Én a Hargitát először rokonomnál próbáltam ki és őszintén pont a ménkű nehézsége volt ami megfogott. Tekintve hogy eladdig csak Csepel BMX-eket hajtottam, ami egyértelműen pehelysúlyú 'Gittához képest, viszont egyet tudok érteni az alkatrészek silányságával kapcsolatban, kiváltképp a hátsó váltójával. A fiatalabbik (a képen látható '90 júniusi, a másik pedig '90 novemberi) egy hátsó váltó csere után szó szerint megtáltosodott. Ezért is írtam hogy ha az ember Hargitába vágja a fejszéjét mindenképp franciátlanítsa előtte (nem csoda hogy nem értenek semmihez)
Valamint mindenkinek szeretnék Boldog Új Évet Kívánni
Szerintem a Hargita már a születésekor is borzalmas volt, nehéz szénacél váz, acélfelnik, közepesen gagyi alkatrészek. A kilencevenes évek közepén egy ismerősöm vett egyet újonnan, az egyetlen dolog, ami tetszett rajta, az a 2.5 collos külsőgumi volt. Nekem akkor egy Schwinn-Csepel Blackwoods A1-em volt újonnan, Reynolds 500 chromoly vázzal, Shimano Alivio felszereléssel, Vuelta felnikkel, az teljesen más világ volt a Hargitához képest.
Íme egy kép az én hálás tankerhajómról. Szokni kell az érzést hogy ezzel nem fordulok meg egy tűhegyen de imádom. Márcsak amiatt is mert olyan hangos a hátsó féke hogy elmehetne ködkürtnek is.
Illetve ha már itt vagyok akkor lenne egy technikai kérdésem is: szóval jövő hónapban venni akarok egy Csepel Metro Sztárt. Szerintetek érdemes lenne átcserélni rajta a kormányt egy "csőkormányra,, vagy hagyjam az eredetiben. (egyértelmű hogy a másik dolog amit cserélnék rajta az a gyárilag is selejtes Sachs váltó meg a váltókar (legalábbis hátul))
Ugyan igencsak régi ez az írás de hasonló helyzetben voltam nemrég én is. Alapvetően én Csepel BMX-ek gyűjtésével ütöm el az időt, de nemrég a munkahelyem miatt be kellett nekem is vásároljak egy túra/városi montit. Nekem egy (pontosabban kettő) Csepel Hargitára esett a választásom. Az elsőt 25 ezer forintért, tehát 5000 forinttal az eredeti ára alatt vettem meg. Viszonylag patikának nézett ki, az eladó korrekt volt mert már előre kiírta a vázszámát a biciklinek. Tudtam használni mindössze másfél hetet mielőtt az eredeti francia Sachs-Hurret (Hurray it's Sucks) váltó nemes egyszerűséggel kettétört a láncvezetőnél. Két héttel és 75 ezer forinttal később (na meg egy Shimano SIS váltó után) egy csendesjárású gyors és fürge bringa lett (persze most a 33 éves külső gumi okoz némi fejtörést). A másik a szomszédban Győrudvarhelyen volt, ez mindösszesen csak 15 ropiba fájt és sajnos ez meg is látszik rajta. Sunrace 212 hátsó váltóval (áhh dehogy SIS koppintás már maga az állítás is sértő XD) illetve egy a nem megfelelő váltókar miatt egy fix sebességgel a háromból. Szóval én részemről csak azt akartam kihozni az egészből hogy meg kell válogatnia a használt biciklik vételét az embernek de nincs az a roncs amire kevés pénz ráöntésével nem lehetne egy betonharcost csinálni. Tapasztalataim alapján mindenképp ajánlanám a Hargitákat tán pont amiatt mert igénytelen tankerhajó az összes.
Nyet! Nem találom gazdaságos beruházásnak. Maradok a 28as méretnél és inkább veszek ennyi pénzért egy 1-2 éves használt Kalkhoff-ot v. KTM-et. Attól nem lesz 29es, hogy nagyobb kerekek vannak egy cross trekking vázban. 1 igazi 29er 160-tól indul, annyit én kerékpárra nem szívesen adok ki.
Érdeklődnék, hoy Schwinn-Csepel Elite 29es bicajjal van-e tapasztalata vkinek? 84 e-re leakciózták a tavalyi v fékes modell árát és nagyon erősen szemezek vele.
Ügyesen van összepakolva: amit az ember elsőre megnéz, az jó, amit meg nem, az kevésbé. 1 szó, mint 100: szerintem nem rossz az akciós ár (a Kross amúgy is rohadt jó áron szokott lenni), viszont a kerékagyak meg a gumik, hát monnyuk úgy, nem egy csúcskategória. És ez csak a specifikáció alapján.
Hümmm... Én már vagy 10 éve nyúzok egy teszkós bicajt - bár ez nem teleszkópos. Igaz, hogy jó hónapomba került., mire kikupáltam. Naponta járok vele vásárolni, meg az oviba a gyerekért Meg nyáron dolgozni, ez 15 km. Eddig még különösebb baj nem volt vele. Persze a nagyobb túrához, van egy "jobb" teleszkópos....:))