90 - 159,90 közötti áron egy útra vissza nem váltható és 10 EUR-al drágábban ezek visszaváltható verziója.

 

A MÁV honlap (jegy.mav.hu) ad ezeknél sokkal olcsóbb, 55 EUR-os  SPAR jegyet, de odaútra ezt az útvonalat nem hagyja beállítani, csak - 1 órával korábbi érkezés fejében ugyan, de 4 átszállásosat 8 perces bécsi, 15 perces müncheni és 9 perces mannheimi átszállással (ezeket úgysem fogja elérni, de legalább lehet egész úton stresszelni.)

 

De nem rossz a MÁV odaúti olcsó ajánlata sem (55 - 63 EUR):  7.40 Bp.Keleti RailjetEx.(helyjegy) - 11.43 Linz Hbf., ott átszállás 12.34 ICE 26 (helyjegy) - Koblenz Hbf. 19.11 érk. - átszállás 19.19, ha eléri, vagy inkább 20.20 RegionalExpress 21.29, illetve 22.29 Luxembourg érk.

 

Visszaútra a MÁV honlap ad erre a  fent írt összeköttetésre is 55 EUR-os SPAR jegyet  (még szeptember 11-re is csak 63 EUR).

 

Megveheti nekik bárki interneten és kinyomtathatja egy papírra. Feltételezem, hogy a repülőjegyet sem a repülőtéren vennék papíron nyomtatva :)

 

Ha van még kérdés, szerintem a nemzetközi vonatos fórumba írd be.

 

 

 

   

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (18932)
timetable Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18935

Feltehetően igen, de ilyen pénztár ha jól értem, csak a fővárosban, és a Belval egyetemvárosban van. És az ottani vasút nem is ugyanezt a jegykonstrukciót értékesíti, így kb. 2,5x drágább...Szóval jobban járnak, ha megveszik a jegyet Start honlapján, és utazás előtt otthon kinyomtatják. 

 

Bocs az OFFért a topiklakóktól!

Előzmény: trizs77 (18934)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18934

Köszönöm.

Elmondom neki.

 

Olyan van, hogy odamegy egy pénztárhoz és megveszi ?

 

Előzmény: timetable (18933)
timetable Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18933

Létezik pedig rá jegykonstrukció, a Start Europa jegytípus. Ezt meg lehet venni a Start honlapján vagy appban (ha nincs okostelefonja az illetőnek, akkor ki lehet nyomtatni).

 

Most rákeresve, a jegyváltás időpontjától, illetve szolgáltatásoktól függően 55 eurótól indulnak a jegyek. Legalább 2 átszállás, de a többsége 3 vagy 4. A 2 átszállásos nem is tűnik rossznak, reggeli indulás, késő esti budapesti érkezés - Koblenz és Bécs a két átszállási pont, mindkét helyen szűk egy órás átszállási idővel.

Előzmény: trizs77 (18932)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18932

OFF de tudsz segíteni.

 

A minap szóba került, hogy hogyan, mennyi idő alatt, hány átszállással és mennyiért lehet eljutni vonattal Luxembourgba ?

 

A nagypapa ma jön onnan vissza, szombaton vitte az unokát haza.

De a felesége (a nagymama) nem akar se buszozni se autózni.

 

A repülőjegy kb. 70 eFt.-/fő.

Oda-vissza kb. 140 eFt.-/fő.

 

De vonatról semmilyen infót nem sikerült összeszedni.

Már pedig Ő vonatozni akar.

 

ON

 

Előzmény: sosiforda (18931)
sosiforda Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18931

Most is van Arad-Barcelona nemzetközi busz, hetente többször is.

 

A Flixbus rendszerében is foglalható, a román TABITA TOURS üzemelteti.

 

Igaz, a Népligetbe nem megy be, onnan 1 nizzai, milánói, strasbourgi átszállással ajánl Barcelonába buszozást a Flixbus.

 

 

Előzmény: trizs77 (18930)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18930

2011-ben megállt a Népliget autóbusz állomáson (és állt 30-30 percet) egy-egy menetrenszerinti :

     - Hamburg - Szófia,

 és egy

     - Bukarest - valamelyik spanyol város

viszonylatú autóbusz.

Hetente talán 2x jött mindkettő.

 

 

timetable Creative Commons License 2024.09.09 0 0 18929

Pár napja láttam Kelenföldön egy BlaBlaCar-os buszt - a típust nem figyeltem, a viszonylat Paris-Budapest volt. Csak nekem újdonság, hogy van magyarországi járatuk is? Ha igen, csak ez az egy?

trizs77 Creative Commons License 2024.07.20 0 0 18928

öszönöm.

Előzmény: torqmatic (18927)
torqmatic Creative Commons License 2024.07.20 0 0 18927

Nem gyárt már több mint 20 éve. Utána Tedom néven ment még pár évig, de már annak is régen vége.

Előzmény: trizs77 (18926)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.20 0 0 18926

Elnézést kérek az OFF -ért de nem találtam európai teherautós topikot.

Hátha valaki tudja.

 

Csehországban működik még a Skoda/LIAZ teherautógyár ?

Akármilyen néven.

Gyártanak még teherautót ?

 

Előre is Köszi a választ annak aki írja.

t04cdb Creative Commons License 2024.06.30 0 1 18925

Győrben júniusban két tesztbusz is közlekedett, köztük az egyik a Solaris hidrogénhajtású Urbino 12-ese volt (a másik itt OFF Electronell). A buszokról készítettem egy rövid videót, a Solaris 2:51-től látható. :)

https://www.youtube.com/watch?v=3XV48ADfi_o

trizs77 Creative Commons License 2024.06.26 0 0 18924

Most megnyugodtam.

köszönöm.

 

minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel megvagyok elégedve.

Előzmény: 18-09 (18923)
18-09 Creative Commons License 2024.06.26 0 0 18923

 és venne 100-200 új autóbuszt

 

Lesz, aki szállítson. Ott az MAN, Iveco, Solaris. Venni meg senki sem fog, ma csak lízingelnek.

 

Ha nem lenne aki gyártson, Madridban nem 5 év lenne a 2000+ darabos flotta átlagéletkora, nem tudnának 150-200 új buszt folyamatosan forgalomba állítani. Róma dettó. Több száz új busz áll forgalomba az elkövetkező 1 évben. 

 

A Volvo 10+ évvel ezelőtt tökön lőtte magát, hogy nem gyárt dízel buszt. Az a kevéske megrendelés amit a lengyel gyárnak kikellett szolgálnia, szinte csak skandináv, luxembourgi meg svájci volt. A Scania volt az egyetlen, aki még labdába tudott rúgni az elmúlt 10-15 évben a piac átrendeződése kapcsán. Helyére majd jön más. A Van Hool-t inkább házi (Benelux) gyártónak titulálom, de a hattyúdal ott is jó 20 éve kezdődött, nem mostanában.

 

Az, hogy 1 éven belül 3 európai buszgyártó is lehúzta a rolót, természetes piaci folyamat. Tetszettek volna olyan buszt gyártan, ami kell a piacnak. 

Előzmény: trizs77 (18919)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.26 0 0 18922

Szerintem semekkora. Ha kell busz, akkor elkezdenek tárgyalni a potenciális gyártókkal, aztán kiválasztják a legjobbat. Nyilván előny, hogy esetükben nincs különféle közbeszerzés meg átjátszóállomás, ami lassítaná és drágítaná a dolgot.

Előzmény: trizs77 (18921)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.25 0 0 18921

Az ARRIVA-nak - egész Európára tekintve - mekkora keret szerződése van X gyártóval, hogy ha kell lehívhasson belőle 50-100 db-t ?

 

Előzmény: torqmatic (18920)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.25 0 0 18920

Ezeket a bulváros híreket azért nyugodtan el lehet osztani kettővel... Az arriva most nemrég írta alá a szerződést a BKK-val 100 csuklósra, 50 szóló is jönni fog és itt lesznek szépen jövőre, nem kell 2-3 évet várni.

Előzmény: trizs77 (18919)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.25 0 1 18919

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167293258&t=9157561

 

Egyre inkább hiány lesz Európában az európai városi autóbuszokból.

 

Ha holnap egy európai nagyváros vezetőjére rászakad a bank és venne 100-200 új autóbuszt, könnyen előfordulhat, hogy Európa 2-3 éven belül nem tud neki szállítani.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!