Keresés

Részletes keresés

brien145 Creative Commons License 2021.09.17 0 0 1213

Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de én 3. hónapja várok...

Íme a teljes történet, túl hosszú lenne ide leírni:

 

https://giantgloryzero.blogspot.com/2021/09/magyar-posta-es-2-honapos-csomag-ki-nem.html

Előzmény: Erős Barnabás (1207)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.09.14 0 0 1212

Köszi, eddig soha nem volt gond az Angliából rendelt cuccokkal, de ugye nem figyeltem a brexitre (és az állami tolvajlás újabb lépésére sem). 
Legközelebb okosabb leszek :)

Előzmény: Rebbeka az én nikem (1210)
C128 Creative Commons License 2021.09.12 0 0 1211

Aliexpressen 5+ terméket akarok venni, 1 termékből több db-ot is, össz. 20+ db, egyik sem free shippinges. 1 USD körüli termékek, de már 1 db-nál 1-2 USD a posta, 5 db-nál 5 USD, 10 db-nál 10+ USD. A 25 termék 40+ USD, erre 30 USD posta jön ki, mínusz 10 USD savings (a 2+ db-osak miatti termékárkedvezmények), össz. 60+ USD. Ez így értelmetlen baromság, mert a posta majdnem annyi, mint a kedvezményes termékár, így nem lehet több terméket venni 1 eladótól, se 1 féléből többet, se többféléből. Miért így számolja a postát már néhány db-nál 1 terméknél, és miért adja össze simán a postadíjakat? Hogyan tud így bárki bárkitől bármit venni, ami 1 db-nál több? Hogyan lehet több terméket úgy megvenni, hogy alapból a reális postadíjat lássam már a kosárban? Teljesen eltűntek az olcsóbb, 10 USD alatti 1 db-os termékeknél a free shippingek, csak 5-10 db/lotos cuccoknál látni. Ebayen nem így volt, ott 1 termékből 40-50 db-ot megvéve a vásárlás után, de még a fizetés előtt lehetett invoice-t, számlát kérni, amiben a reális postaköltséget beállíthatta az eladó, elküldte a számlát ezzel a postadíjjal, és ezt kellett kifizetnem. Ilyen miért nincs Alin? Így csak 3-4 USD postákat fizettem az ebayes termékekre, sosem többet. A mostani Alis cuccomra se lehet több a posta 4-6 USD-nál, mert fél-1 kg- os az egész a csomagolással. Nem fogok 30-at fizetni. A termékárakat, és a postadíjakat is jól megemelték már Alin is (főleg júl. 1 óta, a free shippingeseknél bele van építve a postadíj is), kizárt hogy még ezeken felül extraprofitot fizessek nekik a 30 USD-os postával, és így a magyar államnak is az ÁFA-val.

Rebbeka az én nikem Creative Commons License 2021.09.11 0 0 1210

Igen a Posta monopol helyzete miatt bármit megtehet. Felesleges időpocsékolás tárgyalni velük! 

ÉN a Wish-től rendeltem dolgokat (USA cég de Kínából jön az árú) Darabonként kell szállítási költséget fizetni, a lakásra kiszállítási díj többnyire megegyezzek az árú árával), ha pár napon belül vásárolsz több árut, akkor egy csomagba összevonják! Ráadásul nem mindig azt kapod amit rendeltél!

Akkor megérkezik a csomag időben, ha korrekten a DPD-vel küldik, de a Magyar postával nem érkezik meg. Ráadásul a posta úgy vámol, hogy az árú árára ráteszi a szállításért fizetett összeget és arra számolják az ÁFÁ-t és VÁM-ot! Én biztos leállok a külföldi vásárlásról, mert az elektromos bővítőket computerhez amiket vettem, nem azt küldték, hanem gagyikat,  a ruhákkal most próbálkoztam nem azt a méretet és nem az az anyagú amikért fizettem. Az egész világ átverés, de Magyarországon a multik a legszemetebb módon járnak el, mint a posta. Utolsó rendelésem a mai napig nem kaptam meg, ha megvámolják, akkor nem veszem át, mert a vámolási díjat sem vagyok hajlandó megfizetni. A posta semmilyen külföldi csomagot nem visz li, amit nem tudnak bedobni a postaládába!  Termék ára 1.979,-HUF, szállítás díja lakásra 1.706,-HUF, összesen: 3.685,-HUF és a posta a teljes összegre teszi rá a vámot stb. A DPD e-mait küld, telefonál és ha lebeszéled akkor kihozza még kétszer. A Posta lehúz, eltűnek a csomagok, mert "Érintés mentes" és senki nem ellenőrzi őket! Gondoljátok meg, hogy a Magyar Postán kívül is van olcsóbb lehetőség ami biztonságosabb! Ha hosszútávon bojkottáljuk, majd észbe kapnak!

 

Előzmény: E36328iCoupe (1209)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.09.09 0 0 1209

Te piszok mázlista! (Life of Brian :) )

 

Augusztus elején rendeltem Angliából két vacak laptop ventilátort mert kerreg az egyik.

Augusztus 16-án beküldtem a kért dokumentumokat.

Azóta két érdemben semmitmondó levélváltás történt, én feladtam.

 

Majd kihozzák a rohadékok amikor jólesik nekik.

Előzmény: Erős Barnabás (1207)
mayus001 Creative Commons License 2021.09.09 0 0 1208

Én 1 hónapja várok egy csomagra, ebből 3 hét csak dokumentumpótlás. Ugyanazt kérik tőlem, telefont basznak felvenni már. Van pofájuk azt mondani, hogy újból dokpótlás, ezzel elkerülhetem a visszaküldést. Röhej

Előzmény: Erős Barnabás (1207)
Erős Barnabás Creative Commons License 2021.09.08 0 0 1207

Sziasztok.
Sajna elég hosszúra nyúlik a tortúrám a postával és tanácstalan vagyok. 2021.08.10-én rendeltem egy cuccot Angliából és ezt 4 csomagba küldték el, amihez egy csomagkövetés tartozott. Egyszer csak 08.18.-án kopogtat a postás és hoz 2 dobozt a 4-ből. Mondom neki, hogy itt valami nincs rendbe, mert még kéne lennie. Azt mondta, hogy nem lesz gond, valószínű az elkövetezendő napokba jön a többi is. Így is lett: a második napon kaptam még egy dobozt, így bizakodtam, hogy "na akkor biztos jön az utolsó doboz is holnap és happy ending. Aztán teltek a napok és semmi. Felhívtam a posta vám ügyfélszolgálatát, hogy miért akadt fent a csomagom, de lényegi információt nem tudtak adni. Hosszas várakozás után 09.01. kaptam egy levelet, hogy dokumentumpótlás szükségeltetik és online kell elvégezzem ezt. Azt hittem, hogy na végre finishbe vagyunk. Kitöltöttem a formot, elküldtem a számlát, digitalizáltam a 2 bizonylatot, ami arról árulkodik, hogy már a 3 doboz áfáját megfizettem és legyenek szívesek ne az egész összeget rárakni a negyedik dobozra. Beküldtem a dokumentumot és kaptam egy visszaigazolást emailbe, hogy beérkezett a dokumentum és innentől már nincs teendőm. Felhívtam a biztonság kedvéért őket, hogy beérkezett-e és mondták, hogy igen és valószínű 1 héten belül kapom az emailt, hogy fizethetem a csomagom online és onnantól már tényleg a vége fele járunk. Aztán megint teltek a napok és semmi. A mai napon felhívtam újra őket, hogy mire várható a csomagom és azt mondták, hogy még mindig nincs postai vámeljárás alatt, pedig látják, hogy a dokumentum beérkezett. Kérdeztem őket, hogy akkor ki tud erre nekem választ adni és azt mondták, hogy senki. Közöltem vele, hogy "ez érdekes, mert az előző ügyfélszolgálatos beszélgetésemkor egy úr azt mondta, hogy 1 héten belül...most meg nincs rálátásuk?" A posta a vámosokra keni, ha felhívoma  vámosokat akkor azok meg a postára kenik és az információszerzésbe két szék közé esek. Senki nem tudott arra se választ adni, hogy a csomagomból miért szállítottak ki már hármat és 1 miért akadt fent. Teljesen tanácstalan vagyok. 2 olyan állami szervről beszélünk ami támadhatatlan és fegyvertelen vagyok ellenük. A napokba 30 telefonhívást indítottam és semmi. A munkámhoz kéne az amit rendeltem, de meg lettem lőve. Valaki belefutott már ebbe az anomáliába és ha igen akkor kb. dokumentumpótlás után hány nap az átlag kiküldés?

E36328iCoupe Creative Commons License 2021.09.08 0 0 1206

Akor rakják bele a faszukat a törvényükbe. Rohadékok.

 

Előzmény: Zozzantoz (1204)
lencsep Creative Commons License 2021.09.03 0 1 1205

Ma rákérdeztem telefonon, azt mondták 08.24-től továbbításra vár a csomag. Voltam a postán is, ott is ezt mondták. Osaka-Budapest 5 naptári nap, Budapest-Miskolc 9 nap kevés.Valami zavar támadt az erőben. Szerintem ez nem egy siker történet. 89 előtt sem lehetett csomagot fogadni egyszerűen a kapitalista országokból, ezek szerint most is ez a helyzet. Remélem rácáfolnak.

Előzmény: Zozzantoz (1204)
Zozzantoz Creative Commons License 2021.09.03 0 0 1204

Ők döntik el, hogy mi vámköteles, nem te.

Előzmény: E36328iCoupe (1203)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.09.03 0 0 1203

Nem figyelted: a 40 után ott egy "+" jel, jelentése: bármennyi :D

 

Nekem most küldték a rohadékok a második sablon levelet: vámolásra vár.
(Mertem újra rákérdezni arra, hogy mit vámolnak egy nem vámköteles cuccon)

Előzmény: lencsep (1202)
lencsep Creative Commons License 2021.09.03 0 0 1202

Akkor már csak 10 van hátra.

Előzmény: E36328iCoupe (1201)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.09.02 0 0 1201

40+ napra számíthatsz...

Előzmény: lencsep (1199)
C128 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 1200

1+ hete küldtem egy elsőbbségi ajánlott leveles 30 g-os cuccot egy svájci vevőnek. Az ebay, a sima posta követés se látja Svájc miatt, nem EU tag. Ezek se látják, a legtöbb csak a levélfelvételt látja, a többi még azt sem. 17track.net, global.cainiao https://service.post.ch/ekp-web/ui/list https://parcelsapp.com/en https://www.ship24.com/ https://pkge.net/ https://track24.net/ https://www.packagetrackr.com/ https://www.purolator.com/en/shipping/tracker https://intelcom.ca/en/track-your-package/

Mi látná ezt?

lencsep Creative Commons License 2021.09.01 0 0 1199

Üdvözlet

 

Japánból rendeltem pár dolgot. Július 27.-én feladták, augusztus 2.-án megérkezett a Nemzetközi Posta Kicserélő Központba. Azóta semmi. Én kifizetek mindent, csak kapjam már meg a csomagomat. Írtam mailt, azt válaszolták, hogy júli 1-től megváltoztak a szabályok. Értem. 5 nap alatt ideért légipostával 8 Euróért a csomag Oszakából. Nemrég adtam fel itthon egy 0,2kg-os csomagot 1900 Ft-ért belföldre. Na jó azt megkapták. Mit tudok tenni a várakozáson kívül? Elnézést ha valakit megbántottam.  Bosszankodom. Köszönöm.

peter_8m Creative Commons License 2021.09.01 0 0 1198

Angliából érkező csomaggal is eljátszották ezt, ahhoz szerintem nincs köze a USPS-nek ehhez, Royal Mail aták fel.

De lehet, hogy ettől független (akár részben) stimmel a teóriád.

 

A folyamat nem volt bonyolult, csak hosszú:

 

1. Panaszt tettem július 13-án telefonon, ami azért volt jó, mert 2 azonosítót is kaptam: a telefonhívás elején a hívás azonosítóját, illetve az ügyfélszolgálatos hölgy lediktálta, hogy milyen azonosítóval rögzítette a panaszt.

Ennek persze a pszichés nyugalmon kívül nem volt kézzelfogható haszna. Csak amikor a webes űrlapon ad be panaszt az ember, arról semmilyen visszaigazolást vagy azonosítót nem kap. Ennyivel volt megnyugtatóbb a telefon, illetve a levelezésekben lehet kicsit nagyobb súlyt kapott, hogy egy rögzített hívásban elhangzottakra tudtam hivatkozni.

 

2. A telefonos panasz bejelentéskor az ügyintéző hölgy megadta az email címét, ahova ezután elküldtem minden doksit:
- ebay tax invoice

- magyar vámhatósági igazolás

- paypal nyugta

- vámteher bizonylat

 

3. Várakoztam.....

 

4. Július 21-én írtak, hogy még vizsgálják, legyek türelmes

 

5. Várakoztam....

 

6. Augusztus 31-én írtak, hogy a panaszom megalapozatlan, nálunk nincsen semmi látnivaló, de itt van ez az angol nyelvű PDF, fáradjak ezzel a feladóhoz.

 

7. A többit neked köszönhetem, hogy megosztottad velem a linket. Sosem találtam volna meg, attól tartok.

Előzmény: Doriya (1197)
Doriya Creative Commons License 2021.09.01 0 0 1197

Ebay fórumon olvastam olyat, hogy a USPS júliusban hibásan továbbította az IOSS-es adatokat és ebből volt probléma több európai országban. Esetleg az lehet a dolog nyitja, hogy az Ebay átadja a carrier-nek, viszont a carrier nem adja tovább, amikor továbbadják a csomagot és elveszik az adat menet közben. Ha a DPD vitte egész végig a csomagodat, akkor ő náluk nem léphetett az fel, hogy menet közben elveszik. De ez csak egy teória részemről. Egyébként ha nem bánod leírnád a folyamatát ahhoz, hogy én is szerezzek egy ilyen "proof of fact" papírt?

Előzmény: peter_8m (1196)
peter_8m Creative Commons License 2021.09.01 0 0 1196

Meglepetés: siker.

 

Ezt az angol nyelvű "proof of fact" posta PDF-et töltöttem fel, az eBay tax invoice-t és a posta.hu/szolgaltatasok/vam oldalról a hitelesítő kóddal letölthető "igazolás vámkezelésről" (magyar nyelvû) PDF-et. (És minden létező adatot megadtam: seller ID, item ID, order ID, tracking ID, stb stb stb.)

 

A válasz pedig:
"Péter, I have reviewed your account and after carefully checking the payment details of the item #------- I can see that you have already paid USD ----- as VAT on eBay. I would like to share that your details have been forwarded to the refund team for processing the refund of the VAT amount paid on eBay. I would also like to share that the maximum time to process the refund is 20 business days. Hence, I would request your patience in this matter."

 

Azt viszont továbbra sem értem, hogy ha most esetleg tényleg az eBay hibázott (mert úgy tűnik, elviszik a balhét), az hogy lehet, hogy a Magyar Posta esetében mindig hibázik, a DPD esetében viszont sohasem?

Előzmény: Doriya (1194)
C128 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1195

Doriya, peter_8m, ezért fontos minél előbb megoldani a 1189-ben írt problémát. Engem nem fog így szívatni a magyar posta pesti központja, amikor IOSS-sal pár $-os postával vettem valamit EU-n kívülről, amikor már ott kifizettem az ÁFA-t. Sem heteim, hónapjaim, se plusz pénzem nincs a dupla ÁFA-ra. Ha valamit veszek Kínából, az érjen ide mindenféle szívás nélkül 2 héten belül úgy, mint 2019-ben. Azért veszem onnan, mert ott olcsó, nem fogom EU-ból 3-10-szeres áron megvenni 8-10 €-s postával, hiába nem lenne vámeljárás, még EU-ból is 1 hét minden, mire ideér.

Doriya Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1194

Na ezt viszont lehet én is kijárom. Köszi a tippet!

Előzmény: peter_8m (1193)
peter_8m Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1193

Köszönöm!Kipróbálom.

 

Én 2 hónap várakozás (és kivizsgálás) után kaptam egy angol nyelvű doksit (PDF) a postától fejléces papírral "as a proof of fact", amiben leírják, hogy hát ők bizony nem találták regisztrálva az IOSS számot. Ezzel teszek egy próbát, nagyon kíváncsi vagyok, mit szól hozzá az eBay. :D

 

A fogyasztóvédelmet pedig rájuk fogom szabadítani, befizetem a 3000 forintot az NMHH-nak is ennek érdekében. Elképesztő, hogy egyetlen vámterhes csomagot (3 darab) sem tudott a Magyar Posta hiba nélkül kihozni július 1. óta, miközben szintén volt több (5 db) olyan rendelésem, ami szerencsére a DPD-vel érkezett ugyanilyen körülmények (eBay, előre fizetett ÁFA), és azok gond nélkül, ráadásul nagyon gyorsan ideértek.

Előzmény: Doriya (1192)
Doriya Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1192

Helló! Kis harc után feladtam. Nem igazán akarják elfogadni a postás számlát amit kaptam. Itt a link: https://ocsnext.ebay.com/ocs/mudcwf?deptName=CollectRemitRefund
Remélem te több sikerrel jársz, mint én. Most a fogyasztóvédelem bevonásán gondolkozom.

Előzmény: peter_8m (1191)
peter_8m Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1191

Szia! Meg tudnád adni a linket, kérlek, ahol ezt a refundos űrlapot el lehet érni? Köszönöm előre is!

Előzmény: Doriya (1190)
Doriya Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1190

A hónapban rendeltem Ebay-en, be is fizettem az áfát. Ekkor még gondoltam de jó van ez az IOSS semmi dolgom nem lesz és megjön minden tök gyorsan és még vám kezelést se kell fizetnem. Nem telt el túl sok idő a vásárlás után, kaptam is a fecnit, hogy megjött a csomagom, de picivel több szöveg volt rajta, mint általában. Az extra szöveg tételesen lebontotta, hogy a postán amennyiben szeretném átvenni a csomagomat fizessek áfát és vámkezelési díjat is. Itt még egy kicsit optimista voltam, hogy elviszem az IOSS Invoice-t (számlát), amit az Ebay adott vásárlás után. Gondoltam biztos bemutatom, bepötyögik róla az adatokat, látják, hogy be van fizetve és minden jól megy. Valóságban nem ez történt, a papírt nem akarták figyelembe venni, ha akartam a csomagot fizetnem kell. Ekkor picit dühös lettem már, de kifizettem. Amint hazaértem írtam is egy panaszt a postának, amelyre jött 2 nappal később copy-paste válasz a IOSS működéséről. Hát köszönöm a semmit. Az e-mail-ben volt egy telefonszám is, amit fel is hívtam, ahol elpanaszoltam a problémámat. Kértek tőlem egy tracking azonosítót, itt gondoltam, hogy végre vége lesz az egésznek, de nem. Miután megadtam kiderült, hogy a rendszerben ehhez nincs társítva IOSS azonosító. Mondtam nem probléma van nekem az is, de egyből válaszoltak, hogy az alapján nem tudnak keresni. Azt javasolták, hogy az eladót keressem meg. Találtam egy Ebay oldalt a refundok-ról, ahol volt egy VAT-tal kapcsolatos form, amit kitöltöttem és csatoltam hozzá a kapott IOSS Invoice-t, illetve a posta által adott számlát. Jelenleg itt tart a dolog. Reménykedek, hogy az Ebay megszán és visszaadja az áfát.

C128 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 1189

Szó nincs erről. Azt akarom elérni, hogy ha már az alis, ebayes kínai vásárláskor IOSS-sal muszáj kifizetnem a magyar 27% ÁFA-t a dolgokra, akkor legalább a kínai eladó úgy küldje el a csomagot, hogy EU-s országban vámkezeljék, és így küldjék tovább Mo.-ra. Nem akarok pesti vámkezelést se, meg 400-800 Ft-os díjat se, meg Bp-en 1-2+ hétig csomaggal szarakodást. A tavalyi utolsó kínai vásárlásomnál alapból úgy küldte az eladó (nem kértem), hogy 6 nap alatt Amszterdamba ért, 5 napig ott volt, aztán 2 nap alatt Bp-re ért, majd 2 nap múlva megkaptam, az egész 15 nap volt. Ha simán venném meg mástól sima Kína-Bp úttal, akkor ez 1 hónap is lehet. Nem lehet össz. 2 hétnél több. Az ÁFA-t a cuccérték + postaköltségre teszik rá, és hiába venném free shippinggel, akkor is számol 500 Ft-ot a magyar posta, lásd a 1142-t. Tehát azt is elérték, hogy soha többet ne érje meg free shippinggel vásárolni, hanem csak az ezutáni 2. legolcsóbbal, ami a 0,5 USD-os (1 db-nál), vagy 1 USD-os (10-20 db-nál) AliExpress Standard Shipping. Inkább fizetek erre a 0,5-1 USD-ra (150-300 Ft) 27% ÁFA-t, ami 40-80 Ft, minthogy a free shippingesre a postai illegális 500-as sarcot, meg erre a 135 ÁFA-t.

Előzmény: Zozzantoz (1188)
Zozzantoz Creative Commons License 2021.08.30 0 0 1188

Tehát adócsalási megoldásokat vársz? Elfogadod vagy más irányt veszel, ennyi.

Előzmény: C128 (1187)
C128 Creative Commons License 2021.08.30 0 0 1187

Még mindig várom erre a megoldást.

Előzmény: C128 (1186)
C128 Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1186

Nagyon rossz a hozzáállásod. Érdekelnie kéne mindenkit, aki EU-n kívülről vásárol, főleg júl. 1 után, hogy ezek a dolgok hogyan működnek, mi mennyibe kerül valójában. A kinézett alis termék csak 1 eladónál, és csak alin (ebayen nem létezik kínában) érhető el olcsón, bár szépen emelgeti az árát fél USD-onként. Kérdeztem tőle, a termék Kínában van, és nincs EU-s raktára, simán nem tudja megoldani az ÁFA-mentes küldést. Ezért érdekel erre a megoldás, mert nekem nem elég az, hogy vásárláskor kifizetem a 27% ÁFA-t, és valamilyen EU-s országon át küldik, ezzel kikerülve a pesti vámkezelést. A kínainál duplán szívnék, mert ÁFA-t is fizetnék, meg a pesti posta központos szarakodás + 400-800 Ft is lenne. Egyiket sem akarom. Nem gondoltam, hogy 2-3 éve be kellett volna vásárolnom 1 halom olcsó kínai alkatrészből, mert utána ennyire szívás lesz minden. 2019-ben még nem volt probléma, se vírushelyzet, se ÁFA. Már 2019. dec-ben kellettek volna alkatrészek, de az ünnepi postai torlódás miatt a dec-jan. felejtős. Tavaly feb-ban vártam a kínai újév végét, hogy végre rendesen vásárolhassak onnan, de a vírushelyzet miatt ezt lemondtam, mert nem akartam 1-2 hónapot várni a cuccra, lehet hogy feleslegesen, mert sosem ér ide. Tavaly jún-ban mégiscsak muszáj volt kínaitól vásárolnom, ami szívás lett, mert ugyan ideért 15 nap alatt, de az alkatrészek nagy része használt és hamis volt, pedig újat és eredetit vettem. Aztán sokáig vártam a vírushelyzet végét, de nem akart vége lenni. Idén feb-ban 1 másik kínai eladótól vettem alkatrészeket, de megfogta a pesti vám, mert a barom ráírta a 70+ USD-os valódi értéket. Már akkor 27% ÁFA-t kellett volna erre fizetnem, ami kizárt. Bp-ről visszaküldték neki, máj-ban kaptam csak vissza a pénzt. Azóta újra a vírushelyzet végét várom, erre mielőtt vége lehetne, bekúrták a júl. 1-es törvényváltozást, hogy rohadnának meg. 2019. dec. óta lehetetlen EU-n kívülről rendesen vásárolni, nem hamis terméket, 3-4 USD-ért 12-15 napon belüli szállítással, szívások és plusz költségek nélkül. Ebből van már rohadtul elegem. Ahogy nézem soha többet nem lehet értelmesen vásárolni kintről, márpedig kell megoldás, mert az EU-s webshopok is Kínából vették atom olcsón még júl. előtt a sok alkatrészt, nem fogom 5-10-szeres áron csak azért tőlük megvenni, hogy ne legyen ÁFA+vám szarakodás. Még a drágult kínai termékeket is sokkal olcsóbban meg lehet venni ÁFA+400 Ft-tal is, mint EU-ból. De akkor se akarok ÁFA+vámot fizetni. Éppen elég ÁFA-t fizetek Mo.-on az államnak minden vásárlásommal, amit az állam bármire költhet. Bármi áron meg kell oldani, hogy továbbra is ugyanúgy vásárolhassak Kínából, mint júl. előtt és a vírus előtt volt 2019-ben.

Előzmény: jajnem (1185)
jajnem Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1185

Vásárlóként csak az érdekel, hogy mennyibe kerül az áru (mit kell fizetnem) és mikor kapom  meg.

 

Nem érdekel, hogy német, holland, belga, luxemburgi postán adták fel a terméket.

Nem érdekel, hogy hol fizették meg a vámot. Ha nyomozni akarsz akkor ott az eladó adata, kövesd a termék útvonalát.

Nem érdekel, hogy a szállító cégnek miért éri meg a szállítás, ez az eladó és a szállító dolga. Ha nem érné meg akkor nem csinálná.

 

Ami bosszant, ha a posta a 0Ft-os termékre pluszban ráteszi a 400Ft kezelési költséget és hetekig kezelgeti a már vámkezelt árut.

 

Amikor a csehektől hozza a DHL az árut (lásd 2.link) akkor nem fog bekanyarodni a vámkezelésre, mert EU-ból hozza. Nem tudom honnan veszed, hogy ilyen esetben kellene fizetnie magyar 27% áfát meg vámkezelést.

Amikor a német cég behoz napelemtáblát és felszereli akkor sem fizet magyar áfát+vámot pedig a napelem Kínában készült, de már az eu-ból hozza.

Az üzleti ügyek nem érdekelnek, nem akarok én webáruházat üzemeltetni.

 

Ha úgy érzed, hogy jogtalanul hozzák be olcsón az árut kihagyva a postát akkor ne vásárolj tőlük és tegyél feljelentést, majd a magyar rendőrség biztos nyomozni fog.

 

Előzmény: C128 (1183)
E36328iCoupe Creative Commons License 2021.08.28 0 0 1184

5 nap után válasz érkezett :)

 

"Tisztelt Ügyfelünk! 

Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat. 

Tájékoztatjuk, hogy a küldemény vámkezelése még folyamatban van. (nem is vámköteles)

A vámkezelés lezárásáig és a küldemény kézbesítéséig szíves türelmét kérjük.

 

Üdvözlettel,
Postáné Érsek Judit Ágnes
ügyfélszolgálati ügyintéző
Magyar Posta Zrt.
Ügyfélszolgálati Igazgatóság
Váminformációs vonal: 06-1-421-7235"

 

A legjobb a név :D

Előzmény: Syracusa (1171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!