Kiváncsi lennék arra a piaci szegmensre, ahova ezt szánják (legalábbis itt Európában), létezik-e egyáltalán ilyenre igény
Merthogy nemigen van itt ilyen, franciáknál és olaszoknál vannak gumikerekű, 1 sínes "villamosok", meg talán 1-2 BRT rendszer nyugaton ahol esetleg hasonlót el tudok képzelni, de a villamosos-trolis irányon ha nézem Európába ez halva született ötlet
Az Ikarus megvált Fehér Rolandtól. Olyan hirtelen váltak meg a vezérigazgató úrtól, hogy jelenleg nincs utódja és a tulajdonosi körnek lövése sincs ki lesz az. Tehát most vezérigazgató- és helyettes nélkül működik a cég.
Az a két busz ott áll az üzemben még mindig félkészen. Akkor nyilatkozták azt, hogy nem Volános kocsik elsznek, amikor kiderült számukra, hogy a száz darabos tender egészét nem ők nyerték.
Azt lehet tudni, hogy a korábbi képeken szereplő 2db sárga színű Ikarus elkészült-e, és ha igen, akkor hol üzemelnek? Emlékeim szerint már akkor azt nyilatkozták, hogy nem demo buszok lesznek, és nem is a volán számára készülnek.
Én úgy tudom, hogy bérlik őket, az Ikarusnak meg valószínűleg kapóra jött, hogy valahova el tudják végre sózni (höhö) az évekkel korábban legyártott buszokat.
Teljes megdöbbenéssel fogadtam annak idején, amikor kiderült, hogy eIkarusok kerülnek oda. Többször jártam a sóbányában az utóbbi években, rettentően lelakott, katasztrofális állapotú ex. német buszok voltak járaton akkor, még az eredeti német Bauhaus reklámmal az oldalukon. Vastagon állt a só minden illesztésükben, körbetört karosszériaelemek, berepedt ablakok, egyszóval igazi roncsderbi.
Padlógáz-satufék vezetési stílus, nem is való oda más. Ennek ellenére gyári új 0 km-es, százmillió forintos elektromos buszt vettek, ki kell építeni hozzá a töltőket, el nem tudom képzelni, hogy kinek éri ez meg. Mindenesetre kiváló teszt, hogy ilyen pokoli felhasználás mellett meddig bírják (mondjuk ha fehérváron, síkon, aszfalt úton két év után váztöröttek lesznek, nem sok jóra számíthat).
A felemelt ikaruson látható valami Trans(xy) felirat. Ez a régi generacios busz most van élesztés alatt, és már rajta van kihez fog kerülni, vagy Németországban üzemel annál a cégnél, es garanciális javitason van újra a gyárban?
Ha már LE kialakítás, akkor itt egy pár évvel ezelőtt gyártott Solaris metrostyle trollino 18,75m hosszban, ami szintén LE kialakítású, es a 3.ajtó után 2db hagyományos méretű lépcsőfok van.
Na igen, a marketingesnek az a feladata, hogy meggyőzze a potenciális vevőket, nem az, hogy edukáljon vagy vallomásokat közöljön :P
Az egyébként se igaz így ebben a formában, hogy ami LE az olcsó, erre itt az elmúlt években sok-sok ellenpélda fel lett már hozva. Néhány országban (nem is a legcsóróbbakban) pedig a mai napig kimondottan ragaszkodnak ehhez a kialakításhoz.