Keresés

Részletes keresés

legard Creative Commons License 2006.08.07 0 0 233
Ezt megkellene kérdezni Vili-bácsitól, hogy miért éppen fehérre festette, ugyan-is nem szürke, hanem fehér. valószinü nem volt neki zöldje -vicc-vagy jobban tetszett ilyen szinnel neki. Ezt már soha nem tudjuk meg.
Előzmény: United Snakes (230)
legard Creative Commons License 2006.08.07 0 0 232
Úgy látszik, hogy az öreg is tanulhat ujat.

Amig én az alakulatnál voltam erről szó-sem esett.

Több kérdés merül fel bennem:

- Milyen kereső eszközzel végesztétek- a régivel, vagy egy új kifejlesztett változattal?
- A fordulókat hogyan hajtottátok végre?

- Csak egyettlen egy sávot kerestetek?
- minden fordulónál beszettétek a keresőt?

1991-ig ilyen felszerelés az AM-eken nem volt.
- milyen sebességgel kerestetek?

Előzmény: peye (228)
peye Creative Commons License 2006.08.06 0 0 231
Bocsi, hogy a Legard helyett válaszolok, de ez a hajó eredeti színe, ilyen festéssel jöttek. A szerbeknél még látni  szürkét.
Előzmény: United Snakes (230)
United Snakes Creative Commons License 2006.08.06 0 0 230

"Közre adom ezt a makettet!"

 

Legard, annak volt valami konkrét oka, hogy nem festették ki a makettet a hajó eredeti színeire? Mivel tudom mennyi munka van egy ilyen makett elkészítésében, az fel sem merül, hogy pont a festést akarták megspórolni...

Más: nagyon érdekes volt, amit az alsó- és felső kormányállásból történő hajóvezetésről írtatok! Én azt hittem, hogy csak azért van 2 kormányállás, hogy ha esős időben hajóztok, ne ázzon meg a kormányos! :-)) De ugye ezzel túlságosan leegyszerűsítettem a dolgot, és a valódi oka bonyolultabb, igaz?

 

U. Snakes

Előzmény: legard (217)
peye Creative Commons License 2006.08.06 0 0 229

A naszádokat pedig leginkább azért tartották meg a rendszerben mert, az alaprendeltetése teljesen más mint az AM hajóé, így volt kerek a dolog.

Ehhez volt még az AFI alo., és így teljesen lefedte a HFF alaprendeltetését.

Ami most van, azt talán nem most részletezném.

A lényeg viszont az, hogy még VAN valami.,

tisztelettel: Péter

 

Előzmény: peye (228)
peye Creative Commons License 2006.08.06 0 0 228

Tiszteletem Kapitány úr.

"Ezek az AM-ek nem alkalmasak mechanikus keresésre, ezért volt szükség még az AN-ekre."

Anélkül, hogy megbántanálak, az kell hogy mondjam,  a fennti állításod sem részeiben, sem egészében nem fedi a valóságot .

A következő okok miatt:

- egy bizinyos feladatkörre újonnan kifejlesztett, rendszerbe állított technika, általában lefelé kompatibilis a feladatkörén belüli az elődeihez

 

Az AM-en lévő felszerelés fejlettebb formában maximálisan kielégíti az mechanikus aknakeresés igényeit;

                       

                        - hidraulikus vontatócsörlő, két vontatókötél, egymástól függetlenül is
                           működtethetően, kötélterelő görgők
                        -  a  bólyák, kötelekkel, félszemekkel, seklikkel,stb. 

                        -  a naszádhoz képest óriási munkafedélzettel
                        -  lényegesen nagyobb tolóerő, tömeg
                        -  lényegesen hosszabb vontató kötél /kötelek/
                        -  több ember vehető igénybe, nagyobb helyen
                        

                   -  hátránya a nagyobb tömeg, nagyobb merülés, nagyobb hossz és

                      magasság, valamint az, hogy nem olyan fürge
                       

Mindezekhez a naszádon:

                         - külön fel kellett rakni egy kötélterelőt, ami amellet, hogy
                           tökéletesen megfelel a célnak, igen otromba darab

                         - kézzel kell beszedni a vontató és aknakereső kötelet
                           bólyákkal, golyókkal eggyütt, meglehetősen kis helyen
                         - ki kell támasztani a vonóhorgot egy fa tákolmánnyal, nehogy
                           kitépje a géptér hátsó falát
                         - kisebb teljesítmény, tömeg.


                    - előnye többek között ami az AM hajó hátránya

 

Én magam láttam, amikor 3 db összekötött AFI kő összehúzta a naszádpárt, és meg is állította azt. A naszád személyzetéből 3 főt leköt a hajóvezetés, irányítás, így max. feltöltöttség esetén is csak 4 fő marad a fizikai tevékenységre.

Az alábbi felvételek egy, a már megszűt HFF után kitalált Magyar Hadihajózás /1.HTHE/ gyakorlatán készült, az AM 22-es /az én vezetésem alatt/, valamint az AM 32-es /Sír Kán vezetése alatt/, amikoris bizonyítottuk, hogy nagyon is alkalmas a mechanikus keresésre az AM hajó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez nem az összes kép, de vélem elég, ahhoz, hogy meggyőzzelek.

Előzmény: legard (213)
legard Creative Commons License 2006.08.06 0 0 227
R.k.
legard Creative Commons License 2006.08.06 0 0 226
Ismerős ez akabin?
Előzmény: Nán (225)
Nán Creative Commons License 2006.08.06 0 0 225
A 223-ban, az első mondatot, Neked is írhattam volna....Az egyik utódod, ha jól emlékszem, az Aknásznaszád topicban, írt néhányszor, a gépekkel kapcsolatban. Most, a Nyílt Napon, nem volt kinn, de néhány héttel elötte - telefonbeszélgetésünk alapján - meglátogatta hajós kollégáit.
Előzmény: hadihajos (224)
hadihajos Creative Commons License 2006.08.06 0 0 224
Ne hagyjuk ki az öreg Sanyi bát a festő sakk nagymestert sem. Persze még sok-sok volt polgári kollégát a kikötő mühelyből.
Előzmény: legard (221)
Nán Creative Commons License 2006.08.06 0 0 223

Igen, konkrét feladat miatt, sokszor találkoztunk - a hajón, de a nyugdijba vonulásról nem esett szó. Az bucsúztatón meg valamilyen ok, (szabadság, távoli feladat?    fene tudja....)  nem voltam.

Aztán egyszercsak G.-ön, amikor gyalog mentem egy céghez, akkor összetaliztunk.

88-95 között rengeteg új arc jelent meg, és úgy megváltozott az élet bent is.....

 

legard Creative Commons License 2006.08.06 0 0 222
...........1991 ápr. 1-el vonultam nyugállományba. Kitöltöttem becsülettel az időmet.

2-3 nappal előtte rendeztek egy bucsú gyülést a tantermi épület nagytermében.
legard Creative Commons License 2006.08.06 0 0 221
Nagyon rendes embe volt Vili-bá. igen kedveltem őt.

Bizonyára tudod, hogy Ő a flottilla szertárból jött át , amikor a szertár megszünt az ujpesti kikötőben,

" Alagsor" mennyi minden elfért ott még az ős-időkben. Ott volt a fegyver-mühely, az asztalos mühely, egyéb szerelő mühely, eszterga-padokkal, Brenner Gábor vegyvédelmi raktára, a Flitox / Gál Janika/ irodája stb.
Előzmény: Nán (220)
Nán Creative Commons License 2006.08.05 0 0 220
Úgy emlékszem, akkor számomra váratlanul mentél nyugdijba. Az utód J. Béla lett ? A makettről, (és ha másoknál is látok ilyen, házilag készített emléktárgyat), mindig eszembe jut a Vili bá'. "Szomszédok" voltunk az alagsorban, és átjárogattunk egymáshoz, sokat dumcsiztunk. Nagyon sok régi flottillás története volt az 50-es évekből. Van egy kazettám tőle, matrózdalokat gitározott fel egy magnósrádióra, próba-felvételként. Sajna, mire eljutottunk volna a "profi" felvételig, közbejött betegsége, elment... A megyeriben, amikor arra járok, mindig megállok....
Előzmény: legard (219)
legard Creative Commons License 2006.08.05 0 0 219
Ez volt az egyetlen ajándék a nyugállományba vonulásomkor.

A kezdettől fogva tudtam ,hogy ez nekem készül, minden nap megnéztem készülése közben.
Előzmény: Nán (218)
Nán Creative Commons License 2006.08.05 0 0 218

Azt hiszem, ezt a makettet én láttam készítése közben. Ha jól emlékszem, made in Gáti Vilmos bá', barkácsműhely.

Előzmény: legard (217)
legard Creative Commons License 2006.08.05 0 0 217


Közre adom ezt a makettet!!!!





Am 32
hadihajos Creative Commons License 2006.08.04 0 0 216
Ellátogattam a MATE (Magyar Tengerészek Eggyesület) honlapjára. Gratulálok G Gyulának alelnökké történt megválasztásához.
hadihajos Creative Commons License 2006.08.04 0 0 215

Igen az Araboknak is épitettek hajókat a belgrádi hajótechnika gyárban, -8o-82 között töbször voltam hajó átvételen és a sóján mindig volt amit nekik épitettek.

   A hajótest álltalában sablon alapján épül ezért a felépitmény hasonlásága gyakori,  változó a felszereltségük ami lehet polgári és katonai Pl az AM-e készitették 3db motorral de azok nem képesek vontatni.

   A csókos esetről nem hallotam .

  

Előzmény: cavman (214)
cavman Creative Commons License 2006.08.03 0 0 214

Hali!

 

Az iraki hadihajósoknak is van, és "volt". Az első öbölháborúban elsüllyesztettek belőlük az biztos. Úgy emlékszem hogy kettő süllyedt el rakétától.. Láttam gyenge minőségű fotókat róla. Sajna jó képem nincs az irakiról.

 

Tudomásom van olyanról is, hogy eredetileg 7 db AM érkezett magyarországra, de egy csókos valamilyen módon szerzett eggyet, és görögországba vitték. Kicsivel késöbb civilek alakítottak valami parti őrséget, és az volt a hajójuk, kékre festve.

legard Creative Commons License 2006.08.02 0 0 213
Mivel,hogy francia lisenc alapján gyártották a yugók, feltételezhető, hogy a franciáknak is volt, vagy van.

Rossz szót használtam, ugyanis ez nem átalakitott hajó lehet, hanem egy modósitott, vagy korszerüsitett tipus.

Ezek az AM-ek nem alkalmasak mechanikus keresésre, ezért volt szükség még az AN-ekre. Egyébként minden évben tartalékos továbbképzés alkalmával voltak igen nagyon igénybevéve ezek az AN-ek

Verőcénél volt egy kisérleti aknatelepités. Az aknát élesitették de valamijen ok folytán a ködökzsinor elszakadt, nagy ijedtség volt, mert az akana pont a hajózó-útban volt.
Azt a feladatot kapta két AN,hogy mechanikus keresővel találja meg, mivel a pontos helyét sem tudták megmutatni. KB. két naposkeresés után megtalálták.

Nagy-nagy siker volt.
Előzmény: United Snakes (210)
Nán Creative Commons License 2006.08.01 0 0 212

Üdv Mindenkinek !

Elnézést kérek Tőletek !     Mindegyikőtökkel ott a pontonon beszélgettem, és a sok idő utáni találkozás öröme miatt elmulasztottam az alkalmat, hogy összehozzalak Titeket.

Számomra azért is érdekesek az előbbi beírások,  hogy az "AM hajós-élet", a módszerek, a feladatok megoldása, az idők folyamán bekövetkezett változások (létszám, műszaki állapot, kiszolgálás, stb...) mennyire befolyásolták a tevékenységeteket egy-egy feladat végrehajtása során.  (pl. a hajó vezetése) 

Igen, én is emkékszem, az "ősök" , minden nehézség nélkül vezették az AM-t az alsó kormányállásból pl. esőben, bízhattak a műszerekben és a gyakorlatukban.

No, azért emlékszem arra is, hogy volt olyan, az AM megvárta, amig a köd elszáll, mert radar ide-oda, a hajópk. biztosra "ment".

Ugyanakkor valamiért, nagyon szerettek forgó radarral napsütéses időben kifutni,

soha nem tudtam meg az okát....

Előzmény: peye (211)
peye Creative Commons License 2006.08.01 0 0 211

Ez óriási.

Ezek szerint mindhárman ismerjük egymást!

Vagy csak én nem tudom ki-kicsoda?

Előzmény: legard (209)
United Snakes Creative Commons License 2006.08.01 0 0 210

"Szerb hajók valószínű, hogy már módositott..."

 

A hajó lehet hogy módosított, de a motorok tutti, hogy eredetiek, mert ugyanúgy füstölnek, mint a 22-es, amikor elindul a kikötőből... :-))

Ha már szerb hajók: rajtuk és rajtunk kívül rendszeresítette más ország is az AM hajókat?

Ja, és egy múltkori kérdésem megválaszolatlan maradt: ha az AM-ek tudnak aknát telepíteni is, és felszedni is, akkor mire kellettek az AN hajók, mit tudnak azok, amit az AM-ek nem?

U. Snakes

Előzmény: legard (199)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 209
Én szinte minden alkalommal ottvagyok, de most augusztusban nyaraló szünet van, csak szeptemberben találkozhatunk
Előzmény: hadihajos (208)
hadihajos Creative Commons License 2006.08.01 0 0 208

 el felejtetteted a FA cöngit amivel kikellett támasztani hogy a motortér hátsófala ki ne szakadjon. és egy samu amivel a horgott ki lehetett nyitni.

    A Stefániába elfoglaltságom ha engedi szoktam menni de a főbb rendezvényekre mindig szakitok időt.

Előzmény: legard (207)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 207
Bocsánat!!! A leglényegesebb aknakereső készüléket kihagytam , a " mechanikus " keresőt.

Ennél semmi elektromos cecere nem volt , csupán két aknásznaszádon elhejezett , a bójatérben lévő hosszú drótkötél amin bizonyos távolságban kis kapák és nehezéknek vasgolyók voltak.

Ez ha valamit megfogott, azt nem engedte el.
peye Creative Commons License 2006.08.01 0 0 206

Bocsi csak nem értettem jól, így már értem.

Arra pedig nincs szükséged, hogy valaki igazolja amit írsz, mert tökéletesen hiteles vagy.

Előzmény: legard (204)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 205
Ezt a két képet E-mail-on kaptam Érsekujvárrol. Egy az egybe továbbitottam ide.
Előzmény: peye (203)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 204
Én haladtam elől az AM-32-essel, mögöttem KB: 10 m-re az AN az aknászdereglyével.

Ezt elmondhatja a Csumpi is Ő ugyanis az AN-en volt
Előzmény: peye (202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!