Keresés

Részletes keresés

Aron_son Creative Commons License 2015.10.29 0 0 45453

+ Evopro, és az m6log Kft. a Hunnoid-dal.

Előzmény: MCA-001 (45452)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 45452

Megy valaki az Automotive Hungary kiállításra?

Csak a Rába van kint a buszosok közül (pl. S91), vagy más valaki is?

 

Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45451

De a szólók még nálatok 9 literesek.

Előzmény: Cpt.Dave (45450)
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45450

A csuklós ARCban is 9,5 es motor van. Az egyik csuklós el is kocorászott 45L alatt. Én meg 12 literes motorral 50 körül jövök ki. A szóló ARCok általában 40 alatt esznek pedig ezek 134-ek és az Allison váltós 646 sem eszik többet attól hogy jobban pörög. 

Előzmény: Dante001 (45441)
Zahnrad Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45449

Nincs ekkora különbség, de vannak városok, ahol egyszerűbb az összevetés és általában valóban a ZF váltós buszok nyernek. A specifikálás és utána az ehhez képest történő használat sem mindegy. A VT-nél friss tapasztalat lehet, hogy 100 km/h végsebességre áttételezett házsó híddal nem célszerű városi, főleg nem hegyvidéki közlekedést végezni. >:-)

Előzmény: fberci (45438)
torqmatic Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45448

Csúcsidőben jól jön a nagyobb kapacitás, viszont arra a napi 3-4 kanyarra új trolit venni óriási luxus lenne.

Előzmény: norbee601 (45446)
torqmatic Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45447

Egy 280 lóerős szóló buszt azért nem mondanék alulmotorizáltnak, de akkor eljutottunk végre megint oda, amit az elején is mondtam, hogy a fogyasztás nem csak váltófüggő...

Előzmény: Dante001 (45443)
norbee601 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45446

Tulajdonképp most is feleslegesek...

Előzmény: AegonT (45445)
AegonT Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45445

Én egy debreceni tenderre számítanák nem annyira sokára, hiszen még mindig van vagy öt 280T az állományban, azt nem lenne rossz kigórni. 

Előzmény: trizs77 (45435)
eric35 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45444

70. 000 fő, az már nem épp kisváros...

De az ötlet nem rossz.

Előzmény: trizs77 (45435)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 -1 0 45443

Pont azért mondom hogy alulmotorizált, ami túlfogyasztásba csaphat át. Ráadásul az a 895 nm-es nyomaték is elég vicces kategória.

Előzmény: torqmatic (45442)
torqmatic Creative Commons License 2015.10.28 0 1 45442

Az, hogy kisebb a motorja, még nem jelenti azt, hogy kevesebbet is fog fogyasztani, sőt.

(Hányszor le lett már írva itt is, hogy a tapasztalatok szerint a nagyobb hengerűrtartalmú fekvő motoroknak jobb a fogyasztásuk, és az élettartamuk is hosszabb.)

Előzmény: Dante001 (45441)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 -1 0 45441

A MAN-hoz képest a V127 szinte alulmotorizált, a MAN 12 méterjét 10 literes motor hajtja, míg a V127 12.7 méterét csak egy 6.7-es.

Előzmény: torqmatic (45440)
torqmatic Creative Commons License 2015.10.28 0 2 45440

Nem csak a váltó más, hanem a motor, az önsúly és a befogadóképesség is, ráadásul lehet, hogy az MAN jobban van hangolva; az általad leolvasott érték pedig nem biztos, hogy pontos, és az se biztos, hogy egy egész flotta fogyasztásai adataira kellene következtetni belőle. Ráadásul a Modulónál pedig ez az érték ha jól értem, akkor becsült, a valóságban majd ez is lehet más. Szóval ennyi infóból én nem mondanám meg, hogy melyik váltó a jobb...

Előzmény: fberci (45438)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 -1 0 45439

A BKV valahogy nem szereti, pedig Egerbe került Ecolifeos kocsi. Pláne hogy mostmár a Credo is átállt rá, alap kéne hogy legyen. Az, hogy visszahozná az árát, az itthoni beszerzéseknél sosem számított. Az a lényeg hogy vételkor x millával olcsóbb az Allisonos kotla.

Előzmény: fberci (45438)
fberci Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45438

Ezért kérdezem, mert OK, hogy van különbség, de ekkora? Így valószínűleg visszahozná az árát egy drágább EcoLife.

Előzmény: Dante001 (45436)
fberci Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45437

Én a 22-esen szoktam látni a szintén Euro 6-os (majdnem) új MAN-ek fedélzeti számítógépén kiírt fogyasztást, és az soha nem szokott 45 fölé menni. Az átlag inkább 41-42, de a mai buszon 36 volt. És ez hegyi vonal, és még így is van egy 20%-os különbség. Ezért kérdezem, hogy ez az érték mennyire reális.

Előzmény: trizs77 (45433)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 -1 0 45436

Allison váltós, nem csodálkozom az értéken.

Előzmény: fberci (45432)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45435

Melyik kisvárosban lehetne troli?

 

---------------------

 

 

Érd.

70.000 lélek.

Előzmény: eric35 (45434)
eric35 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45434

Hol?

Melyik kisvárosban lehetne troli?

Sok nagyobb városban normális buszközlekedés sincs...

Előzmény: 18-09 (45409)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45433

Elég reális fogyasztás euro 6-os motorú buszokhoz.

 

Sajna el lehet felejteni, hogy anno a 10-es vonalon***, zsír új Ik-280-nal eljártunk 31-33 literrel.

Volt.

Elmúlt.

Új idők, új szelek fújnak.

Ma ennyi a városi buszok átlaga (sík úton) amit írsz.

Szólónak kb. 45-50 liter.

Csuklós kb. 55-70 liter.

 

 

 

***= az akkori 10-es vonal extrém takarékosnak számított akkor is,  az akkori csuklós vonalak között.

 

 

Előzmény: fberci (45432)
fberci Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45432

Ha már fogyasztás, a MABI a rendelkezésre tartásos tenderen az M108D-khez 48,34 literes fogyasztást adott meg, ami egy Euro6-os járműhöz képest meglehetősen magas. Vajon tényleg ennyit fogyaszt? Összehasonlításképp a Conecto G-re 58,04-et adtak meg.

Előzmény: Dante001 (45431)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45431
Előzmény: norbee601 (45430)
norbee601 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45430

A Volkswagen-botrány megfelelő pillanatot ad arra, hogy az autógyártók komolyan vegyék a gázüzemű meghajtás minél szélesebb körű alkalmazását 

 

 

Gyönyörű nyílt beismerő vallomás arról hogy mindenki csal, és bullshit az Euro 6.

Előzmény: Dante001 (45427)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45429
Előzmény: kristoof (45428)
kristoof Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45428

Biztos van rajzon CNG-s V127 és 187? Mert én még erről nem hallottam. Amúgy a Siriusból volt CNG-s, csuklós is papíron. Micsoda pech, hogy nincs az a gyár!

 

Mondjuk Mészárosnál meg kellene lennie a rajzoknak, de ő inkább a Modulóból csinált CNG-t.

Előzmény: Dante001 (45427)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.27 0 1 45427

Nem busz, de haszonágazat:

 

http://24.hu/fn/gazdasag/2015/10/26/dizelbotrany-eljott-a-gazmeghajtasu-teherautok-ideje/

 

Lehet a hazai gyártóknak is a CNG verziókra kéne gyúrni az elektromos helyett? V127-187-ből papíron létezik olyan.

Előzmény: MCA-001 (45426)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45426

Majd annak is megemelik az adóját és elmúlik a varázsa:(((

Előzmény: Itoérambolafoci (45424)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45425

Arra most itthon úgyis rákaptak.

Előzmény: Itoérambolafoci (45424)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45424

Oké, akkor legyen CNG :-))))

 

De LPG semmi esetre se.

Előzmény: Dante001 (45422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!