Én amit lehet, magam javítok. Ami kellhet szerszám, azt beszereztem az eltelt évek alatt./nyomatékkulcsok, bak, emelők, stb./ Kopp kopp a kormányművel még nem volt gondom. De az enyém szervós.
Visszavittük.. megnézték ezt a " műanyag pöcköt " .. elvileg nincs is benne, mármint gyárilag se. 5-en nézték a robbantott ábrát róla..
Most ott tartunk, hogy szét tették a kezüket, hogy nincs ötletük.. köszi.
Amiatt "panaszkodtak" , hogy 2,5-t fordul a kormány egyik irányba, és biztos azért..az úgy nem jó. Mondtam is ,hogy mióta nálam volt, ez mindig ilyen volt.. nincs szervó..gondolom az áttétel miatt.
Ez valóban így van? tehát az a normális ennél a típusnál, hogy 2,5 fordulatot lehet tekerni egyik irányba?
Én még mindig valamilyen kormánymű gondra gyanakodtam, mert feltűnően könnyű volt tekerni, illetve nem is mindig, hanem csak egy bizonyos fokban ha el van fordítva a kormány, akkor hirtelen könnyű lesz tekerni..de ze is változó, mert olyan is volt, hogy állandóan.
A legszebb, hogy elvittük kicseréltetni a komplett lengőkart, szilenteket, mindent.. kb 2x annyi volt a munkadíj, mint az alkatrész ára :D ( 130 lett a vége ) ..és még most sz*rabb, mint azelőtt volt.
Sajnos nincs aknám, de még csak bakom sem, hogy én ilyeneket cserélgessek. Nem is igazán állnék neki, mert ha épp nincs valamilyen szerszámom, ami kellene, akkor csak szívás az egész.
Ez van, megöregedtek a kalosok. A múlt héten a benzinszűrőnél ment szét a csatlakozó, tegnap egy vízcső repedt el......Alkatrészboltban meglátnak, már fogják a fejüket. 400ezer km, 21 év bármilyen autót megvisel. Ha nem lenne gázos, már leadtam volna a bontóban.
Városba járós csak. 4 évszakos van rajta már évek óta. Én használtam csak munkába járáshoz. Nem mentem nagy távokat vele.
A másik érdekesség, hogy lengőkar / torony szilent, csapágy csere óta teljesen kitekerve a kormányt egy morgó hang van. Elvittük szervízbe. Bele ér a talpas, illetve a stabpálca a gumiba ( ??? ) Elvileg méretben azonos volt a régi + az új, mert beszerelés előtt össze lettek hasonlítva. Most ott tartunk, hogy fogják a fejüket, mert nem tudják, hogy mi lehet. Az egyik tipp, hogy a kormányműben lévő " műanyag pöcök " ( ők mondták így ) .. ami teljesen kitekeréskor kvázi ütközőként szolgálna..az eltörött, kikopott, kiesett a helyéről, és emiatt lehet " jobban kitekerni a kormányt "..
Van arról valami infó, hogy mekkora a gyári kormányszög? Az alapján meg lehetne nézni, hogy jelen esetben nagyobb lett-e valamiért, és azért ér bele.
Igazság szerint már a t*köm ki van ezzel az autóval. Mindig van valami baja. Mindvégig a családban volt. Rokonok voltak az első tulajok, én vettem át tőlük munkába menni tökéletes volt. Szerencsére már nem én használom, de családban maradt, csak ezért tudok a gondjairól.
Mi lehet annak az oka, ha egy " nem szervos" Kalos esetében feltünően könnyű tekerni a kormányt? Már-már gyanúsan. Kanyarokban, de még csak egy egyszerű parkolóba beálláskor is iszonyat fura érzés. Érzésre kb olyan, mintha lenne szervo, pedig nincs.
2 helyen megnézték, de azt mondták, hogy minden oké. Nincs már nálam az autó, de családban maradt. Pár napja mentem vele kb ~100km-t városban, hogy teszteljem, de elég szürreális élmény volt.
2 lengőkat lett cserélve a napokban, illetve az első toronyszilentek, stabpálcák, futómű beállítva. Gondoltam, hogy majd ezektől megoldódik a gond.
Olvasgattam..lehet ez a kormánymű hiba? Holtjáték nem igazán van..csak annyi, mint korábban. Van valami fura "recsegő" hang is, ha teljesen ki van tekerve a kormány, de az a torony felől jön..valszeg a szilent, mert régen is volt ilyen.
Járt már valaki így? Nekem is csak azért tűnik fel, mert amíg én használtam, nem volt ilyen. Ettől sokkal nehezebb volt tekerni.
Chevrlet Kalos 1.2 ferdehatú fűtés szabályozó kapcsolónál és a fűtés ventilátor kapcsoló nem világít. Hogyan lehet izzót cserélni a kezelőszerv táblán?
Én sajnos akárhogy kerestem, nem találtam a torque-ban ilyet. Nem is nagyon kutakodtam. Azért kellett, hogy ha volt valami hibakód, azt alkatrész csere után ki tudjam törölni, arra tökéletes volt.
Más ilyen appot nem ismerek sajnos.
Ehez is külön androidos eszköz kellett, mert én Apple-t használok, azzal pedig nem működik.
Leszedni sajnos nem olyan egyszerű, mert nem igazán férek hozzá. Aknám sajnos nincs, fentről pedig lehetetlenség oda leérni.
Meglátjuk mit mondanak rá. Telefonba ~40 környékét említettek a felújításra..azt mondjuk picit soknak érzem, tekintve, hogy 40-50 ért újat tudnék venni. Igaz, hogy utángyártott lenne, de legalább új.
Ha kiderül, hogy a generátor a rossz, akkor csak ki kell szerelni, elvinni a felújítóba. Ők is csak leszedik a szabályzót, lecsiszolják a tengelyt és kicserélik a szénkeféket./vagy magát az egységet/ Szerintem ez a legolcsóbb megoldás.
A gafyi OBD kiolvasó meg simán mutatja a rendszer feszültségét. A 2500 Ft-os vackomat kipróbáltam már 5 típusban és a feszültséget mindegyiknél mutatta.
Ma reggelre már be sem tudtam indítani. Elég szegényes hangja volt az önindítónak. nem bírta szegény megpörgetni. Felvittem az akkut tölteni.
Van másik autó, így elmentem 4 üzletbe, kerestem multimétert, de nem kaptam, mert csak ezek a 2-3000ft-s gagyik voltak, azokat meg nem mertem megvenni.
Van itt a közelbe egy cég, aki generátorok felújításával foglalkozik. ~8km-re van.
Reggelre feltölt az akku, aztán remélem töltés nélkül addig el tudok menni..hátha nem maradok az út szélén.
Még bontott generátort se tudok venni, mert többféle cikkszámon vannak, é meg nem tudom, hogy ebbe melyik van. Sajnos nincs itt akna, fentről meg nem tudok oda benézni, mert nem látszik a cikkszám.
A bontottal is az a gond, hogy ki tudja, hogy meddig működne.. a felújítás meg ugyebár biztosan zsebbenyúlósabb, de akkor legalább kicserélik amit kell benne új alkatrészekre, nem egy használt cucc lesz benne.
Az volt a fura, hogy menet közben magasabb fordulaton ( 2000 felett ) elaludt az akku lámpa..szóval valamennyi töltés csak volt, vagy én nem tudom. Ennyire nem értek a villamossági dolgokhoz.
De se a fényszóró, se a belső világítás nem vibrált, minden működött..ennyit bírt.
A fesz.szabályzó benne van a generátorban. Nyugalmi helyzetben 12,6V az akku feszültség ideális esetbe, indításnál viszont nem emelkedik 14,7-ig ahogy a kolléga említette egyel korábban, inkább leesik 10V környékére a nagy terhelés miatt.
Ha nincsenek fogyasztók bekapcsolva akkor 14,4V a feszültség. Ezeket az akksikat nem is igen kell nagyobb feszültséggel megküldeni, a mikroprocesszoros töltők is itt maximálják a feszültséget.
A generátort sehol szerintem. Beindítod a motort, és ráteszed az akkura a multimétert. Alapjáraton és bármilyen fordulatszámon 14,4 körül kell lennie a töltésnek. Nem tudom, ezen hol van a fesszabályzó, az enyém még /kopp-kopp/ nem produkált ilyet.
Tegnap első indítás után elkezdett kivillanni az akku lámpa. Megnéztem a szíjat a generátornál, de nem szakadt, nem is laza, látszólag oké.
Érdekesség, hogy menet közben, kb 2000-es fordulat felett elhalványul, alatta vissza jön. 10/6x lámpánál állva is megjelenik..
Olyan, mintha alacsony fordulaton, avagy alapjáraton nem lenne töltés.
Nem mertem vele tovább menni, nehogy ottmaradjak valahol, így inkább visszafordultam.
Szomszédtól elkértem a multimétert, rámérjek az akkura, de 21V-t írt..ami szerintem baromság.. az elem is eléggé le volt merülve a mérő eszközben, szóval gondolom az okozhatta a jelentősen magasabb eredményt.
Fényszórók működnek, nem vibrálnak..legalábbis én nem vettem észre. Látszólag minden oké.. Indításnál sincs erőlködés.
Akku kb 1,5 éves.
Hol kellene kezdenem a hiba felkutatását?
Van ilyen filléres obd-m + torque pro..de én abban nem találtam meg, hogy hol látom a feszültséget / töltést.
Nézegettem bontókban csere generátort, hátha az a baja..de elég sok féle volt, különböző cikkszámokkal..
Ezek kompatibilisek egymással, vagy meg kellene néznem, hogy melyik van most benne, és azonos cikkszámmal keresni?
Olyan sz*r helyen van, hogy nem igazán férni hozzá, mert ahogy néztem, a matrica az pont a belső oldalán van, nem a szíj felől.
Sziasztok! Daewoo Kalos 1.4es alkalmanként menet közben leáll. Előtte rugózik párat aztán megáll. Pár perc pihi után pikkpakk elindul. Amikor hosszabb utat teszek meg(10 km-rel már bátor vagyok) akkor áll elő ez a probléma. Szerelő már 2x mondta hogy most már jó és mégse. Valakinek hasonló tapasztalat? A hűtőt cserélnem kell majd, nem tudom az mennyire lehet a baj.