Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BMWKRAFT Creative Commons License 2025.04.17 0 0 28751

Köszönöm, igy mar vilagos.

 

Előzmény: cam aro (28750)
cam aro Creative Commons License 2025.04.15 0 0 28750

hat ooo... megmered mennyi aramot vesz fel a motor. :) 

szkop eleg gyors hozza, hogy egyenkent lasd a szegmensek (korok ) aramfelvetelet/allapotat. 
lakatfogoval bontani sem kell. 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/Universal_motor_commutator.jpg/640px-Universal_motor_commutator.jpg



Előzmény: BMWKRAFT (28749)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.04.15 0 0 28749

Szerintem is.

Probaltam az elöadat ertelmezes fele terelni a dolgot.

Nem sikerult. Ujabb kerdes sem merult fel.

Lehet, mar jo a gep.

Mi ez a kommutator meres?

Előzmény: cam aro (28748)
cam aro Creative Commons License 2025.04.14 0 1 28748

Támadd meg azt a fojtószelepet egy PWM generátorral, é""
szukseg nincs ra * , meg erdobe beljebb setalas lenne az is meg tobb vakfoltal. 


*sima kefes DC motor van benne, ha direktre csattintja B+. es ratud kotni egy szkopot az aramra.. meg a kommutator allapotokat is merheti. 
nem mellesleg az ehez tartozo poz. szenzor jeleket is. 
de itt egyenlore meg az eloadat is fejtorest okoz. 

Előzmény: Paco155 (28747)
Paco155 Creative Commons License 2025.04.14 -1 0 28747

Ne pingvinezzél már.  Támadd meg azt a fojtószelepet egy PWM generátorral, és nézd meg, hogy mozog-e. Meg már korábban is javasolták, hogy billentsd meg kézzel, és nézzed hogy a heyzetjeladója mutatja-e a mozgást.

Előzmény: Titanium101 (28746)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.11 0 0 28746

Megvan az 5V.

Előzmény: kroptravich (28741)
cam aro Creative Commons License 2025.04.11 0 0 28745


nem volt jo a szo hasznalat.  
igazabol a pozicio szenzor lett volna a megfelelo. 
az lefedi a funkciot, de nem a szenzor tipusat. 

(indukcios  fojto poz. szenzor ? ) 

Előzmény: BMWKRAFT (28744)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.04.11 0 0 28744

Meg olyan is lehet, hogy nem potmeteres, hanem indukcios vagy Hall-os.

Valamit csak ki kellene merni, hogy legyen kiindulo pont.

Előzmény: cam aro (28743)
cam aro Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28743

a két potméter itt ellentétesen mozog,""

 

adott rendszert nem tudom,
de van hogy a ket poti palya nem x 2.. hanem inverz .

=============

Előzmény: kroptravich (28741)
lacipécs Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28742

Fojtószelep poz értékek változnak,ha te kézzel mozdítod ráadott gyújtásnál?

Előzmény: Titanium101 (28738)
kroptravich Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28741

Fojtók PID kotrollerének a végfokában általában jó védelem van, némi zárlattól nem pukkan ki rögtön, ettől még tönkre tud menni, mint a világon minden és bármi.

 

Nekem inkább az a furcsa, a két potméter itt ellentétesen mozog, hogy az egyszeres hibát (egyik poti kopott) kiszűrjék.

 

Ehhez képest az a nagyon közeli feszültség (kb 0.x V ... 1.x V) sehogyan sem stimmel.

 

Ellenőrizd megvan-e az 5V.

 

Ha nincs, mielőtt vezérlő csere, és egyebek, legyél teljesen biztos benne, a vezérlőnek az összes testje, tápja rendben van-e.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Titanium101 (28738)
Paco155 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28740

Mindegyik mérésen ugyanazok a mezők vannak. 

Előzmény: BMWKRAFT (28739)
BMWKRAFT Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28739

Az elsö meresnel pillangoszelep helyzet van

A masodiknal fojtoszelep allas is.

Mi a kettö között a kulönbseg?

 

Egyik sem reagal, de nem ecu-val kezdenem.

En egy kivezerles mar adna egy kiindulast.

Előzmény: Titanium101 (28730)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28738

***Akarom mondani van egy kb 2000-es üresjárat gondolom vészüzem miatt, de semmi ráhatása nincs a gázpedál lenyomásának. Am a már említett hibakód azonnal, gyujtáson is megvan és nem törölhető. Ezért gondolok fojt. egységre vagy ecura. Nem tudom mi a tapasztalatotok, egy szar bekső zárlatos fojtószelephaz kinyírhatta az ecu fojtószelepet megvezérő részét?

Előzmény: Titanium101 (28737)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 28737

Kicsit fáradt voltam amikor fogalmaztam. Szóval egyáltalán nem mozdul meg a fojtószelep gázpedál lenyomásakor, se gyújtáson, se járó motornál se semmikor, egyik fojtószelepházzal sem.

Ma folytatom és mérek tovább...

Előzmény: cam aro (28733)
cam aro Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28736

asszem itt kell abba hagynom. 
ez mar nem szemuveg hiba. 
 

Előzmény: Paco155 (28734)
cam aro Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28735

az egyik poti feszültsége nagyon gyanus.""

mondtal is valamit, meg nem is.. 

(pl, melyik a gyanus ? .. es miert ?) 

ugyanitt ha a potik nem kapjak meg az 5V tapot. ..akkor nincs pozicio feszko se. 
vagy van, ha az ecm behelyettesit. 
de ezt meg csati oldalon merni lehet. 

Előzmény: kroptravich (28731)
Paco155 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28734

Nézd már meg a képeket.... ;)

 

Letapossa (pedál feszültségek egyértelműek, hozzá a várt nyitás is egyértelmű)  és a fojtó nem nyit, áll 14%-on. 

 

Előzmény: cam aro (28733)
cam aro Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28733

az a bosch tud grafikus megjelenitest is.. 
igy ido fuggvenyeben is latni lehetne a valtozokat. 
(persze, nem egy szkop, de talan nem a ket vegertek kozt van a hiba.  ) 
-----------
 a motorfordulatszám mégsem reagál.""
ez konkretan mit jelent ? 


jar alapjaraton, taposol padlot, kinyit /???/ a fojto.. jon egy boooo.. es megsem porog fel ? 
(mennyi a map.. mar nem is kerdes. ) 

Előzmény: Titanium101 (28730)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28732

Holnap megnézem.

 

Amúgy az Ep01-32-t megtaltam pozicio.alapján,  mert azt is irta.a.leírás, hogy nézzem meg, ott megvan a fedélzeti fesz. gyújtás mellett. Igaz én csak fekete fehér kábelt talaltam.nem zökdet abban a csati pozícióan. Lehet elvan írva.

 

Hallottam olyat, hogy egyik-másik belső zárlatos szelepház kinyírja az ecut... találkizott már valaki ilyennel? Mennyire vannak levédve az ecm-ek ilyen téren? vagy más rádugott cuccoktól?

kroptravich Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28731

Ezek nem változnak, ráadásul az egyik poti feszültsége nagyon gyanus.

A piros dróton (5ös láb--A43) az 5V gyújtáson megvan?

 

 

 

Előzmény: Titanium101 (28730)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28730

Az egyik fojtószelepház jelei alapjáraton.

-és padlóig nyomva a gázpedált.

Másik Fojtószelepház értékei alapjáraton.

-és padlóig nyomva a gázpedált.

 

Kb. ugyan azok az értékek, a motorfordulatszám mégsem reagál.

 

 

Előzmény: kroptravich (28729)
kroptravich Creative Commons License 2025.04.09 -1 0 28729

Nem nézegetni kell, mérni.

 

Mindegyiken kikopik a potméter, vagy a motorban a kommutátor, aztán elkezd szarakodni.

Hogy vettek egy másik (ugyanolyan szar) bontottat, az nem azt jelenti feltétlen, hogy biztos ECU belső hiba.

 

De a diagnosztika mutatja azt is, sima OBD olvasó élő értékben hozza a szöghelyzetet. Le van írva a teljes mese abban a manuálban amit linkeltem.

 

Előzmény: Titanium101 (28728)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28728

Köszönöm szépen mindenkinek, vezetékeket kicsipogtam az ecm-ig azok mind jók. Viszont mivel már a 2. fojtószelep házzal került hozzám, nagy az esély, hogy ECU hiba lesz, de még nézegetem....

balabmw Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28727

pin száma: A 1 

vezetékszín: Kék/Sárga 

alkatrész: A1 Befecskendező 1

pólusszám: 1 

vezeékszín: Kék/Sárga 

 

 

A 2 

Kék/Fehér 

A1 Befecskendező 2

Kék/Fehér 

A 3 

Zöld/Narancssárga 

V2 EGR-szabályozószelep

Zöld/Narancssárga 

A 4 

Zöld/Piros 

V2 EGR-szabályozószelep

Zöld/Piros 

A 5 

Zöld/Fehér 

I1 Gyújtótekercs 2

Zöld/Fehér 

A 6 

Zöld/Sárga 

I1 Gyújtótekercs 1

Zöld/Sárga 

A 10 

Fehér 

U1 Lambdaszonda a katalizátor előtt

Fehér 

A 11 

Barna 

U2 Lambdaszonda a katalizátor mögött

Barna 

A 12 

Fehér 

O2 CAN-rendszer 1

Fehér 

A 13 

Piros 

O2 CAN-rendszer 1

Piros 

A 14 

Szürke/Piros 

L10 Hűtőközeg nyomásérzékelő

Szürke/Piros 

A 14 

Szürke/Piros 

L1 Szívócső abszolútnyomás-érzékelő

Szürke/Piros 

A 15 

Fekete 

E1 Motorvezérlő egység

A 58 

Fekete/Narancssárga 

A 15 

Fekete 

E1 Motorvezérlő egység

A 30 

Fekete 

A 15 

Fekete 

I1 Gyújtótekercs 1

Fekete 

A 15 

Fekete 

I1 Gyújtótekercs 2

Fekete 

A 15 

Fekete 

O8 Testelési pont 3

 

A 15 

Fekete 

X4 Főtengely-helyzetérzékelő (Hall-effektus/MRE típus)

Fekete/Narancssárga 

A 15 

Fekete 

X5 Vezérműtengely-helyzetérzékelő (Hall-effektus/MRE típus)

Fekete/Narancssárga 

A 16 

Kék/Piros 

A1 Befecskendező 3

Kék/Piros 

A 17 

Kék/Zöld 

A1 Befecskendező 4

Kék/Zöld 

A 18 

Barna/Sárga 

V2 EGR-szabályozószelep

Barna/Sárga 

A 19 

Fehér/Piros 

V2 EGR-szabályozószelep

Fehér/Piros 

A 20 

Piros/Sárga 

X5 Vezérműtengely-helyzetérzékelő (Hall-effektus/MRE típus)

Piros/Sárga 

A 21 

Rózsaszín 

X4 Főtengely-helyzetérzékelő (Hall-effektus/MRE típus)

Rózsaszín 

A 24 

Világoszöld 

T1 Hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelő

Világoszöld 

A 25 

Fekete/Sárga 

L3 Légtömegmérő levegőhőmérséklet-érzékelővel

Fekete/Sárga 

A 26 

Zöld/Fekete 

L3 Légtömegmérő levegőhőmérséklet-érzékelővel

Zöld/Fekete 

A 27 

Szürke 

L3 Légtömegmérő levegőhőmérséklet-érzékelővel

Szürke 

A 29 

Zöld/Fekete 

V1 Tartály öblítésszabályozó mágnestekercs

Zöld/Fekete 

A 30 

Fekete 

E1 Motorvezérlő egység

A 58 

Fekete/Narancssárga 

A 30 

Fekete 

E1 Motorvezérlő egység

A 15 

Fekete 

A 30 

Fekete 

I1 Gyújtótekercs 1

Fekete 

A 30 

Fekete 

I1 Gyújtótekercs 2

Fekete 

A 30 

Fekete 

O8 Testelési pont 3

 

A 30 

Fekete 

X4 Főtengely-helyzetérzékelő (Hall-effektus/MRE típus)

Fekete/Narancssárga 

A 30 

Fekete 

X5 Vezérműtengely-helyzetérzékelő (Hall-effektus/MRE típus)

Fekete/Narancssárga 

A 40 

Fehér 

H3 Helyzetérzékelővel ellátott fojtószelepállító motor

Fehér 

A 42 

Fekete 

H3 Helyzetérzékelővel ellátott fojtószelepállító motor

Fekete 

A 43 

Piros 

H3 Helyzetérzékelővel ellátott fojtószelepállító motor

Piros 

A 44 

Sárga 

H3 Helyzetérzékelővel ellátott fojtószelepállító motor

Sárga 

A 45 

Kék 

H3 Helyzetérzékelővel ellátott fojtószelepállító motor

Kék 

A 46 

Fekete/Piros 

U1 Lambdaszonda a katalizátor előtt

Fekete/Piros 

A 47 

Piros/Kék 

U2 Lambdaszonda a katalizátor mögött

Piros/Kék 

A 48 

Sárga/Zöld 

O14 Önindító áramkör

 

Sárga/Zöld 

A 53 

Piros/Fekete 

L1 Szívócső abszolútnyomás-érzékelő

Piros/Fekete 

A 54 

Zöld 

H3 Helyzetérzékelővel ellátott fojtószelepállító motor

Zöld 

A 55 

Szürke/Kék 

L1 Szívócső abszolútnyomás-érzékelő

Szürke/Kék 

A 55 

Szürke/Kék 

L3 Légtömegmérő levegőhőmérséklet-érzékelővel

Szürke/Kék 

A 55 

Szürke/Kék 

T1 Hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelő

Szürke/Kék 

A 56 

Piros 

I2 Kopogásérzékelő

Piros 

A 57 

Narancssárga 

U1 Lambdaszonda a katalizátor előtt

 

A 57 

Narancssárga 

U2 Lambdaszonda a katalizátor mögött

Sárga 

A 58 

Fekete/Narancssárga 

E1 Motorvezérlő egység

A 15 

Fekete 

A 58 

Fekete/Narancssárga 

E1 Motorvezérlő egység

A 30 

Fekete 

A 58 

Fekete/Narancssárga 

I1 Gyújtótekercs 1

Fekete 

A 58 

Fekete/Narancssárga 

I1 Gyújtótekercs 2

Fekete 

A 58 

Fekete/Narancssárga 

O8 Testelési pont 3

 

A 58 

Fekete/Narancssárga 

X4 Főtengely-helyzetérzékelő (Hall-effektus/MRE típus)

Fekete/Narancssárga 

A 58 

Fekete/Narancssárga 

X5 Vezérműtengely-helyzetérzékelő (Hall-effektus/MRE típus)

Fekete/Narancssárga 

A 59 

Zöld/Fehér 

A27 Vezérműtengely vezérlő mágnestekercs

Zöld/Fehér 

A 60 

Zöld/Piros 

A27 Vezérműtengely vezérlő mágnestekercs

Zöld/Piros 

B 2 

Fehér/Piros 

O7 Biztosíték 40

 

B 3 

Piros 

O2 CAN-rendszer 2

Piros 

B 4 

Barna 

E11 ESP vezérlőegység

 

Barna 

B 11 

Sárga 

E4 Klímaberendezés vezérlőegység

12 

Sárga 

B 13 

Sárga/Piros 

E19 Indításgátló vezérlőegység

Sárga/Piros 

B 18 

Fehér 

O2 CAN-rendszer 2

Fehér 

B 19 

Kék/Fehér 

O11 Utastér fűtőelem

Kék/Fehér 

B 19 

Kék/Fehér 

S25 Utastér fűtéskapcsoló

Kék/Fehér 

B 20 

Zöld/Fehér 

S1 Fékpedálkapcsoló

Zöld/Fehér 

B 26 

Piros/Kék 

E11 ESP vezérlőegység

 

Piros/Kék 

B 28 

Sárga/Fekete 

E19 Indításgátló vezérlőegység

Sárga/Fekete 

B 29 

Fekete/Fehér 

I1 Gyújtótekercs 1

Fekete/Fehér 

B 29 

Fekete/Fehér 

I1 Gyújtótekercs 2

Fekete/Fehér 

B 29 

Fekete/Fehér 

O7 Biztosíték 23

 

B 29 

Fekete/Fehér 

R3 Üzemanyag-szivattyú relé

Fekete/Fehér 

B 29 

Fekete/Fehér 

R4 Relé 1

Fekete/Fehér 

B 29 

Fekete/Fehér 

R4 Relé 2

Fekete/Fehér 

B 29 

Fekete/Fehér 

U1 Lambdaszonda a katalizátor előtt

Fekete/Fehér 

B 29 

Fekete/Fehér 

U2 Lambdaszonda a katalizátor mögött

Fekete/Fehér 

B 30 

Fehér 

O14 Önindító áramkör

Fehér 

B 31 

Fekete 

O8 Testelési pont 7

Fekete 

B 32 

Zöld 

R4 Relé 3

Zöld 

B 34 

Piros 

G1 Gázpedál-helyzetérzékelő

Piros 

B 35 

Barna 

G1 Gázpedál-helyzetérzékelő

Barna 

B 36 

Sárga 

G1 Gázpedál-helyzetérzékelő

Sárga 

B 37 

Zöld 

G1 Gázpedál-helyzetérzékelő

Zöld 

B 45 

Barna 

R4 Relé 3

Barna 

B 46 

Világoszöld 

R4 Relé 4

Világoszöld 

B 47 

Szürke 

R4 Relé 1

Szürke 

B 51 

Fehér 

G1 Gázpedál-helyzetérzékelő

Fehér 

B 52 

Kék 

G1 Gázpedál-helyzetérzékelő

Kék 

B 54 

Narancssárga 

E4 Klímaberendezés vezérlőegység

Narancssárga 

B 54 

Narancssárga 

L10 Hűtőközeg nyomásérzékelő

Narancssárga 

B 54 

Narancssárga 

T23 Klímavezérlés hőmérséklet-érzékelő

Narancssárga 

B 55 

Piros 

L10 Hűtőközeg nyomásérzékelő

Piros 

B 56 

Fehér/Zöld 

E4 Klímaberendezés vezérlőegység

Fehér/Zöld 

B 57 

Fehér/Fekete 

T23 Klímavezérlés hőmérséklet-érzékelő

Fehér/Fekete 

B 58 

Piros/Fekete 

R4 Relé 2

Piros/Fekete 

Előzmény: Titanium101 (28724)
balabmw Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28726

Előzmény: Titanium101 (28723)
kroptravich Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28725
Előzmény: Titanium101 (28723)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28724

Motorvezérlő kapocs kiosztás is jól jönne :)

Előzmény: Titanium101 (28723)
Titanium101 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 28723

Üdv!

Tudna valaki mutatni, küldeni kapcsolási rajzot Suzuki SX4 M15A 70kw elektromos fojtószelep állító motorhoz?

Nem reagál a gázadásra az autó, és a P2102 hibakódot írja be. Sajnos a datában semmi sincs róla :(

cam aro Creative Commons License 2025.04.03 0 0 28722

pff... .. valoban. 

Előzmény: Paco155 (28716)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!