Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lady fantasy Creative Commons License 14 órája 0 0 10917
_ZE Creative Commons License 2019.04.14 0 0 10916

A https://www.fusionklub.hu oldalon az LFY-979 sötétkék Fusion tulaját keresi valaki.

_ZE Creative Commons License 2019.04.09 0 0 10915

Rég írtam Fruzsiról, mert nem nagyon volt mit - idő közben az angliai bontott alkatrész sem jött be, úgyhogy az eredetivel elbattyogtam a http://pixelfix.hu/ -hoz, elmondtam, hogy pontosan mit tapasztalt a szervíz (ha be is indult, egy idő után elvette a gújtást, de az esetek döntő részében be sem indult), gyors válasz: gyujtás végfok csere, alkatrész van, holnap lehet jönni érte. Másnap 45E magyar Ft-ért visszakaptam a megjavított vezérlőt, elvittem a szervízbe, ahol "ha ráér valaki" alapon foglalkoztak vele (de legalább nem számolták percre a ráfordított időt...), úgyhogy holnap mehetek érte, mert már a múlt héten sikerült beindítani, de a "rendrakás", meg a tesztelés (indul-e egy óra múlva, indul-e másnap, megy-e fél óránál tovább, ilyesmi)  az viszi az időt.

 

Belegondolva már az elején nézegettem ezt a céget - lehet, hogy ha akkor elviszem hozzájuk az ECU-t, már bőven túl is vagyok az egészen? No mindegy, a lényeg, hogy Fruzsi újra egészséges - igaz, idő közben eladó sorba került, hiszen két autót fenntartani nem cél.

 

_ZE Creative Commons License 2019.03.11 0 0 10914

Köszi, az eredeti az "-NA" végű, amit az E-TIS hoz gyári megfelelőnek, az "-MB", illetve "-MC" végű, de majd futok egy kört hozzáértőbbeknél, hogy mennyiben csereberélhetők egymással ezek a dobozok.

Előzmény: kukucs33 (10913)
kukucs33 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 10913

Ha még érdekes (most hétvégén kicsomagoltam a romot a ponyva alól, akkor meg már le is képeztem):

 

 

Emlékeim szerint a kocsi 2005-ös évjárat.

Előzmény: _ZE (10910)
_ZE Creative Commons License 2019.02.21 0 0 10912

Köszi, most egy angliai bontott van úton (valami 30 font volt szállítással együtt, úgyhogy eddig olyan 30E-be fáj a dolog...), illetve a szervíz idősebb munkafelvevője is utánanéz, és ha lesz valamelyik, a Ford gyári adatai alapján beleillő bontott egység, akkor azzal is teszünk egy próbát. Nagyon nem mindegy uyganis az, hogy kicsinosítva 800E körüli összeget ér az autó, vagy maximum "vas árban" lehet el, illetve leadni.
Szerencsére már nem sürgős a javítás, Tigrincs (egy tiger eye színű EcoSport) átvétele már csak az okmányirodán múlik.

Előzmény: kbetti84 (10911)
kbetti84 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 10911

Én tőlük vettem, esetleg egy próbát megér: http://www.bazsialkatresz.hu/spl/978561/Computerek

Előzmény: _ZE (10910)
_ZE Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10910

Újabb érdekes fejlemény... WIN alapján nem az -NA végű kóddal bíró ECU kéne, hogy legyen a Fruzsiban gyárilag(!)... (Nekem mondjuk gyanús volt, hogy azt mindenhol az 1.25-ös motorral hozzták össze, no mindegy), így viszont a kompatibilis tipusok (-MA, -MB, -MC) talán több esélyt jelentenek egy működő cseredarab felleléséhez.

 

Azért ha van itt olyan, akinek 2004 környéki 1.4-es benzines Fusion-ja van, és ránézne az akku mellé felszerelt lapos dobozra, hogy milyen kód van rajta (és ezt az infót itt meg is osztaná...), azt megköszönnám.

 

 

Előzmény: _ZE (10909)
_ZE Creative Commons License 2019.02.15 0 0 10909

Új fejlemény a Fusion bontott ECU-val: sikerül tanítani, el is indul vele az autó, de egy idő után elfelejti a kulcsot az indításgátló.

Csak azt nem értem, hogy mi a Balatonberényben napvilágot látott sikoltozásokba öltöztetett ködmönbe bújtatott rézhasú nagyfejű szultán udvarát megjárt csőszkunyhóba elrejtett pikkely páncélt hordó fafogú rézfűrésszel megsebzett bronztérdű repedt sarkú büdös szájú ritkafogú csempeszobában felneveltetett mocskos tetves rabló Mari néni miatt kell ezt f2f odamenve megtudnom? Miért nem lehet az ügyfelet felhívni, hogy oké, működik, de nem üzembiztos, tessen hozni egy másikat?! Most viszem. A kocsit. Máshova.

 

Lady fantasy Creative Commons License 2019.02.14 0 0 10908

Tudja valaki, hogyan lehet kivenni a bal hátsó ajtó zárszerkezetét?

A burkolat lejött, a müa. tartószerkezet csavarjai, a zárszerkezet rögzítői kivéve, de az üvegmozgató mechanika, az üveget rögzítő résznél elakadtam.

A mikrokapcsoló kezdett el vacakolni, azt szeretném megnézni, de ehhez ki kell venni a zárszerkezetet, amihez szét kell szedni az egész ajtót. :-(

vinettu Creative Commons License 2019.02.08 0 0 10907

Ha kényes vagy a motorra, a Suzukit ne hagyd ki. Vezettem Kuga-t még a 4 hengeres 150 lovast, Arona-t 1.5 TSI ACT motorral szintén 150 lóval, de a Suzuki motorjának a közrlébe se érnek. Ez a motor él (1.4). Itt nincs az a nyúlós lefojtottságérzés mint szinte az összes új motornál, ez megy. Mellette pedig nem fogyaszt sokat, piszok rugalmas (simán kanyarodhatsz vele harmadikban, zokszó nélkül azonnal felhúzza) Mi kompromisszumot kötöttünk, a néhol nem túl szép műanyagokkal és a pár buta megoldással hamar megbékél az ember, meg az innen onnan jövő zörgésekkel, de kaptunk egy kategóriájában méretes (nincs nagyobb belül semmi sem a piacon ilyen külső méret mellett és ennyiért), kényelmes, bitang módon menő (1150 kg jut a 140 lóerőre), alig fogyasztó csendes közlekedési eszközt. Akinek ez nem megy, az nehogy megvegye. Ford Fusion és Volvo V40 után nekem ment és nem bántam meg. Szervizeltetni meg hivatalosan is olcsóbb mint más márkáknál, a fusion márkaszervizeltetése többe került.

Előzmény: _ZE (10902)
kbetti84 Creative Commons License 2019.02.08 0 0 10906

Remélem, sikerül valamilyen működőképes megoldást találni a szervizben.

A szomszéd EcoSportnál a küzdés oka alapvetően a földút és az emelkedő kombinációjából ered, felfelé csúszik, lefelé koppan. Nem szép látvány kívülről nézve.

Előzmény: _ZE (10905)
_ZE Creative Commons License 2019.02.08 0 0 10905

Az "érdekes" egy finoman megfogalmazott vélemény, bár egyrészről érthető, hogy dafke meg akarják csinálni, hiszen eddig beletoltak x munkaórát, külső partnernél bevizsgáltatták az eredeti elektronikát - most meg szerintem futnak a pénzük után, hiszen jelen állapotban ügyfélként egy hibafeltárás és hibatároló-kiolvasás/törlés az, amit elfogadnék egy számlán, az meg erősen bukó nekik. Mindegy, remélem, ma délután meglátogatom őket, aztán megpróbálok első körben finoman egyezkedni.

 

Az Ecosport, meg bármilyen, akár 4x4-es autó is képes "küzdeni" aszfaltról letérve - nagyon sok esetben azonban vezetési hiba miatt vannak problémák. Fruzsival mentem el olyan helyeken, ahol más "maximum traktorral" felkiáltással feladta - igaz, nem új korában, hanem jóval később, amikor már sikeresen összecsiszolódtam az autóval.

 

Az Ecosport-ot remélem, nem kiabáltam el, mert szóban egyeztünk meg a kereskedővel tegnap, a továbbiakról ma beszélünk,illetve ma kezdjük a papírozást, ha minden jól megy.

 

Előzmény: kbetti84 (10904)
kbetti84 Creative Commons License 2019.02.08 0 0 10904

Érdekes a szerviz működése. Jó az EcoSport, ha csak városi útviszonyok között használjátok majd, a nyaraló-szomszédunknak ez van, érdekes látvány, ahogy küzd az aszfaltot elhagyva.  A Duster valóban más jellegű autó, másra is való, ezért abból csakis dízelt vennék, dízel-mizéria ide vagy oda.

Előzmény: _ZE (10902)
_ZE Creative Commons License 2019.02.07 0 0 10903

Ez a videó most jött szembe: https://www.facebook.com/bmokf.hivatalos/videos/318130462080008/

Egy márkatárs autóját boncolják rajta erősen :-( A két áldozat hozzátartozóinak részvétem, a sérülteknek meg gyors felépülést!

 

_ZE Creative Commons License 2019.02.07 0 0 10902

Ma hívtam a Cromax-ot, szerintem katasztrófa az a cég - visszahívott egy úriember, hogy a szervízvezető beteg, holnap talán lesz, és ő tud majd mondani valamit arról, mi van az autóval. Nomostan ha jól számolom, kedden lesz három hete, hogy a kezébe adtam a bontott ECU-t, amire múlt héten azt ondta, hogy villamosságilag rendben van, tehát csak tanítani kell...

Komolyan mondom, ha holnap nem lesznek kész, a hibafeltárást meg a hibatároló kiolvasását hajlandó leszek kifizetni, és utána hívok egy trélert, és keresek egy szervízt, ahol nem ilyen totálisan töketlenek.

 

Viszont... Dusika szép, meg nem drága, meg ilyesmi - de vezetni "jövő héten dízelt" lehet, készleten nem nagyon van értelmes autó (márciusban érkezik a következő "eresztés", illetve májusi szállításra van gyártási "slot", amit még lehet konfigurálni), ahol jártam, úgyhogy ők kiestek. Néztem megint a Suzuki-t - borzalmas, amennyi és amilyen műanyaggal van kitömve az utastér - tesztvezetés lehet,  egyeztessünk a jövő héten, mert most épp nincs bent a tesztautó... Ja, és a 3+7 év garancia csak és kizárólag márkaszervízbe hordott autóra érvényes - minden javítást ott kell csináltatni.
Hirtelen felindulásból megnéztem a Hyundai Kona-t is - Premium Edition 5.574.000Ft plusz metálfény, de azt a 145E Ft-ot "le lehet alkudni". Tesztvezetés sizntén a jövő héten leghamarabb.

 

Meguntam, és maradt a Ford Ecosport - bementem a kereskedésbe, természetesen lehet tesztvezetni akár azonnal, meg is tettük - jól beállított ülésnél nem rövid az ülőlap, és korrekten lehet látni, amit kell. Az, hogy Tiger Eye színben veszem, az azért van, mert készleten épp ilyen volt. Úgyhogy maradok Ford-os, igaz a Fiesta tesójáról a Kuga hugára váltva :-D

 

 

Ugyanitt első tulajtól, korrekt szervíztörténettel ~180E km-rel 2004-es Fusion Trend (sötétkék) eladó.

Előzmény: kbetti84 (10899)
kbetti84 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 10901

Ügyesek és szerencsések vagytok :)

Előzmény: vinettu (10900)
vinettu Creative Commons License 2019.02.07 0 0 10900

Egy nap alatt eladtuk középáron. Nem vicc. :)

Előzmény: kbetti84 (10899)
kbetti84 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 10899

Nekünk az összetanítás megvolt egy nap alatt, elvileg bármelyik márkaszerviz megcsinálja viszonylag normális áron, ha tényleg csak ez a gond. Remélem, Cromax-éknak is sikerül. Több ismerősöm használ Dustert évek óta, mostoha körülmények között is, egyik sem panaszkodott rá. Nekünk is ez volt az első kiszemelt, mert a hasmagasságra és a terepszögre nemcsak a padkák és a kátyúk miatt van szükségünk, viszont egyelőre számunkra túl nagy ez a típus, így lett a kistesója, a Sandero Stepway, turbóval, egy meggyőző tesztvezetés után. Viszont a Fusion beszámítási lehetősége és egyeltalán, a keresletük, tragikus.

Előzmény: _ZE (10898)
_ZE Creative Commons License 2019.02.05 0 0 10898

Köszi - Január 22-én vittem be a szervízbe a bontott ECU-t, azaz pont két hete, a múlthéten rákérdeztem, hogy használható-e, mert ha rossz, akkor visszaveszi a bontó - a válasz az volt, hogy elektronikailag jó, "csak" az összetanítás megy döcögősen, de ezen a héten készen lesznek vele.

 

A Kuga huga, vagyis az EcoSport ülésének az ülőlapja nekem is rövidnek tűnt, meg az is fura, hogy gyakorlatilag nem látszik az orra a vezetőülésből...

Közben futottam egy kört Duster ügyben is, és szépen visszakapaszkodott az esélyesek közé az is, ha lemondok a fűthető szélvédőről, meg a turbós motorról - meg a kedvenc berceli szervízről...

 

Előzmény: kbetti84 (10897)
kbetti84 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 10897

Drukkolok az ECU-hoz. Esetleg ha cserét fontolgattok, nekem egy tapasztalatom volt a márkakereskedésben, ami miatt nem Ford lesz az utód: a Kuga és az Ecosport vezetőülésének is furcsán és kényelmetlenül rövid számomra az ülőlapja, pedig nem vagyok magas.

Előzmény: _ZE (10896)
_ZE Creative Commons License 2019.01.31 0 0 10896

Igen, utána már néztem, hogy kamera is van - egyelőre viszont inkább azon drukkolok, hogy sikerüljön összetanítani a bontott (villanyos szempontból jó) ECU-t a kocsival-kulcsokkal, mert most ot tartanak a Cromaxban a bírkózással.

Előzmény: vinettu (10895)
vinettu Creative Commons License 2019.01.31 0 0 10895

A kamera nem elég? Tökéletesen látni benne mindent, 45 fokosból kitolatás közben az utcát már akkor végiglátod benne, mikor a sofőrülésből még csak a melletted álló autót lesheted. Éjszaka is értékelhető képet  ad. Ok, elöl nincs kamera.

Előzmény: _ZE (10894)
_ZE Creative Commons License 2019.01.31 0 0 10894

Ha jól rémlik a tolatóradar ami GLX-only.

Előzmény: vinettu (10892)
vinettu Creative Commons License 2019.01.30 0 0 10893

Igen. Anno túl jól eltalált és túl jó vétel volt ez a kis szaros, de kinőttük. :)

Nagyon sok (kb. 15) autót megnéztünk: 197 cm mögött kellett elférnie 176 centinek, minimum 400 liter csomagtér, tisztességes felszerelés és motor, 5 millió alatt. A végén olyan ajánlatot adott a Suzuki, amit nem lehetett visszautasítani.

Előzmény: Lady fantasy (10887)
vinettu Creative Commons License 2019.01.30 0 0 10892

Én értelmetlennek találtam a GLX-et. Mi az ami miatt azt nézed? A GL+ az igazi bestbuy.

Előzmény: _ZE (10885)
kukucs33 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 10891

Ha nem görbül el, én sem cseréltem volna még le a Fusiont. Magához képest sokkal jobban egyben volt, mint a Doblonk, pedig öregebb vagy 3 évvel. Most sajnos muszáj gondolkodni a pótláson, és így, hogy a csomagtartó már határeset volt, erősen bejátszik a régi Logan MCV, vagy valami hasonló fapadosabb, de nagy csomagtartójú cucc. A Focus kombikat is néztem, az se volna rossz utód. Mondjuk, ez az asszonynak lenne, szóval nem elég a puszta racionalitás a választáshoz :-) A végén lehet, hogy megint Fusion lesz.

A francia vonalhoz még annyit, hogy 2db Thalián és az ominózus Partneren vagyok túl. Az egyik Thalicsnál 1. tulaj voltam, a többi használtként került hozzám. Bármelyik jöhetne megint, pedig voltak német és olasz kocsijaim is. Spec, az olasz vonalat azért már én is inkább hanyagolnám :-) A Doblo cseréjén gondolkodva nálam mindig első helyen van valami tolóajtós, nagy francia hodály. Pont a kényelem és a felhasználóbarát apróságok miatt. Ha meg olcsóbb valamivel a sztereotípiák miatt, hát, annyira nem fog zavarni. Nyilván vannak ott is szerencsétlen példányok, illetve vannak modellek amik valamiért nem jöttek össze annyira, de az máshol is előfordul, nekem eddig 3-ból 3 jó tapasztalatom volt.

Előzmény: Lady fantasy (10890)
Lady fantasy Creative Commons License 2019.01.28 0 0 10890

Ezek méretileg már majdnem kishaszonjárművek. Kolléga Kangooja is nagy, szállít is vele, de ő mással nincs kibékülve. Nem elégedett a Diesel indításával, meg ő már költött elég sokat rá, mióta 10évesen megvette, vissza is sírja a berlingo-ját, csak az is 16éves volt, és jöttek a gondok.

Sztereotípia tudom, de a franciát még mindig avétosnak tartja a többség. Nekem csak egy rövid szalonbéli tapasztalatom volt a P 3008-assal, de nehéz feledni azt a kidolgozottságot, kényelmet amit mutatott. Az 5008-as meg akkora hogy hetes kirándulásra lehet vele indulni. Fene tudja. Fruzsi még mindig jó, ezért nem sürgős a csere.

Előzmény: kukucs33 (10889)
kukucs33 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 10889

Korábban volt egy Peugeot Partnerünk. 1,6 benzines, én nagyon szerettem. Annak ellenére, hogy egy sokat futott és annak megfelelően viharvert példányt tudtunk csak venni (viszonylag rövid idő és annál is korlátozottabb anyagi lehetőségek mellett kellett váltanunk), némi rendbehozatal után sokáig szolgálta a családot megbízhatóan. Annyira praktikus, felhasználóbarát autóm még nem volt. Hogy a mostani újak milyenek, nem tudom, de esetleg egy megnézést megérhet. Mindezt mondom úgy, hogy kedveltem a Fusion-t is, de számunkra az egyértelműen kisautó volt (hiába a relatív nagy csomagtartó, már játékos volt egyszerre berakni két gyerek sportfelszerelését). A "felnőtt" autónk momentán egy 2008-as Doblo, abban kényelmesen férünk. Szóval van igényünk a helyre elöl és hátul is :-) Ahogy láttam ez neked is fontos, hát, ezekben van bent tér, nem nyomasztó benne ülni és beszállni is egész más, arról nem beszélve, hogy nem olyan a kilátás, mintha a földön ülnél. A külső meg olyan amilyen, de ha nem jön be, akkor nem szóltam :-)

 

 

Előzmény: Lady fantasy (10887)
_ZE Creative Commons License 2019.01.28 0 0 10888

Hasonló cipőben járok én is - meg azért 15 év boldog "házasság" lezárása sem könnyű...

Előzmény: Lady fantasy (10887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!