Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cobra46 Creative Commons License 1 napja 0 0 28831

Rendben--egészségedre!

Előzmény: cam aro (28830)
cam aro Creative Commons License 2 napja 0 0 28830

igyal egy sort.
azt letudtuk a koszonomet.

Előzmény: cobra46 (28828)
cobra46 Creative Commons License 3 napja 0 0 28829

Nagyon szépen köszönöm.., bizonyára hasznos lesz., bár megvallom ..,annyira nem kivánom hogy bele kelljen merülni ily mélységben,,

 

köszi és üdv

Előzmény: 409 (28827)
cobra46 Creative Commons License 3 napja 0 0 28828

"varjal man.. 

B' kod az Body.. 
nem P' mint Powertrain.. 
lehet rossz a kod forditas ?
(vagy huto rendszer nem a motor resze ? ...hmm 
probald meg sima eobd oldalrol.. hatha kapsz P' kodot is.)  
-------------
B11/4."

 

 

Máig kb ötször figyelmeztettem magam hogy,el nefelejtsem Néked egy nagy köszönet kiséretében Egy" Arany Pálma" nyomravezetői dijat megküldeni....

 

üdv.  

Előzmény: cobra46 (28822)
409 Creative Commons License 3 napja 0 0 28827

Ha Bosch vezérlős a klíma. (E5)

T42 a hűtőközeghőmérséklet érzékelő  (A13/B29)

A motorvezérlő egyetlen szálon kapcsolódik a klímavezérlőhöz, az A21 lábon.

 

Előzmény: cobra46 (28826)
cobra46 Creative Commons License 4 napja 0 0 28826

Kedves Balabmw Kollega!!

 

 

! Szerintem  nem ott tartunk..,hangyányival elöbbre., a javitás végeredményét nezve ., persze igazad vagyon..

 

Tisztázva gondolom a B1231 hibakód eddig  rejtélyes körülményeit.., kb ennyi az " előrelépés"., A Hütőmotor vezérléséhez., ami motor oldalról és klimoldalról is történik, mindkét vezérlő ugyanazt a hütőfolyadék szenzort a B11/4 termosztáton lévőt használja !!! 

 

A motoroldalról nézve  nincs hibakód a vizhőmérséklet szenzorról., azért mert nincs hiba., klimaoldalról van  a B- s karosszéria hibakód a B1231 ugyanarról B11/4 szenzorról.., amit a Hømérsékautomatika  menű élőadatban is  látható valószinütlen minusz 128C vált ki...

Sajnos , mint Pako is irja többlehetőség is van a hömersékletjel tovabbadásahoz..,Legalább  valami jobbfajta rajz- info hiányában.., ezekbøl semmi sem áll rendelkezésre...

 

 

 

Üdv.

Előzmény: balabmw (28825)
balabmw Creative Commons License 4 napja 0 0 28825

Ugyanott tartunk, mint 2 hete. Van egy élőadat érték, szenzor, kábel meg vezérlő.

atuc Creative Commons License 4 napja 0 0 28824

Azér' ha már szenzor, van még hőfokérzékelő az elpárologtatón is, de a fűtés hőcserélőjén is. (Ami vízhőfok szenzor.)

Érdemes lenne megnézni.

Előzmény: cobra46 (28822)
Paco155 Creative Commons License 4 napja 0 0 28823

Ha valóban ugyanarról a szenzorról van szó és valóban két külön vezérlőről akkor annak a lehetséges okai:

- a szenzor két különböző vezetéken ad jelet a két vezérlőnek és az egyik szakadás ( zárlat nem lehet mert az kihatással lenne a másik jelre is) állapotáben leledzik.  

- a szenzor csak egy elektronikába ad jelet ami lehet egy BC vagy a motorvezérlő is, és az értelmezett jel jut el máshova ebben az esetben a can bus környékén is lehet nézelődni a modulok között. 

 

Rajz hiányában én passzolom a további tippeket. 

Előzmény: cobra46 (28822)
cobra46 Creative Commons License 4 napja 0 0 28822

"varjal man.. 

B' kod az Body.. 
nem P' mint Powertrain.. 
lehet rossz a kod forditas ?
(vagy huto rendszer nem a motor resze ? ...hmm 
probald meg sima eobd oldalrol.. hatha kapsz P' kodot is.)  
-------------
B11/4."

 

Utólag visszaolvasgattam ez a rémtörténetet ., ezzel W210 Hütőventillátor., P1636-008.,  állandóan megy sztórival..., Húúú.., és ammondó vagyok itt nagyon belevágtál a lényegbe...

 

Tehát létezik  olyan "P" tipusú  Hibakód motoroldalról hogy :"P0115 Kühlmitteltemperatur sensor". Ez  Nálunk valószinüleg azért nincs jelen .mert motor felől nézve a termosztátházon lévő B11/4 senzor és vidéke teljesen OKÉS.

 

Az állandó "B1231" hibakód ,ami ugye karosszéria hibakódként értelmezhető mivel "B  előjelű.., szintén a termosztátházon lévő B11/4 szenzorra hivatkozik. Amennyiben nincs más hőérzékelőszenzor a motorban..Ez  a Fütésautomatika élőadatban minusz 128 C-nak látszik.., tehát nagy valószinüséggel ugyanazt B11/4 szenzort használja a motor ECU és a Klimavezérlő is..., utóbbi vezérlő viszont pl nem látja vagy  valószinütlen értéknek látja jó hütőfolyadék érzékelő szenzort....  jó kérdés hogy vajon miért???,

 

köszi  Pakonak és 409 kollégának is

Előzmény: cam aro (28808)
cam aro Creative Commons License 6 napja 0 0 28821

a scribd, meg hasonszor pay for thief. az online /private/ feltolteseket/ adatbazisokat lopja le.. es kinalja penzert, es kozben probalja tiltani a nyilvanos elerest.
sajnos sikeresen.. a tobbsege feltoltott tartalma ingyenesen elerheto volt.. 10-15 eve... 
mar most fizess.. vagy ? 
kutass. 

minden ami fent van a scribden.. tovabbra is elerheto mas forrasbol, ingyenesen.. 
csak nehezebb megtalalni..
(ha a bongeszod elso 1-2 oldalat nezed ahol a pushingolt tartalom van  ) 

csak tipp 

Előzmény: cobra46 (28820)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.30 0 0 28820


"a scribd kozelebb all az illegalitashoz  mint a porno..."  ez a megjegyzés többet nyom a latba .,mint az esetleges  lehuzás veszélye..vagy esetleg gynge szakmai tartalom alkalmadtán..,egyébbként  erről nekem van  pozitiv emlékem egy részletes service manuál letöltése kapcsánNAV.., de ugye Magyarországon vagyunk ahol csekély 500miliárd csak ugy szörén szárán eltünik a NBankból...,NAV meg csak kishalakra csap halálszigoruan...,tehát tudjuk hogy torrentezés az bizony illegál--és brutál büntetik is...,tehát  megfogadtam a tanácsod .....

Előzmény: cam aro (28818)
balabmw Creative Commons License 2025.05.30 0 1 28819

Én simán lemondtam,mert csalódtam benne kb.ugyanazok miatt amit Cam is említ,

de azóta sem vontak le pénzt. (kopp-kopp)

Előzmény: cobra46 (28814)
cam aro Creative Commons License 2025.05.29 0 1 28818


a scribd kozelebb all az illegalitashoz  mint a porno. 
(ergo, inkabb atbaszas elven mukodik, mint valos felhasznalo toborzason ) 

volt ido mikor ingyenes volt. 
teli van/volt lopott, szarul szkennelt feltoltott tartalomal, amit penzert arultak. . 
mar az a resze ami engem erintett...

 szerintem keruld ki. 

Előzmény: cobra46 (28814)
409 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28817

Mármint egy ilyen kártyának? Bevallom nem tudom, de mindegy is, minden banknál más és más, a bankodnál kell utána járni.

Előzmény: cobra46 (28816)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28816

Kõszõnöm., nem ismerem.., mennyi a havi fixköltség?

 

 

Előzmény: 409 (28815)
409 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28815

1, nem regisztrálok olyan helyre ami automatikusan lehúzza a pénzt akármikor, bármit is ígérnek.

2, ha már mégis kell, akkor virtuális/netes kártyával amin nincs pénz csak amikor bármit fizetni akarok. Arról nem tud lehúzni semmit.

Előzmény: cobra46 (28814)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28814

Sziasztok'

 

Ezt már ezerszer megszerettem volna tudni--kérdezni.., akinek konkrét tapasztalata van az legyen szives nem visszatartani....

 

SCRIBD  dokumentumok egyhónapos ingyenes letöltése reklámozva kb havi 10Dollárért.,

 

Az első hónap ingyen és elméletileg vissza is lehet lépni ingyen.., mindenesetre a szokásos szöveg is van : Az egyhónap után autómatikusan megy tovább a levonás!!! Kérdés hogy valóban elfogadják a lemondásodat bármikor? Vagy életed végéig vonják mert nem tudod lemondani.. kvéve ha bankkártyát cserélsz emiatt!! Utóbbi eset megtörtént velem annó egy felnöttfilmes oldal hasonló kondicióju jelentkezésénék...

 

Üdv és köszi minden infót 

cobra46 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28813

Elengedtük.., egy nagyon erősen feltételezhető motorvezérlő hibával....,mert szerintünk a motor ECU-ban nem "gyártódik " PWM jel..,mert minden körülmények közt 0V.  DC van a jelszálon stb.., DC teszt bőven elég a van jel-nincs jel eldöntéséhez...

Előzmény: cam aro (28810)
mica-r Creative Commons License 2025.05.24 0 1 28812

Partslink vagy hasonló alkatrész katalg is megmutatja

Előzmény: cobra46 (28811)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.24 0 0 28811

Sziasztok!

 

MB W 210. E200CDI. 2000. 611961. 85Kw WDB2100071B001720

 

Van valakinek WIS hozzáférése???

 

Alvázszámszerint megtudná nézi , hogy a fenti W210 autóban pontosan hány hütőviz- hőmérséklet érzékelő szenzor van.., a termosztátházon lévő B11/4- n kivül.

 

És ha van akkor helyileg hol található???

 

Nagyon köszönjük -- hatalmas segitség volna!

Előzmény: cam aro (28810)
cam aro Creative Commons License 2025.05.23 0 0 28810

old meg, vagy engedd el. 
hiaba kerdezed tobbszor.. 
================

Előzmény: cobra46 (28809)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.23 0 0 28809

Sziasztok!

 

MB W 210. E200CDI. 2000.   611961. 85Kw        WDB2100071B001720

 

 UTOLJÁRA UJRATÖLTVE!

 

 B1231  nem törölhető hibakód: a B11/4 jelzésů, termosztátházon található hűtőfolyadék- hőmérsékletérzékelő szenzorra  vonatkozik ebben az autótipusban.

 

1.Müszerfalon semmi hibajelzés.

2.Élőadatban való hőmérsékletértéket látni.

3.Müszerfal viz-hő mutató szintén reális érteket mutat.

4.Vizhőszenzor 20C és 80C fokon gyári TSB szerinti értéket mutat.. ellenállásra és feszültségre is

5.Izzitást korrektül vezérli.

6.Biztonságért Gyári uj szenzorra kicserélve!  (régi is jó volt..)

Fenti hőértéket hőkamerával is ellenörizve.

AutoData szerint ebben a motorban csak ez az egy darab viz.hőm.érzékelő szenzor van., ha valaki tudná WIS-ben leellenőrizhetné....

 

Csak Hütőventillátor PWM-s teszt futtatásához kellene a B1231 kód hiánya!!!

 

Mi oka lehet hogy nem lehet törölni??? Ugy tünik minden Okésan müködik!

 

 

Nagy köszönet a szakvéleményezésekért!

 

 

Előzmény: cobra46 (28807)
cam aro Creative Commons License 2025.05.22 0 0 28808

varjal man.. 

B' kod az Body.. 
nem P' mint Powertrain.. 
lehet rossz a kod forditas ?
(vagy huto rendszer nem a motor resze ? ...hmm 
probald meg sima eobd oldalrol.. hatha kapsz P' kodot is.)  
-------------
B11/4.
https://www.obdclearinghouse.com/Files/viewFile?fileID=2248
 ugyan sem ev, sem kasztni nem stimmel.. de talan van benne hasznos info. 
(nem neztem at.  ) 
---------------
B1231.. 
erdekes.. 

Mercedes fault code B1231 indicates an issue with the engine coolant temperature (ECT) sensor, also known as the B11/4 sensor. If the code persists or the heating system doesn't work correctly, it's recommended to replace both the ECT sensor and the thermostat. The B1231 code is a common fault code for Mercedes vehicles, 
(AI ) 


fejbol nem megy, de ha kontroled thermostat van az autoban, akkor - erzesem szerint- kell lennie egy hofok meronek a radiator (cold side ) oldalan is. 

tipp is legyen..
ne pont .hu googlet hasznalj kereshez, hanem pont.com-ot. 
-----------
409. 
nem tudom pwm. vagy jelszint. 
fotel only :)  

Előzmény: cobra46 (28807)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.22 0 0 28807

Sziasztok!

 

MB W 210. E200CDI. 2000.   611961. 85Kw        WDB2100071B001720

 

 

 B1231  nem törölhető hibakód: a B11/4 jelzésů, termosztátházon található hűtőfolyadék- hőmérsékletérzékelő szenzorra  vonatkozik ebben az autótipusban.

 

1.Müszerfalon semmi hibajelzés.

2.Élőadatban való hőmérsékletértéket látni.

3.Müszerfal viz-hő mutató szintén reális érteket mutat.

4.Vizhőszenzor 20C és 80C fokon gyári értéket mutat.

 

Fenti hőértéket hőkamerával is ellenörizve.

AutoData szerint ebben a motorban csak ez az egy darab viz.hőm.érzékelő szenzor van., ha valaki tudná WIS-ben leellenőrizhetné....

 

Mi oka lehet hogy nem lehet törölni??? Ugy tünik minden Okésan müködik!

 

 

Nagy köszönet a szakvéleményezésekért!

 

Esetleg befolyásolhatja azt hogy Hütőventillátor hideg motornál is állandóan megy ,annak ellenére hogy jónak tünik a szenzor...

409 Creative Commons License 2025.05.22 0 0 28806

Amúgy valóban PWM az????  Mértem már néhány ventilátort vezérlő szálat, igaz nem MB-t, de eddig mint egyszerű analóg feszültségszinttel vezérelt. Legalábbis a most tárgyalt időszakban.

Előzmény: cam aro (28804)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.22 0 0 28805

Ez a leirás szerint  egy másik ugyanolyan autón, amin korrektūl müködõtt a PWM szabályzás., hibabehatárolás céljából  történő õsszehasonlitó mérés volt.

 

 

"szerintem egy fan pwm modulban nincs olyan hogy 0% a kivezerles.."""

 

kontrol oldalrol.." feltehetőleg igy van: Videoban láttam hogy egy jelgenerártorral meghajtott ventillátor kb 5 % kivezérlés alatt megáll...

Előzmény: cam aro (28804)
cam aro Creative Commons License 2025.05.21 0 0 28804

látszatra megbizhatónak tűnő ilyen Pwm - s Hütőmodul hibaprobléma tèmával foglalkozó leirásban  kb ezt olvastam:

  Javitás során Egy  korrektül müködő autoban  , ilyen feszūltségeket  mértek az ECU vezérlőjel vezetékén...

 Motor áll : 0. Volt

 Motor jár  hideg: 1Volt

 Motor Jár, Klima Be: 3V.

 tenyleg nem tudod mi a pwm...


mivel pwm vezerelt.. ami digit form.. nem sok ertelme van az analog meresnek. 
ossze hasonlitasra jo.. ha - kozel - azonos a meres korulmeny.
...es az eszkoz is a referenciahoz kepest. 

 a pwm-et nem feszkoban merik... 



Előzmény: cobra46 (28803)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.21 0 0 28803

Nagyon hajlok hogy utólsó soraiddal egyetértsek..

 

Egy látszatra megbizhatónak tűnő ilyen Pwm - s Hütőmodul hibaprobléma tèmával foglalkozó leirásban  kb ezt olvastam:

  Javitás során Egy  korrektül müködő autoban  , ilyen feszūltségeket  mértek az ECU vezérlőjel vezetékén...

 

Motor áll : 0. Volt

 

Motor jár  hideg: 1Volt

 

Motor Jár, Klima Be: 3V.

Előzmény: cam aro (28801)
cam aro Creative Commons License 2025.05.20 0 0 28802

szerintem egy fan pwm modulban nincs olyan hogy 0% a kivezerles.."""

 

kontrol oldalrol..

Előzmény: cam aro (28801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!