Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nem vagyok képben, hogy mostanában hogy megy a folyami hajózásnak, de ahol ilyen brtonnák kereskedelme zajlik, plusz a turizmus, ott illik egy aknamentesítő flottát fenntartani.
(Pláne, ha grippenekre százmilliárdokat költünk)
Szvsz most, a XXI. században milyen nagy hatótávolságú harci repülőgépről telepíthető aknatípust ismerünk?
Csak azért kérdem, mert ugye ha dunamenti ország zárja le a hajózás útját akkor a flotilla nem tehet az ellen semmit, annak a problémának a megoldása a hadsereg dolga. Az is nyilvánvaló, hogy a Dunára aknát csak valami nagy háború esetén, egy távolabbi nagyhatalom akarna telepíteni, amely nagyhatalom rendelkezik stratégiai bombázókkal és légifölénnyel a magyar Duna szakasz fölött (ergo szétverte a NATO légierőit, ám akkor már megette a fene az egészet), hogy egy egész európát érintő közlekedési folyosót meg tudjon bénítani a csak a környékünkön található sok tucat hasonlóan nagy jelentőségű vasútvonal és autópálya szétbombázása mellett.
A hajózást akadályozó dunába lógó hidakat meg nem lehet aknamentesítő felszereléssel felszámolni.
Namost azt hiszem ezzel a flotilla története le is zárult szükségtelenné válás okán. Pontosabban egy speciális vizi feladatokat ellátni is képes kommandóvá és tűzszerészosztaggá alakult át. És ez akkor is így lenne, ha dúsgazdag ország lennénk.
tudod mit ha sértődöt vagy előbb számolj 10-ig Szerintem a seregtől többet kaptál mint amit adtál........ez magán vélemény volt.
Biztos igazad van, te ezeket jobban tudod.
Az EUROPA-híd, mint civil rendezvény, nekünk kb. 10 napot vett el, a beígért juttatás tizedét sem kaptuk meg.
Nem tudom hány szabadnapot nem kaptunk meg /kb. 5 évre visszamenőleg/, száz fölötti átlag.
Az árvízen /2000. Tisza/ fertőzést kaptam, tüdőmből kivettek egy darabot, egy kis mellhártyával, meg egy bordakanyarral együtt, több mint 6 hónap betegállomány.
Amikor bekerültem a kórházba és VISSZARÁNGATTAK ez életbe, valamint az utána eltellt időben eggyettlen előljáró sem vett róla tudomást, azt sem kérdezték meg mi van velem. Természetesen minden orvosi papírt időben leadtam, mindenben betartottam a szolgálati utat.
Rá két évre vették észre, hogy mi történt, és küldtek FÜV-re, azt is csak azért, mert a tiszti előléptetésemhez alkalmasságira kellett menni.
Ez NEM magánvélemény volt!
A magánvéleményem, hogy "tudod mit ..." mielőtt osztod a frankót, konkrét tények ismerete nélkül, ...előbb számolj 10-ig...!"
Értem és tisztelem, hogy véded a mundér becsületét, magam is hasonlóan érzek, még ha ez nem is jön le mindíg abbol amit írok.
Idézni azok szoktak pontosan akiknek nincs saját véleményük ( szerintem) persze ez nem tövényszerü.
Vezető beó-ról beszélgethetünk 1971-ben őrm ként kezdtem. azt amit elértem a szakmai tovább képzésemnek köszönhetem (LÉKAI hjszakközép) majd MHRT géptiszti tanfolyam mellé kishajó vezetői ( ma is vannak a Balatonon hj vezetők akik meg ismernek)
nekem biztositotta a tovább képzést az a bizonyos ( ez mind ahozzállás kérdése és természetesen idő fügvénye (ehez hosszútávú magán tervek szükségesek és nem 4 éves szerződé
2006 decemberéig én nem tudtam semmiféle hosszútávú tervezésről.
Ha van is ilyen akkor azt még az érintettek előtt is sikerült titokban tartani.
A hajók még mennek, az emberek megpróbálják felszínen tartani a dolgot, fejlesztésről nemigen tudok. A négy naszádból három parton van, felújításra várva.
A negyedik felújítva, de a Flottilla napon mozgásképtelen volt, gondolom azóta nemigen gyógyították meg.
A háttér minimális, szinte elégtelen, már ami a javítást, karbantartást illeti, szinte csak a legszükségesebb dolgokra szorítkozik.
Nos, ez van, még él valamellyest a hadihajózás, kérdés meddig, és milyen mértékben érinti őket a várható átszervezés.
Az utóbbi évtizedben az átszervezés mindíg leépítést jelentett, meglátjuk mi lesz.
Az alábbi dolog lehet az, amiről talán Peye írt legutóbb, tehát arról, hogy néha azért gyakorolnak az AM hajók gépágyúsai, csak nem a fedélzetről, hanem egy kiszerelt ugyanilyen ágyúval. Azért az érdekelne, hogy igazi, robbanó vizi aknákkal is szokott-e lenni gyakorlat, vagy csak akna makettet kell kihalászni, és "semlegesíteni" a matrózoknak?
Célkövetési gyakorlattal egybekötött, légvédelmi tüzér éles lőgyakorlatot hajtott végre az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred kijelölt szakállománya, október 24–26. között az MH Bakony Harckiképző Központ nulla ponti lőterén. Szöllős Béla mérnök alezredes, az alakulat parancsnokhelyettese elmondta, hogy a hadihajós alosztály, irányzó beosztású matróz állománya a hadihajókon rendszeresített 20 milliméteres gépágyú szárazföldi változatával két célra éles, egy célra pedig gyakorló lövészetet hajtott végre."
16.-án volt az éves nyugállományúak lőversenye Püspökszilágyi lőtéren. Egy-két képet közre adok. Habár nem a hajókkal kapcsolatos, de azért érdekes lehet. Lehet,hogy ismerős valakinek a lőtér.