Közös képviselőnk megtett minden intézkedést, ami a tartozások rendezését illeti? A legnagyobb tartozónk legalább egy év alatt halmozta fel ezt a nem csekély összeget. Ennyi idő is kevés a bírósági végrehajtásra? Akkor ez látszatintézkedés, vagy mi? Könnyű a törvény idevonatkozó szakaszát citálni, hogy majd fizet a köz a tartozók helyett, ők meg szabad prédának tekintik kis közösségünket. Egyébként szuper a törvény, nem kell a szolgáltatóknak megküzdeniük az egyes tartozókkal, hanem behajtja azokon, akiknek még van miből helytállnia a nemfizetők helyett. Ugyanakkor a társasháznak nincs törvényes eszköze a tényleges behajtásra, ami van, pénzbe kerül és ennyit lehet elérni vele, vagyis semmit!
Hát, döbbenten olvastam a körlevelet. Minél hamarabb végre kell hajtani a nagy tartozókat mindenképp. A tartozásukból kijön a ház tartozása.
Mondjuk ezt már hamarabb meg kellett volna lépni.!
A "kis" tartozókat sem nagyon értem. Akinek nincs pénze, az ne lakjon ilyen házban... Keményen fel kell lépni, mert itt a többi rendes lakó issza meg a levét az ő nem törődömségüknek.
Most sincs, csak ~20 fok körüli "meleg víz". Nagyon idegesít, hogy nem lehet rendesen tisztálkodni már napok óta és ráadásnak még a felfűtési díjat is kifizetem a 20 fokos vízért. Ez már a harmadik alkalom a héten és semmi hír arról, hogy mi a gond. riftzen
Ja, és nem reklámozni szerettem volna a korábban említett céget, csak rendkívül ügyfélbarátnak tartom az általuk alkalmazott megoldást és örülnék neki, ha a mi házunk kapcsán is legalább ilyen vagy hasonló közös képviselői szolgáltatást lehetne megvalósítani.
Megkérdezném ezúton tőletek, hogy véleményetek szerint, a közös költségünkért cserébe nem járna nekünk egy internetes oldal a közös képviselethez ügyintézés (pl. vízóra állások leadása), tájékoztatás az aktualitásokról, kérdések feltevése, és sok egyéb hasznos információ olvasása érdekében???
Nemrégiben szembesültem Édesanyám óbudai lakótelepi lakása kapcsán a Zöld&Zöld Ingatlankezelő Kft. internetes honlapjával (www.zz.hu), ahol regisztráció után valamennyi, a házzal kapcsolatos ügyintézés könnyedén intézhető. Ráadásul a közös költség-egyenleg elszámolásához ugyanazt a programot használják, mint a mi közös képviselőnk, tehát működhetne nálunk is. Az egyenleg-közlő kimutatások havonta lekérdezhetők, követhetők a honlapon. Nem beszélve a vízóra állások leadásának egyszerűbb módjáról.
Szóval ajánlom a magunk és a közös képviselőnk figyelmébe ezt a fajta szolgáltatást. Rendkívül hasznos lehetne nálunk is!!!!
Ami a kaputelefont illeti, mindenekelőtt köszönet Sergyán lakótársunknak, hogy a kezébe vette az ügyet és a józan megoldás felé terelte. Vajon ilyen sok idő alatt közös képviselőnknek ez miért nem sikerült? Viszont sikerült neki tájékozatlanságot felmutatni az alapszabály és a ház műszaki berendezései terén. A lakók tájékoztatása, mondjuk ki, semmilyen volt. A jobbító javaslatok, miszerint segítünk, ha tudjuk miben, megint leperegtek róla ... Még érdekesebb kérdés, hogy eközben érdekeinket hogyan képviselte a számvizsgáló bizottság? Amint látszott, hogy itt bizony nem lesz kétmilliós beszerzés, az elnök úr egyszerűen lelépett. Ugyancsak neki volt a múltkori közgyűlésen az az intelligens javaslata a tilosban parkolókat illetően, hogy "oda kell menni és jól pofán vágni".
A parkolással kapcsolatban van egy érdekes eset. A mögöttem lévő hely sokáig üres volt. A februári közgyűlés után egy lakótárs beállt mögém, és kérdő pillantásomra mondta, hogy megvette a helyet. Ez igy ment pár hónapig. Mostanában más autó áll mögöttem. Gondoltam, a lakótárs új autót vett. De aztán felfedeztem először a parkoló úttestjén, aztán egy másik parkolóhelyen a kocsiját :-)). Talán megegyezett a tulajokkal, hogy beállhat a helyükre :-))
Hogy mi lehetne a megoldás, nem tudom. Túl sokan vagyunk, egyetértés sosem lesz, és ez a helyzet szerintem nem oldható meg objektiv eszközökkel, csak a szemlélet változásával.
Majd ha mindenki úgy gondolja, hogy fizetni fog azért, amit igénybe vesz, akkor fog rendeződni a helyzet. Azaz mikor is?
akarod mondani: "kezdünk" ... :-) nekem volt lejjebb már ötletem, de sajnos ez is pénzkérdés. a kaputelefon sem lesz könnyű eset, hát még az illegális parkolás megoldása.... :-(
Libapék, remélem, este ott leszel és az ésszerűséget fogod támogatni! Mert kaputelefon nyilvánvalóan kell a 12/A-ba, és mindenhova. Csak idő kérdése, mikor romlik el a többi lépcsőház is...
Elő kell venni az alapító okiratot. Az rámutat, hogy az előterjesztés sajnos hibás.
Van ugyanis közös és külön tulajdon. Ami az ajtó mögött van, az a külön tulajdon, a "kültéri" egység pedig a közös tulajdon. (az alapító okirat nevesíti is a kaputelefont) Vagyis a közösségnek csak a kültéri egységet kellene finanszírozni, a beltéri telefonokhoz semmi köze a lakóközösségnek.
Namármost az "árajánlat" sajnos nem lett eszerint megbontva, így az ebben a formában "jogellenes", szavazásra alkalmatlan.