Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.19 0 0 33166

Rendkívül örömteli. Viszont nagyon jó lenne, ha egy esetelges budapesti midi tenderen is nyernének. Már csak a sok turista miatt is jó reklám lenne ez az S91 számára.

Előzmény: 89Ádám (33165)
89Ádám Creative Commons License 2012.06.19 0 0 33165

Öröm látni a kis midik épülését!

A Webasto-nak meg még legalább 3x ennyit!

Előzmény: Adamisg (33163)
EKM-765 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 33164

Nem annyira OFF, ezen pl 18 éve ott a klíma meg a hozzátartozó matrica az első oldalablakon.

Vasárnap tapasztaltam hogy ex. EKM-676 testvérén ma is kellemes hűveset ad a 18 éves Webasto klíma.

Előzmény: Adamisg (33163)
Adamisg Creative Commons License 2012.06.19 0 0 33163

Igéretünkhöz híven ismét szervezünk "buszsimogatást". Akit érdekelnek a svéd rendeltetésü S91-esek, azokat szeretettel várjuk 2012.06.22-én 14:45-től a NABI személyportáján. A rendezvény kb. 15-16 óráig tart.  Mellékelek pár képet az építésről.

Bár kicsit "off", de mint információ szeretném megosztani az érdeklődőkkel, hogy e hónap 25-én lesz 20 éves a Webasto-Hungária Kft. Az elmúlt csütörtökön a Vasuti Parkban tartott ünnepségről cikk is jelent meg a neten. Az alábbi címen megtalálható...

 http://www.vezess.hu/haszonjarmu/20_eves_webasto_magyarorszagon/37592/ 

 

Szép napot mindenkinek! Adamis G.

 

 

Dante001 Creative Commons License 2012.06.15 0 0 33162

Majd megtámadják ezt is párszor..

Előzmény: kristoof (33161)
kristoof Creative Commons License 2012.06.15 0 0 33161

Ebből legkorábban tavasszal lesznek új buszok.

 

Júliusban lezárulhat a BKK 150 új buszt érintő tendere

    Budapest, 2012. június 15., péntek (MTI) - Még júliusban lezárulhat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tendere, amelynek eredményeként 150 új busz állhat forgalomba Budapesten - mondta pénteken Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója egy más témában tartott budapesti sajtótájékoztatón.

    Kérdésre válaszolva a vezérigazgató közölte, a cél, hogy idén év végén vagy legkésőbb 2013 elején forgalomba állhassanak az új járművek. Jelenleg az utolsó tárgyalási fordulókat tartják, a jövő héten kérik fel a pályázókat ajánlattételre, és júliusban le szeretnék zárni a közbeszerzést.
    Vitézy Dávid hozzátette: idén több mint 80 használt, de a 23 éves Ikarusoknál jóval korszerűbb és fiatalabb használt buszt állítanak forgalomba, egyebek mellett Mercedes Citarókat, Van Hoolokat és Volvo 7700-asokat is. Ezek beszerzése azonban nem megoldás, mivel ezekkel csak a túlfuttatott Ikarusok felújítását, vizsgáztatását váltják ki.
    A BKK az új buszközlekedési modellben külsős cégekkel kötne szerződést szolgáltatás nyújtására, ebben az új, környezetbarát és alacsonypadlós járművek használatát írják elő.

btiv bki bhi

MTI 2012. június 15., péntek 12:53

 

RIKA424 Creative Commons License 2012.06.15 0 0 33160

Az említett időszakban az Ikarus ugye magas ívben lesz@ta a hazai fogyasztókat, BKV, Volán.

(a GANZ is de az nem ide tartozik)

 

Itthon viszont hatalmas autóbusz hiány volt.

 

Ezért a KPM 6.főosztály (Autóközlekedési Főosztály a NIKEX-el közösen) kereste a oótlási lehetőségeket.

 

Emiatt is baromság a kevésbé felkészültek azon álláspontja, hogy a KGST-ben megparancsolták ki mit gyártson.

Nem parancsolták meg hanem megegyeztek.

A megegyezéseket utólag NEM tartották be.

Buszt is gyártott mindenki.

 

A hazai buszhiány pótlására két lehetőséget vizsgáltunk.

1./ A Karosa csuklósát. Amit a gyár készen szállított volna.

2./ A SETRA ajánlatát mely egy kifutó sorozatának átadásáról szólt.

 

1./ Az átadott 1 db Karosa csuklós kb azt tudta mint az Ik-180.

Nyúztuk próbarendszámmal.

Utasokat a két hónap alatt nem szállított.

A dolgot felsőbb helyen elvetették.

 

2./ A SETRA sorozat gyártásáról szintén lemondtak mert Toldi úr IKARUS vezérigazgató megesküdött a mátyásföldi pléhkrisztiusra a pártbizottságon, hogy Isten bizony gyártani fog ezentúl annyi autóbuszt is belső felhasználásra, amennyit a hazai piac igényel.

A SETRA helyettünk a bolgároknak adta el a licenszet és ott CSAVDAR néven majd egy évtizedig gyártották.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

1./ A próba csuklós:

 

 

Az elutasítás helyes döntés volt.

Volt már Ik-280 igazt, hogy kevés.

A csehek pedig maguk se gyártották ezt a típust már, ők is inkább Ik-280-ra szavaztak a csuklós kérdésben.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2./ CSAVDAR 11 típusú buszok.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Szerencsére egyik sem került Mo.-n rendszeresítésre, de hozzásegítette az országot ahhoz, hogy sját vállalat (IKARUS) ne megtűrt használóként tekintsen a hazai felhasználókra.

 

 

GOLAZ111 Creative Commons License 2012.06.14 0 0 33159

Igen, de nem találtam semmit arról, hogy kik voltak azok az emberek. Az egyedülálló cseh stílusnak pedig nem volt folytatása nyugaton sem, ahogy korábban Ledwinka munkásságának sem.

 

Előzmény: rezgaras (33158)
rezgaras Creative Commons License 2012.06.14 0 0 33158

A Karosák első sorozata (vagy talán még nullszéria) valóban szemmel láthatólag ugyanazzal a hátfallal készült, mint a homlokfal, csak valahogy följebb volt helyezve.

 

> Aztán történhetett valami,

 

Megmondom mi. Az 1968-as bevonulás után a szakemberek egy része disszidált, másik részét elrakták, döntéshozói pozícióba csak megbízható pártemberek kerülhettek. Lásd: Milan Kundera: A lét elviselhetetlen könnyűsége

OT

A Szabad Európában hallottam akkoriban: a csehszlovák tanfelügyelői hálózatban 1968 elôtt a felsőfokú végzettséggel rendelkezők aránya 85% volt, 1972 után 22%. Hasonló lehetett a helyzet a gazdaság és kultúra minden területén.

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (33157)
GOLAZ111 Creative Commons License 2012.06.14 0 0 33157

A hátfaluk majdnem olyan, mint a homlokfaluk. Ötletes.

A '60 - as évek végéig szinte az összes cseh jármű nagyon igényesen nézett ki, talán csak az a félresikerült jeep a kivétel. Aztán történhetett valami, vagy leléptek a tervezők, vagy nyugdíjba küldték őket, a járművek egy részét nyugati formatervezők tervezték, a többi kezdetben legalább egyedi volt. A rendszerváltás előtt már nagyon igénytelenül nézett ki az összes gépük. 

Előzmény: Racilaci (33141)
RIKA424 Creative Commons License 2012.06.14 0 0 33156

Nagyon ritka fényképek.

Különösen a LAZ Volán csigával az oldalán.

 

 

Előzmény: Törölt nick (33151)
RIKA424 Creative Commons License 2012.06.14 0 0 33155

Nagy valószínűséggel nézve igazad van.

 

A LAZ beszerzéskor már több mint egy évtizede nem járt közforgalmú közlekedésben nagyobb befogadóképességű autóbusz melyet benzines motor hajtott.

 

Talán a Tr 3,5-ek kivonása (1957 ??) óta nem fordult ilyen elő.

 

Akkoriban a főnököm (K.D. miniszterhelyettes) kb. azt mondta:

..."...Ezt a békát nyeljük le. Vegyük át és találják ki E.Pistával, hogy mire használjuk.........."

 

Persze nem volt ilyen síma az ügy.

A Tervhivatal - jogosan - a hadseregre akarta sózni hisz ott akkoriban még számtalan benzines Csepel mellett millió ZIL-157-es is üzemelt.

 

De a hadsereg Páncélos és Gépjármű Főnöke kért és kapott ez ügyben kihallgatást Czinegétől ahol elpanaszolta, hogy mit akar vele tenni a Tervhivatal.

 

Onnan kezdve az ügy eldőlt hisz Czinege nem csak KB tag volt, hanem PB póttag is.

 

Így kerültek a Volánokhoz. A Volánok persze hallani sem akartak róla. K.Dezső elővette humoros politikai énjét és azt mondta.

Ok. Megértem, hogy senkinek nem kell.

Van itt előttem egy pályaudvar és telephely építési program.

(akkoriban évente 3-5 gépjárműtelephely és 8-10 új autóbuszállomás épült.)

Aki elvállalja az előresorolom.

 

Így eldőlt a kérdés.

Fehérvár csak annyit kért, hogy ne kelljen nekik közforgalomba állítani, egyből mehessenek bányászjáratba.

Akkor még utolsókat rúgták az eredetileg bányászbusznak készített ÁMG-407/408-sok.

 

Rábólintottak.

Erre ezt meg a Dunaújvárosi pártbizottság kontrázta meg, mert megtudták, hogy jön új busz a 14-es volánhoz de ők nem kapnak egyet se, mind megy Mórra.

A dunaújvárosi volán üzemegységvezető kézzel-lábbal tiltakozott az új buszok ellen, de a fehérvári volán vezérigazgató igen népieschen azt mondta :

.........Izéld meg a barátaidat (D-i pártbizottságot) ők kérték, csinálj vele amit akarsz.......

 

Azután sikerült egy vagy két év múlva mindet átpasszolnia Mórra.

 

Nyíregyházán ilyen gond nem volt.

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (33153)
RIKA424 Creative Commons License 2012.06.14 0 0 33154

Apropó, nem akarsz egy közlekedéstörténeti könyvet írni? Az Indóház extrás cikked is nagyon jó volt.

 

-------------------

 

Nagyon sokan birizgálnak, hogy írjak könyvet.

Még olyanok is akikről meg voltam győződve, hogy megfojtanának egy kanál vízben.

 

Úgy gondolom már majdnem mindent megírtam.

nyunyuka olvtárs állítólag gyűjti az összes hozzászólásomat.

Ő ha felfogad egy jó szerkesztőt, tud készíttetni egy viszonylag tartalmas gondolati összefoglalót, akár könyv formában is.

 

(persze lehet inkorrekt is, és tud belőle lejárató, botrány könyvet is csináltatni ha az az érdeke)

 

A közuti közlekedésről.

1974-1979 között ültem az első vonalban.

Szó szerint.

Erről a korrol ( LAZ ügy, Karosa ügy, TV-51-es ügy, stb.) első kezres információim vannak.

 

Később a második-harmadik-sokadik vonalba sodródtam.

Onnan kezdve ha hiteles könyvet kellene írnom n+1 interjút kellene készítenem volt munkatársaimmal, akik ott maradtak, volt főnökeimmel, kortársaimmal.

 

Persze az átlagos úőjságolvasónál vagy topiklakónál valószínűleg tájékozottabb vagyok, de szerintem ez kevés.

 

Nem pont ilyen, de hasonló a helyzetem a vasuttal illetve a városi közlekedéssel.

 

A vízi és légi közlekedésről pedig kevesebbet tudok mint egy fan.

 

 

Előzmény: EKM-765 (33148)
Racilaci Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33153

Ha jól értem - nézve a férőhelyeket is - az utaskilométerre számított költségek alapján bőven a LAZ a csúcstartó a magyar buszkölzelekedés történetében. Ennél drágább kocsi soha nem járhatott a magyarországi utakon.

Előzmény: RIKA424 (33142)
Irizar ranger Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33152

"Bp-i, debreceni, pécsi, komlói, dunaújvárosi, fehérvári, starjáni, stb. modell ahol megpróbálnak továbbra is fenntartani egy olyan kínálatot amit már régen nem tudnak finanszírozni."

Miért van az az érzésem, hogy nem sokat láttál ezekből a városokból mostanában? Starjánban, Komlón, Nyíregyházán és Egerben (stb.) is próbáltak faragni a költségeken. Hol így, hol úgy.. Van, ahol új menetrend lett, van, ahol csak ritkítottak. Starjánban kicsit félresiklott az új menetrend, ha minden igaz, korrigálva lesz. De legalább nem hagyták annyiban, a politikai szereplők is foglalkoztak vele, meghallgatták a civileket is.
Egyébként ha mindenki csak annyit üzemeltetne, amennyit ki tudnak fizetni, akkor sehol nem lenne helyi közlekedés. A politika most azt várná el, hogy minden tartsa fenn magát. A tömközl. termelje ki azt az összeget, amennyit ráfordítanak, ha nem, akkor azt a város rendezze le a saját eszközeivel. Ez így nem egészen korrekt szerintem.

 

"Győri, szombathelyi, kaposvári, stb.  modell ahol megnézik mekkora a takaró és olyan kínálatot hoznak létre (folyamatosan csökkentenek) amelyiket befedi a takaró."

Szombathelyet nem ismerem, de Győr és Kaposvár tömegközlekedését -amennyire láttam, hallottam- sokkal jobban is meg lehetne szervezni. Kevesebb rezsivel, kevesebb átszállással, gyorsabban lehetne forgatni a kocsikat, több kocsit lehetne kiadni stb.. A KAV-nak az anyagi háttere az utóbbi időben szinte megszűnt, bíznak a csodában. Nem követendő példa a folyamatos járatcsökkentés sem.

Előzmény: RIKA424 (33147)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33151

Racilaci Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33150

Eleve nem tekinthető életképesnek az a modell, ahol egy városban két cég egymástól annyira elszigetelten szolgáltat, ahogyan az Mo-n ismert. Miskolc, Debrecen, Pécs, Kaposvár e tekintetben nagyon rossz úton jár. Miközben elképesztő mennyiségben vannak a helyi rendszerekben fölös kilométerek, párhuzamosságok, aközben az utasnak várnia kell. Nem keveset, hanem sokat. Aztán addig vár, amíg rájön, hogy inkább megy kocsival/gyalog/biciklivel. És a negatív spirál folytatódik.

Előzmény: RIKA424 (33147)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33149

Kb. 3 év alatt 226 db (??) Karosa SL-11-es előváeosi kétajtós váltózat és SM-11-es városi háromajtós Karosa érkezett a Volánokhoz

 

240 darab egész pontosan.

Előzmény: RIKA424 (33139)
EKM-765 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33148

Köszi a részletes válaszokat, a ZIL 157-et ismerem, láttam is üzemben(a teherautót), csak ZIK-et írtál, az oroszoknál meg sosem lehet tudni.

 

Apropó, nem akarsz egy közlekedéstörténeti könyvet írni? Az Indóház extrás cikked is nagyon jó volt.

Előzmény: RIKA424 (33145)
RIKA424 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33147

Az utasigémyek és a városi lehetőségek hazánkban már kb. 23-25 éve nem igazíthatók egymáshoz.

 

Választani kell.

 

Bp-i, debreceni, pécsi, komlói, dunaújvárosi, fehérvári, starjáni, stb. modell ahol megpróbálnak továbbra is fenntartani egy olyan kínálatot amit már régen nem tudnak finanszírozni.

 

vagy

 

Győri, szombathelyi, kaposvári, stb.  modell ahol megnézik mekkora a takaró és olyan kínálatot hoznak létre (folyamatosan csökkentenek) amelyiket befedi a takaró.

 

 

 

Előzmény: Gyötör (33146)
Gyötör Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33146

Jó elképzelés de nagyon kicsi a takaró...hétvégén a 60-120 perces követési idő is mintaszerű?

Előzmény: RIKA424 (33136)
RIKA424 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33145

Milyen volt a

 

  • ZIL 157
  • ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

    Itt van a ZIL (Zavod imenyi Lihacsov) 157-es alap típus:

     

     

    Ezt sok tízezres db számban gyártották.

    Magyarországra is sok ezer db került.

     

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    A busz változatból csak kevés és az a 18 db is kettő helyre (mindkettő civil):

     - Országos táv-vezeték épító Vállalat csöfektető részlegéhez,

     illetve

     - az Köolaj és Gázipari Tröszt (szolnok) kirendeltségeihez.

     

    Itt a busz kivitel képe:

     

     

     

    Előzmény: EKM-765 (33138)
    Racilaci Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33144

    Gyönyörű történet.

    Előzmény: RIKA424 (33142)
    RIKA424 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33143

    FIAT 238 BX

     

     

    --------------------

     

    Alig tudok vmit a sorsukról.

     

    Biztos valamilyen bartel üzlet keretében jöttek be.

    Azt tudom, hogy az akkori 18 szakszervezet mindegyike kapott 1-1 darabot, plusz pl. az Országos Mentőszolgálatnál is szolgált (nem mentőként) három db.

     

     

    RIKA424 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33142

    Milyen volt a

     

  • LAZ 697 E
  • LAZ 697 M
  •  

    ----------------------------------

     

    1971-ben a Szovjetúnió elkezdte szálltani a LADA-1200 típusú szg-kat Mo.-ra.

    Vartel üzlet volt.

    Egy Ikarus - ha jól emlékszem - 12-14 Ladat, akkori nevén Zsigulit ért.

     

    197x-ben nem tudtak elég Zsigulit szállítani ezért helyette felajánlottak 100 db LAZ buszt.

     

    Nem jött be mind a 100 db, de  70-75 db beérkezett.

    Szóltak a Volán Trösztnek, hogy át szeretné venni.

    A másik "önként jelentkező" a hadsereg lett volna.

     

    A hadsereg sikeresen kivédte.

    A Volán Tröszt savanyú arccal de átvette.

     

    Ez egy kétajtós, elől-hátul ráncajtós, ELŐVÁROSI kivitel volt, magastámlás ülésekkel.

    Nagyon, de nagyon rossz utasáramlási mutatókkal.

     

    Amolyan szerződéses járatnak való.

     

    Szétosztották két felé.

     - 5.sz.Volán Nyíregyháza,

     - 14.sz.Volán Székesfehérvár.

     

    Nyíregyházán még helyi járatba is betették ami katasztrófális menetidő növekménnyel járt.

    Székesfehér köszönte de nem kért belőle, helyette Dunaújvárosi munkásjáratokra (ma szerződésesnek hívjuk) illetve a Móri bányászjáratokra osztották be.

    A Dunaújváros kocsikat rövid két év után átcsoportosították Mórra.

     

    A busz V8-as benzin motorral (ZIL) üzemelt.

    Alapnormája sík uton 70 liter/100 km volt, városban pedig 1:1-hez. 100 km-en 100 liter.

    Az igaz, hogy a benzin literje 3 Ft.- volt.

     

    Nagyon hamar, pár év használat után selejtezték valamennyit.

     

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

     

    yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

     

    A képen a turist változat látható. A hozzánk szállítrottaknak NEM ólajtajuk volt, hanem elöl-hátul ráncajtó.

     

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Előzmény: EKM-765 (33138)
    Racilaci Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33141

    Érdekes sztori, nem is hallottam eddig róla. Tudom, hogy ez most itt istenkáromlás, de ezek a buszok kinézetre is simán felveszik a versenyt az Ikarusos kortársaikkal. Tkp. szebbek, mint a modern Karosák...

    Előzmény: RIKA424 (33139)
    rezgaras Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33140

    A Fiat a Ducato valamelyik őse volt?

     

    Érdekes, hogy Ik30-as is járt még (vagyis volt még) '75-ben.

     

    Az is meglepett, hogy több 630-as volt, mint 620-as. Persze 66-ból volt a legtöbb. Az egyik vezetője mondta: "Ezeket lapáttal hányják össze Fehérváron."

     

    Előzmény: RIKA424 (33137)
    RIKA424 Creative Commons License 2012.06.13 0 1 33139

    A Karosakról.

     

    1975-ben (mint más években is) futott az Ikarus szekere.

    Nem tudott annyi busz gyártani amit a piac (nem csak szoc.országok) fel ne szívott volna.

     

    Ezért a hazai megrendeléseket (BKV + Volán Tröszt) általában decemberben teljesítette.

     

    Akkor kitalálták, hogy mégse tudnak annnyit gyártani mint amennyit a VOLÁN Tröszt igényel.

    Akkoriban a volánok évi 800-900 új buszt állítottak forgalomba.

     

    dr.Tapolczai Kálmán a Volán Trüszt vezérigazgatója begurult.

    A NIKEX-en keresztül megkereste a Karosa gyárat Vysoki Mytóban.

    Ők hajlandók voltak szállítani.

     

    Kb. 3 év alatt 226 db (??) Karosa SL-11-es előváeosi kétajtós váltózat és SM-11-es városi háromajtós Karosa érkezett a Volánokhoz.

     

    Elosztásuk :

     - 2.sz.Volán Salgótarján városi

     - 4.sz.Volán Eger. városi is helyközi is

     - 9.szVolán Kecskemét városi változat,

     - 12.sz Volán Pécs sok városi kevés helyközi,

     - 15.szVolán Veszprém, sok városi helyközi talán, nem tudom.

     - 20.sz Volán (Érd) csak helyközi.

     

     

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

     

    A Magyarországra került példányok MÁVAUT szürke színben érkeztek.

    Az utolsó sorozat hozzánk érkezett városi kivitelnél volt egy bordó csík a karosszéria aljában.

    1980 körül, utolsó éveikben a megmaradt példányokat Volán sárggára fényeztték át.

     

    A gkv-k nagyon szerették, hisz az adott pillanatban sokkal jobbak voltak mint kortárs Ikarusok.*

    A szerelők nagyon nem szerették mert alig lévén alkatrész utánpótlás igen sokat kínlódtak velük.

     

    * = Ez egy kifirrott, akkor már sok éve sorozatban (évi 3000 db) gyártott busz volt.

    A mi Ikarus-620 és Ikarus-66 kocsijaink kortársa.

    Azoknál jobb volt.

     

    A beszerzésük idején az Ikarus-200-as család még igen gyerekcipőben járt, azoknál meg azért volt jobb.

    Ez a civilül Skoda, valóságban Karosa típus akkor volt gyártási ciklusa végén.

    A kor már túlhaladta, nemsokára le is cserélték a gyárban és jöt helyette a 730-as sorozat, de azok már nem kerültek idehaza közforgalomba.

     

    Egyszeri beszerzés, egyszeri történet volt.

     

     

     

     

    Előzmény: EKM-765 (33138)
    EKM-765 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33138

    Milyen volt a

     

    FIAT 238 BX

    Ikarus öszvér

  • LAZ 697 E
  • LAZ 697 M
  • ZIK 157
  • ?

     

    A Karosák jártak Érd környékén?

    Előzmény: RIKA424 (33137)
    RIKA424 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 33137

    Na akkor a topik címéhez is valamit:

     

    Magyarország autóbusz állománya 1975.12.31-én. = 15 630 db

    1. ÁMG 407…………………………………………………………..11
    2. ÁMG 408…………………………………………………………..64
    3. Csepel D 350 (fakarusz)………………………………….29
    4. FIAT 238 BX………………………………………………………47
    5. IFA W 50L/BTP……………………………………………….…28
    6. Ikarus öszvér……………………………………………………14
    7. Ikarus 30………………………………………………………..141
    8. Ikarus 31………………………………………………………. 443
    9. Ikarus 55…………………………………………………….….809
    10. Ikarus 60…………………………………………………….…….81
    11. Ikarus 66……………………………………………………….2403
    12. Ikarus 556………………………………………………………279
    13. Ikarus 180………………………………………………………497
    14. Ikarus 557……………………………………………………..…17
    15. Ikarus 601…………………………………………………….….18
    16. Ikarus 602…………………………………………………….….37
    17. Ikarus 620……………………………………………………...997
    18. Ikarus 630…………………………………………………….1075
    19. Ikarus 311……………………………………………………...937
    20. Ikarus SAUER-STEYR………………………………………..31
    21. Ikarus-250……………………………………………………..149
    22. Ikarus-255………………………………………………………758
    23. Ikarus 260……………………………………………………….620
    24. Ikarus-266………………………………………………………599
    25. Ikarus-280………………………………………………….….204
    26. Ikarus-211……………………………………………………..231
    27. Karosa SM-11………………………………………………..105
    28. Karosa SL-11…………………………………………………..90
    29. Latvija  RAF-977……………………………………….…..711
    30. LAZ 697 E…………………………………………………..……46
    31. LAZ 697 M……………………………………………………....25
    32. TV (Tudor Vladimirescu) 51 M……………………….168
    33.  TV 41 M……………………………………………………….....68
    34. Nysa……………………………………………………………..1647
    35. Robur…………………………………………………………...1117
    36. ZIK 157…………………………………………………………...18
    37. Egyéb (10 alatt)…………………………………………...126

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!