Van, vagyis volt ,. Saját készítés, 4 évig használtam, az egyiket horgászatra, a másikat télen havon ill. jégen járni, a harmadikat, meg csak úgy szórakázhi. Úgy érzem elég sokat tudok a mocsikról". Ja és egy légpárnást is csináltam , azt egy barátommal. De mindegyiket szétszedtem, mert nem volt rá igény. Képeket tudok küldeni. pepel
Érdeklődnék, hogy a Tisza-tó vonzáskörében van e itt a topikon valaki akinek légpárnása, vagy mocsárjárója van? Felettébb érdekel a téma, és persze, hogy kellene némi infó.
Bár ez a hírdetés már nem fiatal, és lehet azóta már értelmetlen is, DE. Épp ésszel sajnos fel sem foghatom, hogy mi Magyar emberek, akik itt Magyar nyelven értekezünk egymással, miért kell egy hírdetést tönkretenni pusztán azzal, hogy az esetleges érdeklődő nem érti a hírdetés szövegét. Ergó: Az érdeklődő hoppon marad - a hírdető feleslegesen koptatta az ujjait és a billentyűzetet is.
Tessenek szívesek már megmondani nekem. Nem lehetett volna ezt Magyarul értelmesen leírni???
lágpárnás hov pod 120 loerős új!!!!! eladó olcsón.
tel:30-3101422
Hov Pod offer the new SPX 120 HP Turbo 4-stroke version for bigger boys & commercial users. NewsFlash - Build your own Hov Pod, hulls available without engine for self build, request details of the Hov Pod SPX LM (Local Manufacture) This is a fully assembled hull waiting for you to complete the engine configuration, (not a box of bits and bolts)
Customers literally get blown away by the Hov Pod! Great for family outings, h
szia big - igaz nem a közelbe lakom, de 1-x- megnézném a hajodat tavaszon ha ez lehetséges lenne eltudnák beszélgetni ha téged is érdekel, irjál és megbeszéljük.
Üdv! Szép lassan haladok a légpárnás tervezésével, még mindíg csak elvi szinten építgetem, és szeretnék segítséget kérni a légcsavar kiválasztásához. Először is kérdés, hogy ~200kg-os hajó soknak számít-e? Egy személyre tervezem, maximális össztömegre 300kg-ot vettem. Hossza 3020, szélessége 1950mm, sarkai le vannak csapva, és ha jól számoltam a szoknya kisebb felületen érintkezik a talajjal, így kb 4,3 m^2 jött ki a területre. Motort példának egy Rotax 447-et vettem, 29,5 kW, 40 LE, max 7000rpm, az áramlási csőnek meg első körben 760mm belső átmérőt adtam meg, de az csak a látványterv miatt, szóval változtatható. Emeléshez leválasztom kb a 25%-át a légáramnak.
Lehet hogy valami nagy baromságot csináltam, de a netes kalkulátorokkal valami óriási térfogatáram kellene, valamit számolva még több jön ki (30-60m^3/sec) Nyilván a szükséges nyomással számoltam, ami a felületből és a hajó tömegéből jön ki. Van erre a célra valami érthető és konkrét tervezési folyamat, vagy esetleg ventilátorok pontos adatokkal elérhetőek valahol? Bármi nemű segítséget szívesen vennék! (gubics99@freemail.hu)
sziasztok. vettünk közösen öcsémmel egy angol versenyzésre használt légpárnást. mondjuk eléggé leharcolt állapotu, de müködö képes, csak épp a szoknyái hátul szakadtak, meg uj bovden is kéne a gázhoz, illetve fordulatszámmérö, ami müködik.
rotax 503-as öninditos 55 LE elméletileg. Tavaszra szeretnénk rendbe tenni.
Dunakeszin lakom, olyanok érdekelnének, akik tudnának müszakilag segédkezni a közelben.
Szerintem a kormányzásnál a legegyszerűbb az egybowdenes megoldás, azaz húzó toló bowden, ami teleszkópszerűen végződik, és ennek a végein faudi fejek vannak, így könnyen csatlakoztatható a kormányhoz, és a lapáthoz is.
A szíjtárcsákat én alumíniumból készíteném(a nagyobbikat kiküllőzve).
Motor:
Szerintem ha csak tervezésről van szó, akkor a legegyszerűbb pl. egy ROTAX 503, vagy egy HIRT motor, amihez könnyen találsz a neten rajzot befoglaló, és csatlakozási méretekkel.
A terv tetszik, különösebb kivetnivalót nem találtam rajta.
Itt is köszönöm szépen :) Haladok a dologgal, de még csak modellezés téren, motor még nincs választva és ezek alapján számolva se, csak maga a hajótest méretei fixek. Viszont egyelőre most a kormányzásnál ragadtam le, arról kaphatnék valami infót? Keresgéltem de használható dolgot nem találtam, bowdennel szeretném megcsinálni, meg is van az elv, a kormány 2 oldalához 2 bowden van kötve, a 2 lapát pedig összekapcsolva egy rúddal/léccel, és ezt a lecet mozgatom balra-jobbra a bowdennel. Na már most ebben az esetben ha elfordul, a léc közelebb lesz a lapátok tengelyéhez, rövidül az a táv, tehát a bowden meglazul. Vagy ez nem probléma? Esetleg ha van bármi egyszerűbb ötlet szívesen fogadom, és ha motorra is lenne ötlet egy kis egyszemélyes hajóhoz, annak is örülnék! (3020x1950mm, eddig műgyanta bevonat, motor, és szoknya nélkül 72kg, fa léc váz és farostlemez burkolat, acél hajtás váz, valami kemény műanyag?! szíjkerekek) Esetleg ha magában a tervekben, a modellen valaki valami hibát észlel, nyugodtan szóljon, szívesen veszem :) Üdv!
Igen komolyan érdekel a dolog, kezdem egyre jobban beleásni magamat és kezd egyre jobban nem csak munka céljából érdekelni. Nagyon jó dolognak tűnik... :) asszem kezd ez is átcsapni fanatizmussá mint a modellezés! :)
A mellékelt képen bejelöltem ahol elvileg a szoknya "surlódik" a talajjal... namost a képek és a minimális talált szabásminta alapján az mintha egy nyitott "zsák szája" lenne (ahogy a képen is látszik) de nem akad az be mondjuk kavicsba ágba stb stb? nem szakad ki? illetve mibőla leg célszerűbb készíteni?
Úgy hozta a sors hogy elég közeli kapcsolatba kerültem a légpárnásokkal (szerencsére) és építésre adtam a fejem ( nem biztos hogy szerencsére :) ) Elég sok légpárnást láttam ezer képet és videót néztem de... Van pár dolog amiben nem szeretném feltalálni a spanyol viaszt. A testel kapcsolatban találtam egy két skiccet ( pontos tervrajzot nem) de bízom benne hoyg a megépítésével nem lessz gondom (ha mégis van testel kapcsolatban valami aranyszabály kérlek szoljatok) az epp farost és epoxi csodákra képes
Viszomt a szoknyával bajba vagyok. Nem vagyok egészen biztos a szoknya kialakításában elkészítésében anyagában stb... stb... Tudnátok nekem infókat adni? minden ötletet, javító szándékú kritikát szívesen veszek.