Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2 órája 0 1 53109
Svatopluk Creative Commons License 14 órája -1 1 53108

"Egyrészt arra kapnak forrást, amire akarnak."

 

Na jó, ennél azért mégiscsak bonyolultabb. Arra kapnak forrást, amire az adott uniós költségvetési ciklus elején (jelen esetben 2014-ben) a kormány és az EU képviselői lehívható keretösszegekben megállapodnak.

 

 

"Másrészt elég szánalmas és inkompetens az a városvezetés, amelyik immár nyolc éve semmi másban nem látja az új autóbuszok forgalomba állítását csak és kizárólag az elektromos buszokban. "

 

Némi megkötéssel még akár igazad is lehetne, ha az elmúlt 8 évben nem szerzett volna be számos nem elektromos buszt újonnan a városvezetés (Credo Citadell, Econell City, Volvo 7900A...).

Előzmény: kristoof (53107)
kristoof Creative Commons License 14 órája 0 0 53107

Egyrészt arra kapnak forrást, amire akarnak. Másrészt elég szánalmas és inkompetens az a városvezetés, amelyik immár nyolc éve semmi másban nem látja az új autóbuszok forgalomba állítását csak és kizárólag az elektromos buszokban. 

Előzmény: Svatopluk (53106)
Svatopluk Creative Commons License 15 órája 0 0 53106

Biztosan nem biztos. Azonban ha egyszer a TOP-pályázatból e-buszra lehetett forrást szerezni és nem dízelre, akkor e-buszokat szereznek be, nem pedig dízelt.

Nem annyira bonyolult ez.

Előzmény: MCA-001 (53103)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -2 1 53105

 

 

 5*

 

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (53103)
kristoof Creative Commons License 1 napja 0 2 53104

Biztos, hogy oda e-busz kell?

 

Napok óta erre próbálom rávezetni a topiktársat. 

Előzmény: MCA-001 (53103)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 4 53103

+ Pécs még a jelenlegi járműparkot sem tudja normálisan karban tartani.

 

Biztos, hogy oda e-busz kell?

Előzmény: kristoof (53102)
kristoof Creative Commons License 1 napja 0 1 53102

Aha... itt kezdődött, majdnem pontosan nyolc éve:

 

Igen megengedem, hogy a pécsiek még nyolc évig álmodozzanak az elektromos buszokról... mondjuk ennyi idő alatt kitalálhatták volna azt is, hogy hogyan tartják fent a megfelelő mennyiségű dízel busznak a cseréjét, új korszerű dízel buszokra. Azt ezzel a nekem címzett hozzászólásra is válaszoltam.

 

https://www.bama.hu/kozelet/hasznalt-ikarusokra-sem-futja-pecsnek-395516/

 

Az eredeti tervek szerint e járatot a szólónál is kisebb, sűrűn közlekedő midibuszokkal képzelték el, sőt elektromos buszok is szóba kerültek. Úgy tudjuk, egy elképzelés szerint a belvárosi járatot a tavaly Pécs által alapított Tüke Busz Zrt. működteti majd...

Előzmény: mc figyelo (53101)
mc figyelo Creative Commons License 2 napja 0 0 53101

2019.06.20. csütörtök:

 

https://www.pecsma.hu/top/e-buszok-tobbmilliardos-plusz-igy-dontott-a-pecsi-kozgyules/

 

„…Páva Zsolt polgármester az elektromos buszok beszerzésével kapcsolatos előterjesztés kapcsán közölte, 1,7 milliárdos támogatásban részesült az önkormányzat, a közbeszerzési eljárást a szakbizottság lezárta: 8+2 autóbusz érkezik…

Előzmény: Volan-te (53099)
IkarusEAG Creative Commons License 2 napja 0 0 53100
Yinglongot hoztak volna.
Előzmény: Volan-te (53099)
Volan-te Creative Commons License 2 napja 0 0 53099

Mivel az ekr.gov-on hivatalosan még bírálati szakaszban van a dolog, így nem is lehet kint összegzés. Pláne hogy májusban az ismert és eléggé hírhedt érdi cég vitarendezési kérelmet nyújtott be. Ők is valami kínai buszt (csak nem Ikarus-CRRC vagy Yutong?) hoztak volna.

Így viszont gondolom a BYD lett a befutó, lehet majd figyelni a komáromi üzemet az év második felében :)

Előzmény: mc figyelo (53096)
mc figyelo Creative Commons License 2 napja -1 1 53098

Messzire gurultaka bogyóid!

 

Mi lenne, ha érvelnél és nem fröccsögnél.

 

Addigis áruld el, nagyszámú jelentése közül számodra mi a FOMA!

Előzmény: trizs77 (53097)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -2 2 53097

Ha a harcmezőn kaptál öt lövést és ezért óránként 1 méter sebességgel kúszol visszafelé saját lövészárkod irányába, akkor van jogod azon mélázni, hogy mi lenne jobb :

     - ha a Fából faragott királyfi ?

     - vagy ha a Hattyúk tava?

férfi főszerepét táncolnád el jövőre az operaház színpadán.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pécsen a cipészek, cukrászok, firkászok, esernyő készítők reménykedjenek abban, hogy jön X+Y db számú elektromos autóbusz a városba.

Sőt.

Ők örömködjenek is.

 

 

A pécsi mérnökök, közgazdászok, városüzemeltetők, jogászok, tanult közigazgatási vezetők pedig kezdjék el nézegetni golyóstollaikat, hogy ha FOMA szavait elcsenjük, amikor majd megtudják, hogy tényleg jönnek Pécsre elektromos buszok, s emiatt bánatukban tollaikba dőlnek majd, az nagyon fog fájni, vagy csak kicsit?

 

 

 

 

Előzmény: mc figyelo (53096)
mc figyelo Creative Commons License 3 napja 0 0 53096

Várja ezeket a híreket a franc! (Úgyse lesz belőlük semmi.)

 

Engedd meg a pécsieknek a reménykedést. 2015 márciusában határozott a közgyűlés 12(+12) midi és 12(+12) szóló e-busz beszerzéséről. Később TOP támogatásból további e-midik jöttek volna.

 

Tegnap bejelentették, hogy a 8(+2) szóló e-busz tender sikeres volt, 8 hónapon belül megérkeznek a járművek. A gyártó neve egyelőre titok, az összegző jelentés is rejtőzködik, tippeni azért lehet.

 

Magyarország jobban teljesít, egy év alatt (85% EU pénzen) megtízszerezte (szóló) elektromos buszai számát - ami így 2020 március idusára 11 LESZ.

 

Kolozsvárnak mint említettem, most 41 ilyen jószága VAN.

 

Ambíciózusak a haza tervei is: Paks akár 6 szóló és 4 midibuszt kaphat jövőre és ne feledjük Kaposvár és Tatabánya kitartó erőfeszítéseit 2-2 db e-midi behúzására.

 

Egy év múlva a Nemzeti Elektromos Autóbusz Flotta létszám akár 15 új e-szóló és 8 új e-midi egység. Tud valaki ennél többről?

 

Amúgy a romániai tervekre senki sem rezonál?

Van még európai ország, amely a nyomukba érne?

 

 

kristoof Creative Commons License 4 napja 0 6 53095

"...várjuk a híreket Pécsről (8+2 szóló(, Paksról (5+1 szóló, 3+1 midi) meg az ezer e-buszt..."

 

Várja ezeket a híreket a franc! (Úgyse lesz belőlük semmi.)

 

Én olyan híreket várok, hogy a hazai dízelbuszoknak 80-90 százaléka Euro V-ös, vagy ennél jobb környezeti besorolású motorral lesz hajtva. Pécs is a csőd szélén táncol állandóan és megy a parasztvakítás tíz éve oszt egyetlen korszerű autóbuszok sincs. Erre mit csinálnak a barmok? Hat éve egyfolytában csak elektromos buszt akarnak vásárolni, de még egyet sem sikerült nekik... ha ezt a sok energiát, meg hülyeséget értelmes dolgokra hasznosítják, akkor akár már Pécsen is lehetnétek korszerű dízel buszok... de így biztos jobb, hogy semmilyen modern buszok sincs, csak öt darab Volvo 7900 Delivered by: Rába.

 

Szóval én inkább a sok e-buszos álmodozás helyett a korszerű dízel buszok tendereit várom, addig amíg még lehet ilyet vásárolni.

Előzmény: mc figyelo (53094)
mc figyelo Creative Commons License 4 napja -1 0 53094

Amíg mi ünnepeljük Magyarország első szóló e-buszát és várjuk a híreket Pécsről (8+2 szóló(, Paksról (5+1 szóló, 3+1 midi) meg az ezer e-buszt, Romániában a lovak közé csaptak:

 

-2020-ra várhatóan 749(!) különféle méretű, így 56 csuklós(!) e-busza lesz 20+X önkormányzatnak,

 

-Kolozsvárnak már van 41 db Solaris 12 Electric-je, most 19 város kap 416 Sileo és/vagy BYD e-buszt

 

-a még tenderre váró 190 jármű összetétele ismert, de gyártója és kedvezményezettje még nem.

 

Németországban kb. 100 e-busz fut, nálunk 1 szóló+18 midi?

MCA-001 Creative Commons License 5 napja 0 0 53093

Szerintem éves szinten 2-3 darabot.

A FB-ra ki szokták rakni az új átadásokat.

 

A fő profiljuk nem ez.

Busz felújítás (ex. Kapos Volánnak EAG-ok, Ikarusok, legutóbb Irizarok) + a Kaposos IK266 :)

Szervizelés

Előzmény: trizs77 (53091)
torqmatic Creative Commons License 5 napja 0 0 53092

A gyártót kérdezted már? Mit mondtak?

Előzmény: trizs77 (53091)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 53091

Az elmúlt 10 évben hány buszt gyártottak ?

 

 

Előzmény: Aron_son (53089)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 53090

köszönöm

Előzmény: Aron_son (53089)
Aron_son Creative Commons License 5 napja 0 1 53089

A kérdéseid egy részére itt találsz választ:

https://sony872.blog.hu/2016/12/20/midibuszgyarak_orszaga_iii_resz

Előzmény: trizs77 (53087)
MCA-001 Creative Commons License 5 napja 0 0 53088
Kapos Járműgyártó és Javító Zrt.
http://www.jarmugyarto.hu/

Én azért buszgyárnak nem hívnám őket.
Előzmény: trizs77 (53087)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 53087

Magyar buszok.

 

Van ez a kaposvári buszgyártó.

Sajnos a nevét se tudom.

Ők 2-3 évente elég hangos média híradás mellett bejelentik, hogy építettek egy új buszt.

Ez igaz is.

Ok.

 

Ilyenkor vagy ők maguk, vagy a média mindjárt közel 100 db-os szériáról álmodozik, vagy a közforgalomba való betörésről, piaci szelet megszerzéséről.

 

Mi az igazság?

Nézzünk távlatot.

 

Az elmúlt 10 évben hány autóbuszt gyártottak?

Kinek?

Hol közlekednek buszaik?

Magyarországon?

Külföldön?

 

Van olyan buszuk mely bármely társaságnál, közforgalomban, közszolgáltatásban közlekedik?

 

Mindenkinek köszönöm, aki tud válaszolni .

 

 

 

Dante001 Creative Commons License 6 napja -1 4 53086

Ugyanitt alig használt bojler eladó.

 

:D

Előzmény: Skiai (53084)
Skiai Creative Commons License 2019.06.17 0 0 53085

Bocs, félrement a topik.

Előzmény: Skiai (53084)
Skiai Creative Commons License 2019.06.17 0 0 53084

Keresek 4db, 6jx16 5x100x54 ET45 acélfelnit használtan.

Megköszönöm, ha tudtok segíteni!

 

Itoérambolafoci Creative Commons License 2019.06.12 -1 2 53083

Bocsi, de azt még alapfokon is illik tudni, hogy az amortizáció is a "tényleges költségek" közé tartozik.

 

Fix költségnek hívják.

 

Amire te "költségek" címén figyelembe akarnál venni, az csupán a költségek egy része, a "változó költség".

 

Ha az amortizációt kihagyod a költségelszámolásból, akkor az azt jelenti, hogy le akarod rohasztani a céget (lásd: BKV).

 

Az ilyesmiért pedig jogállamokban hűtlen kezeléséért bíróság elé szokták állítani a felelőst.

Előzmény: Moszkvicsslusszkulllcs (53082)
Moszkvicsslusszkulllcs Creative Commons License 2019.06.11 0 1 53082

Élő ember nem ismeri ki magát egy éves beszámolón.

Azt vélem kihámozni a beszámolóból, hogy 130 milliót utalt Kaposvár, a vállalatnak volt egy 24 milliós hiánya, ami nem vészes, mert amortizációra 413 millió forintot számoltak. A költségek nem 1,2 Milliárdot tettek ki, hanem ténylegesen csak 822 M Ft-ot (a többi amortizáció).

Előzmény: htibor (53081)
htibor Creative Commons License 2019.06.11 0 0 53081

A 2018. évi beszámoló kiegészítő melléklete megadja a választ a kérdésre. :)

 

A kapott fejlesztési támogatás évekre történő bontása a bevételi oldalt növeli.

A PDF 29. oldala, a Kiegészítő melléklet 18. oldala:

http://kaposbusz.hu/wp-content/uploads/2019/05/2018.-%C3%A9vi-Besz%C3%A1mol%C3%B3-honlapra-2.pdf

Előzmény: Moszkvicsslusszkulllcs (53079)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2019.06.10 0 2 53080

Mi a nyereséges tömegközlekedés titka?

 

 

Csupán annyi, hogy az önkormányzat megtéríti a közlekedési vállalatnak az általa rendelt szolgáltatások (bevételek és támogatások után fennmaradó) költségét.

 

A kaposvári tömegközlekedés kizárólag csak ezért nyereséges.

 

A nyereséges üzem szempontjából az összes többi tényező mellékes, mivel azok a helyi adottságoktól függően széles tartományban változhatnak.

 

Csak az számít, hogy kifizeti-e az önkormányzat amit rendelt, vagy hagyja adósságba süllyedni a saját közlekedési vállalatát.

Előzmény: Moszkvicsslusszkulllcs (53076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!