Keresés

Részletes keresés

Nán Creative Commons License 2006.09.22 0 0 320
Tehát megrendelhető: dr. Martinkó Károly, 1088. Budapest, Rákóczi út 27/A levélcímen, az átvétel megjelölésével. Én ajánlanám a másik lehetőséget, amivel én is éltem: 1-338-2058 (üzenetrögzítős telefon, vagy fax), és itt megadni az elérhetőségedet. A könyvben nagyon sok "régi" és "újkori" flottillás történet, életút leírása van, riportszerűen szerkesztve. Nem tudtam lettenni......
Qti Creative Commons License 2006.09.21 0 0 319

Légyszives írd le az elérhetőséget, mert nem tudtam kiböngészni a képekről.

Üdvözlettel Qti

Előzmény: Nán (318)
Nán Creative Commons License 2006.09.21 0 0 318

Szervusztok !

 

Hátha valakit még érdekel:   ma vásároltam ezt a könyvet a szerzőtől.  Még néhány példánya van, akit érdekel, a képen az elérhetősége is rajta van.

legard Creative Commons License 2006.09.21 0 0 317
A KH feladata volt az összes "harcoló" egységek kiszolgálása. Amikor gyakorlatra elment egy-egy osztály A KH biztositotta az üzemanyag szállitást, a szakács biztositást, a lakóhajó vontatást, stb. A hiradó század pedig a rádió és telefon összeköttetést.

A hiradóknál voltak a " tyúkbelesek" elég nehéz feladatuk volt mert több kilométert gyalogoltak a hátukon vezetékkel, hogy egy-egy kihelyezett Pl: afi örs és a parancsnokság között az összeköttetés meglegyen. És voltak a rádiosok, ezek a köszponti parancsnoksággal és egyes mozgásban lévő egységekkel tartották a kapcsolatot.

Nem tudom milyen müszaki felszerelésekre gondolsz?
Előzmény: st_patrick (316)
st_patrick Creative Commons License 2006.09.19 0 0 316

Világos, köszönöm a választ!

Ha nem untad meg a kérdezősködést: a KH alo. látta el a "földi lépcső" feladatát is? Milyen híradó és műszaki háttérre volt szükség?

 

Előzmény: legard (315)
legard Creative Commons License 2006.09.18 0 0 315
A TN-1 további sorsárol nem tudok semmit.

A szertár teljesen önálló század szervezésü , ma megtudtam , hogy MN 1436 volt a száma. A bevonultatást és az ujonc kiképzést is teljesen önállóan hajtotta végre. Teljes egészében a szertár őrzése és katonai kiszolgálása volt a feladata.
A karbantartó és javitó állomány teljes egészében polgári személyekből állt.

Ez az egy létesitmény volt, ami teljesen kiszolgálta haditechnikával kapcsolatos munkálatokat.

Itt a kvácsmühejtől, kezdve az asztalosmühejig, motorszerelők, esztergálók, heggesztők és még sok más szakma tevékenykedett.

Tehát volt a három osztály 3-3 alosztályal. Volt a páncélos osztály, ahol a PN-ek voltak, volt a KH alosztály, itt voltak elhelyezve a gépkocsivezetők, szakácsok, és a hajózó állomány , 1 db PKN parancsnoki naszád, a Dd.pk részére, a 6 db. VN. és a TN.
Ezenkivül volt egy hiradó század.


Ui: A KH kisegitő hajó alosztály volt. Az osztály= zászlóalj alosztály=század
Előzmény: st_patrick (314)
st_patrick Creative Commons License 2006.09.18 0 0 314

Köszönöm tisztul a kép:)

Akkor a TN-1 elég sokáig húzhatta mert a képaláírás szerint két motor dolgozott benne. Vajon szétvágták?

Kicsit más: a Szertár milyen jogállású szervezet volt? A naszádok üzemeltetéséhez még milyen szárazföldi infrastruktúra kellett?

A szervezetről: a Flottillában az említett 3 osztályon kívül volt-e még alegység? A PN-ek hová tartoztak?

Tisztelettel

stp

Előzmény: legard (311)
peye Creative Commons License 2006.09.18 0 0 313

Az a "kis" hajó a legnagyobb még működő magyar építésű zuhatagi vontató a "SOPRON", a "zuhatagi tigris". Ha minden igaz, és jól emlékszem, akkor a SZÉCHENYI még ehhez hasonló kategória.

A felvétel pedig a KASSA/DEBRECEN hazahozatala alkalmával készült, a  komáromi hajógyárban, nem előtte, hanem bent az öbölben.

Előzmény: hadihajos (299)
peye Creative Commons License 2006.09.18 0 0 312
A három csavaros TN sokáig állt a "D" O. sójatér végében teljesen kibelezve, még vezeték sem volt benne. Később, valahogy a '90-es évek közepe-vége felé megvette valaki, és egy csodálatos yachtot csinált belőle, nagyon szép lett, a további sorsáról nem tudok.
Előzmény: legard (311)
legard Creative Commons License 2006.09.15 0 0 311
Megpróbálok vállaszolni a feltett kérdéseidre, az emlékeimbe kutatva.

Valóban kettő darab TN volt a Flottánál, az egyik a Hadihajós szertárban , a másik a MN 9680 alakulat állományában.
Ez a szertár az újpesti kikötő hátsó végében volt, önálló alakulat volt, önálló MN számmal , külön parancsnoksággal. Ennek a szertárnak volt a feladata az MN 9680- hajóállományának karbantartása, nagyjavitások elvégzése és egyéb olyan munkák elvégzése ami a hajokkal kapcsolatos volt. Ebben a szertárban volt a hajók kiemelése téli elhelyezésre és tavasszal a vizreeresztése. Viszont a tárolás már az alakulat udvarán volt. Tehát egy évben kétszer végig kellett kocsikázni a váci úton / ebből az időkből származik az az újságcikk, hogy " a váci úton egy hadihajó összeütközött a 10-es villamossal.........." No ennek a szertárnak tulajdonában volt az egyik TN.
Eza TN három csepel motorral volt felszerelve, ennek ellenére nagyon lassú volt, 1959-1991 közötti időszakomra emlékezve ez a hajó nem volt üzemben talán ötször , de akkor sokat mondok.

A szertár megszüntével az egész állomány, mármint a civil dolgozok nagy része átkerült hozzánk. Ekkor ez a hajó is azóta csak aparton volt solyán használatba nem lett állitva. Hogy mi lett vele nem tudom, mert én 91-ben nyugállományba vonultam.

Az alakulatnál lévő TN viszont nagyon is üzemben volt. Ez egy keskeny hosszú két csepel motorral ellátott hajó volt, minden gyakorlaton résztvett és nagyon hasznos egy jószág volt, mert élesben is kellett használni.

A dereglyékkel kapcsolatban az a három amelyik aluminiumbol készült, tudomásom szerint Vác készitette kimondottan arra célra amit már elmondtam.

Az alakulatnál három osztály létezett az 1-es 2-es és a tisztes iskola ennek a három osztálynak volt 1-1 dereglyéje.

Csak egy amit már emlitettem az M-akna- adatokat ne kérdezzél róla mert már nem nagyon emlékszem rá. A másik a folyami bomba volt ,ez ellenséges aknák megsemmisitésére szolgált.

Elég szószátyár voltam, de remélem tudtam valamit mondani neked
Előzmény: st_patrick (309)
United Snakes Creative Commons License 2006.09.15 0 0 310

http://www.honvedelem.hu/honvedseg/logisztika/mh_1._honved_tuzszeresz_es_hadihajos_ezred 

 

Ha valaki még nem látta volna, nézze meg a fenti linket! Ez a Flottilla honlapja, nagyon klassz hajós képek is vannak rajta, persze itt is megosztva a tűzszerészekkel...

U. Snakes

st_patrick Creative Commons License 2006.09.15 0 0 309

Köszönöm a válaszaitok!

Ha jól értem, ezek a dereglyék nem gyárban készültek, hanem a Flottilla készítette el őket? Ha igen, volt-e valamilyen egységes típusterv, ami alapján épültek/átalakították/stb? A jelzésük AD volt-e? Sajnos Kecelen másfél éve jártam, akkor még nem találkoztam hajókkal, talán újabb szerzemények lehetnek.

A VN-ekkel kapcsolatban: a www.papernet.hu-n megtaláltam őket, de TN ott nincs, a Belügy hajói közt találtam egyet, de az 1962-ben épült Vácott. Viszont harckocsimotor van benne, lehet hogy a Flottilla egyik TN naszádja is ilyen volt?

A TN-1 jelzésű naszádról egyetlen képet láttam, a Hadihajók típuskönyvében (1983). Az viszont ötvenes évekbeli a képaláírás szerint. Az lehetett az M-zárolt?

És ha már felbátorodtam: milyen aknatípusokat használtatok a Flottillában?

Előre is köszönöm!

stp

 

hadihajos Creative Commons License 2006.09.13 0 0 308
Legard mindent leirt a naszádokról, én csakk megjegyzem, hogyaknász - dereglye a Keceli haditechnikai parkban van kiállitva 1 db 2 db naszáddal eggyütt. A tüzoltó naszádokról én is keveset tudok, igaz megkérdezhettem volna Tóni bácsit mit tud róluk  volt egy kicsi és volt egy nagyobb ami "M" zárolt volt.
legard Creative Commons License 2006.09.12 0 0 307
Bocsáss meg de azt a BM-et elirtam, PM / Páncélos Naszád/ akart lenni.
Igy igaz , a VN vagyis vontató naszád és nem AN, amint már irtam a flottának 6 db. állt rendelkezésére. Lakóhajók vontatására használták, de költcsön is voltak adva , többekközött a FOKÁ-nak sodres -uszályok vontatásásra, vagy a vizügynek köves uszályok vontatásásra Dunabogdánybol.

A hat darabbol négy egyforma volt kettő viszont más felépitményü volt.

Sajnos az aknász-dereglyéről nincs képem, ebből volt három aluminiumbol készült és egy vasbol. Ezeket kimondottan M-aknatelepitésre és felszedésre használták.

Az M betü megfigyelt aknát jelent, ezekből készültek az aknazárak, vagyis a Duna egy szelvényének teljes lezárása.

Ezeken a dereglyéken egy kapudaru volt két oldalon sineken gördült , láncos emelőszekezet volt rajta. A hátsó része fecskefarok szerüen volt kiképezve, hogy eközött eresztették vizbe az aknákat és eközött emelték ki A parton egy kiépitett gyujtóállomás volt ahonnan az aknákat tudták robbantani. Minden akna egy kábellel volt összekötve ezzel a gyujtóállomással.

Ezek a dereglyék, hogy hová kerültek sajnos nem tudom, de egy darab átépitésre került, hogy a búvárok tudják használni. Kapott egy felépitményt, ahol a búvárfelszerelést tudták elhelyezni.
Előzmény: st_patrick (306)
st_patrick Creative Commons License 2006.09.12 0 0 306

Üdv Legard!

Nagyon köszönöm a választ, elég későn kezdtem újra átnézni a topicot, ezért is válaszolok csak most.

A képekből úgy látom, hogy a VN nem egy AN származék volt, hanem egy különálló típus?

A BN címszó alatt egy olyan AN naszádra gondoltam, ami kimondottan a búvárok tevékenységével volt kapcsolatban. Arról hogy volt ilyen, a Haditechnika egy beharangozójában olvastam, tán itt a fórumon?

Kicsit más kérdés: erről az aknászdereglyéről van-e kép valahol?

Előre is köszönöm!

stp

Előzmény: legard (165)
ppgman Creative Commons License 2006.09.11 0 0 305

Tegnap fotoztam a levegobol ezt a 2 lepusztult naszadot Balatonfurednel. Nagyon szomoru latvanyt nyujtanak, de gondolom elobb-utobb kezdenek majd veluk valamit.

 

 

 

Nán Creative Commons License 2006.09.09 0 0 304
Üdv. ! Sajnálom, hogy nem találkoztam vele. Jöttek "külsős" barátaim, aztán azokkal császkáltam. teljesen lefoglaltak. Ha ott lesz, légyszíves üdvözletemet átadni. A múltkori kabin-fotót köszönöm, elmentettem. Ha van még a témába vágó képanyagod, a t-onlines címemre légyszív közvetlen küldeni, alkalom szerint.
Előzmény: legard (302)
legard Creative Commons License 2006.09.09 0 0 303
Ha jol látom ez a felvétel a komáromi kikötő előtt készült.

Valamikor innen szállitottuk a sziléziai szenet az óbudai gázgyárnak. Ez még az 50-es években volt.
Előzmény: peye (298)
legard Creative Commons License 2006.09.09 0 0 302
T. Karcsi ott volt a nyilt napon is találkoztam vele...
Előzmény: Nán (301)
Nán Creative Commons License 2006.09.08 0 0 301
Szervusztok ! Van T. Karcsi ? ? ? Légyszíves átadni üdvözletemet, meg ha esetleg kérdezné. az e-mail címem.
Előzmény: hadihajos (300)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.08 0 0 300
Üdvözlök általad mindenkit. Nézd meg Tósoki megkereste-e a vezetőséget, tőllem kérte a tefon számot.
Előzmény: legard (297)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.08 0 0 299
G Gyulát felismertem. Te nem lehetsz a szemüveges akkor a kis hajón vagy?
Előzmény: peye (298)
peye Creative Commons License 2006.09.08 0 0 298

Ott leszek, de hogy könyebben megismerj:

 

Csíkos póló. kendő, a Sopron m/s fedélzetén.A Kassa/Debrecen hazahozatala Komáromból

 

Melléállás...

 

Előzmény: legard (295)
legard Creative Commons License 2006.09.08 0 0 297
Flottillás nyugállományuak havi találkozója...
Előzmény: Takoca_ (296)
Takoca_ Creative Commons License 2006.09.07 0 0 296
ha nem vagyok indiszkrét: mi lesz akkor és ott?
Előzmény: legard (295)
legard Creative Commons License 2006.09.07 0 0 295
Fiúk!!!!!!

Remélem 18.-án találkozunk a Stefánián.
hadihajos Creative Commons License 2006.09.07 0 0 294
Nem egy volt katonám (leszerelt) esküvőjére voltam hivatalos,melyen részt is vettem. Pedig az én időszakom az átkosra nyúlik vissza. Az emberi kapcsolatok embereken mulnak .
Előzmény: peye (292)
peye Creative Commons License 2006.09.07 0 0 293

HÉÉÉÉ!

Mi van, itt is ciánoztak??

Urak, ne csak olvassatok!!!, Írjatok is!!!!

peye Creative Commons License 2006.09.03 0 0 292

Nem Ő hibázott, hanem az én emlékezetem keverte a két igen hasonló nevet, és eseményt, mert volt jó pár belőle...

A vaklőszerhez meg annyit, hogy vidéken egy őrkatona belehalt mikor megtámadták, és meglőték, mert időt vesztett a vak utáni ismételt felhúzással.

Az sok barom, aki kitalálta ezt a vaklőszeres állatságot, csak annyit nem gondolt át, hogy a vak nem húzza fel a fegyvert, csak csőszűkítővel, de azt meg éleshez nem lehet felrakni, az ismételt töltés pedig, ha valóban megtámadják az őrt, egyenlő a halálos ítélettel.

A katonáink fegyver-és lőszerraktárra, robbanóanyag raktárra vigyáztak, a kikőtőben lévő hadihajókra stb....

Aki odament, tudta, fegyveres őrség van, és ennek figyelembe vételével támadta volna meg őket, huszonkilóméterekre a laktanyától.

Tudtuk ez mit jelent pszichésen a fiataloknak, rávezettük őket a tilos, de egyetlen helyes megoldásra, amire egyébként maguk is rájöttek, de így legalább emiatt nem idegeskedtek, mert érezték a feléjük megnyilvánuló bizalmat, és azt, hogy bízhatnak a parancsnokaikban...

Ezért, ha gond volt, hát mi is igyekeztünk segíteni, akinek lehetett, és amíg el lehetett menni, meg néha tovább is....

Voltunk jópáran, akik így gondolkodtak.

Ezek a fiúk tizenév távlatából is megismerik az embert, ráköszönnek, láthatóan örülnek a találkozásnak, leszereléskor nem egy könnyezet -mi is nyeltük néha a sajátunkat-, hát ez volt az én -mi- fizetésünk, és megérte!!!!

Előzmény: United Snakes (291)
United Snakes Creative Commons License 2006.09.03 0 0 291

Bocsi, de vaklőszerrel hogy "küldted át az őrtorony tetejét"? :-))

Nálunk egy újonc srác az első őrségén ráküldte az egész tárat (!) valami homeless öregemberre, aki a kirándulók által eldobott visszaváltható üvegeket gyűjtötte. Éjszaka volt, és a srácnak azt mondták az "öregek", hogy figyeljen, mert lehet, hogy Szolnokról meglátogatják éjszaka a Furkó őrnagy mélységi felderítői, és meg van nekik engedve, hogy össze-vissza verjék! Persze, hogy begazolt a srác, amikor a sötétben meghallotta a molyolást... :-)) Valami Isteni csoda folytán az öreget végül elkerülte mind a 30 skúló, így nem lett belőle hadbíróság, hanem "ideggyengeség" címén alkalmatlannak nyilvánították, és leszerelték...

U. Snakes

 

P.s: Bocs az off-ért!   

Előzmény: Takoca_ (290)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!