Keresés

Részletes keresés

revox Creative Commons License 2003.03.13 -1 0 34
eccer kijelentettem, hogy szerinted.
Aztán rákérdeztem, hogy szerinted, azaz szerinted igazat beszélsz-é és helyén e a hasonlat. a nagy mágusok máig maguk reszelik a dógokat. persze van amit kiadnak bérmelóba,de nem a technológia fejlettsége tesz valami pl ongakuvá, hanem az építő tapasztalata és szubjektuma.
Előzmény: tpapa (33)
tpapa Creative Commons License 2003.03.13 -1 0 33
???
Előzmény: revox (32)
revox Creative Commons License 2003.03.13 -1 0 32
. A mesterhegedű, vagy a katana mindig is kézimunka volt, tehát ott a tapasztalat számított leginkább. Mára ez kissé átalakult, én több generációs tapasztalattal sem lennék képes olyan integrált áramköröket előállítani, mint a Texas Instrumens...
--------------------------------------------------------------------

szerinted! szerinted?

Előzmény: tpapa (30)
nobeige Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 31
LP12!

Vajon az a többcsatornás klasszikus zenei felvétel, amely a helyszín akusztikáját próbálja visszadni 3-4-5-6 csatornán - az is multimédiás csinbumm?

Hozzáteszem, MINDEN egyes SACD tartalmaz kétcsatornás műsort. (Mono felvételeknél természetesen azonos a két csatorna.)
A többcsatornás műsor OPCIONÁLIS. Ha valakinek nem tetszik, vagy nincs lehetősége lejátszani, akkor sincs baj, hiszen ugyan azon a lemezen megkapja a mű sztereó változatát is.
Hab a tortán, ha a szóbanforgó lemez ráadásul hibrid SACD, mert ekkor a sztereó műsor még CD formátumban is megvan. (Az LP változatot egyelőre még nem mellékelik, valamint ajándék zöldséggyalut sem adnak, de ki tudja, mit hoz a jövő...)

A többcsatornás hangzást mindenki egyből észreveszi (és igen, a biztos hatás kedvéért akár csinbummot is csinálhatnak), a CD-nél jobb hangminőséget nem feltétlenül, de ha mégis, akkor sem biztos, hogy pénzt is hajlandó adni érte.
A zene-és-környéke iparnak pedig érdeke, hogy ne lehessen olyan könnyen tökéletes másolatot készíteni a zenéről. Ez szerintem az egyik fő indoka az új formátumok bevezetésének. Cukormázként ott a lehetséges jobb hangminőség és a többcsatornásság.

tpapa Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 30
Igaz, de ugyanakkor eljutottunk oda, hogy a kicsiknek nincs elég tőkeerejük a fejlesztések finanszírozásához, vagyis a nagyok oldalvizén kénytelenek (egyedi ötletekkel, sok kísérletezéssel, türelemmel - mindazzal ami a nagyoknál nincs) beevezni a célba. A nagyok nem akarnak, a kicsik nem tudnak, ki fog érdemben fejleszteni??? A NASA? :o(

Ui. A mesterhegedű, vagy a katana mindig is kézimunka volt, tehát ott a tapasztalat számított leginkább. Mára ez kissé átalakult, én több generációs tapasztalattal sem lennék képes olyan integrált áramköröket előállítani, mint a Texas Instrumens...

Előzmény: gabocza1 (29)
gabocza1 Creative Commons License 2003.03.12 -2 0 29
Tpapa,
A nagy gyártók, mindig is letojták azt a néhány audiofilt, nekik az nem tétel! Láttál már nagy tételben készülő mesterhegedűt?
revox Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 28
én annak idején 0,01 aza 1 szazadosra kelett dógozzakm kézzel. nos kérdés volt a mérőműszer pontossága, no és mérőpofájának tisztasága. minden esetre mindig vittem magammal a saját élvonalzómat és saját mikrométeremet a kontrollra :))
Előzmény: tpapa (27)
tpapa Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 27
Na látod, már érted is a "bajomat". (Lassan eljutunk ide is!) ;o)

Én eleve reménytelennek látom a dolgot, ergo bele sem fogok. Viszont nem értem, miért mondtak le róla a nagy gyártók is? Mintha mindenki egységesen elégedett lenne a posvánnyal és kész. Más területek eközben fejlődnek, mint a golyó. (Digitális fényképezés mindjárt beéri a kemikáliásat, a rögzített anyagok mennyisége is duplázódik rendesen - csak szegény hangátvitel döglik.)

Lehet, hogy ebben igaza van Linn-nek. Amíg nincs jobb elektromos-fizikális átalakító, addig feleslegesnek érzik az egyre több adat átvitelét, mert minek?

ui. Idevágó(?) mérnöki jótanács: "Számolj 7 tizedesig, mérj milliméterre, jelöld be egy krétával és vágd le baltával!" - ez a gyakorlati megközelítés... :o)))

Előzmény: revox (26)
revox Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 26
a szemellenző levételéhez ill felvételéhez szivesen bediktálom bese attila számát. ne félj, napokig fog neked rezonanciákról és mikrostruktúráról beszélni és mind-mind tudomyányos alapokkal megtámogatva.

persze azt is értem, Te mit akarsz, de eme dolgokról rég lemondott mindenki. rájötek sokan, hogy nem ők fogják a spanyolviaszt :) és ha ezt olyan valaki akarja nekik föltalálni,aki nem érzékeli a dolgot, csak elméletben beszélget róla, biza fölkavarja az állóvizet...
De ne hidd, én nem jártam eme csukában. drótokat bogoztam, meg szórakoztam velük. hangfalat tákolgattam(ami azért jobb lett mint egy sima bóti), de a jobb dobozomat vettem én is. lemondtam a garázsszervíz örömeiről. lehet jót csinálni, de millió idő és pénz. Persze régen hittem, hogy majd én megváltom a hifit, de rájöttem, nem nekem való. A srácok makramészakköre dícséretes a drótokkal. Örömteli is lesz mindaddig,amíg bele nem fognak botlani valami olyanba,ami sokkal jobb és csak a pénzt kell odaadni érte. de ez megint hifisuli.

Előzmény: tpapa (25)
tpapa Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 25
Egyébként abban a témában egy marha egyszerű dologra akartam rávilágítani, bár lehet, hogy rossz szokásomhoz híven hagytam magam mindenfele eltéríteni és elvesztem a részletekben. :o)
Az analóg és a digitális jel között -használati oldalról- az a lényegi különbség, hogy a nemkívánatos rezgéseket utóbbiról le lehet később is választani, míg az analógról képtelenség. (Már elméletileg is.) Tehát nem arról van szó, hogy keletkezik-e rezgés, az defa. Arról van szó, kötelező-e továbbvinni és erre vannak egész jó gyakorlati megoldások.
(És állítólag még szépen is szólnak.) :o)
Sajnos ezzel együtt persze vannak hátrányai is, és előbb-utóbb úgyis analóggá alakítod, onnan meg a másik vonatkozik rá is, hiába volt digitális "valaha".

Ui. Spanyolviaszt szeretem. Azért lehet jó az én-féle amatőr vélemény néha, mert -bár sok hülyeséget mond, meg sok olyat, amit már megcsináltak mások- nincs rajta az a fajta szemellenző sem, amit azok hordanak, akik már beleásták magukat jó mélyre a témába.

Előzmény: revox (23)
tpapa Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 24
/OFF És akkor miből tartom majd el a családot??? :o( /ON
Előzmény: revox (23)
revox Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 23
a kötekedést éertsd úgy, marhára OFF. az pedig hogy valaki eléírja,nem jelent semmit. úgyis elolvassák, a szinte kihívvással felérő dörgedelmet. Persze ezt ki hogyé reagálja. AS nem szól, engem néha idegesített. Egy bizt, ha valaki nem fogadja el, mi zajlik egy adott topicon ne ott próbálkozzon a spanyolviasz feltalálásával, mert szinte senkit nem érdekel. Most ezt nem negatíve mondom, csak próbálok rávilágítani egy ilyen "szubkultúra" tagjainak gondolatvilágára. Felesleges azon vitát folytatni, van-é saját hangja egy mechanikának,mert a mi értékrendünk és nézetünk,de főleg hallásunk alapján van. Hogy mitől van, azt lehet kutatni, de elvetni létezését és mindeféle tervezői pontatlanságra és pénzspórolásra fogni nem lehet. egyszerüen amig súrlódás és rezonancia létezik a világon, addig a futóműnek lesz saját hangja (márpedig az élet rezgések halmaza, legyen az akár belső rezó avagy a hagyományos értelembe vett rezgés, így ez nem mostanában jön el, mármint a rezgésmentes világ)

itte csak enyni a gond. amíg valaki érdemben szól hozzá egy témához,addig nincs vele semmi gond. Amikor viszont olyan dolgokról értekezik,amit csak elméleti oldal9on tud alátámasztani és gyakorlat nuku, addig asszem nincs miért... lásd bese attilát. szerinte a dolgot az anyagok mikrostruktúrájában kell keresni. ott is keresi. elég jól körberágta a dolgot és állítólag érti is. viszont a könyvek után elővette a kis műhelyét és kísérletezik. Asszem a témában az Ő véleménye már érték erejével bír. Tessék követni!!!

Előzmény: tpapa (22)
tpapa Creative Commons License 2003.03.12 -1 0 22
/OFF Aham most is pont ez történt... :o)))
"az a gond" revi, hogy egyesek kötekedésnek "élik meg" ha másoknak más a véleménye. Addig képesek ezt elviselni, amíg nem tudnak róla. ;o) /ON
Előzmény: revox (21)
revox Creative Commons License 2003.03.12 0 0 21
az a gond tpapa, Te marhára unatkzol, oszt belekötsz minden baromsággal a dolgokba, önmagad szórakoztatására. értékelem kitartásod,de mire végigolvaslak, kifújom a "nagylevegőt" Rájöttem, nem Te leszel az a katona,akit linn hiányol a high-end továbbvitelére. dógom van....

/Ellenben mint a fórum legfiatalabb higendpártija, lehet egyszer én leszek az egyetlen magyarosrszági mono-buzi :)))/

Előzmény: revox (20)
revox Creative Commons License 2003.03.12 0 0 20
tpapa!

van egy alpvető gond. vannak néprétegek,akik vallják, hogyx a mono felvételek világa volt az,ami legkevésbé volt manipulálva. ezek máig a legszebben szóló lemezek. kopottak, régiek, nem tűhegyesen szólnak,de gyönyörűen. persze ami hallgatható. ezek után jöhetnek a kétmikrofonos sztereók (bár ez ha jól sikerült azért jobb a mono-nál), stb... ahogy a felvételi technika változott és "fejlődött" egyre gyatrább hangot kaptunk! valljuk ezt mi néhányan. nem kell vele azonosulni,nem kell elfogadni,de egy ilyen társaságnak számokkal és digitális formátumokkal dobálózni,akkora baromság, hogy ordít. Ezzel nem azt mondom, hogy barom vagy, hanem azt, hogy pontosan Te nem látod a dolog lényegét és a fennen hangoztatott szubjektum elméleted itt hal meg. olyan,amikor a vegetáriánusnak próbálsz egy tehenet a szájába tömni. Esetleg ittene van némi gubanc,mert az igazság,akármi van,az a high-end buzerátorok oldalán áll. legalább is mai elfogadott tény, hogy a zene a high-end-ből árad és azt nem digitálisan teszi.

Előzmény: tpapa (10)
Linn Sondek Creative Commons License 2003.03.11 0 0 19
Azt nem vitatom, mert tényleg drága volt, (pláne Magyarországon) ráadásul a nejtűrési faktora igen alacsony számra adódott )))

De -mással is beszélgetve akkor és azóta is a témáról- benne volt az is, hogy nem igazán sikerült az eredeti cél megvalósítása.

Aki hallott annak idején ilyen rendszert, tán el tudja mesélni szintén, hogy mennyire zavaros, kóválygó hangkép állt össze.

Valahogy defokuszálódott minden, kóválygott a hang össze vissza....

Szóval nem csak az ár, hanem a műszaki megoldás(ok) tökéletlensége is okozta az akkor kudarcot.

LP 12

Előzmény: tpapa (18)
tpapa Creative Commons License 2003.03.09 0 0 18
Egyrészt nem is mondtam, másrészt tökéletesen egyet értek. (Azt viszont ki merném jelenteni, hogy a quadrofónia el-nem-terjedésében az ilyen "nem műszaki ok"-ok főszerepet játszottak.) :o)
Előzmény: Linn Sondek (17)
Linn Sondek Creative Commons License 2003.03.08 0 0 17
Egyrészt ez nem műszaki ok. Másrészt az ár -tömegkonfekcionálás esetén- a valóságtól teljesen elszakad.

LP 12

Előzmény: tpapa (16)
tpapa Creative Commons License 2003.03.08 0 0 16
Pl. Ár és folyományai.
Előzmény: Linn Sondek (15)
Linn Sondek Creative Commons License 2003.03.08 0 0 15
legalább két megszűnt okot mondanál?

LP12

Előzmény: tpapa (14)
tpapa Creative Commons License 2003.03.08 0 0 14
Való igaz, hogy nem a "véletlen" volt az ok, de mivel a választék (okok tekintetében) némileg szélesebb kettőnél (pl. még ott az ár, ár/teljesítmény, akkor még a sztereo is "sok(k)" volt, hallgatható kiadványok hiánya, stb.) ezért a kérdést nem redukálnám le ide. Fentiek között vannak olyan okok, melyek megszűntek azóta és vannak amelyek -sajnos- fennállnak.
Előzmény: Linn Sondek (13)
Linn Sondek Creative Commons License 2003.03.08 0 0 13
Nincs itt ellentmondás.

Van egy módszer, a kifinomult kétcsatornás sztereo, amely ma már nem tartozik a fősodorba, azaz megszűnt a minőségi konfekcionálása.

A maradó úriszabóságok meg drágák, ezzel is szűkítik az ilyent hallgatók körét. A vintage vasak és konzervek is kifogynak előbb utóbb. Azaz ez a forma kihalófélben van. (ma sem használunk már tölcséres gramafont napi zenehallgatáshoz, holott megjelenésekor a fonográfhoz képest mindenféle előnnyel rendelkezett)

A fősodor pillanatnyilag a multimédia, amelyik mindeféle trükkökkel operál, de igazán zenélni nem tud, és (véleményem szerint) mindaddig nem is lesz képes, amíg:

* meg nem tudja oldani a frekvencia _és_ fázishelyes hangrögzítést és visszaadást.

*Amíg nem születik meg a mainál sokkal jobb minőséget és teljesítményt biztosítani képes villamos/akusztikus átalakító

*amíg a felvételt készítők át nem állnak az új típusú feladatok által létrejövő kihívások megoldására

* amíg ki nem alakul végre egy új, egységes konzerválási forma, amely mentes a mai elektromechanikus rendszerek minden korlátjától.

Végül de nem utolsósorban azért vagyok szkeptikus, mert az akusztikus zene is gyors ütemben veszíti el az állásait, tömegesül az oszcillátorhangoskodás!

Márpedig ezzel értelmét veszti a hifi: a nagy hűség, pláne a high end: mert mihez is kéne hűnek lenni?

LP 12

Nem véletlenül nem tudott a kvadrofónia elterjedni...

Előzmény: tpapa (12)
tpapa Creative Commons License 2003.03.08 0 0 12
Tulajdonképpen megint igazat szóltál, de közben ellent is mondasz magadnak. :o)))

Mert ha VAN min zenét hallgatnunk most is (még ha nem is tökéletes - ezt tudjuk), akkor pl. kétzser annyi csatorna átvitele elméletben nem ront a dolgon, hanem segít. (Jó, kb. kétszeres zaj azért jár vele, de sokkal több térinfó is...) Tehát akkor nem a technika a ludas, hanem a hangmérnökök, akik nem tudnak ezzel élni. Illetve tudnak... csak vissza. Meg vannak akik jó játéknak tekintik. De ettől még a lehetőség adott lenne, hogy értelmes dolgokra használjuk. (Mondjuk egy egész ping-pong meccs közvetítése az asztal közepéről???) ;o)

Előzmény: Linn Sondek (11)
Linn Sondek Creative Commons License 2003.03.07 0 0 11
Nézd, amikor jó sok évvel ezelőtt megpróbálták bevezetni a kvadrofóniát, párszor volt szerencsém hallani az itthoni kísérleteket.
Kísérletek voltak, nem azokra a spéci LP-kre gondolok.

Mai napig emlékszem egy felvételre, négy csatornás magnóról ment 76 cm/sec-en.

Beléptél egy szobába, és a szoba közepén ott szólt egy hegedű, mint egy "hanghologram" lenne, körbejárhatóan, megdöbbentően. A terem a valóságosnál sokkal nagyobbnak tűnt.

Aztán pár évre rá, már lehetett kapni LP-ket és játszókat,(Műszaki Bizományiban aranyért ) amik a kvadrofóniát adták volna vissza,
de nem tetszett: maszatolt hang, imbolygott az egész ide-oda, egy idő után szinte tengeribeteg lett tőle az ember.

Aztán mostanság megjelentek a sokcsatornás multimédiás rendszerek, de még senkitől nem tudtam hallani olyant, amit egy-a közepesnél jobb sztereorendszeren hallani lehet.
Ti jó klasszikus zenét. Állandóan éreztem a hangmérnök beleavatkozását, az egyes szólamok csúszkálását ide oda.

Volt olyan (persze, hogy orgonát akartam hallani)
hogy a sípsort egyszerűen kettétörték, a fele elől jött a fele hátul: ültél az orgonasípok között... rémes...

Persze effektre, lövöldözésre, Starwarsra isteni..
csak mindíg eszembe jut az az igen igen régi BNV, ahol bemutatta az EAG az ország első szériában gyártott sztereo berendezését, amin az emberek áhitattal figyelték félórákon át, hogy egy ping-pong labda hogyan pattog át egyik hangfalból a másikba.
Zene az nem volt )))

Nyilván lesz jobb megoldás, de azt hiszem a mai rohamozás iránya nem jó: ugyanis tessék megnézni, hiába a mindenféle elektronikai varázslat: a villanyból hangot még mindíg nagyjából ugyanazokkal az eszközökkel állítjuk elő, mint nagyapáink.
Elvekben egy szál változás nincs.
Namármost mindaddig, amíg valakinek meg nem születik az agyában az új-és tömegesen megvalósítható- hangelőállító eszköz, amely gyakorlatilag zérus tömegű mozgórészből és tökéletesen szabad mozgást produkáló felfüggesztésből jön össze... nos addig...
addig beszélgessünk, meg halgassunk zenét azon amink van )))

LP 12

Előzmény: tpapa (10)
tpapa Creative Commons License 2003.03.07 0 0 10
Hümmm. Miért is veszed egybe a két dolgot? Nem az a baj, hogy N csatorna van hanem, hogy lealacsonyítják csinn-bumm cirkusszá. Mitől lenne jobb egy 2csatornás csinn-bumm egy sokcsatornásnál??? Max. "olcsóbból megvan".

Ami a sokcsatornát illeti, azzal nekem semmi bajom. Hacsak az nem, hogy a sok is kevés ma még, azokat viszont még nagyon művileg állítják elő. Ha ugyanennyi -vagy több- csatornát a valós felvétel helyszínén valós teremakusztika átvitelére használnák fel, azt én pl. jónak tartanám.

Érdekesnek tartom ebből a szempontból pl. az SACD/DVD-A helyzetét. Szerintem ezek megjelenése JÓ dolog. Ugyanakkor -bár nem látok a jövőbe- szvsz elkéstek. Jön a még újabb "kéklézeres DVD".
Ismerve a magukat igényes zenehallgatóknak mondók már-már vallásos iszonyatát bármiféle tömörítéstől, ezekből csak azok válhatnak az ő igényeiket kielégítő cikké, melyek teljesen tömörítetlenek. Ehhez (meg a folyamatosan növő sávszélesség-igényhez) semmilyen kapacitás soha nem lesz elegendő. Én továbbra is abban látom a megoldást, ha a szoftver jobban elválik a herdvertől, vagyis aki zenét készít/ad ki, az eldönthesse, sokcsatornás/tömörített hangot ad ki avagy kevéscsatornás de hihetetlenül jót -egyazon hordozón. Aztán a piac eldönti melyikre mekkora kereslet lesz. Akár teccik ez, akár nem, a végső döntés mindenképpen csak így születhet meg. (Már amennyiben e témában ez a fogalom: "végső" egyáltalán értelmezve van. Talán így is érted, mire gondolok.)

Üdv.

Előzmény: Linn Sondek (9)
Linn Sondek Creative Commons License 2003.03.07 0 0 9
Hát én nem emlékszem, hogy ezt tőled leírva láttam volna )))))
(ha mégis, mea culpa)

Másrészt -látva a fejlődési irányokat- szvsz. a kétcsatornás hangászok a kihaló állatfajok listájára vannak felírva, mert kevés, nagyon kevés az utánpótlás.

Ha a régiek - magamat itt nem tartom annak, bár az a gyanúm, hogy a világhálón ill. a hangászkodóvilágban való jelenlétem az egyik legrégebbi lehet- felhasználva ennek az új fórumnak az Audiolandnak a tevékenységét, terjeszteni tudnák (kívánnák, akarnák, nem kívánt törlendő) a "fertőzést" nevezetesen, az N csatornás multimédiás csinn-bummon kívül is van egy hangvilág... akkor kevesebb veszekedés, és talán több érdemi beírás születne.

LP 12

Előzmény: tpapa (8)
tpapa Creative Commons License 2003.03.07 0 0 8
Nem, miért? ;o)
Előzmény: Linn Sondek (7)
Linn Sondek Creative Commons License 2003.03.07 0 0 7
Te jó ég!
Beteg vagy? ))))))

LP12

Előzmény: tpapa (6)
tpapa Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6
OK, igazad van.
Előzmény: Linn Sondek (5)
Linn Sondek Creative Commons License 2003.03.07 0 0 5
Na, közbe időnként dolgozni is kell )))
De sz@r út a hatos (((

Szóval tpapa:

Más dolog az, amikor bemegyek egy efféle szobába. Fülelek. Végigolvasom, kimit mond.
Aztán -mint ahogyan te is felveted- valamelyik beszélgetésfonálhoz természetes módon kapcsolódok hozzá.
Ezért én még nem láttam itt sehol, hogy bárkit is kiutálatak volna.
Láttam itt olyan eltérő véleményeket, hogy ihaj, de mindaddig nincs vele (nem volt) baja senkinek, amíg a témához érvel(t) valaki, és nem "ad hominem"! Amikor ilyesmi beindul, már nincs vita, csak előbb utóbb veszekedés.
.. és itt kedődik egy topic halála!

Van néha persze, hogy észbekap a társaság, és egyszerűen ignorálják a provokatőrt, de sajna ez viszonylag ritka, mindíg van, akinek erősebb a grafomániája, mint az "ignore on" kapcsolója.

Kialakulnak végehossza csatározások, amitől ugyan a topic hízik, de sok haszna nincs. (((

Ahol ránk szóltak, igazuk volt, mert tökéletesen off topicok voltunk. Még akkor is, ha nekünk kettőnknek a téma megbeszélésre fontosnak érződött.
Ott aki bemegy, az nyilván arra kíváncsi, hogy a Pio xxxx jobb CD játszó vagy a Yamaha yyyy!
Annak ott a helye, ott azt kell megvitatni.

Ha valakinek van felesleges ez-az cucca, annak meg ott a cserebere, vagy miafenére neveztette át revox a topicját.

Amikor még anno a Netto kicsi volt, minden téma elfért kis helyen. Ma nézd meg az Indexen hány fórum, és mennyi topic van. Ez a növekedés velejárója: a tematizálódás.

De ez szvsz. nem baj, így7 mindenki megtalálhatja azt a szobát, azt a társaságot, ahol otthon érzi magát, és ahol a már benntlakók sem érzik idegen testnek az újonnan jöttet. Nem is idegen testnek, tán ez nem jó kifejezés: nem oda valónak.

Tudod: van aki a száraz vörösbort kedveli, van aki a habzó jéghideg seritalt.
Miért kéne a kettőt keverni? Csak rókafogászat lehet a vége ))))

LP 12

Előzmény: tpapa (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!