Megköszönöm ha leméred mert most csak hasra állítom.Az egyetlen szakirodalom azt mondja 30-60 fok között azért ez elég nagy szórás.Ráadásul a 60 fok már nagyon durva.
Zsomi ha gondolod lemérem neked az enyémen a szögeket,stb,most nincs benne motor könnyen hozzáférek,ez legalább gyári,de az áramlás rendezönek van más célja is,azért van megcsavarva,hogy ellensúlyozza a forgatónyamatékot,de lehet rosszul tudom,az biztos ,hogy az enyém is megdöl teljes gázon egy kicsit akár vizen akár szárazon.
Na de akkor még egy kis elmélet. Az áramlásrendezőt csavarni vagy hajtani kell?? Mert ha csavarom mondjuk az agytól kifelé akkor az agynál még egyenes a terelő és itt is nyom a lapát levegőt és itt is csavert a venti itt akkor nem kéne ugyan abban a szögben lennie a rendezőnek mint a végén??(Medz angol légpárnásán láttam így ezért ezt csináltam. Vagy az ésszerű megoldás kell a lapát mindenhot azonos szögben hajlított?? Mint itt
Az hogy te hogy csinálnád az azt jelenti hogy idén összerakod a gépedet??A ventid már vagy 6 hónapja nyomja a raktárkészletemet, csak lusta disznó vagyok és a dolog is sok.De egy szavadra azonnal indulok.
Emelőmotor az elejében sztem halott ügy.Egyrészt mert nincs mit odatenni (min 10-15Le) ,a másik pedig hogy nincs hova.Nagyon sokat néztem én azt a nagy lukat a hajó elején mielött bedugaszoltam.Ez a hajó nem így van tervezve.A venti nem tudná a levegőt benyomni mert nincs eleje a hajónak,ezért túl sok a veszteség,stem húózná a seggét.A döntött moci meg nem egyszerű, mert a karbi egyiken sem áll úgy ahogy kéne.A másik szívocsonk pedig (ami ugye hosszabb lenne)elveszi a motortól az erőt. Így kell hogy maradjon, csak a lerekesztést kell kiöntenem gyantából.
Ma tettem 1 próbát a havon.Ne próbálja ki senki ha csak nem az a célja hogy hóember legyen.Kb 10 mp alatt mig megfordultam a hajóval teli lett a hajó porhóval, engem meg 5 cm vastagon takart be.A légszűrő egy labda nagyságú golyóvá változott.Ráadásul elsűlyedt a gép a hóban és toltam magam elött egy 5cmes kupacot.
Ezalatt már nem tudtam megnézni hogy a kiáramló levegő forog e vagy jó lett a rendező.Ami biztos hogy jobban fordul, és a jégen egész jól ment.
Amin viszont gondolkodom az az, hogy lehet túl sok levegő megy alulra ezért lomha kicsit a gép indulásnál, és ezért nyom ki annyi havat- levegőt maga alól fordulásnál. Bár indulni csak 2/3 ad gáznál lehet vagy felette. Sajnos ma nem volt fordszámmérőm így nem tudom mekkora volt a max fordulat, de úgy éreztem a 6 hónap állás azért megtette a hatását, mert nem igazán pőrgött ki a moci.
Na ez történt ma.Ha szombaton nem esik, újra kiviszem a gépet, de egy pár dolgot elötte még változtatok.
Na igen azt hiszem már én is rájöttem az áramlásrendező lényegére.Nem baj ha a lapát mögötte van hiszen ez nem akadályozza a levegő útját hanem irányítja azt.Mivel nem ebből a szempontból vizsgáltam ezért átestem a ló másik oldaláre, és erre baltech válaszát végiggondolva jöttem rá.Ha kevés a rendezó akkor lesznek olyan szakaszok ahol a lapát forgatja a levegőt, és ezzel veszítek a lehetséges hatásfokból,én pedig abbó az irányból közelítettem,hogy letakarom a kilépő levegő útját a rendezőkkel.
Sajnos a hóban nem tudtam kipróbálni a hajót mert a nagy hidegben nemindult az emelőgép, a műhelybe pedig nem tudtam bejutni hogy leemeljem a masinát a futóról.A szokáros probláma a hajóval.Egyedül nem használható.
Nem baj most jön az árvíz,tuti leviszem a kicsikét.
Jan 4től dolgozom,pár du-t rászánok a futóra is, felteszek pár görgőt meg 1 csörlőt és mozgatható lesz 2 embernek.
A lerekesztést megpróbálom kiszerkeszteni és megcsináltatni szakemberrel,aztán csak be kell csavarozni.Ha jó lesz akkor az áramlásrendezőket is ráragasztom.
Zsomi lehet, hogy félreértettél. Nem azt mondtam, hogy 1nél többnél nem lehet egyszerre átfedés. Hanem, hogy nem szabad ugyanúgy kiosztani a lapátot és az áramlásrendezőt, mert nem lehet olyan pont, hogy az összes lapát és az összes áramlás rendező fedi egymást egy időben. Ez pedig csak akkor lehet, ha a darabszámok eltérnek.
De hagyjuk az elméletet, kérjük a videót mit csinál gyakorlatban. Most a hónál meg tudod nézni, ha forgatja a havat akkor nem jók a szögek, ha nyíl egyenesen dobja ki a havat akkor jól csináltad :)
Fölösleges ezt ennyire túlmisztifikálni! az, hogy egyszerre csak egy lapát lehet takarásban, annak egyedül a zajnál van jelentőssége (persze ez sem elhanyagolható). Én inkább az áramlásrendezők állásszögére figyelnék oda, az fontosabb működés/hatásfok szempontjából. áramlásrendezőből egyel kevesebbet kell betenni, mint a ventilátor lapátszáma, ha integrált hajtás van, akkor a lerekesztés alatti rész elhagyható.
Az ábrákat a következők miatt tettem fel.Azt mondják hogy az áramlásrendezőnek prím darabszámúnak kell lennie mert így nem lehet hogy 1nél több lapát van fedésben az elhaladáskor,csak a lerekesztést kell beállítani és a többit arányosan elosztani.
Na én ennek bedőltem,megcsináltam a kiosztást és borzasztó lett az eredmény.
Ha ezt betartottam volna akkor az 1ik ábrán ahol egy piros 9 ágú csillag van az a ventilátor alatta láthatatlan a fekete színű áramlásrendezők elhehyjezkedése.Tehát az arányos kiosztással azt lehet elérni hogy a fagyi visszanyal.30% lerekesztésnél 2 lapát a lerekesztésnél van, a maradék 7 pedig épp osztható héttel így 3 tuti takarásban van 2 pedig épp be vagy kilép mögülle
Na így hijünk el mindent a leírásoknak.
A többi ábra azt mutatja miként változik forgás közben a lapátok állása az áramlásrendezők elött.
Lehet inkább csak 6 rendezőt építek be,2 a lerekesztés fala lesz a maradék 4 pedig em takar ki 6 lapátot.
Ahol most tartok másoknak segíthet, ha egyszer valaki építésre adja a fejét.Ezért feltöltök egy kis infót ami segíthet.Itt épp az látszik hogy ne csináljunk áramlásrendezőt, vagyis hogy ne állítsuk be.
De sajnos csak a futón.De azért ez is jó volt valamire.Eddig ha futon próbáltam kb 3000körül kezdte ringatni a futót a hajó,de inkább 4000 kellett ha tolni akartam.Most alapjáraton már megfeszölt a futó és kicsivel alapjárat felett már gurult,kb 1500nál.Itt ha elengettem a gázt akkor sem állt meg a futó,majdnem nekimentem az ajtónak.Sajnos ezután kifogyott a benya a gépből és már csak szemre tudtam próbálni a gépet.
Na itt viszont bajba kerültem.Úgy látom hogy mindíg 2 lapát és a majdnem egyszerre ér a terelőhöz.Azt olvastam csak 1nek szabadna.Megpróbáltam átvariálni de nem sikerült.Ide valami számítást kell csinálnom hogy pontos legyen a kiosztás.
Jövő szombaton azért még kiviszem és megnézem mit csinál "lábon".Ja megaztán hogy van már áramlásrendezőm levágtam a ygűrűből is és átvariáltam a kormányzást is .Ez a vasszőparipám.Nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz most a gép....
Eladó egy 1000 cm3-es használt Peugeot benzines motor állómotorrá alakítva, vas keret talppal, kipufogó rendszerrel, önindítóval, generátorral, hűtő nélkül. Alkalmas lehet pl. hajó, légpárnás hajó meghajtására, ill. egyéb erőforrást igénylő célokra.
Ez épp 500as,de szinte minden méretben ven, és általában van derékszögű is.Én ezt még a fehér légpárnásba kértem, amikor még 2 emelőventit akartam beleépíteni, de amikor rájötte, hogy ez nem megy 5 Le-s motorral, akkor kimaradt az eszközlistából.
Azért szerintem a 90fok nagy ellenállást keltene,vagyis a hatásfoka a törés miatt szerintem rosszabb, mégha azt belevesszük hogy haladás közben a torlónyomás sokat segít a töltésen, ezért én ebben gondolkodtam.
Bár már mint 1 nap telt el, de itt a kép az általam javasolt gyűrűről.Ez tökéletes méret nem nehéz és nem kell gyantázni órákig,nem ovális,erős a fala.Szerintem csak ilyen csővel szabad foglalkozni.Ha kell tudok belőle kérni neked, de kicsit napszívta, ez ugyan nem befolyásolja a hajóbaépíthetőséget.
1, Szerintem az övé is előbb az elejét emeli aztán a hátúját. (nem sokkal ugyan)
2, A légpárnás előtt egy párna van, amint elkezdi emelni az elejét az övé is elindul, párnában az eleje kiékelődik, nem tudja teljesen felemelni ezért tökéletesen zár az eleje, ezért a hátulja hamarabb emelkedik. Ha nem lenne előtte semmi akkor elöl kifújna és sokkal nagyobb lenne a késés..
3, biztos nem áldoznék fel egy 4 személyes légpárnásban 1 helyet, hogy a lelkemnek jó legyen, hogy egyszerre emel.
4, Ki mondta, hogy egyszerre kell emelni. Amikor lépsz egyet akkor először az egyik lábad utána a másikat teszed előre. Nem kell ezzel foglalkozni. Integrált hajtás 4 személyes légpárnás előbb az elejét utána a hátulját emeli.
1, Szerintem az övé is előbb az elejét emeli aztán a hátúját. (nem sokkal ugyan)
2, A légpárnás előtt egy párna van, amint elkezdi emelni az elejét az övé is elindul, párnában az eleje kiékelődik, nem tudja teljesen felemelni ezért tökéletesen zár az eleje, ezért a hátulja hamarabb emelkedik. Ha nem lenne előtte semmi akkor elöl kifújna és sokkal nagyobb lenne a késés..
3, biztos nem áldoznék fel egy 4 személyes légpárnásban 1 helyet, hogy a lelkemnek jó legyen, hogy egyszerre emel.
4, Ki mondta, hogy egyszerre kell emelni. Amikor lépsz egyet akkor először az egyik lábad utána a másikat teszed előre. Nem kell ezzel foglalkozni. Integrált hajtás 4 személyes légpárnás előbb az elejét utána a hátulját emeli.