A kábelek hatása a hangra csak azután kezd érezhetővé válni, hogy amúgy körülötte a rendszer már elég jó. Nem véletlen az, hogy a kilencvenes években terjedt el igazán először, hogy egyáltalán lehet különbség a rendkívül alacsony, hangfrekvenciás sávban a kábelek között. Előtte is volt HiFi. A HS négyszáz az egy kizárólag hazai ikon és úgy viszonyul egy mai hangfalhoz, ahogyan például a cseheknél a régi Skoda Octavia mondjuk egy 2018-s Volkswagen Passat-hoz.
Sziasztok hozzájutottam egy pár Orion hs 400 as hangfalhoz. Az egyik kérdésem az lenne hogy milyen kábelre érdemes lecserélni az eredeti nagyon régi fehér kábelét? A belsejében is teljesen cserélném. Ahogy néztem a gyári olyan 1mm vastag réz kábel. Esetleg 3 ágú hosszabytó kábelből kiszedett szálak jók lennének?
És milyen erősítőt érdemes használni hozzájuk. A hangfalak 4 ohmosak és egyben egy hangfal 40VA
Alacsony belmagasság? Nézzed már meg, hogy mennyi hely van az emberek felett, itt legalább 4 méter a belmagasság. Az ablak elé meg egy castag bársonyfüggöny, és kész. Még azt is el tudom képzelni, hogy egy gombnyomás, és leereszkedik a függöny...
Mondjuk eléggé furcsa a székek elhelyezkedése a hangfalakhoz képest.
Ami a hangfalgyártást illeti, abban biztos vagyok, hogy az újnál újabb anyagok kifejlesztésével biztos, hogy emelkedik a technikai/technológiai színvonal, de ez még nem garancia a jobb hang megtalálására.
Példának okáért ott van a pár éve bemutatott magyar high-tech zongora. Abban is "volt anyag" de valahogy nem hallani róla mostanában.
meséljetek nekem arról szakik, h szerintetek mikor ért el a hangfalgyártás a csúcsára. vagy még most is fejlődik? és szerintetek melyek a valaha készült legjobb hangfalak?
ez meg egy filmből van, 2 jó nagy láda van a képeken, de hát ekkora nappaliba szépen elférnek.
Tagadhatatlan, hogy szemlátomást haladnak a korral, és a marketingosztály hatása is érződik. Viszont még mindig az USA-ban készülnek. Ezek a LED-es dolgok nekem sem jönnek be, szerintem semmi értelme.
Ami a kiöntött trafókat illeti, azok mindig is ki voltak öntve a Mekiknél, és eléggé jól bírják. Nekem az egyik nem használt MC240 véletlen bekapcsolódott, és hetekig ment terhelés nélkül. A biztosítékot ellőtte, de amúgy semmi baja.
Furcsa azért látni, hogy ennyire nagyüzemi az is, pedig ebben még mennyi kézimunka van. A kézzel forrasztott csőfoglalatok például, amiktől biztos lehetsz benne, hogy nem fog körberepedni pár év üzem után. De amikor a valóban olcsó, tömegtermék SMD alkatrészeket, meg a csövenként vezérelt LED-eket, meg főként a javíthatatlanul kiöntött trafókat látom, hát sóhajtok egyet. Fejlődik a világ, jó is ez, meg minden, csak hát...használati eszközök ezek is.
Nem is az a gond, hanem ha a rizsrakétával elütsz egy macskát, totálkáros lesz az autó.
Az orosz lemez legendás. A ruszkik azzal fizették ki a Fiatnak a licenszdíjat. Csakhogy a lemezek egy része már a vasúton átrozsdásodott, mire megérkezett Torinóba...
Azért az a Meki nem 0.2-es lemezből van hajtva, mint a japán autók. Van benne anyag rendesen, kell is bele, hogy megbírja a trafókat. Nekem 240-es van, azt sem örömömben emelgetem...
őőő, izé... szerintem az a doboz nagyon kisipari kinézetű. lehetne egy alamónium előlapja meg hátlapja, h eltakarja a hajtogatást, amúgy meg préssel. :)
valahogy így néz ki sztem egy szép csöves
de ugye a hangja a lényeg, és lehet, h pont ennek szar, amannak meg baromi jó. :) meg különben is ízlések és pofonok.