Spanyolországból adott fel egy webshop számomra csomagot november közepén, sajnos a sima Postával. A posta nyomkövetője szerint azóta nem is történt a csomaggal az égvilágon semmi, mióta átvették. Nagyon aggódom, hogy miért áll - előzetes számítások szerint a következő héten kellene kézbesíteni, de mi legyen, ha nem lesz belőle semmi? Egyáltalán, hogy lehet bővebb információt kérni a postától?
Csak hogy én is leírjam a tapasztalataimat. Sajnos van amikor az elsőbbségi sem ér oda másnapra, bár tapasztalataim szerint ez nem sokszor fordul elő, hetente adok fel ilyesmit. Az ÁSZF szerint 1-3 munkanap az elsőbbségi levelek átfutási ideje, ami "természetesen" nem időgarantált. A nyomkövetés időszakosan hajlamos megadni magát, bár ha működik is, akkor is nagy csúszásokkal. Okafogyottá válik az információ, mert régen átvette a címzett a levelet, mire még a A küldemény a kézbesítőnél van állapotot írja a nyomkövető egészen estig, akkor bekerül a kézbesítés pontos ideje. Arról már nem is beszélve, hogy a helyettesítő postások nem tudnak/akarnak olvasni. Értem, hogy sok a munka, de azért legalább az utca stimmeljen már, és ne az szomszéd vagy azonos utcabélieknek kelljen egymásnak kézbesíteni. Vagy példának okáért xy utca 2 az sosem lesz xy utca 2/A, 2/B, sőt még 2/C sem. Akiknek ezen számokra érkezik levele, rendszeresen a mi lépcsőházunkban landolnak. Az elmúlt hetekben többször dobtam be én magam a megfelelő helyre a leveleket, csak azért mert pl egy kórházból érkező levél vagy rákszűrésre meghívó nem móka és kacagás hogy valaki megkapja-e, vagy sem, akárcsak adóbefizetési csekkek, közüzemi számlák, előfizetett magazinok. Ha valami nem világos, nem tudja hol van, kérdezze meg, de ne dobja széjjel "oszt az úgy is jó" alapon. Ilyen esetek még az ajánlott, tértivevényes levelekkel is megtörténnnek. Beírja kézbesítettnek (már szabálytalan, mert nincs is olyan lakó akinek érkezett, tehát alapból sikertelen kézbesítés lenne), illetve még itt is hagyja a lépcsőház előterében ledobva. Persze a feladó higyje csak azt nyugodtan, hogy megkapta az illető (hiszen rendszer szerint kézbesítve van). Aztán még folytathatnám a sort azzal, amikor a közös képviselő ládájába kerül a házba érkező összes aznapi küldemény, mert neki nincs ideje kézbesíteni, majd ossza szét a közös képviselő. Csakhogy felmerül bennem a kérdés: egyrészt a kézbesítőt nem azért fizetik, hogy egyetlen ládába kézbesítsen, másrészt pedig a közös képviselőre nem tartozik az, hogy kinek mi érkezett, függetlenül attól hogy semmilyen hátsó szándéka nincsen. Harmadrészt nem a közös képviselő feladata kézbesíteni. Ha több időt kell egy címen eltölteni annak érdekében hogy minden kézbesítve legyen, akkor több időt töltsön ott. Remélhetőleg megszüntetik ezt az érintésmentes kézbesítésnek nevezett baromságot, mert ebből is csak a gondok vannak. Könyvelt küldemények kézbesítése postaládába is történhet, ők írnak alá a címzett helyett, viszont a küldeményt akár ki is lophatják/lopják a ládából, mire a címzett hozzájutna. Ők mossák kezeiket, mert kézbesítve van a rendszer szerint, nincs kártérítés.
Vannak még nagyon jó postások (a miénk is ilyen), de már egyre kevesebb. Ha éppen ő nem dolgozik, onnantól kezdve a szó szoros értelmében felbomlik rend és bolondokháza lesz. Nagyon remélem, hogy sokáig fog még dolgozni, mert ő tényleg pontos-precíz ellentétben a helyettesekkel.
Beleverem a faszom a Magyar Postába...újabban az elsőbbségi,ajánlott küldeményeket - vagy nem lehet nyomon követni - vagy minimum két napig tart kézbesíteni, korábban egy napon belül simán ment.
Bármit is dátumozott vissza a Posta, a feladóvevényre nyilván a 29-ét írták rá, azt nem tudják visszadátumozni. Ahogy alattam írták, valószínűleg elkeveredett a postán belül a leveled, rátaláltak és azért hogy stimmeljen az idő átírták a felvételi dátumot. Mondjuk őszintén szólva ilyet én még életemben nem láttam, hogy történne, de ezek szerint már erre is képesek. Gondolom azért kellett visszadátumozni, hogy 8-án gond nélkül továbbíthassák, különben feltűnt volna valakinek hogy egy 29-én feladott küldemény mit keres még a felvevő postán. Ugyanis zárás után elszállítják az aznap felvett küldeményeket, kivéve amit határidő után adsz fel, azokat csak a következő nyitvatartási napon Így viszont látszólag eltusolták az ügyet, "mindenki nyugodt lehet", 8-án adtad fel.
Bár a napokban volt karbantartás az oldalukon ami a nyomkövetést is érinthette valószínűleg szóval megadom az esélyt annak is (jóhiszeműen) hogy szimplán a rendszer kavarta össze a dátumokat.
Innentől kezdve majd látod a kifelé tartó útját Németország felé.
Már csak kíváncsiságból megnéztem a postal.ninja-val is, még ott is szerepel a dec. 29-i dátummal is:
Tracking number: RR495541296HU ------------------------------ Dec 29, 2021 14:52 / Deutsche Post / HU6501, Posting/Collection Jan 8, 2022 11:36 / Deutsche Post / HU6501, Posting/Collection ------------------------------ View more: https://postal.ninja/en/track/0XXK8Q
A 17track logja beszédes: ott külön látszik, hogy a célország postájának a követése listázza a dec. 29-i eseményt, a magyar lustáé nem. Nem ez az első, hogy azt látom, hogy a magyar lustánál több napos-hetes időbélyeggel ellátott események is visszamenőlegesen eltűnnek/változnak. Nem egyszer volt már az az érzésem, hogy azért kamuznak a követési eseményekkel, hogy ilyen-olyan trehányságokért ne lehessen őket elővenni. Itt nem kizárt, hogy valami olyasmi történt, hogy felvették a küldeményt, aztán véletlenül becsúszásra került az íróasztal mögé egy ismeretlen helyre, és elfelejtődött továbbítódni. Majd a többszöri motiváció hatására előkerült a küldemény az ismeretlen helyről, és újbóli eljátszásra került a küldeményfelvétel. Itthon mindezt el lehetett takarni a dec. 29-i esemény felülírásával, a célország postájánál meg már nem, úgyhogy ott látszik is a teljes történet. Felelősök nyilván nincsenek és nem is lesznek, ilyenkor nem konkrét emberek dolgoznak a postán, hanem feloldódnak egy határozatlan állapotfüggvényben, a küldemények meg csak úgy maguktól továbbítódnak (vagy nem). Az ilyen szintű játszmákról csak egy óvodás mondás jut eszembe: aki átírta a logot, annak piros a tenyere.
RR495541296HU A 17 track oldalon nézem amúgy, teljesen úgy tűnik, hogy el sem ment a levél bajáról, vagy visszament oda?! A postás hölgy azt mondta, hogy onnan 10000% elvitte a futár már aznap a levelet, de akkor mégis miért tűnik úgy, hogy ott van még?
Pfúú rettentő mérges vagyok rájuk. Eddig 10 alkalommal telefonáltam a helyi postára a központi ügyfélszolgálatra valamint a Logisztikai Központot is hívtam már, valamint megannyi emailt is írtam.
Ma megnéztem a nyomkövetést és megváltozott a státusz, miszerint MA adtam át a postának a levelet (2022.01.08 11:36). A pofám leszakad, komolyan. Van kifényképezett nyomkövetésem valamint a feladóvevényen is azt szerepel, hogy 2021.12.29.-én vették át a levelet tőlem.
Írtam az imént postának egy elég ideges hangvételű levelet, hogy mégis mit képzelnek?!
Én is részben hasonló cipőben járok, csupán azzal a különbséggel, hogy az USA-ba küldtem elsőbbségi, ajánlott levelet amivel odakint lettek gondok. Magyarországról szépen kiment, láttam az útját, USA megkapta pár nap alatt, és onnantól nagy csend a nyomkövetésben. Mindez november 12 óta.
Ezen a héten hétfőn (január 3) bementem a helyi postára, tudakozványt felvették. Ahogy írtad te is 30 nap, de ezt még további 30 nappal meghosszabbíthatják, amennyiben szükséges.
A kivizsgálás lezárása után levélben fognak értesíteni az eredményről. Na most arra a kérdésedre, hogy mennyit fognak kártalanításként fizetni neked nem teljesen tudok választ adni mivel a te leveled a belföldi vonalon veszett el, nem jutott ki Magyarországról.
A nemzetközi egyezmény alapján DTS-ben megy a kártérítés a nemzetközi viszonylatban feladott küldeményekre ami azt jelenti hogy 30 DTS (1 DTS=413 Ft) 30*413 Ft-nak megfelelő összeget kapnál elvileg. Bár mivel nem a Posta kezelésén kívül történt az eltűnés (országon belül) ezért elképzelhető, hogy a belföldi kártérítést alkalmazzák ami elvileg a feladási díj tizenötszöre.
A két eset közül valamelyik alapján fognak eljárni, de jobban belegondolva szerintem a DTS-es verzió lesz, mert külföldre lett feladva, nem belföldi volt a címzett.
Jelenleg én is várok, hogy valamit írjanak az ügyben. Egyébként ha leírnád az azonosítóját, ránéznék pár oldalon hogy mit írhat a leveledről.
Sziasztok! A Magyar Postával 2021.12.29.-én feladtam egy ajánlott, elsőbbségi levelet Németországba 2270 Ft-ba került. A nyomkövetésnél csak annyit látok, hogy felvették a csomagom 29.-én, de azóta nem látok semmi változást...Eddig 10-szer telefonáltam valamint e-mailt is írtam, de senki sem tudja hol van a levelem. Kitöltöttem egy nyomtatványt és kerestetem a levelem, ennek 30 nap az átfutási ideje, mert megkérdezik a külföldi postahivatalt is, amit nem is értek, mert Magyarországon tűnt el a küldemény..... (DNS mintát küldtem vele Németországba, a labor által küldött borítékban, így sajnos pótolhatatlan, 107 euróba került :( )
Szerintetek mire számíthatok? Járt már valaki így? Ha nem lesz meg mennyi kártérítésre számíthatok?
Rendszeresen eljátszották velem is, sőt előfordult az is, hogy a postára bementem és átvettem, és utána került be a postaládámba az értesítő, hogy ittjártak, de nem voltam itthon és átvehetem.
A Magyar posta valóban bármit megtehet mert nincs retorzió felelőségrevonás. Ezzel ők vissza is élnek sajnos! AZ MPL futárszolgálatuk pedig a lehető leglassúbb. Őszintén szólva nem bánnám ha ettől is elesnének hiszen megérdemelnék! Nagyon nyeregben érzik magukat én megszüntetném az MPL-t. Rajtuk kívül bármelyik futárszolgálat életképesebb és rugalmasabban kezelik a kiszállítást is.
A DHL intezett nekem nemzetkozi csomagot Budapestre.
A trackingen tegnap du fel 1-kor 'delivered' allapotba kerult. En meg mondom wtf, hat itthon voltam. Na mindegy, lehet, hogy a tracking elorebb jar vagy ilyesmi (nem ez lenne az elso, hogy pontatlan).
Tegnap delutan (4 utan) megyek el itthonrol, benezek a postaladaba, hatha. Semmi (egy masik level volt csak, tehat postas jart).
Most az elobb nezem a ladat, lass csodat: megjott tegnapi datummal az ertesito.
Sziasztok! Nem tudom, hogy valaki szokott-e Franciaországból Collissimot kapni, a lényeg, hogy ott még a posta veszi fel, de Magyarországon egy ismeretlen futárszolgálat veszi át azt. A Magyar Posta sok helyen kiszervezte a csomagszállítást, de eredménytelen voltam, hogy kinyomozzam, vajon melyik futárszolgálathoz kerülhetett a küldeményem. Valaki tud ebben segíteni? Köszönettel
Rendeltem eBayről egy terméket szándékosan EU-n belülről (Franciaország), hogy hamar ideérjen. Vámon nem nyerek, ugyanis Kínából még ennél is olcsóbb lenne, az idő volt a lényeg.
Pár napja ránéztem a nyomkövetőszámra, azt írta hogy a helyi postán átvehető. Be is mentem boldogan, kivártam a sort, mikor mondtam hogy külföldi csomagért jöttem a nő kérte hogy mutassam meg az értesítőt. Mondtam neki hogy nem most sem kaptam (nem egyszer volt már hogy "elkallódott", vagy egyszerűen csak úgy gondolták hogy nekem nem kell adniuk, mégis a postán volt a csomagom), erre a nő közölte hogy akkor biztosan nincs itt. Megmutattam neki a nyomkövető számot, hogy nézzen utána. Kb 20 másodpercig keresgélt (vagy csak úgy tett) a számítógépen, utána mondta hogy vámeljárás alatt van. Mondtam neki hogy EUn belül rendeltem, tudtommal erre nincs vám. Ekkor lenézően közölte, hogy biztosan rosszul adtam meg az adatokat. Mondtam neki hogy mindig ugyanazokkal az előre beállított adatokkal rendelek, általában jó szokott lenni, szinte mindig mindent megkapok, továbbá megkértem hogy nézze meg, hátha mégiscsak ott van valahol. Azt mondta hogy jöjjek vissza holnap, az is lehet hogy a postásnál van (este fél 6-kor...), menjek be másnap. Már ez a bizonytalansága is kérdéseket vetett fel bennem, hogy egyszer ezt állítja, másszor azt, de másnap visszamentem végül, egy másik kollega sem volt hajlandó utánajárni, ő is azt mondta amit a másik, hogy biztos elcsesztem valamit az adatok megadásával kapcsolatban, emiatt elkallódott egy vámeljárás alatt, stb...
Azzal nincs gondom hogy esetleg várnom kell pár napot plusszban, a Covid miatt biztosan még annyira sem mennek gördülékenyen a dolgok mint előtte, viszont nem tudom hogy a posta mennyi ideig tartja meg a csomagokat visszaküldés előtt, nem örülnék annak ha pár nap után visszaküldenék a feladóhoz én meg 3 hetet a semmiért vártam... A nyomkövetés alapján ott van már 13-a óta, de még mindig semmit nem mondtak nekem azon kívül, hogy majd értesítenek ha át tudom venni. Aggódjak? Kérjem vissza a pénzemet? Az a baj, hogy az eBay sem hinne nekem hogy nem érkezett meg, ugyanis a nyomkövetés azt mutatja, hogy ott ül a csomagom a postán arra várva, hogy átvegyem.
Na tegnap írtam, ma megkaptam, Bpestről lejött a 2csomag Debrecenbe, majd vissza, másnap vissza Debrecenbe!!!!! Filctollal rá van írva: adathiány!!!! Pedig rajta a nevem, címem teloszámom, egész nap egy helyen vagyok!!! Meg a postások is ismernek .
Pedig már 3x rendeltem ugyanazt ugyanonnan, azok 7-10 nap alatt mejött németből, ez az utolsó 2csomag több mint 2hetet utazott magyarországon!!!!
3 apró kütyüt rendeltem, amik 3 különböző módon keveredtek el a Posta rendszerében. Az adatok szerint ez a csomag dolog mindenkinek megy (naprakész adatok hol jár a csomag), ChinaPostnak, a Cainiao-nak, a belga Bpost-nak, DHL-nek, GLS-nek, PDP-nek, Packetanak, csak a Postának nem. Nagyon nem. A mi Postánknak csak annyi sikerült, hogy "30 napos elintézési határidőn belül - tájékoztatni fogjuk" a 32 napja eltűnt csomagjáról. Ne válaszoljon, mert "The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending your message later, or contact the recipient directly." Vagyis a Magyar Posta Ügyfélszolgálata "The recipient's mailbox is full and can't accept messages now." És még sehol a Black Friday és a Karácsony...
Eddig azért sok hétre azért megkaptam mindent, röhej h németből itt van a csomag 2-3 nap, m.p rajta ül hetekig.
Na most két csomagom úgy látom visszaindult a feladóhoz, egész nap egy helyen vagyok , várom a csomagom, se csomag, se telefon, írtam ügyfélszolgálatnak, na azok mire megmozdulnak, addigra visszamegy a csomagom, gondolom pénzem is oda...
A DHL hoz nekem Peruból csomagot, a nyomkövető írja, hogy mielőtt megérkezik elkezdhetem a vámügyintézést. De hogyan, milyen nyomtatvány kell hozzá, honnan töltsem le?
Nem rendelt áru, a kint meghalt fiam laptopját küldik.
Kedves postával szenvedők, nekem is eljött a nagy pillanat: új vám/áfás rendszerrel csomagom fog érkezni.
De nem lesz egyszerű... ajándékba kapok egy használt 3D nyomtatót EU-n kívül lakó régi ismerősömtől, de a postaköltséget én fizetem.
Hogy lesz a vámolás-áfa? Én szívesen felmutatom az általam átutalt postaköltség bizonylatát (sima paypal pénzküldés, vagy banki átutalás még nem tudom), de mást nem tudok, hiszen ennyit fizetek érte. Erre szívesen befizetem amit kell.
Nem vicc, nem ügyeskedés, ez komoly, nem fogok tudni más összeget mutatni, nem bizti, hogy a nyomtató még kapható, hogyan lesz ez így? Csomagolás nem eredeti, a nyomtató használt, ráadásul tuningol, házilag átalakított.
Én egy db kozmetikai cuccot vásároltam magamnak. Nem gondoltam, hogy ennyi ideig fog tartani a dolog. 1 hete fizettem be a vámolást, azóta megint kussban vannak.
Kérdeztem már a helyi postán is, hogy nem jött valamim? Mert volt már rá példa, hogy a postás is cseszett küldeni értesítőt, amire meg küldtek, addigra már vissza kellett küldeni a hivatalos levelet. Amikor meg odamentem, hogy akkor átveszem, hát ők már nem adják ki. A szemem előtt küldték vissza a levelemet - ennyit a postásokról is - tudom, tudom, ne általánosítsak!
Mondták mások, hogy de DPD vagy DHL mennyivel drágább a külföldi vásárlás, de már úgy vagyok, hogy letojom, de tisztességgel, időben kapjam meg az árut, amiért fizettem (mivel nem kereskedő vagyok, sima magánegér). Egyáltalán örülök, ha nem bontották fel a csomagomat és nem használta a terméket, amit vettem.
Én annyival járok előrébb, hogy 2021.09.28-án küldték, hogy fizessem be a vámolást. Azonnal be is fizettem. Na azóta megint ennyi. Ennek megint 1 hete. Kezd a tököm tele lenni.