Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Üdvözöllek jók a fotók elmentettem . Örülök, hogy ilyen jól sikerült a rendezvény és annak is, hogy a megmaradt technikákat az állomány ilyen jól karbantartja.
Gratulálok minden szervezőnek a szinvonalas programért,a többi ott készült kép a képtáramban, kep.tar.hu/charlie21 a flottilás nap alatt.külön nagy élmény volt a hajózás az AM-el,szépen fel vannak újjítva.
Még csak annyit a VN-ekhez, hogy két darab OML.674-es LÁNG motorok voltak benne, egyenként 110 lovasok. Akkora méretü csavarjai voltak, mint most az AM-eknek.
Közepes vizállásnál hegymenetben a lakohajóval hosszu sleppen 10-12 km/ ó sebességet lehetett elérni . Magasabb vizállásnál ennél többet, ugyanis igyekeztem limányolni
Ugy gondolom,hogy a BN helyett PM-re gondolsz. Ezek páncélos naszádok voltak, amiket szétbontottak és beolvasztottal.
A VN-ek amelyből 6 darab volt 1-6-i számozással. Az egyiken/VN-3/ Én voltam még a hatvanas években. 5 fős személyzet volt rajta-mint a nevéből is adódik, vontatásra használták-legtöbbszőr a lakóhajókat vontattuk a gyakorlatok helyszinére vagy kölcsön atták a FOKÁnak, vagy a vizügynek egyéb szállitásokra.
A TN Tüzoltó naszád, a nevéből is adódik, hogy tüzoltásra használták-már amikor jó volt-
Egy két rossz minőségü képet tudok mutatni 1960-as évekből
Nagy István volt a kormányos, Németh Tibor a főaknász, egy ideig mert Ő elment börtönőrnek- biztosan emlékszel rá, Kondás volt az üzemes egy darabig, utánna sorkatonák voltak. Németh Tibi után Földes Laci volt a főaknász
Jövő hét szombaton 22 én nyílt nap a Flottillánál ami még maradt megtekinthető,lessz sétahajózás ,tüzoltó hajó,tűzszerész bemutató,stb.....
a részletes program a Honvedelem.hu -n megtekinthető
Amúgy nemsokára a honvédség is megszűnik. Kivonják a harckocsikat, majd a maradék tűzérséget is megszüntetik és .... marad 14 Gripen kecskeméti légiparádéra.
Eddig is diszhadsereg a honvédség, kullog a NATO végén.
Egyébként miből állt konkrétan a flotilla? Akkor, kb.5-6 éve? Milyen eszközökből hány volt? Csak azért, mert érdekel a technikai rész.
Hahó, tudja valaki kb. hány méter távolság van a Bp.-i Duna hidak és a folyó között? Keresgéltem erre meg arra, de nem kaptam magasságra mutató adatot.
Persze, tudom, hogy a Duna állása változik, de kb. mennyire? Van egy minimum, maximum, átlag...?
Ujvári Gyula 1949 -ben vonult be a Flottillához és 1983. március 1-jén vonult nyugállományba őrnagyi rendfokozattal a hadihajós technikai szolgálat főnökeként.
Azok közé tartozott akik nagyon sokat tettek a Flottilláért és a magyar hajózásért.
Kérdésedre írom, és mindazok részére megtekintésre ajánlom a következő honlapot, akiket érdekel a "régi", 1949. és 1985. között rendezett diszszemlékkisvideoi.(Többiek mellett a flottillások diszelgéséről is lehet képeket látni)
Elhunyt Újvári Gyula, nyugalmazott Flottilla tiszt (vessetek követ rám, a rendfokozatát nem tudom). Temetése június 14-én lesz, a Farkasréti temetőben.
Az Újpesti Helytörténeti Gyűjteményben (1043. Berda József u. 48.) látogatható, többek között egy flottillás "mini" kiállítás, a 150 éves Folyamörség és Flottilla történetéből.
Az anyagát az újpesti polgármesteri hivatal, és Kovács Tibor ny.á. flottillás adták össze.
Ime néhány kép a kiállított anyagból:
Ünnepi matrózruha az 50-es évekböl.Emlékezés a szolgálati eseményekröl.