Keresés

Részletes keresés

vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2 napja 0 0 57855

Megvan neki.

Az élettartamra kíváncsi vagyok én is.

Előzmény: rezgaras (57841)
MCA-001 Creative Commons License 2025.04.07 0 0 57854

Akkor miért nem adta hozzá a nevét a Rába?

Előzmény: toto92 (57851)
MCA-001 Creative Commons License 2025.04.07 0 0 57853

Köszi:)
Próbáltam nem szokásos szögből képet készíteni:)

Előzmény: 7-es troli (57852)
7-es troli Creative Commons License 2025.04.07 0 1 57852

Jók lettek a képek a tetőről.

 

Előzmény: MCA-001 (57848)
toto92 Creative Commons License 2025.04.07 0 0 57851

Jó barát a gugli:

 

https://magyarbusz.info/2024/12/18/bemutatkozott-az-elso-magyar-gyartasu-csuklos-villanybusz-a-credobus-electronell-18/

 

A független felfüggesztésű mellső futómű kerékagyrésze, valamint a komplett hajtott hátsó tengely a Rába terméke, előbbi az A-605, utóbbi az A-309 típusjelet viseli a magyar főegységgyártó katalógusában. A szabadonfutó B-tengely esetében a hídtest a mosonmagyaróvári Kühne Zrt. saját gyártmánya, a kerékagyak itt is a Rába győri üzeméből érkeznek.

Előzmény: MCA-001 (57848)
Ikarus 120e Creative Commons License 2025.04.07 0 0 57850

A Rába gyártotta azt is, mint az elsőt legalábbis a dízelnél. 

Előzmény: MCA-001 (57848)
kristoof Creative Commons License 2025.04.07 0 0 57849

Egyelőre nem lesz. Semmi nem történik ebben a témában.

Előzmény: Dante001 (57845)
MCA-001 Creative Commons License 2025.04.06 0 4 57848

Csuklós Elektronyél.
Vajon ki gyárthatta a hátsó futóművet?

Ikarus 120e Creative Commons License 2025.04.06 0 0 57847

Azóta fent van amióta bemutatták az első midi ikarust. Gondolom ez is olyan lesz, mint a V4-es... 

Előzmény: Dante001 (57845)
7-es troli Creative Commons License 2025.04.06 0 0 57846

Gyakorlatilag ennek a CRRC busznak lesz a kicsit módosított változata:

 

https://m.chinabuses.org/news/13027.html

Előzmény: Dante001 (57845)
Dante001 Creative Commons License 2025.04.06 0 0 57845

De szép lesz, azóta már a weboldalra is felkerült:

 

https://www.ikarus.hu/city-buses/180e

Előzmény: MCA-001 (57350)
Dante001 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57844

Közben rájöttem, hogy az "Épült" oszlopon kell a szűrést végezni, mert a beszerzés éveként azt a dátumot nézi, amikor fel lett véve a Volánbuszhoz az adott jármű, az összevonások miatt.

 

Az átlagéletkor egyébként most kúszott éppen megint 10 év fölé, a tavaly elmaradt beszerzések miatt.

És eddig az elmúlt 4 hónap alapján, az idei is hasonlóan szar év lesz.

Előzmény: trizs77 (57843)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57843

Köszönöm.

Az már reálisabb.

 

Előzmény: Takszi55 (57842)
Takszi55 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57842

Most a Volánt keressük?

 

Ott a saját (biztosan nem tűpontos) táblázatom alapján a ~5800 buszból ~2950 van, ami vázszám alapján 2014-es, vagy annál régebbi. Azért hangsúlyozom a vázszámot, mert pont a 2013/14-es Credok között van egy 130-as kontingens, ami csak 2015/16-ban állt forgalomba.

Előzmény: trizs77 (57840)
rezgaras Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57841

Gratulálok. Azért én megmérném a kapacitást.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57836)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57840

A kb. 6000 buszból csak 300+ db lenne 10 évnél idősebb ?

valami nem kerek ebben az ügyben.

 

LSU 106 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57839

Ez nem valami pontos, 84-ben nem volt még E95-ös

Előzmény: trizs77 (57837)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57838

nekem gyanúsan kicsi szám jött ki végeredményként...................

Előzmény: trizs77 (57837)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57837

Köszi a tippett.

 

Össze adogattam.

egyenként.

(biztos van benne hiba)

íme amire jutottam.

 

1983-as........1 db, Ik-350. Gondolom ez Szigethalmi Tanuló busz lehet ?

1984 = ........1 db E 95   Nem tudom hol van.

1985 = .........nincs

1986 = .........nincs

1987 = ........1 db Hyndai Grace

1988 = ........2 db ............."technikai"...??

1999 =.........3 db

 

2000 előtti összesen............8 db.

 

2000 =...........3 db MB,

2001 =.........11 db,

2002 = ........11 db,

2003 = ..........1 db,

2004 =...........4 db,

2000-2004=i 30 db. .............összesen 2005 előtti  8+30 = 38 db 

 

2005 = ..........1 db MB,

2006 = ..........5 db,

2007 = .........29 db,

2008 = .........27 db,

2009 =..........32 db.

2005-2010 = ..94 db.......................összesen 2010 előtti 38 +94 = 132 db.

 

2010 =............0 db nem volt beszerzés (Fónagy)

2011 = ...........0 db nem volt beszerzés (Fónagy)

2012 = ...........0 db nem volt beszerzés (Fónagy)

2013 = ..........20 db,

2014 = .........172 db

2010-2014 =  192 db

 

Mindösszesen 2015 előtti 8+30+94+192 = 324 db 

 

Előzmény: Dante001 (57833)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57836

Én most vettem LFP akkut 58 EUR-ért per kWh EU raktár ÁFA nélkül.

Ha pakkba rakod, akkor a 80 EUR ár reális.

Az autógyár jóval olcsóbban kapja, a buszgyár marginális mennyiség.

Előzmény: rezgaras (57810)
7-es troli Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57835

Ebbe a topicba még nem írta senki. Utasforgalomban tesztelik az Electronell 12 es 18 típusokat Bp elővárosi vonalain.

 

https://autopro.hu/szolgaltatok/magyar-elektromos-buszokat-tesztel-a-volan/1355476

mc figyelo Creative Commons License 2025.04.02 0 0 57834

Ezek szerint az állami és önkormányzati szektorban egy e-midi került forgalomba a normál méretű busz kategóriában.

 

A magánszektor beszerzéseit ki követi?

 

A helyközi menetrendszerű forgalomból kiestek, a turistabusz szegmensben történhettek új jármű forgalomba állítások.

 

A tartós lízinget hol / hogyan számolják? 

 

Ami a zöld buszokat illeti, siralmas a zéró szóló és csuklós kibocsátás...

Előzmény: Dante001 (57830)
Dante001 Creative Commons License 2025.04.01 0 0 57833

Nem hiszem, max egyenként összeadogatni, kiválasztva a beszerzés événél a 2000-2005-ig terjedő időszakot.

A sor alján írja összegezve, mennyi van egy szűrésben.

Előzmény: trizs77 (57831)
vt976 Creative Commons License 2025.04.01 0 1 57832

A "Felújítás" oszlop szerintem nem jó, mert pl. a FAROS-1 (Ikarus 55.14) esetében azt írják, hogy "Nem".

Holott én két fölújításról tudok. Először 1999-2000 között újították föl teljesen a Kapos Volánnál, majd 2020-ban a Volánbusz újította föl - de csak a karosszériáját. Forrás (Volánbusz Retró): https://www.youtube.com/watch?v=ACi3iL6rXNc&list=PLWC7vOdCGWfkv09v9hbk1ltFR1Jb-DqEl&index=5

Előzmény: Dante001 (57830)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.01 0 0 57831

Olyat lehet szűrni, hogy :

 - hány db 25 évnél idősebb busz van ?

 - hány db 20-25 éves busz van ?

 

Előzmény: Dante001 (57830)
Dante001 Creative Commons License 2025.04.01 0 1 57830

A phototrans vonatkozó oldalaiból nagyjából össze lehetne szedni, de sajnos elég siralmas, ha jól tippelek, 2024-ben a Volánnak 0, azaz nulla db új buszt sikerült forgalomba állítania.

 

http://phototrans.eu/table.php?operator=184

 

Itt lehet szűrni a beszerzés éve oszlopban.

Előzmény: mc figyelo (57829)
mc figyelo Creative Commons License 2025.03.31 0 0 57829

Meg tudja valaki mondani/becsülni, hogy hány 8 tonnánál nagyobb tömegű autóbuszt helyeztek újonnan forgalomba Magyarországon 2024-ben, illetve 2021-2024 között? 

 

A KSH tudtommal csak év végi létszámot közöl, az évenkénti változás a forgalomból kivonások és forgalomba helyezések egyenlege.

A DVV európai statisztikája szerint 2024-ben 4% volt az akkus elektromos busz(ok) részaránya, míg a d-buszoké 96%.

Hány busz húzódik meg e szám mögött?

 

Azt ugyebár tudjuk, hogy tavaly az egyetlen zöld busz a bajaiak SOR-GANZ 8 méteres e-midije volt.

Vagy nem?

trizs77 Creative Commons License 2025.03.18 0 2 57828

Miért ne hinnénk, hogy a topiktársaknak van ehhez hozzátennivalója - és eljutunk néhány következtetésre. 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

egyetértek.

 

ezért is vannak ezek a topikok.

 

 

Előzmény: mc figyelo (57827)
mc figyelo Creative Commons License 2025.03.18 -1 2 57827

Mindez igencsak lehangoló.

Az állami támogatás mértékében ugyanakkor mekkorát tévedtek?

 

Magyarország a Zöld Busz Program szerint 2026-ig - na jó, 2029-ig - több mint 1 300 elektromos buszt kíván forgalomba állítani jórészt uniós támogatással.

 

Ezt eddig senki sem merte korrigálni, habár másfél év alatt egyetlen új midi méretű e-buszt regisztrált a nemzet és nincsenek a láthatáron se támogatási pályázatok. (Ehhez köze lehet az uniós források nagyvonalú visszautasításának)

 

Ahhoz, hogy ne csak "dekarbonizációval", széndioxid kibocsátás elkerüléssel/megtakarítással indokoljuk a beruházást, gazdasági érvekre van szükség. Egyetértünk, ezeknek számadatokon, számításokon kell alapulniuk.
A házi feladatot el kell végezni!

 

Ne csapjuk be magunkat elfogult levezetésekkel - ideális esetben a tól-ig értékeket illetően létrejöhet párbeszéd, a végén valamiféle konszenzus.

 

Szerintem máris adott ezen a fórumon egy kiindulás / vitaanyag dízel vs. elektromos városi szóló busz kategóriában.

egy sor meghatározó bemenő adat felvetésével. Mi maradt ki, melyik vitatható?

 

Miért ne hinnénk, hogy a topiktársaknak van ehhez hozzátennivalója - és eljutunk néhány következtetésre. 

Előzmény: trizs77 (57826)
trizs77 Creative Commons License 2025.03.18 0 2 57826

Ahogy öregszünk úgy kopunk ki.

Ez természetes.

Nekem.

 

Másoknak nem annyira.

A tavalyi évben kevés megbízás volt de ezek egyike 6 MJV városi önkormányzati képviselők közötti interjúzás vala.

 

Nem érkeztem nagy elvárásokkal.

Ha cinikus lennék úgy írnám, hogy már azt is megfelelőnek minősítettem volna, hogy a kérdezett önkormi képviselő azt tudja melyik városban képviselő Ő.

 

Sajnos a végeredmény hasonló lett.

Nem kérdeztem meg de mindegyik tudta, hogy melyik városról van szó amikor Őt kérdezik.

 

a helyi közlekedésről kb. 80%-nál teljes a homály.

Közhelyeket puffogtatnak.

 

Mikor rákérdezel a részletre kiderül, hogy fogalmam sincs :

 - tényleg ? azt hittem nálunk már van ilyen?

 - komolyan mondja, hogy nálunk nincs is éjszakai busz közlekedés ?

 - ugye nem mondja komolyan, hogy kék színű buszok nem mindegyike helyi járat ?

 - s így tovább.

 

Amikor ahhoz a fejezethez értünk a kérdőíven, hogy mit szavazott meg :

     - mennyi az önkormányzat kötelezettség vállalása a helyi közlekedés finanszírozásból, sokan gondolkodás nélkül rávágták, hogy 100%.

     - mennyi és milyen jogcímű állami forrás jelenik meg itt a válasz = nulla.

     - s így tovább.

 

Ők a helyi döntéshozók...............................:-((

 

Nem humorista megjegyzés, hogy hiába doktor a harmaduk, már annak is örülnünk kell, hogy tudják melyik épületben van a városi önkormányzat.

 

Többen nyíltan kimondták:

 - Nem érdekel,

 - nem a mi ügyünk,

 - ezt a polgármester se tudja,

 - elég ha az tudja aki az előterjesztést előadja.

 - s így tovább.

 

teljes homály.

 

Levonható, megalapozottan levonható azt a szomorú következtetés, hogy egyetlen számon - mennyibe kerül ez évente nekünk*** - semmi, de tényleg semmi nem érdekli őket a város helyi közforgalmú közlekedéséből/ről.

 

*** = Még ez az egy szám se sokakat érdekel a városonkénti 18 képviselő közül.

 

 

 

 

Előzmény: mc figyelo (57825)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!