Amit eddig hallottam az sajnos mind az. Tessék belegondolni, a kétcsatornás sztereofóniánál hangfalakkal, kábelekkel erősítőkkel, stb. tehát a vassal mennyi gond van, frekvencia és fázismenetzűrök, torzítások, szobaakusztika, egyebek. Mármost ezek a többcsatornás rendszerek meg öléggé messze állnak még egy jobb midfi minőségétől is. Ráadásul iszonyúan összevissza "hangmérnökült" felévtelek vannak, sokszor régi felvételeket zengetnek be digitális módszerekkel.
Ráadásul-hiába az egész kinlódás-amíg a villamos akusztikus jelátalakítóink azok amik.
Másoldalról sajnos nekem a CD nem "csúcsszint", én analógpárti voltam, vagyok és leszek, a CD csak afféle megkerülhetetlen rossz: sok minden már nem férhető hozzá LP-n... sajnos.
Ezzel együtt, nyilván a multimédiáé a jövő, hiszen ott a pénz, ott van tömegigény, ám hogy mikorra érik az be igazán zenélő valamivé, azt most nehéz megjósolni. Hiszen még a domináns új formátum sem alakult ki, ezek a most futók csak inkább afféle kísérletek.
Legalább is, ahogyan én látom a jelenlegi helyzetet...
Ha ez egy mit hol találok rovat,
akkor a következö hir lehet, hogy passzol ide:
4 tárcsás 24 állású aranyozott érintkezöjü,porvédös dzsekszli kapható 5eFt-ért.
Még négy darab van a Gigatechnik Kft-nél, a XIII.
Frangepán utca akárhányban. Telefon: 350 3201/Horváth Lacit keresd. Hogy mire jó,nem magyarázom.
SMT-FFR
nem elleneztem,csak elmondatm a véleményem. egyértelmű, hogy sok dróttól sokkal jobbak az ilyen kanócok. hiszem, hogy nem hiábavaló a fonás, pusztán arra világítottam rá, milyen szar amikor az ember meghall mondjuk egy SP-t, mint tette azt sztivi is nemrég. Persze a maszek drót sokkal elérhetőbb és igaza is van annak,aki fon, de egy fülelés után mindig ott fog bújkálni az a fránya kisördög :)))
egyébként majd kipróbálnám, ha kész. márcsak azért is, ha valaki olcsóbb drótot akar, nyugodt lélekkel küldjem hozzátok. eddig arzachel-hez küldöm őket. az ő drótja bevállt.
"A srácok makramészakköre dícséretes a drótokkal. Örömteli is lesz mindaddig,amíg bele nem fognak botlani valami olyanba,ami sokkal jobb és csak a pénzt kell odaadni érte. de ez megint hifisuli."
Hallottad te már azt a kanócot? Annyiért igencsak jó!!! Hallgattad már pl. Viletel István otthoni cuccát? Az is DIY:-) Sőt mindenki ott kezdte aki elért már valamit csak ahhoz érteni is kell hozzá viszont az ember nem érthet mindenhez!!! Viszont jobbá lehet tenni otthon néhány kütyüt, lehet jó kanócot csinálni, jó hangfalat építeni, jó végfokot meg mindent, de idő és tapasztalat hiányában a próbálkozók 98%-a nem jut el egy magasabb minőségi szintre!!!
Ezt is csinálják. Ezt is írtam. Tehát ott versenyeznek, ahol tudnak. Vagyis mindig a más által kifejlesztett létező technológia felső határaival kell beérniük, azt soha túllépni nem tudják. Persze még így jobbak a fősodornál, de ez a nagy gyárak érdektelensége miatt van. Én a fejlődés motorját nem látom ebben a felállásban.
(Ollan, mint a Frédi-Béni járgány...) ;o)
eccer kijelentettem, hogy szerinted.
Aztán rákérdeztem, hogy szerinted, azaz szerinted igazat beszélsz-é és helyén e a hasonlat. a nagy mágusok máig maguk reszelik a dógokat. persze van amit kiadnak bérmelóba,de nem a technológia fejlettsége tesz valami pl ongakuvá, hanem az építő tapasztalata és szubjektuma.
. A mesterhegedű, vagy a katana mindig is kézimunka volt, tehát ott a tapasztalat számított leginkább. Mára ez kissé átalakult, én több generációs tapasztalattal sem lennék képes olyan integrált áramköröket előállítani, mint a Texas Instrumens...
--------------------------------------------------------------------
Vajon az a többcsatornás klasszikus zenei felvétel, amely a helyszín akusztikáját próbálja visszadni 3-4-5-6 csatornán - az is multimédiás csinbumm?
Hozzáteszem, MINDEN egyes SACD tartalmaz kétcsatornás műsort. (Mono felvételeknél természetesen azonos a két csatorna.)
A többcsatornás műsor OPCIONÁLIS. Ha valakinek nem tetszik, vagy nincs lehetősége lejátszani, akkor sincs baj, hiszen ugyan azon a lemezen megkapja a mű sztereó változatát is.
Hab a tortán, ha a szóbanforgó lemez ráadásul hibrid SACD, mert ekkor a sztereó műsor még CD formátumban is megvan. (Az LP változatot egyelőre még nem mellékelik, valamint ajándék zöldséggyalut sem adnak, de ki tudja, mit hoz a jövő...)
A többcsatornás hangzást mindenki egyből észreveszi (és igen, a biztos hatás kedvéért akár csinbummot is csinálhatnak), a CD-nél jobb hangminőséget nem feltétlenül, de ha mégis, akkor sem biztos, hogy pénzt is hajlandó adni érte.
A zene-és-környéke iparnak pedig érdeke, hogy ne lehessen olyan könnyen tökéletes másolatot készíteni a zenéről. Ez szerintem az egyik fő indoka az új formátumok bevezetésének. Cukormázként ott a lehetséges jobb hangminőség és a többcsatornásság.
Igaz, de ugyanakkor eljutottunk oda, hogy a kicsiknek nincs elég tőkeerejük a fejlesztések finanszírozásához, vagyis a nagyok oldalvizén kénytelenek (egyedi ötletekkel, sok kísérletezéssel, türelemmel - mindazzal ami a nagyoknál nincs) beevezni a célba. A nagyok nem akarnak, a kicsik nem tudnak, ki fog érdemben fejleszteni??? A NASA? :o(
Ui. A mesterhegedű, vagy a katana mindig is kézimunka volt, tehát ott a tapasztalat számított leginkább. Mára ez kissé átalakult, én több generációs tapasztalattal sem lennék képes olyan integrált áramköröket előállítani, mint a Texas Instrumens...
én annak idején 0,01 aza 1 szazadosra kelett dógozzakm kézzel. nos kérdés volt a mérőműszer pontossága, no és mérőpofájának tisztasága. minden esetre mindig vittem magammal a saját élvonalzómat és saját mikrométeremet a kontrollra :))
Na látod, már érted is a "bajomat". (Lassan eljutunk ide is!) ;o)
Én eleve reménytelennek látom a dolgot, ergo bele sem fogok. Viszont nem értem, miért mondtak le róla a nagy gyártók is? Mintha mindenki egységesen elégedett lenne a posvánnyal és kész. Más területek eközben fejlődnek, mint a golyó. (Digitális fényképezés mindjárt beéri a kemikáliásat, a rögzített anyagok mennyisége is duplázódik rendesen - csak szegény hangátvitel döglik.)
Lehet, hogy ebben igaza van Linn-nek. Amíg nincs jobb elektromos-fizikális átalakító, addig feleslegesnek érzik az egyre több adat átvitelét, mert minek?
ui. Idevágó(?) mérnöki jótanács: "Számolj 7 tizedesig, mérj milliméterre, jelöld be egy krétával és vágd le baltával!" - ez a gyakorlati megközelítés... :o)))
a szemellenző levételéhez ill felvételéhez szivesen bediktálom bese attila számát. ne félj, napokig fog neked rezonanciákról és mikrostruktúráról beszélni és mind-mind tudomyányos alapokkal megtámogatva.
persze azt is értem, Te mit akarsz, de eme dolgokról rég lemondott mindenki. rájötek sokan, hogy nem ők fogják a spanyolviaszt :) és ha ezt olyan valaki akarja nekik föltalálni,aki nem érzékeli a dolgot, csak elméletben beszélget róla, biza fölkavarja az állóvizet...
De ne hidd, én nem jártam eme csukában. drótokat bogoztam, meg szórakoztam velük. hangfalat tákolgattam(ami azért jobb lett mint egy sima bóti), de a jobb dobozomat vettem én is. lemondtam a garázsszervíz örömeiről. lehet jót csinálni, de millió idő és pénz. Persze régen hittem, hogy majd én megváltom a hifit, de rájöttem, nem nekem való. A srácok makramészakköre dícséretes a drótokkal. Örömteli is lesz mindaddig,amíg bele nem fognak botlani valami olyanba,ami sokkal jobb és csak a pénzt kell odaadni érte. de ez megint hifisuli.
Egyébként abban a témában egy marha egyszerű dologra akartam rávilágítani, bár lehet, hogy rossz szokásomhoz híven hagytam magam mindenfele eltéríteni és elvesztem a részletekben. :o)
Az analóg és a digitális jel között -használati oldalról- az a lényegi különbség, hogy a nemkívánatos rezgéseket utóbbiról le lehet később is választani, míg az analógról képtelenség. (Már elméletileg is.) Tehát nem arról van szó, hogy keletkezik-e rezgés, az defa. Arról van szó, kötelező-e továbbvinni és erre vannak egész jó gyakorlati megoldások.
(És állítólag még szépen is szólnak.) :o)
Sajnos ezzel együtt persze vannak hátrányai is, és előbb-utóbb úgyis analóggá alakítod, onnan meg a másik vonatkozik rá is, hiába volt digitális "valaha".
Ui. Spanyolviaszt szeretem. Azért lehet jó az én-féle amatőr vélemény néha, mert -bár sok hülyeséget mond, meg sok olyat, amit már megcsináltak mások- nincs rajta az a fajta szemellenző sem, amit azok hordanak, akik már beleásták magukat jó mélyre a témába.
a kötekedést éertsd úgy, marhára OFF. az pedig hogy valaki eléírja,nem jelent semmit. úgyis elolvassák, a szinte kihívvással felérő dörgedelmet. Persze ezt ki hogyé reagálja. AS nem szól, engem néha idegesített. Egy bizt, ha valaki nem fogadja el, mi zajlik egy adott topicon ne ott próbálkozzon a spanyolviasz feltalálásával, mert szinte senkit nem érdekel. Most ezt nem negatíve mondom, csak próbálok rávilágítani egy ilyen "szubkultúra" tagjainak gondolatvilágára. Felesleges azon vitát folytatni, van-é saját hangja egy mechanikának,mert a mi értékrendünk és nézetünk,de főleg hallásunk alapján van. Hogy mitől van, azt lehet kutatni, de elvetni létezését és mindeféle tervezői pontatlanságra és pénzspórolásra fogni nem lehet. egyszerüen amig súrlódás és rezonancia létezik a világon, addig a futóműnek lesz saját hangja (márpedig az élet rezgések halmaza, legyen az akár belső rezó avagy a hagyományos értelembe vett rezgés, így ez nem mostanában jön el, mármint a rezgésmentes világ)
itte csak enyni a gond. amíg valaki érdemben szól hozzá egy témához,addig nincs vele semmi gond. Amikor viszont olyan dolgokról értekezik,amit csak elméleti oldal9on tud alátámasztani és gyakorlat nuku, addig asszem nincs miért... lásd bese attilát. szerinte a dolgot az anyagok mikrostruktúrájában kell keresni. ott is keresi. elég jól körberágta a dolgot és állítólag érti is. viszont a könyvek után elővette a kis műhelyét és kísérletezik. Asszem a témában az Ő véleménye már érték erejével bír. Tessék követni!!!
/OFF Aham most is pont ez történt... :o)))
"az a gond" revi, hogy egyesek kötekedésnek "élik meg" ha másoknak más a véleménye. Addig képesek ezt elviselni, amíg nem tudnak róla. ;o) /ON
az a gond tpapa, Te marhára unatkzol, oszt belekötsz minden baromsággal a dolgokba, önmagad szórakoztatására. értékelem kitartásod,de mire végigolvaslak, kifújom a "nagylevegőt" Rájöttem, nem Te leszel az a katona,akit linn hiányol a high-end továbbvitelére. dógom van....
/Ellenben mint a fórum legfiatalabb higendpártija, lehet egyszer én leszek az egyetlen magyarosrszági mono-buzi :)))/
van egy alpvető gond. vannak néprétegek,akik vallják, hogyx a mono felvételek világa volt az,ami legkevésbé volt manipulálva. ezek máig a legszebben szóló lemezek. kopottak, régiek, nem tűhegyesen szólnak,de gyönyörűen. persze ami hallgatható. ezek után jöhetnek a kétmikrofonos sztereók (bár ez ha jól sikerült azért jobb a mono-nál), stb... ahogy a felvételi technika változott és "fejlődött" egyre gyatrább hangot kaptunk! valljuk ezt mi néhányan. nem kell vele azonosulni,nem kell elfogadni,de egy ilyen társaságnak számokkal és digitális formátumokkal dobálózni,akkora baromság, hogy ordít. Ezzel nem azt mondom, hogy barom vagy, hanem azt, hogy pontosan Te nem látod a dolog lényegét és a fennen hangoztatott szubjektum elméleted itt hal meg. olyan,amikor a vegetáriánusnak próbálsz egy tehenet a szájába tömni. Esetleg ittene van némi gubanc,mert az igazság,akármi van,az a high-end buzerátorok oldalán áll. legalább is mai elfogadott tény, hogy a zene a high-end-ből árad és azt nem digitálisan teszi.
Egyrészt nem is mondtam, másrészt tökéletesen egyet értek. (Azt viszont ki merném jelenteni, hogy a quadrofónia el-nem-terjedésében az ilyen "nem műszaki ok"-ok főszerepet játszottak.) :o)