"Azt az egyet nem ertem, hogy a vamot/adot valaki kifizette... de mindegy." Valószínűleg azt történt, amit P.P2000 fórumtársunk írt. A vámot a szombathelyi címzett fizette ki, hiszen neki szólt a küldemény(ed) és ő kapott értesítést arról, hogy vámot/ÁFA-t kell fizetnie. Oké, hogy nem nagy pénz, de azért, a feladónál megreklamálhatod, és kérd el a te küldeményed azonosítószámát!
Ahogy utana olvastam dolgoknak, egyre biztosabb vagyok benne, hogy at lettem b... verve es a kereskedo valojaban "kereskedo". Meg nem vagyok benne biztos, hogy utana megyek-e, penzben szinte semmi.
Azt az egyet nem ertem, hogy a vamot/adot valaki kifizette... de mindegy.
Először érdemes lenne a Posta ügyfélszolgálatát hívni telefonon, egyeztetni az adatokat, pontosabban te megmondod hová várod milyen névre és címre, ők pedig megmondják, hogy stimmel-e vagy sem. Egyébként több mint valószínű, hogy nem a Posta hibás, hanem az az azonosító, amit neked megadtak, nem a te küldeményed azonosítója, hanem egy olyan valakié, aki Szombathelyen lakik. Ilyen nagyot a Posta sem téved, hogy Budapest helyett Szombathelyre menne a küldemény. Gyakori jelenség ez, hogy így verik át az embereket, hiszen amíg nem érkezik meg a küldemény Magyarországra, addig nem lehet tudni, hogy pontosan milyen címre megy, kinek. Ezzel időt nyernek a kereskedők, több embernek is ugyanazt az azonosítót megadva. Ez a leginkább járható út, annak érdekében, hogy kiderítsd, mi történt.
Olyankor mit lehet csinalni, ha a csomagomat a kicserelobol elvittek Szombathelyre kezbesiteni (Budapest helyett), ott meg a tracking szerint valaki atvette??
Komolyan, ideges se vagyok, csak rohogok :)) (es varom, hogy egyszer sikerul-e valami gond nelkul)
Udv. A tracker szerint a kicserelo kozpontban varja a csomagom az online dijfizetest par napja, de en meg nem kaptam ertesitest. Ez milyen formaban lesz egyaltalan? Papiron, emailben?
Változások történnek a csomag- és pénzszállítás terén.
Lényeges változások történnek a Magyar Postánál – írja a hvg.hu. A csomagszállítási feladatokat a korábbi partner BHS Trans-tól a Waberer’s International Nyrt. veszi át, míg a pénzszállítás a Civil Biztonsági Szolgálat Zrt.-hez – aminek vezérigazgatója Tasnádi László – kerül, miután a társaság megszerzi a posta 50 százalékos részesedését a pénzszállító MPT Security Zrt.-ben.
A csomagszállítást ezt követően kezelő Waberer'snél mindeközben épp tulajdonosváltás is zajlik, így a kormányfő vejének, Tiborcz Istvánnak a cégcsoportja, a BDPST válik a fuvarozócég második legnagyobb tulajdonosává.
Az történt, hogy ma reggel (szóval nemrég) kaptam az üzenetet, hogy 08. 08-ig átvehető a külföldi postán maradó csomagom. Ez mai dátum... tehát képtelenség, hogy megérkezik és vissza is küldik egy napon belül. Valami hiba történhetett a rendszerben? Remélem az ott dolgozók tudják, hogy nem ma van az első és utolsó napja ott a csomagomnak... vagy 15 ugyanilyen csomagom volt már, és egyiknél se fordult elő ilyen.
Kivételesen most az üzenet formátuma is fura volt, mert a dátum előtt ott volt, hogy "0 Ft díjfizetéssel", ami nem szokott szerepelni az üzenetben.
Nagyon aggódok emiatt, ugyanis pont ma kellett korán elmennem otthonról, és nem tudom visszaérek e úgy, hogy legyen időm postára is.
Bárkinek bármi hozzászólása van ehhez, várom szeretettel! Nagyon zavar ez a helyzet...
Az USA-bol hozatok dolgokat, de olyanokat, amiket kozvetlenul nem lehet ide postazni (a kereskedo nem csinalja). Tobb kulonbozo eladorol van szo, akiknek a cuccait elkuldom egy kinti cimre (ezzel foglalkozo ceg) es onnan egyutt jon majd haza a csomag. Nyilvan nem eri meg, nem is tervezem (sokat) csinalni, de ez most fontos volt
A kerdes, ami folmerult bennem az, hogy amikor majd megkeres a Posta a vamnyilatkozat miatt, hogy toltsem ki. Tudom a csomag tartalmat pontosan, az arakat es a postakoltsegeket is, igazolni is tudom oket, ez rendben van. De nem vilagos, hogy hogy/hol tuntetem fol a masodik cimrol torteno postazast. Remelem, vilagos :)
Szia guuuuuru. Hasonló cipőben járok most. 21 napja ott van a németországi küldeményem a postán. Megkérdezhetem, hogy hány nap lett a vége mire megérkezett a csomag?
A történet vége az volt, hogy kiderült, hogy a postás, aki átvette a küldeményt Tőlem, az előttem feladott ajánlott levél kódját csipogta be a rendszerbe. Az én küldeményem eltűnt az éterben. A nyomkövetés a másik ajánlott levél kézbesítését mutatta...
A szerencsém az volt, hogy a csomag tartalma Myheritage DNS teszt volt. Felvettem velük a kapcsolatot, elmondtam mi történt és küldtek egy cserecsomagot ingyen, ami rendben odaért, azonban ezt a csomagot már nem Baján adtam fel. A postától viszont semmilyen kártérítést nem kaptam.
Egy rohadt hazudos banda van a Magyar Postán! Remélem hamar csődbe megy és megszünik. Három hete nem tudnak kézvesiteli a levelem amit Németországban adtak fel ajálot levél formályában. Azt hazudják, hogy ők nem kapták még meg a levelet, Németországi posta nyomkővetése szerint 2 hete Magyarországon van. BESZARÁS
Spanyolországból adott fel egy webshop számomra csomagot november közepén, sajnos a sima Postával. A posta nyomkövetője szerint azóta nem is történt a csomaggal az égvilágon semmi, mióta átvették. Nagyon aggódom, hogy miért áll - előzetes számítások szerint a következő héten kellene kézbesíteni, de mi legyen, ha nem lesz belőle semmi? Egyáltalán, hogy lehet bővebb információt kérni a postától?
Csak hogy én is leírjam a tapasztalataimat. Sajnos van amikor az elsőbbségi sem ér oda másnapra, bár tapasztalataim szerint ez nem sokszor fordul elő, hetente adok fel ilyesmit. Az ÁSZF szerint 1-3 munkanap az elsőbbségi levelek átfutási ideje, ami "természetesen" nem időgarantált. A nyomkövetés időszakosan hajlamos megadni magát, bár ha működik is, akkor is nagy csúszásokkal. Okafogyottá válik az információ, mert régen átvette a címzett a levelet, mire még a A küldemény a kézbesítőnél van állapotot írja a nyomkövető egészen estig, akkor bekerül a kézbesítés pontos ideje. Arról már nem is beszélve, hogy a helyettesítő postások nem tudnak/akarnak olvasni. Értem, hogy sok a munka, de azért legalább az utca stimmeljen már, és ne az szomszéd vagy azonos utcabélieknek kelljen egymásnak kézbesíteni. Vagy példának okáért xy utca 2 az sosem lesz xy utca 2/A, 2/B, sőt még 2/C sem. Akiknek ezen számokra érkezik levele, rendszeresen a mi lépcsőházunkban landolnak. Az elmúlt hetekben többször dobtam be én magam a megfelelő helyre a leveleket, csak azért mert pl egy kórházból érkező levél vagy rákszűrésre meghívó nem móka és kacagás hogy valaki megkapja-e, vagy sem, akárcsak adóbefizetési csekkek, közüzemi számlák, előfizetett magazinok. Ha valami nem világos, nem tudja hol van, kérdezze meg, de ne dobja széjjel "oszt az úgy is jó" alapon. Ilyen esetek még az ajánlott, tértivevényes levelekkel is megtörténnnek. Beírja kézbesítettnek (már szabálytalan, mert nincs is olyan lakó akinek érkezett, tehát alapból sikertelen kézbesítés lenne), illetve még itt is hagyja a lépcsőház előterében ledobva. Persze a feladó higyje csak azt nyugodtan, hogy megkapta az illető (hiszen rendszer szerint kézbesítve van). Aztán még folytathatnám a sort azzal, amikor a közös képviselő ládájába kerül a házba érkező összes aznapi küldemény, mert neki nincs ideje kézbesíteni, majd ossza szét a közös képviselő. Csakhogy felmerül bennem a kérdés: egyrészt a kézbesítőt nem azért fizetik, hogy egyetlen ládába kézbesítsen, másrészt pedig a közös képviselőre nem tartozik az, hogy kinek mi érkezett, függetlenül attól hogy semmilyen hátsó szándéka nincsen. Harmadrészt nem a közös képviselő feladata kézbesíteni. Ha több időt kell egy címen eltölteni annak érdekében hogy minden kézbesítve legyen, akkor több időt töltsön ott. Remélhetőleg megszüntetik ezt az érintésmentes kézbesítésnek nevezett baromságot, mert ebből is csak a gondok vannak. Könyvelt küldemények kézbesítése postaládába is történhet, ők írnak alá a címzett helyett, viszont a küldeményt akár ki is lophatják/lopják a ládából, mire a címzett hozzájutna. Ők mossák kezeiket, mert kézbesítve van a rendszer szerint, nincs kártérítés.
Vannak még nagyon jó postások (a miénk is ilyen), de már egyre kevesebb. Ha éppen ő nem dolgozik, onnantól kezdve a szó szoros értelmében felbomlik rend és bolondokháza lesz. Nagyon remélem, hogy sokáig fog még dolgozni, mert ő tényleg pontos-precíz ellentétben a helyettesekkel.
Beleverem a faszom a Magyar Postába...újabban az elsőbbségi,ajánlott küldeményeket - vagy nem lehet nyomon követni - vagy minimum két napig tart kézbesíteni, korábban egy napon belül simán ment.
Bármit is dátumozott vissza a Posta, a feladóvevényre nyilván a 29-ét írták rá, azt nem tudják visszadátumozni. Ahogy alattam írták, valószínűleg elkeveredett a postán belül a leveled, rátaláltak és azért hogy stimmeljen az idő átírták a felvételi dátumot. Mondjuk őszintén szólva ilyet én még életemben nem láttam, hogy történne, de ezek szerint már erre is képesek. Gondolom azért kellett visszadátumozni, hogy 8-án gond nélkül továbbíthassák, különben feltűnt volna valakinek hogy egy 29-én feladott küldemény mit keres még a felvevő postán. Ugyanis zárás után elszállítják az aznap felvett küldeményeket, kivéve amit határidő után adsz fel, azokat csak a következő nyitvatartási napon Így viszont látszólag eltusolták az ügyet, "mindenki nyugodt lehet", 8-án adtad fel.
Bár a napokban volt karbantartás az oldalukon ami a nyomkövetést is érinthette valószínűleg szóval megadom az esélyt annak is (jóhiszeműen) hogy szimplán a rendszer kavarta össze a dátumokat.
Innentől kezdve majd látod a kifelé tartó útját Németország felé.
Már csak kíváncsiságból megnéztem a postal.ninja-val is, még ott is szerepel a dec. 29-i dátummal is:
Tracking number: RR495541296HU ------------------------------ Dec 29, 2021 14:52 / Deutsche Post / HU6501, Posting/Collection Jan 8, 2022 11:36 / Deutsche Post / HU6501, Posting/Collection ------------------------------ View more: https://postal.ninja/en/track/0XXK8Q
A 17track logja beszédes: ott külön látszik, hogy a célország postájának a követése listázza a dec. 29-i eseményt, a magyar lustáé nem. Nem ez az első, hogy azt látom, hogy a magyar lustánál több napos-hetes időbélyeggel ellátott események is visszamenőlegesen eltűnnek/változnak. Nem egyszer volt már az az érzésem, hogy azért kamuznak a követési eseményekkel, hogy ilyen-olyan trehányságokért ne lehessen őket elővenni. Itt nem kizárt, hogy valami olyasmi történt, hogy felvették a küldeményt, aztán véletlenül becsúszásra került az íróasztal mögé egy ismeretlen helyre, és elfelejtődött továbbítódni. Majd a többszöri motiváció hatására előkerült a küldemény az ismeretlen helyről, és újbóli eljátszásra került a küldeményfelvétel. Itthon mindezt el lehetett takarni a dec. 29-i esemény felülírásával, a célország postájánál meg már nem, úgyhogy ott látszik is a teljes történet. Felelősök nyilván nincsenek és nem is lesznek, ilyenkor nem konkrét emberek dolgoznak a postán, hanem feloldódnak egy határozatlan állapotfüggvényben, a küldemények meg csak úgy maguktól továbbítódnak (vagy nem). Az ilyen szintű játszmákról csak egy óvodás mondás jut eszembe: aki átírta a logot, annak piros a tenyere.
RR495541296HU A 17 track oldalon nézem amúgy, teljesen úgy tűnik, hogy el sem ment a levél bajáról, vagy visszament oda?! A postás hölgy azt mondta, hogy onnan 10000% elvitte a futár már aznap a levelet, de akkor mégis miért tűnik úgy, hogy ott van még?
Pfúú rettentő mérges vagyok rájuk. Eddig 10 alkalommal telefonáltam a helyi postára a központi ügyfélszolgálatra valamint a Logisztikai Központot is hívtam már, valamint megannyi emailt is írtam.
Ma megnéztem a nyomkövetést és megváltozott a státusz, miszerint MA adtam át a postának a levelet (2022.01.08 11:36). A pofám leszakad, komolyan. Van kifényképezett nyomkövetésem valamint a feladóvevényen is azt szerepel, hogy 2021.12.29.-én vették át a levelet tőlem.
Írtam az imént postának egy elég ideges hangvételű levelet, hogy mégis mit képzelnek?!
Én is részben hasonló cipőben járok, csupán azzal a különbséggel, hogy az USA-ba küldtem elsőbbségi, ajánlott levelet amivel odakint lettek gondok. Magyarországról szépen kiment, láttam az útját, USA megkapta pár nap alatt, és onnantól nagy csend a nyomkövetésben. Mindez november 12 óta.
Ezen a héten hétfőn (január 3) bementem a helyi postára, tudakozványt felvették. Ahogy írtad te is 30 nap, de ezt még további 30 nappal meghosszabbíthatják, amennyiben szükséges.
A kivizsgálás lezárása után levélben fognak értesíteni az eredményről. Na most arra a kérdésedre, hogy mennyit fognak kártalanításként fizetni neked nem teljesen tudok választ adni mivel a te leveled a belföldi vonalon veszett el, nem jutott ki Magyarországról.
A nemzetközi egyezmény alapján DTS-ben megy a kártérítés a nemzetközi viszonylatban feladott küldeményekre ami azt jelenti hogy 30 DTS (1 DTS=413 Ft) 30*413 Ft-nak megfelelő összeget kapnál elvileg. Bár mivel nem a Posta kezelésén kívül történt az eltűnés (országon belül) ezért elképzelhető, hogy a belföldi kártérítést alkalmazzák ami elvileg a feladási díj tizenötszöre.
A két eset közül valamelyik alapján fognak eljárni, de jobban belegondolva szerintem a DTS-es verzió lesz, mert külföldre lett feladva, nem belföldi volt a címzett.
Jelenleg én is várok, hogy valamit írjanak az ügyben. Egyébként ha leírnád az azonosítóját, ránéznék pár oldalon hogy mit írhat a leveledről.