A komp beáll a partra, majd ha elindul a révész letekeri a kötelet a csörlőről, aminek a másik vége a kifeszített kötélen csigán mozog.
Az áramlás befelé viszi a kompot, majd amikor kb. fél távon van a komp, akkor pedig elkezdi a révész visszafelé tekerni a kötelet a csörlőre, és így közelít a másik parthoz, ha kell akkor motor is van, azzal rásegít az elindulásnál meg a kikötésnél.
Érdekes.
mondjuk nem sok kompon mentem át eddig a Tiszán: a vezsenyin (régebben) a nagyrévin, a tiszatardosin (ez motoros komp) és Lónyánál tavaly.
Magyas volt még akkor mert a kép 27-én készült,mai vízállás alapján inulhatna a komp "üzemelhetne" addig nem tud indulni míg a kötél tartó bak alatt nincs vagyis 450 vízállásnak kell max hogy legyen aztán kiállítja a munkából
Jóestét!Egy újabb infó a Nagykörű kompról! Felújítás befejezödőtt!Fedélzeti lemez és padló csere,teljes ujra festés!Átkelő engedély megadva.Műszaki a hónap végén kapja meg mikor lejönnek a minisztériumból vizsgáztatni személyesen megtekintik s sikeres felujitását!Előre láthatólag Április elején üzemel!!
Na ja. Nem értem, miért nincs egy kompos oldal, ahol mindig aktuális infók lennének, és nemcsak elavultak! Valamilyen módon kötelezni kellene a révészeket, hogy egy közös adatbázisban legyenek benne a kompok naprakész adatai! (érintett települések, üzemidő, teherbírás, menetrend, díjszabás, egyéb fontos infók...)
Heló Tiszaroff-Tiszasűly között nem tudom h jár e már! Nagykörű -Fegyvernek közt meg komp felujitás van fedélzeti lemez csere padló csere !nem tudom mikor kezdik meg a közlekedést
Ez a kép kérlek szépen NAgykörűnél készült a komp előtt!!!ment felfelé kiskörére bólyázni én szerintem!menetrendet sajnos nem tok én is kérdeztem már meg érdeklődtem hogy tud e vki mondani de nincs mnár sajnos menetrendjük főleg h hébe hóba közlekedneka Tiszán Felénk is 1-2 alkalommal jönnek kb havonta MARTFŰ,JÉGVIRÁG VIII