Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 17 órája 0 0 16824

Igen, ezzel már én is találkoztam. A monitor szonda még a gyári az autóban, a szabályozót már kétszer cseréltük. Az első egy Delphi volt,/1 évet bírt/ a második valami drágább cucc azzal kopp-kopp eddig nincs gond. A szabályozó jobban meg van dolgoztatva,  ezért írtam ezt. A gyárban szerintem két tök egyformával szerelték.

Előzmény: DelSonar (16823)
DelSonar Creative Commons License 1 napja 0 0 16823

Csak azért kérdezem, mert néhol kiírják, hogy katalizátor előtt vagy után, máshol nincs ilyen megkötés. Vagy szabályzó és diagnosztizáló.

Előzmény: almaata66 (16822)
almaata66 Creative Commons License 1 napja 0 0 16822

Jó kérdés. Elvileg egyformák, de a katalizátor előttinek nem árt gyári minőségűnek lennie.

Előzmény: DelSonar (16820)
phillipo654 Creative Commons License 2 napja 0 0 16821

Sziasztok!

 

 

Eladó 1 szett nyári gumi, 14"-ak ,15e km van bennük, 2019 májusba kerültek rá először, DOT számot(2018 vége), profil mélységet később tudok írni.

Lemezfelnin vannak, nekem 65e be fájt anno.

 

Ha valakit érdekel +3670-431-6533

 

Köszönöm!

 

DelSonar Creative Commons License 3 napja 0 0 16820

Sziasztok!

 

A katalizátor előtti és utáni lambdaszondák egyformák, vagy két külön típus?

Vibalazs Creative Commons License 2021.01.06 0 0 16819

Sziasztok!

 

Most előjött egy érdekes probléma.

Központi zár elsőre bezárja és nyitja az összes ajtót.

Viszont mikor bezárja akkor kb: 1-2 percig gyorsan kinyitja és visszazárja az ajtókat.

Távirányítóban az elemet jónak mutatja (felvillan a piros led). Távirányító nélkül is megmaradt a probléma.

 

Ezzel tudnék valamit kezdeni vagy mindenképp szerelő, autóvillamossági... szakembert kellene keresnem?

 

Előre is Köszönöm ha valaki tud segíteni.

CrepOne Creative Commons License 2020.12.20 0 0 16818

Urak.

A kesztyűtartó mögött lévő kis motor ugyebár a befújt levegőért felel. Az bontható a komplett műszerfal kioperálása nélkül is? Nem klímás az autó. Kb 2 hete vettem észre, hogy sz*rabb úton eléggé kopog. Álló helyben finoman lábbal megkopogtatva azonos a hang, azért gondolom, hogy ott van valami gebasz. Olyan, mintha lenne kb 5 db villáskulcs a kesztyűtartóban 1-1 bukkanónál, pedig már kipakoltam mindent. Leszedtem a felső burkolatot is, ahol a légzsák lenne, illetve a kesztyűtartó ajtaját is, nem-e az kopog.. de nem.

Más találkozott már ilyennel? Bármi ötlet, hol kezdjek neki? Lehet, hogy valami eltörött odabent, de sajnos elég kicsi a hely ott. Szétszedném átnézni. Picit kézzel megmozgatva nem észlelni semmit, nem lötyög, nincsenek fellazulva a csavarok. valami belül lehet.
Normál esetben nincs hangja..rosszabb minőségű úton viszont valami mintha kopogna..picit fémes hangon. Arra is gondoltam ,hogy a műszerfal mögött húzódó merevítő "cső"-höz ütődik oda valami olyankor.

Jobb 1-be átülve, lábbal picit megnyomva alulról, menet közben mintha kevésbé, avagy nagyon halkan jelentkezne ez a "kopogás"

Ken_Block Creative Commons License 2020.12.12 0 0 16817

Üdv.

Alapvetően mind a kettő ugyanaz. A szellőztetett lehet fúrt vagy mart, esetleg mind a kettő. Ezeknek jobb a hőleadásuk, kevésbé melegszenek.

Előzmény: KalosPali (16816)
KalosPali Creative Commons License 2020.12.11 0 0 16816

Sziasztok!

Sehol nem találok értelmes magyarázatot, hogy mi a különbség a belső hűtésű és a szellőztetett féktárcsa között. Megmagyarázná valaki? Kösz.

..minority.. Creative Commons License 2020.12.08 0 0 16815

Sziasztok! Daewoo Kalos 1.4-hez (2003, index a lámpában) keresek szürke színben motorháztetőt, homlokfalat, elülső lokhárítót, fényszórókat bontva. Ha tudtok segíteni, megköszönöm. Autóbontós oldalakon ha találok is ilyet, a végén kiderül, hogy nem frissitették a hirdetést, és a feltöltött képekkel ellentétben szürke elem már nincs is.

ATóthG Creative Commons License 2020.11.26 0 0 16814

Helo!

 

Bármi lehet.

Attól függ mennyire fogy.

Ha csak kicsit, akkor lehet, hogy ahol kijön ott mindjárt el is párolog, és nincs nyoma. Persze ez csak menet közben.

Aztán lehet befolyik a kabinba, és ott tocsog a lábad alatt, csak még nem vetted észre. :-)

Etc.

Előzmény: phillipo654 (16813)
phillipo654 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 16813

ha már a fűtésnél járunk....

 

Ti tapasztaltatok olyat ,hogy fogy a hűtőfolyadék ? Mármint nem hengerfejes (176e volt az, illetve nincs semmi olyan a kiegyenlítőben) és lehet h ereszt valahol amikor megy a fűtés?

Nincs csöpögés sehol, lehet valami a fűtőtestnél "sziszeg"?

Előzmény: phillipo654 (16812)
phillipo654 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 16812

https://www.youtube.com/watch?v=M9SIafVsqyc

 

én ezt próbálnám ki, és ahogy almaata66  slaggal de Chris ahogy mondja fordítva kösd  rá  slagot és kis nyomással!! különben tényleg kilyukadhat 

Előzmény: Adriiiiiienn (16808)
almaata66 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 16811

Ja, egész komfortos lett

Előzmény: DelSonar (16810)
DelSonar Creative Commons License 2020.11.19 0 0 16810

A 60-70% nem olyan rossz a Kalosnál, mert nekem a hűtőfolyadék hőmérséklete még az első negyedet karcolja de már az utastérben meg lehet sülni.

Előzmény: almaata66 (16809)
almaata66 Creative Commons License 2020.11.15 0 0 16809

Szia, a cseréhez az egész műszerfalat ki kell bontani. Kb. két napos meló állítólag. Az enyém is tönkrement, én ezt sem anyagilag/a szervízköltség miatt/, sem saját kezűleg nem vállaltam be. A motortér felől lecsatlakoztattam a két csövet. Persze előtte le kell engedni a hűtőfolyadékot. Nehéz hozzáférni, de nem lehetetlen. Slaggal átmosattam, egy éjszakára hűtőtisztító folyadékot öntöttem bele. Másnap szintén átmostam. Kb, az eredeti állapot 60-70%-a visszajött. Az sajnos megeshet, hogy ha túl agresszív anyaggal oldod fel a lerakódást, kilyukad és akkor muszáj bontani. Ott hibáztam előtte, hogy a hűtőrendszert kitakarítottam valami löttyel.  Minden feloldott szennyeződés ott akad el, ahol a legszűkebb a keresztmetszet.

És persze az is lehet, hogy a hengerfej tömítés ment tönkre. 

Előzmény: Adriiiiiienn (16808)
Adriiiiiienn Creative Commons License 2020.11.15 0 0 16808

Sziasztok! 

Elromlott a 2004-es 1.2 - es kalosomba a fűtés. 

Kiderült fűtőradiátort kell cserélni. 

Az lenne a kérdésem, hogy le kell szedni az egész műszerfalat a cseréhez vagy nem?

Mindenképp szerelőhőz kell vinni vagy esetleg nem olyan bonyolult? 

CrepOne Creative Commons License 2020.11.02 0 0 16807

Az sem kellemes. :D

Én szívem szerint egy elektromosat vettem volna inkább, viszont azzal meg a töltéssel lettem volna bajban. Itthon nem igazán tudnám tölteni, társasház, nincs garázs sajnos, mert 6 lakásra 4 garázs van. A városban is alig vannak töltők ( Debrecen ) .. Kis távokra az is tökéletes lett volna. Előbb-utóbb viszont az lesz a vége, ha így haladok.:D

Előzmény: phillipo654 (16806)
phillipo654 Creative Commons License 2020.11.02 0 0 16806

Mondanám ,hogy együtt tudok érezni de nem :)

 

Nekem 2 és fél év alatt 700 ezerbe kerültek dolgok, az autót tartozás fejében kaptam (500e), inkább a pénzt kértem volna.

 

 

Van 2 számlám 2 külön cégtől hogy első stab pálcák és féktárcsák cserélve , 2018 és 2019ben :)

 

 

És az új kuplunggal kattan a váltó, 120 ért volt.

 

 

400 ért van hirdetve :)

Előzmény: CrepOne (16800)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.31 0 0 16805

Akkor valamit elszámoltak a gyárban ezek szerint. Na mindegy, köszönöm a visszajelzést. :D

Előzmény: DelSonar (16804)
DelSonar Creative Commons License 2020.10.31 0 0 16804

A toronycsapágyaknál nekem is olyan amióta megvan az autó. Szerintem már a gyárból is így jöhetett ki. Anno a szerelőnek mutattam, de azt mondta azzal nem kell foglalkozni csak amiatt, mert rés van ott.

Előzmény: CrepOne (16803)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.30 0 0 16803

Mióta nálam van, én is csak 100-ast nyomok bele. Motortér nálam elég poros, még nem vettem rá magam. De még mielőtt jönne ez a nagy hideg..avagy hó?! kitakarítom. Úgy is ideje a kerékjárati ívnál megnézni a vízelvezetőt, mert az szeret eltömődni. Most voltak első gátlók cserélve ( tettem is róla képeket.. eléggé fent vannak.. nem tudom, hogy ez-e a normális?! )

almaata66: Eddig nem volt gond a fogyasztással szerencsére, pedig rövid távokat megyek vele. Munkába be, majd haza. Ez napi 2x 25-26km. Ahogy számolgattam 6.8-7.1 átlagban. Torque appban is 7.3-t ír avg-nek. Annyira nem vészes szerintem, tekintve, hogy 90%-ban csak városban van használva, rövid távokon. 

Lambda hibával gondolom ez most több lesz, viszont ha lehet, inkább megoldanám mihamarabb ezt a gondot. Nem is üa miatt.. hanem engem idegesít, ha valami nem működik. :D

Előzmény: DelSonar (16801)
almaata66 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 16802

Szerintem kezdd el figyelni a fogyasztást. Kipufogó ha picit is feketén kormol, szinte biztos azzal van a baj. Jó lenne egy cseredarab kipróbálni, hogy ne dobj ki az ablakon 20-30ezret.

Előzmény: CrepOne (16800)
DelSonar Creative Commons License 2020.10.30 0 0 16801

A Kalost hajtani kell, pörgetni legalább 2-3000 ezres fordulat között. Tavaly december óta csak OMV100-as benyát kap, azóta cseréltem 2x levegőszűrőt és a jobb első ajtót, de azt is azért mert relatív olcsón találtam ugyanolyan színűt és már vagy 5 éve meg volt húzva szerencsétlen eredeti ajtó. Pár havonta már csak kínomban kitakarítom a motorteret, hogy megelegyen az érzés, hogy foglalkozok vele.

Előzmény: CrepOne (16800)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.30 0 0 16800

Igen. Mivel sokáig volt EGR gondom, amit rendszerint kóddal honorált is, hiába takarítottam azt is + a csöveit, karter csövet, pcv-t cseréltem.. ugyanúgy hibát dobott, sőt.. állandóan tele volt olajos korommal, ezért gondoltam megnézem a lambdát is, de szerencsére az szinte teljesen fényes volt még ( nem is értettem. ) Fújtam egy kis féktisztítót egy mikroszálas kendőre, lehúztam a vezetékét, majd megtöröltem. Alig jött le róla valami kosz, majd ezek után tettem is vissza.

Lassan már a "fél" autó ki lett cserélve.. picit már idegesít a folyamatos "hibalista". Valami mindig van.

Persze, nem új autó, 17 éves..de sosem volt elhanyagolva. 1.tulaj családban volt,női autó,tőlük vettem át, ezért itt-ott apróbb meghúzások, parkolási sérülések, de ezek csak felületiek, nem volt törve. Alapvetően egyben van az autó. Végig vezetett könyv. 10.000 km-ként olajcsere, szűrők + az éppen kopott dolgok. Amiből tehetem/ lehet kapni, gyárit veszek hozzá ( kivéve EGR-t.. ugyanis a gyári az 70 felett volt... :D )

Nemrég volt komplett vezérlés csere, új gyertyák, kábelek, új akku. 4 új gumi. Még műszaki előtt megcsináltam, így a biztos. Az alja is egész jó állapotban van, jöv. hónap elején kap egy alváz / üregvédelmet.

Mostanában viszont legszívesebben eladnám. Nem igazán szeretném az autó árát rákölteni. Munkába járós autó csak.





Előzmény: almaata66 (16799)
almaata66 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 16799

Mármint a lambdaszondát szedted ki és takarítottad le? Jó gondolat....

Előzmény: CrepOne (16798)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.30 0 0 16798

Ma reggelre egy csinos sárga jelecske fogadott ( P0131: O2 Sensor Circuit Low Voltage Bank 1 Sensor 1 ). Kezdem már picit unni, hogy valami cserélve lesz, erre jön valami más. Eddig még nem volt vele gond. Kb 1 hónapja szedtem ki, megnéztem, nem volt mocskos, picit letakarítottam, majd ment vissza.

Gondolom ez sem a konkrét lambda hibára utalhat. Vagy mégis?

Hogyan tudnám ezt kideríteni?




DelSonar Creative Commons License 2020.10.29 0 0 16797

Nem tudom. Én úgy vagyok vele, hogy amióta nálam van, 7. éve, már rendbe lett rakva, pontosan tudom milyen állapotban van. Tőlem ez már max a bontóba fog menni jó pár év múlva. Amennyi a piaci ára, azon lassan egy elektromos robogót sem lehet már kapni.

Előzmény: phillipo654 (16794)
CrepOne Creative Commons License 2020.10.29 0 0 16796

Nos.
Megnéztem a kormányt kifordítva mind2 irányba. Ha balra van kitekerve, a jobb oldali szilent van magasabban, ha jobbra, akkor pedig fordítva. Amerre fordítom, ott össze megy kissé, a másik oldalon fentebb jön.Az autót megemelve már ráfekszik rendesen a felső "stopper" alján lévő gumi alátét., ilyenkor a kereket mozgatva nem kopog, szinte meg sem moccan, kb 0.5-1mm "holtjáték" van, de ez inkább csak a szilent, illetve a felső gumi miatt, amennyit enged.Talpon viszont ott az a bizonyos rés.Csatolok 2 képet a jelenlegi állapotokról ami már a csere után van.



CrepOne Creative Commons License 2020.10.28 0 0 16795

Köszönöm. Igaz, már tárgytalan, mert sajnos annyi meló jött össze, hogy nem lett volna időm megcsinálni, viszont kb 500m-re van egy szerviz elvittem ma délelőtt oda, kicserélték. 9000-t kértek, egész baráti szerintem. 2 első gátló, porvédők, + torony szilent+ csapágy csere volt.

2. tulaja vagyok,de családban volt. Mint megtudtam még a GYÁRI volt benne az első, és a hátsó is.. jól bírták, na.:D 255.000 van most benne.

Viszont.. ~2 éve volt műszakin, akkor csak torony csapágy+ szilent lett cserélve..most viszont megint kellett.. Ilyen hamar "megette".. normális ez?

Illetve.. Most, hogy ki lett cserélve a gátló+ szilentek.. van egy kb ~1cm-es rés fent a kasztni, és az a fém kör alakú lemez ( alátét ?! ) között.. Ez rendben van így? Avagy annak teljesen rá kellene feküdnie a karosszériára? Sajnos nincs tapasztalatom vele, mert hozzám már az erősen elhasznált szilentekkel került, ettől mondjuk sokkal nagyobb hézag volt, néha picit még szinte kopogott is. Kerékcsapágyak is lettek cserélve kb 2 hete.

Picit aggódom, hogy jól van-e ez így, vagy valamit elronthattak ?!

Köszi.

Előzmény: phillipo654 (16793)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!