Keresés

Részletes keresés

legard Creative Commons License 2006.08.06 0 0 226
Ismerős ez akabin?
Előzmény: Nán (225)
Nán Creative Commons License 2006.08.06 0 0 225
A 223-ban, az első mondatot, Neked is írhattam volna....Az egyik utódod, ha jól emlékszem, az Aknásznaszád topicban, írt néhányszor, a gépekkel kapcsolatban. Most, a Nyílt Napon, nem volt kinn, de néhány héttel elötte - telefonbeszélgetésünk alapján - meglátogatta hajós kollégáit.
Előzmény: hadihajos (224)
hadihajos Creative Commons License 2006.08.06 0 0 224
Ne hagyjuk ki az öreg Sanyi bát a festő sakk nagymestert sem. Persze még sok-sok volt polgári kollégát a kikötő mühelyből.
Előzmény: legard (221)
Nán Creative Commons License 2006.08.06 0 0 223

Igen, konkrét feladat miatt, sokszor találkoztunk - a hajón, de a nyugdijba vonulásról nem esett szó. Az bucsúztatón meg valamilyen ok, (szabadság, távoli feladat?    fene tudja....)  nem voltam.

Aztán egyszercsak G.-ön, amikor gyalog mentem egy céghez, akkor összetaliztunk.

88-95 között rengeteg új arc jelent meg, és úgy megváltozott az élet bent is.....

 

legard Creative Commons License 2006.08.06 0 0 222
...........1991 ápr. 1-el vonultam nyugállományba. Kitöltöttem becsülettel az időmet.

2-3 nappal előtte rendeztek egy bucsú gyülést a tantermi épület nagytermében.
legard Creative Commons License 2006.08.06 0 0 221
Nagyon rendes embe volt Vili-bá. igen kedveltem őt.

Bizonyára tudod, hogy Ő a flottilla szertárból jött át , amikor a szertár megszünt az ujpesti kikötőben,

" Alagsor" mennyi minden elfért ott még az ős-időkben. Ott volt a fegyver-mühely, az asztalos mühely, egyéb szerelő mühely, eszterga-padokkal, Brenner Gábor vegyvédelmi raktára, a Flitox / Gál Janika/ irodája stb.
Előzmény: Nán (220)
Nán Creative Commons License 2006.08.05 0 0 220
Úgy emlékszem, akkor számomra váratlanul mentél nyugdijba. Az utód J. Béla lett ? A makettről, (és ha másoknál is látok ilyen, házilag készített emléktárgyat), mindig eszembe jut a Vili bá'. "Szomszédok" voltunk az alagsorban, és átjárogattunk egymáshoz, sokat dumcsiztunk. Nagyon sok régi flottillás története volt az 50-es évekből. Van egy kazettám tőle, matrózdalokat gitározott fel egy magnósrádióra, próba-felvételként. Sajna, mire eljutottunk volna a "profi" felvételig, közbejött betegsége, elment... A megyeriben, amikor arra járok, mindig megállok....
Előzmény: legard (219)
legard Creative Commons License 2006.08.05 0 0 219
Ez volt az egyetlen ajándék a nyugállományba vonulásomkor.

A kezdettől fogva tudtam ,hogy ez nekem készül, minden nap megnéztem készülése közben.
Előzmény: Nán (218)
Nán Creative Commons License 2006.08.05 0 0 218

Azt hiszem, ezt a makettet én láttam készítése közben. Ha jól emlékszem, made in Gáti Vilmos bá', barkácsműhely.

Előzmény: legard (217)
legard Creative Commons License 2006.08.05 0 0 217


Közre adom ezt a makettet!!!!





Am 32
hadihajos Creative Commons License 2006.08.04 0 0 216
Ellátogattam a MATE (Magyar Tengerészek Eggyesület) honlapjára. Gratulálok G Gyulának alelnökké történt megválasztásához.
hadihajos Creative Commons License 2006.08.04 0 0 215

Igen az Araboknak is épitettek hajókat a belgrádi hajótechnika gyárban, -8o-82 között töbször voltam hajó átvételen és a sóján mindig volt amit nekik épitettek.

   A hajótest álltalában sablon alapján épül ezért a felépitmény hasonlásága gyakori,  változó a felszereltségük ami lehet polgári és katonai Pl az AM-e készitették 3db motorral de azok nem képesek vontatni.

   A csókos esetről nem hallotam .

  

Előzmény: cavman (214)
cavman Creative Commons License 2006.08.03 0 0 214

Hali!

 

Az iraki hadihajósoknak is van, és "volt". Az első öbölháborúban elsüllyesztettek belőlük az biztos. Úgy emlékszem hogy kettő süllyedt el rakétától.. Láttam gyenge minőségű fotókat róla. Sajna jó képem nincs az irakiról.

 

Tudomásom van olyanról is, hogy eredetileg 7 db AM érkezett magyarországra, de egy csókos valamilyen módon szerzett eggyet, és görögországba vitték. Kicsivel késöbb civilek alakítottak valami parti őrséget, és az volt a hajójuk, kékre festve.

legard Creative Commons License 2006.08.02 0 0 213
Mivel,hogy francia lisenc alapján gyártották a yugók, feltételezhető, hogy a franciáknak is volt, vagy van.

Rossz szót használtam, ugyanis ez nem átalakitott hajó lehet, hanem egy modósitott, vagy korszerüsitett tipus.

Ezek az AM-ek nem alkalmasak mechanikus keresésre, ezért volt szükség még az AN-ekre. Egyébként minden évben tartalékos továbbképzés alkalmával voltak igen nagyon igénybevéve ezek az AN-ek

Verőcénél volt egy kisérleti aknatelepités. Az aknát élesitették de valamijen ok folytán a ködökzsinor elszakadt, nagy ijedtség volt, mert az akana pont a hajózó-útban volt.
Azt a feladatot kapta két AN,hogy mechanikus keresővel találja meg, mivel a pontos helyét sem tudták megmutatni. KB. két naposkeresés után megtalálták.

Nagy-nagy siker volt.
Előzmény: United Snakes (210)
Nán Creative Commons License 2006.08.01 0 0 212

Üdv Mindenkinek !

Elnézést kérek Tőletek !     Mindegyikőtökkel ott a pontonon beszélgettem, és a sok idő utáni találkozás öröme miatt elmulasztottam az alkalmat, hogy összehozzalak Titeket.

Számomra azért is érdekesek az előbbi beírások,  hogy az "AM hajós-élet", a módszerek, a feladatok megoldása, az idők folyamán bekövetkezett változások (létszám, műszaki állapot, kiszolgálás, stb...) mennyire befolyásolták a tevékenységeteket egy-egy feladat végrehajtása során.  (pl. a hajó vezetése) 

Igen, én is emkékszem, az "ősök" , minden nehézség nélkül vezették az AM-t az alsó kormányállásból pl. esőben, bízhattak a műszerekben és a gyakorlatukban.

No, azért emlékszem arra is, hogy volt olyan, az AM megvárta, amig a köd elszáll, mert radar ide-oda, a hajópk. biztosra "ment".

Ugyanakkor valamiért, nagyon szerettek forgó radarral napsütéses időben kifutni,

soha nem tudtam meg az okát....

Előzmény: peye (211)
peye Creative Commons License 2006.08.01 0 0 211

Ez óriási.

Ezek szerint mindhárman ismerjük egymást!

Vagy csak én nem tudom ki-kicsoda?

Előzmény: legard (209)
United Snakes Creative Commons License 2006.08.01 0 0 210

"Szerb hajók valószínű, hogy már módositott..."

 

A hajó lehet hogy módosított, de a motorok tutti, hogy eredetiek, mert ugyanúgy füstölnek, mint a 22-es, amikor elindul a kikötőből... :-))

Ha már szerb hajók: rajtuk és rajtunk kívül rendszeresítette más ország is az AM hajókat?

Ja, és egy múltkori kérdésem megválaszolatlan maradt: ha az AM-ek tudnak aknát telepíteni is, és felszedni is, akkor mire kellettek az AN hajók, mit tudnak azok, amit az AM-ek nem?

U. Snakes

Előzmény: legard (199)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 209
Én szinte minden alkalommal ottvagyok, de most augusztusban nyaraló szünet van, csak szeptemberben találkozhatunk
Előzmény: hadihajos (208)
hadihajos Creative Commons License 2006.08.01 0 0 208

 el felejtetteted a FA cöngit amivel kikellett támasztani hogy a motortér hátsófala ki ne szakadjon. és egy samu amivel a horgott ki lehetett nyitni.

    A Stefániába elfoglaltságom ha engedi szoktam menni de a főbb rendezvényekre mindig szakitok időt.

Előzmény: legard (207)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 207
Bocsánat!!! A leglényegesebb aknakereső készüléket kihagytam , a " mechanikus " keresőt.

Ennél semmi elektromos cecere nem volt , csupán két aknásznaszádon elhejezett , a bójatérben lévő hosszú drótkötél amin bizonyos távolságban kis kapák és nehezéknek vasgolyók voltak.

Ez ha valamit megfogott, azt nem engedte el.
peye Creative Commons License 2006.08.01 0 0 206

Bocsi csak nem értettem jól, így már értem.

Arra pedig nincs szükséged, hogy valaki igazolja amit írsz, mert tökéletesen hiteles vagy.

Előzmény: legard (204)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 205
Ezt a két képet E-mail-on kaptam Érsekujvárrol. Egy az egybe továbbitottam ide.
Előzmény: peye (203)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 204
Én haladtam elől az AM-32-essel, mögöttem KB: 10 m-re az AN az aknászdereglyével.

Ezt elmondhatja a Csumpi is Ő ugyanis az AN-en volt
Előzmény: peye (202)
peye Creative Commons License 2006.08.01 0 0 203

Szépek kérlek küld el nekem nagyban a módosított szerb hajó fényképét légyszives, a mélem publikus.

Előre is köszi: peye

Előzmény: legard (199)
peye Creative Commons License 2006.08.01 0 0 202

Oké.

De ki jött mögötted???

Vagy az AN-eken is volt radar?

Előzmény: legard (201)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 201
Nagyon is jól irtam. AN. Az aknászdereglye fecskefarkja közé volt kötve, igy tolta a dereglyét és mögöttem jöttek Kb. 10 méterre. Bizonyosan azt gondoltad, hogy én vontattam.
Előzmény: peye (200)
peye Creative Commons License 2006.08.01 0 0 200

Világos, semmi gond, csak én végig az AM-ekről beszéltem, írtam.

Az én feladatom volt, hogy az AN szorossan követve engem bevezessem a kikötőbe.

Ide gondolom AM-et akartál írni.

Teljesen érthető.

Ha megtalálom, teszek fel képeket egy bomba kiemelésről, amit én hajottam végre Az Esztergom-Párkányi hídnál.

Folytassuk, végre élni kezd a topic.

Ha gondolod előbb utóbb összefuthatnánk a Stefániában, a Hadihajós is szokott járni, ha jól tudom.

Üdv: peye

Előzmény: legard (197)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 199
Nem tudom,ogy láttátok-e ezeket a képeket? Szerb hajók valószinü, hogy már modositott, mert hátul is PAV-4-es van és az alsó kabinok köralakú ablakokkal vannak ellátva.Szerb hajóAN
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 198
Nem is emlékezhetsz rá mert ezek a motorok már a hatvanas években kilettek szerelve.

Ha a lakótérből jövet a gépházba, mindjárt az ajtó után balra a ficakba voltak elhejezve.
Előzmény: Qti (196)
legard Creative Commons License 2006.08.01 0 0 197
Valószinü nem értettél meg vagy én nem jol magyaráztam. Az akanakeresést mindég nappal és jó látási viszonyok között hajtottuk végre, ekkor soha nem használtunk radart, mivel nem volt rá szükség és valóban a igazad van, hogy ekkor mindég a kommandóról irányitottuk a hajót, mivel a főaknásznak ilyenkor más feladata volt.
Viszont én más egyéb feladat végrehajtására gondoltam: többekközött volt a flottilla feladatai között olyan ,hogy hajó-karavánok átvezetése aknaveszélyes területen, vagy egyéb hajózási feladatok végrehajtása.

Itt például elmondok egy esetet. Bizonyára hallottál a margithid pesti hidfőjénél talált bombárol.

A tüzszerészek emelték ki és nem lehetett ott szétszerelni, ezért egy homokkal megpakolt aknászdereglyére tették, a fecskefarok közé állva egy AN tolta.

Mivel ez elég későn ősszel történt nagy köd ereszkedett a vizre. Az én feladatom volt, hogy az AN szorossan követve engem bevezessem a kikötőbe. Erre az esetekre gondoltam , hogy ezt csak alsó kerékállásbol lehet végrehajtani.

Üdv:legard
Előzmény: peye (194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!